Внос от Англия и обръщане на дирекция на Форд Фокус

Започната от Dentist, 24 Септември 2020 05:33:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dentist

Пичове, имам един въпрос, чийто отговор ме вълнува от известно време. Има ли смисъл да си взема Ford Focus 2.5 ST от Англия и да се обърне волана в България ?


ivopolr

Сега трябва да кажеш за колко пари ще го вземеш и някой в час да каже колко излиза "конверсията".

Alexi


zloster

Направи си една електронна табличка и направи сметките. Основните фактори са:
1) покупна стойност;
2) разходи за преместването на волана;
3) колко дълго смяташ да я ползваш;
4) обслужване и ремонти за периода на ползване;
5) другите разходи (като пътен данък, че нещо тези с Евро 4 и повече коне вече излизат адски много - София, 200 киловата, Евро 4 от 5 до 10 години = 384 лв.; от 10 до 15 години - 332,80 лв.)

Вече след това си преценяваш дали си струва или не. Зависи какво искаш да получиш. Ето примерно какво и как съм смятал аз.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Mondeicho

Заслужава си ако крайната цена ти излиза най-много колкото ако я вземеш оттук, а пък е много запазена. От Англия имат и ръжди...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

zloster

Проблемът е, че в БГ изборът е от никакъв до минимален. В момента се предлагат 2 (два) автомобила (погледнах cars.bg и mobile.bg):
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11595870884667861
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11592685238352570

Цени 10 000 лв. (+/-). Тази втората ми изглежда отлично.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

много гола без грам екстра ,сервизната книжка е фалшива ( не се научиха поне да сменят химикала ,приемчика 12г пише с един и същ химикал ) .. даже вече му познавам почерка на тоя дето ги изработва ...

zloster

Книжката съм я пропуснал. Не виждам голям смисъл да се гледа на автомобили отдавна забравили какво е гаранция. Все пак говорим за 5 и повече години използване извън гаранцията. За мен целта при по-възрастните автомобили е да се постигне максимално обективна оценка на състоянието им. След това вече се преценява според наличния бюджет.
За екстрите - въпрос на вкус. Общо взето за мен: 60:40 делима задна седалка, шибидах/люк на покрива за кривите ни светофари из градовете и това е... Първото е задължително, второто - не. Аз даже електрически управляемите огледала не ги разбирам - докато си настроиш точното положение е цяла вечност. С ръчното беше бързо и лесно. Е има ужасна гимнастика за дясното огледало, ама хората дават луди пари за йога, фитнес и не знам какво си :) А добро разтягане могат да постигнат, докато си връзват връзките на обувките. Е, тогава няма как да разправят, че ходят на тренировки и плащат не знам какви си пари...
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

колата няма климатроник ,няма темпомат ,парктроник ,ксенон ( незаменими екстри ) ,отзад стъклата с ръчки като на лада .. за асистенти по сериозни да не говорим ,салона плат в абсурден цвят даже не знам дали оригинално се предлага подобна безвкусна комбинация  ( полукоженото рекаро стои в пъти по добре ) .. скоростния лост е като на форд транзит ( на по високите оборудвания е кожен и друг модел ) .. инак визуално е ок ( това важи за всички пръснати за продаване коли може и само лака да е нов наживо си личи ) вътре измита изпрана евала

Ozzie

Цитат на: Alexi в 24 Септември 2020 15:30:23... (не се научиха поне да сменят химикала , приемчика 12г пише с един и същ химикал)...
Не е невъзможно, човек да пише с един и същ химикал. Преди, когато работата ми беше свързана с много писане, винаги ползвах жълтите BIC-чета. Един и същ цвят, една и съща дебелина.
Но пък е куриозно, един и същ човек да приемал колата в продължение на 12 години....  (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


zloster

#10
Цитат на: Alexi в 26 Септември 2020 16:02:02
колата няма климатроник ,няма темпомат ,парктроник ,ксенон ( незаменими екстри ) ,отзад стъклата с ръчки като на лада .. за асистенти по сериозни да не говорим ,салона плат в абсурден цвят даже не знам дали оригинално се предлага подобна безвкусна комбинация  ( полукоженото рекаро стои в пъти по добре ) .. скоростния лост е като на форд транзит ( на по високите оборудвания е кожен и друг модел ) .. инак визуално е ок ( това важи за всички пръснати за продаване коли може и само лака да е нов наживо си личи ) вътре измита изпрана евала
За тапицерията на седалките:
https://www.fordownersclub.com/tutorials/article/95-ford-focus-st-mk2-buyers-guide/ -  "Cloth Recaros In ST/ST2" малко надолу в материала. Време за проверка около времето за написването на изречението.

Относно "абсурден цвят" и "безвкусна комбинация" - сиво и синьо на доста места се води "класическа цветова комбинация". И още няколко примера: цък и цък.

За Лади-те и ръчките:
[attach=1]
Това (тапицирана врата) вече не може да се купи от около 20 години. Сега и БМВ 7-ма серия високите нива е с повече от половината врата пластмаса. Да, бяха си поиграли да маскират пластмасата и да не си личи, че е там. Ръчките - нещо просто и работи винаги и завинаги. Заминало моторче, счупени водачи, клеясали клеми и т.н. и т.н.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

ST за 10 бона, а дори няма екстрите, посочени от Алекси  :-[ По-добре мк1 ST, имат климатроник, ESP, полу кожен салон, автопилот. Към 5 бона вървят. Само внимателно, че има една регистрирана, която обиколи няколко собственици и е все по обявите

zloster

Отбелязах вече за екстрите, че са "въпрос на вкус".

Правим сметки какво трябва, какво не трябва, какво е "задължително" и за какво е изгодно да си даваме парите. Струва ми се, че пропускаме съществени подробности (т.е. да сме си написали домашното). Сега да погледнем бързичко за ксенона (и за него отбелязах, че замазват идиотщините при проектирането на фарове).

Какво имаме?
Обикновен фар: крушки, кабели, машинка за повдигане
Ксенонов фар: крушки, кабели, машинка за повдигане, електронни баласти (трансформатори), датчици за положението на предницата, умиватели на фаровете

Цени:
1) истинска (с качество за първично вграждане) ксенонова крушка - 80-150 лв./бр; (имат живот в часове)
2) истински баласти - 250-350 лв./бр; (имат живот в часове)
3) самите фарове - около 3-5 пъти по-скъпи от съответния им обикновен еквивалент - почват от 250-300 лв. и много бързо стигаме 500 лв./бр (за по-истински).

Предницата не е като да не е страдащо място от удари и повреди. Една натисната по-силно броня може да отвее 500-1000 лв. във фарове ей така като "здравей - здрасти". А 500-1000 лв. оправят поне една подсистема в автомобила (предно или задно окачване, 4 спирачни диска и накладки, 1 (един) комплект от 4 броя истински гуми, а не "стар модел правен на изхабени машини изхвърлени в друга държава, но записани като "инвестиция" в дъщерна марка. А за използваните суровини и материали няма да смеем да питаме). А ако даваш за автокаско, то не покрива изхабяване (на окачване, спирачки и т.н.). Втора/трета/ен-та ръка автомобили гледаме, защото нямаме пари за нов или не ни се плащат по 60-70-80 стотинки на километър пробег*.

И никой не отговори на питането колко часа от общото време на година прави на фарове. Да правиш поне 30-50% нощно каране по извънградски пътища, добре - съгласен съм. Струва си да се замислиш.

Да отбележа само още нещо за гоненето на дълъг списък с екстри. Теглото. От него страдат: разход на гориво, приятното возене, спирането, управляемостта. При текущото поколение автомобили разликата между ниско ниво и накичено с дрънкулки е почти 100 килограма. (1461-1371 = 90 кг.). Тук изниква въпросът: малко или много са 100 кг.? И отговорът е: това е теглото на цял салон на малък хечбек(резервна гума, седалки, мокети, тавани, пластмасови кори и други дреболии). Гледам, че и при MK2 ST e подобно числото (88 кг.). И това се разнася през цялото време, докато се ползва автомобила. Съответно има и разход на гориво за него.

*Източник: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/133032/BA.pdf
Фолксваген Голф GTI нов за 3 (три) години и пробег по 15 хил. километра годишно. Общо 45 000 км.
В Германия излиза:  32938.52 / 45000 = 0.73196711111 лв./километър
В Калифорния, САЩ: 28325.11/45000 = 0.629446888888889 лв./километър
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: zloster в 27 Септември 2020 22:10:01
... Ръчките - нещо просто и работи винаги и завинаги. Заминало моторче, счупени водачи, клеясали клеми и т.н. и т.н.

Ти сериозно ли? Ми да вземем да се возим в конски каруци - Не поддържаш два комплекта гуми, главините се смазват с катран, кончето върши и друга работа, екологично е от всякъде, даже СУМПС не ти трябва.

Между другото, въжетата на ръчките се късат по-често, отколкото се чупят моторчетата. Същото важи и за другите ръчни механизми.

А пък що се отнася до конверсията десен - ляв волан, Алекси е прав. Няма никакъв смисъл. Излишни нерви и пари. Да не говорим, че някои "специалисти" такива преработки правят, че ако погледнеш под таблото може да получиш инфаркт. Виждал съм, та затова знам.

Alexi

Всеки има право на лош вкус ... живота твърде кратък че да карам кола с "екстри" волан и педали .. искам глезотии ,асистенти ,комфорт ,возия и т.н.

dak

Темата ми стана интересна  ;D Смятам че ST-то , сивото от втория линк вероятно в момента е най читавото ST което човек може да намери в обявите  (tooth) Относно екстрите , аз лично ако си търся ST това би било последното нещо което ще ме откаже , във фокус мк2 или 2,5 комфорт липсва всякакъв но колите са забавни за каране , имат директен фолан и пъргаво окачване , в комбинация с достатъчно мощен мотор нещата са супер. Определено бих избрал ST пред Сивик , Голф или друга подобна , да не говорим че  за 10к можеш да си вземеш Тайп Р 2007г ама десен волан  (rofl) пък и вече нали има W211 и е60 за тия пари с достатъчно екстри. Зависи на човек каво му се кара  ;D Ако в момента нямах едик куп предстоящи разходи , на минутата бих отишъл да го видя това ST . 

whaaazp

Не си губете времето с втората обява от мобиле-то /Сивото ST/. Цялата кола е в ръжда. ;)

dak


zloster

Цитат на: ivchotr в 09 Октомври 2020 21:35:40
Ти сериозно ли? Ми да вземем да се возим в конски каруци - Не поддържаш два комплекта гуми, главините се смазват с катран, кончето върши и друга работа, екологично е от всякъде, даже СУМПС не ти трябва.

Между другото, въжетата на ръчките се късат по-често, отколкото се чупят моторчетата. Същото важи и за другите ръчни механизми.

А пък що се отнася до конверсията десен - ляв волан, Алекси е прав. Няма никакъв смисъл. Излишни нерви и пари. Да не говорим, че някои "специалисти" такива преработки правят, че ако погледнеш под таблото може да получиш инфаркт. Виждал съм, та затова знам.
Сериозно.
1) има едно нещо наречено надеждност. Има простичка формулка за смятане на надеждност на система. Система е съвкупност от възли, от които искаме да свършат някаква работа. Когато работата на един възел зависи от друг, казваме, че са последователно свързани. Тук идва кривия момент - сумарната надеждност на системата е по-малка отколкото надеждността на всеки един възел в нея. Имаш 2 системи: в едната 5 възли/елемента, в другата 15. И двете ти мърдат стъклото. Коя е по-надеждна?

Справка:
https://www.bmc.com/blogs/system-reliability-availability-calculations/
https://en.wikipedia.org/wiki/Reliability_engineering#Reliability_modeling

2) Конските каруци - за града по-добре пеша и градски транспорт. Писал съм го и преди: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=1130.msg125248#msg125248. Конете не заслужават тази участ, която им отреждаш. Все пак битуваме в България, а тя се обитава от "българи". Но това е друга тема. Извън града - зависи. Припомних си как е с влак и опредено ми хареса. Това е при положение, че не си зает да бързаш;

3) Ръчни механизми - виж т.1;

4) Алекси прав - при обичайни входни условия и обичаен търсен резултат, със сигурност е прав. Аз съм написал набързо какво да се провери, че следващият ентусиаст да се замисли малко повече.

5) за "специалистите" в България - казаното в този виц не се е променило от много години.

Цитат на: Alexi в 10 Октомври 2020 10:25:23
Всеки има право на лош вкус ... живота твърде кратък че да карам кола с "екстри" волан и педали .. искам глезотии ,асистенти ,комфорт ,возия и т.н.
Интересно, а обсъждахме някои аспекти на "задължителното". Кой какво иска не е съществено. Важното е малко повече хора да се замислят дали ще са като Пешко и Гошко от детската градина ("Мамо, мамо, Пепи има нова джундурия. Искам и аз...") или ще отделят малко време да се замислят какво всъщност им трябва/имат нужда.

P.S. Цяла книжка на руски език с методика как точно да се сметне колко всъщност струва ползването на автомобил (TCO, total cost of ownership):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Motorcar_TCO_Zobnin.pdf
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Motorcar_TCO_Zobnin.pdf - разпространява се със свободен лиценз
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Прекалено много теоретизираш.

Сменял съм въжета на автомобилни прозорци още като ученик. Това беше преди 40 години. Колата беше под 10 годишна. От доста време карам коли с ел. стъкла. Досега на нито една от тях не ми се е налагало да оправям задвижващия механизъм на прозорец. Предпоследната я подарих на 27-та й годишнина. Сигурен съм, че никой преди мен не е поправял механизмите, защото аз първи свалих кора на врата. Заради механичната част на ел.бравата :D Сегашната ми (Форд) е на 16 години. Никакви проблеми с прозорците. С две думи - моята практика показва, че сумарно ел. прозорците са по-здрави от тези с по-простите механизми.

А пък що се отнася до сметките...

С парите за един билет за автобус от София до Бургас, мога да закарам с колата общо 5 човека. Ако трябва да се отиде до Влас, става интересно. Чакане на връзки и т.н. С колата мога да спирам където си искам, да се отбивам пак така. Това с автобуса не става.
Та само едно ходене с колата на море със семейството ми избива примерно гражданската. Още едно ходене ми избива маслото. Едно ходене до родата ми избива данъка. Останалите пътувания са ми фандък. В София ми е по-изгодно да си карам колата, защото пак ми идва по-евтино с нея отколкото с билетчетата за градския транспорт. Да не споменавам, че не се налага да вися по спирки, да се бутам в потните ризи на някакви нечистоплътници, да нося намордник и т.н.

Гледам те, че обичаш да четеш книжки и да се ровиш в нета. Много пъти си доста полезен с нещата които изравяш от там. Обаче има живот и извън мрежата. Докато не го усетиш, няма да разбереш какво ти говоря.



F Focus

При обръщане на волана да се има предвид, че и огледалата трябва да се сменят(шофьорското и това до пътника са с различна оптика), както и механизма за задвижване на чистачките.

zloster

Цитат на: ivchotr в 15 Октомври 2020 22:47:13
Прекалено много теоретизираш.

Сменял съм въжета на автомобилни прозорци още като ученик. Това беше преди 40 години. Колата беше под 10 годишна. От доста време карам коли с ел. стъкла. Досега на нито една от тях не ми се е налагало да оправям задвижващия механизъм на прозорец. Предпоследната я подарих на 27-та й годишнина. Сигурен съм, че никой преди мен не е поправял механизмите, защото аз първи свалих кора на врата. Заради механичната част на ел.бравата :D Сегашната ми (Форд) е на 16 години. Никакви проблеми с прозорците. С две думи - моята практика показва, че сумарно ел. прозорците са по-здрави от тези с по-простите механизми.
В твоето "заключение" @ivchоtr пропускаш съществената подробност, че не знаем каква е била надеждността на отделните елементи към съответния момент.
Други съществена подробност е: примрено заливане с течност (особена такава със захар в нея) на бутончетата за управление на прозорците на шофьорската врата. Пак няма да ти се налага да оправяш задвижващи механизми. Но ще имаш ли работещо управление на прозорците? :)

Цитат на: ivchotr в 15 Октомври 2020 22:47:13
А пък що се отнася до сметките...

С парите за един билет за автобус от София до Бургас, мога да закарам с колата общо 5 човека. Ако трябва да се отиде до Влас, става интересно. Чакане на връзки и т.н. С колата мога да спирам където си искам, да се отбивам пак така. Това с автобуса не става.
Та само едно ходене с колата на море със семейството ми избива примерно гражданската. Още едно ходене ми избива маслото. Едно ходене до родата ми избива данъка. Останалите пътувания са ми фандък. В София ми е по-изгодно да си карам колата, защото пак ми идва по-евтино с нея отколкото с билетчетата за градския транспорт. Да не споменавам, че не се налага да вися по спирки, да се бутам в потните ризи на някакви нечистоплътници, да нося намордник и т.н.
Внимателно си направи сметките. Казваш, че е 16 годишна и е на газ, но и плащаш Каско:
300 лв. ГО, 40 лв. преглед, 100 лв. филтри и масло, 50 лв. данък МПС, 400 лв. Каско. Дотук 890 лв. Автогаз 8 л/100 * 0,8 лв. (в момента) = 6,4 лв. 6,4 * 100 (10000 км годишен пробег/100) = 640 лв. Общо 1530 лв. или 0,153 лв./километър. Забележи колко много неща не са в сметката (овехтяване, гуми, спирачки, миене, течност за чистачки, ремонти) и съм сметнал с нисък разход. Ако махнеш Каско-то, ще си на около 0,11 лв./километър.

Билет до Бургас с автобус (от 20,20 до 27 лв.). Сутрешен без да е прекалено рано 25,30 лв. Делим на 0,153 и получаваме 165,36 километра. При 0,11 излиза 230 км... Доста километри не стигат. А и винетка не е добавена към цената.

Ще пусна отделна тема да видим по-подробно кое колко "се избива".

Цитат на: ivchotr в 15 Октомври 2020 22:47:13
Гледам те, че обичаш да четеш книжки и да се ровиш в нета. Много пъти си доста полезен с нещата които изравяш от там. Обаче има живот и извън мрежата. Докато не го усетиш, няма да разбереш какво ти говоря.
Не виждам как нечий живот в мрежата или извън нея засяга разискваните теми. Не искаш да си сред хората по спирките, в градския транспорт и тези с намордниците, пък мен ме пращаш там. Какво съм направил, че такава участ ми отреждаш?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Интересни сметки правиш. Я сега сметни 5 човека в колата, които иначе биха платили 5 билета по 25.30 лв. До къде ще стигнат парите? Ами няколко такива пътувания? Ами до някое забутано родопско село, до което за последно е вървял държавен/частен автобусен транспорт преди 20 години? Изобщо не те бива в сметките, ще знаеш.

П.П.
Един комплект гуми, зимни или летни, ги износвам за няколко сезона. Падат се по около 44 стотинки на ден. Това общо за двата комплекта. На километри ги смятай ти :D

Alexi

тези последните няколко поста са интересни и ще ги оставя ,от тук нататък по темата - обръщане на волан

ivchotr

По темата...

От човек, занимавал се с обръщане на волани знам, че усилията и пръснатите средства не си заслужават. Не ми се влиза в подробности. Говоря за човек, който прави нещата табиетлийската. Виждал съм и не толкова табиетлийски изпълнения и с две думи не са за гледане.