Нова Дачия или стар Форд?

Започната от Pyrhel, 26 Февруари 2017 19:53:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Нова Дачия или стар Форд?

Нова Дачия
27 (69.2%)
Стар Форд
12 (30.8%)

Общ брой гласове: 39

dimkaraganchev

Както се вика, на гол тумбак чифте пищови. В България е пълно с такива хора.


pishhko

1. Говорим за кола на 3-4 години - за Q7 говоря, а за А1 - ново от магазина.
Защо, ако имаш пари да си го купиш ново - да му платиш хубавото обезценяване?
Защо да съм роб на Q7? Това е като всяка една кола, която си купиш.

На новата дачия няма ли да си й роб да я обслужваш само в официалния сервиз някакви си години?

2. Каското е едно и също, щото колата е оценена на същите пари - втора ръка ауди Q7 и чисто ново ауди A1 с екстри.

3. Обслужването е едно и също, щото Q7-цата може да е излязла от гаранция и да не я обслужваш в официалния сервиз.
Дали не можеш да му правиш обслужване с масла и филтри за 500лв. ? ... точно толкова колкото излиза обслужването на ауди А1 в Порше София.

Общо взето, не знам половината какво скачате да спорите, като нито сте купували кола от магазина, нито сте обслужвали такава, нито сте й плащали каското.  Знаете само как да седите пред компа и да плюете.

Пък и все пак си изразявам собственото мнение.

Имам познати с много пари, които не можеш да ги накараш да си купят чисто нов автомобил.

Тия хора предпочитат да вземат кола, която преди няколко години е струвала 100к лева, а сега е горе-долу на половина и да се кефят на комфорт и екстри пред чисто нова пластмасова бричка на същите пари.

До скоро им се чудих на акъла, ама вече започна да ми става ясно.

Та, по темата, по-добре старо мондео с екстри отколкото нова дачия.



Alexi

пич ти поглеждал ли си колко струва 3 годишно Q7 ( към 4-5 нови дачии е ) .. и недей ни квалифицира по твоите стандарти ,аз примерно съм сменил 5 чисто нови коли в ценовия диапазон 35-40к лв ( служебни ) знам колко им е каското знам колко им е обслужването и тотала на разходите примерно първите 5г ( ремонти нямаш ,караш обслужваш)  , далеч по малко е от на старо Q7 .. да не говорим ,че един амортисьор на Q7 ти е 1500 лв и т.н. просто несравними са нещата .. тия твоите познати дето имат "много пари" явно не са чак толкова много парите им че да карат стари кочини щото аз примерно имам няколко познати дето колите им са от 200к нагоре и се купуват само чисто нови  :D и на 3-4г се сменят ,за втора ръка без гаранция не щат да чуят

hotblooded

Когато се сравняват коли в различни класове - просто не е коректно.  И пак има разлика каква кола втора ръка ще се купи - дали върната от лизинг, на под 100 000 км, или някоя горубляски милионник... 
Конкретно за Дачия и Форд :  Нова Куга с кожен салон(и другите глезотии)  и 1.5 дизляк (за да е сравним с Дачия) е над 50 бона,  5 годишна е 25- 30,  нов Дъстър със  същото обзавеждане - също  е 30... 
Обслужване на дачията в официален сервиз е колкото на Куга-та в алтернативен. А и официалните сервизи до някъде се очовечиха - на хлОпел-а масло и филтри в официалния сервиз нямат 300 лв, за мондеото в МП искаха 500... 

Alexi

обслужване на 1.5 дци е 260 лв с ДДС в официален сервиз .. на кугата може да е толкова ,ама в евро :)

exclusiveremix

И все пак избирам или нова кола или нещо върнато от лизинг на малко км,което е читаво и си заслуважа.Вариант 3 е нещо внесено отвън на малко км,почти винаги с удар(зависи и от удара),но с доволно обезценяване.
Това с обслужването си зависи в кой сервиз се прави.Защото както Алекси каза при 1.5 дци е 260лв с ДДС,но не и в Шумен където в официалния сервиз на рено,паднахме на под 220лв с ДДС.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

pishhko

#36
Цитат на: Alexi в 07 Септември 2017 13:24:34
пич ти поглеждал ли си колко струва 3 годишно Q7 ( към 4-5 нови дачии е ) .. и недей ни квалифицира по твоите стандарти ,аз примерно съм сменил 5 чисто нови коли в ценовия диапазон 35-40к лв ( служебни ) знам колко им е каското знам колко им е обслужването и тотала на разходите примерно първите 5г ( ремонти нямаш ,караш обслужваш)  , далеч по малко е от на старо Q7 .. да не говорим ,че един амортисьор на Q7 ти е 1500 лв и т.н. просто несравними са нещата .. тия твоите познати дето имат "много пари" явно не са чак толкова много парите им че да карат стари кочини щото аз примерно имам няколко познати дето колите им са от 200к нагоре и се купуват само чисто нови  :D и на 3-4г се сменят ,за втора ръка без гаранция не щат да чуят

Аз ти давам пример с Ауди А1 (40-50к) ново и 3-4 годишно Q7 (50-60к.), за да ти покажа разликата в това да си купиш чисто нова малка кола или леко използвана голяма кола с много екстри и голям мотор.

Ауди А1 - обслужване в Порше: Масло и филтри: 500-600лв. Не е колкото рено/дачия.
Q7 - обслужване в кварталния сервиз? обслужване в dasauto или в D&N примерно?

Каско: Ако колите са оценени на една цена, ще има ли разлика в каското?

А един амортисьор на Q7 ти е 1500лв. - това за кола с въздушно очакване ли или не?

На ауди А1 знаеш ли колко струва един амортисьор на кола с DCC (онова динамичното/регулируемо окачване), а знаеш ли като влезеш за инспеция на 30 000 км какво се случва с банковата ти сметка като ти сменят накладки, всички течности и филтри т.н. по колата? Аз знам...колкото на втора употреба кола и да й направиш генерално обслужване с масла, филтри, всички ремъци, ролки, водна помпа и термостат.

Ама ти си купувал служебни дачии и рена и всичко знаеш.

И пак бягаме от темата, щото има хора, които като кажат някоя глупост, никой не им връзва, докато някои други като кажем нещо и веднага започват да ги плюят и да ги карат да се обясняват. Нали изразяваме мнение...

mike28

 Моят колега и приятел, дето си купи нова Дачия, като му замина нещо по климатика (не знам дали има друг европейски автомобилен производител, който да го предлага като опция, а не да в вкл. в стандартното оборудване), от оторизирания сервиз му го смениха с... китайски.  (rofl) Ествествено се чупи доста бързо и чак тогава той разбира какво са направили, като ги пита "защо", отговорът бил, че китайския е 120 лв, а оригиналният румънски 145...
Миналата година най-накрая, след 9 г. и навъртя 50 000 км (колата е с 1,4 двигател, 75 мършави коня, не я ползва за извънградско, а и не побира много багаж логан седан, ползва меган комби 2.0 дизел от 99-та за целта) и реши да я "газира". Бях с него, като си закара колата в сервиза - вътре имаше нова дачия, пратена да й се инсталира "Фабрична газова", тъкмо почваха да я пробиват, когато се обадиха от представителството - пратили са погрешната кола за газифициране, половин чак след това щеше да е вече късно.  :))
А, тази година мисли най-накрая да смени зимните гуми с които я е купил.  ??? Шибаните румънци на кола 2008г. слагат радио с касетофон!

Аз съм убеден, че който си купи нова дачия за лична кола никога няма да е щастлив с покупката си. Чудесни служебни или работни коли, но не и за личен автомобил.

Alexi

pishko я дай линк за 3 годишно Q7 за 50к лв ! давам ти 1 час ( после излизам ) че ме подразни с простотиите ти и ще отделя време да ти изтрия 10те нещастни мнения !

Pyrhel

#39
Чакайте, в големи крайности отивате, къде е Дачия и Форд, къде е Q7. Да говорим за нещо по-близко като суми.

Пък и Q7 да е, от Италия на 4 години колко много пари е, €13 000? В някаква степен ги разбирам хората, които си купуват такива клозети - знае, че никога няма да кара нова такава, взел я да погъзарее докато нещо не се счупи и после "оле майко, еди какво си е 3000лв". Като частно лице трябва да си пълен тъпанар да си купиш скъпа кола, не че няма такива, видях с нови X5, X6 и А6, които чакат края на работното време в офисчето. Просто хората, имащи пари, не са закрепостени офисни работници и парите по-добре да отидат в кола и да се возят в ново, безпроблемно, с гаранция, отколкото в данъци.

Пълно е с Аудита / Бмв / Мерц на по 3 до 5 години за под 1/5 от първоначалната им цена, ама мен поне с такава бомба ме е страх да отида до морето, камо ли по-далеч. То се вижда и резултата по пътищата - пишманлията (в повечето случаи работник на 1000лв) е взел някъв стар, ама премиум с екстри, дава газ, отзад пуши та се не трае и 70км по-късно го подминаваме - той отворил капака в аварийната... Едно време беше пълно с отворени капаци на коли от соца по баирите, изчезнаха тия картинки, сега започват да се завръщат с пробити премиуми.

Цитат на: pishhko в 07 Септември 2017 15:30:46Каско: Ако колите са оценени на една цена, ще има ли разлика в каското?
Разбира се, че е различна премията, колкото по-стара е колата, толкова по-скъпо става каското като %, а и трябва да се доплаща за допълнителните клаузи.

Извън форума също съм говорил на тази тема, много обидени има от нея - виждат жалката действителност и се сърдят. Бг обича затъмнените прозорци, стари премиуми, лошите момчета, евтините момичета... Та се чудя дали не е по-добре, както казва Алекси, да го приключим тоя разговор... Какво да говорим, то се вижда обстановката... Нито посерко-бабаита ще стане по-умен, нито курвите ще изчезнат :-*
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

http://www.cars.bg/offer/c2232087

Влиза в показателите 3-4 години и 50-60 к,  общо в карс БГ има три такива

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 07 Септември 2017 17:43:05
Чакайте, в големи крайности отивате, къде е Дачия и Форд, къде е Q7. Да говорим за нещо по-близко като суми.
По скоро нека са в един клас.  Примерно Duster - Kuga, Sandero - Fiesta, Logan - Focus, Tourneo - Dokker.  Като цяло най големия минус на Дач(ек)ия е липсата на климатроник в опциите,  за сметка на това вече има автоматик

KAmata

Не мога да ръзбера къде е спора тука. Одавна са го казали че най-хубавата кола е новата и служебната...

didon80

Тя новата е най -хубава, но и най-скъпа! При положение че и една 10 годишна ще ти върши същата работа, защо да даваш в пъти повече пари за нова? На повечето хора приоритет са им ниските разходи по автомобила, а в същото време говорим за нови такива. Дори и да гори 4/100 ,  а старата 10/100, помислете за колко години ще имате пари за гориво ако не ги дадете за нова. С разлика от 15 к лв например обърнати в гориво....

Alexi

то тия тънки сметки са направени вече от първоначалните собственици на колите ни ,за това са ги продали и са си купили нови :)

Pyrhel

Точно тая сметка в разликата в цената си я направих и продадох Ц5, въпреки, че нямаше никакви проблеми и бях сменил всичко :)

Пак - нека не отиваме в крайности и не браним своето. Колите, за които говориш са по €6-700, примерно Мазда 6, Мондео 3, Ц5, 407 и други около 2006-7ма. Идеята е за робуването на "екстри", а не на надежност, функционалност и разходи в случая на същите пари за стара кола и за така наречените нови "кенефчета". За мен определящото са точно последните три, които трябва да се съчетаят в максимално нов и изгоден автомобил.

За мен е смешно, когато някой е на 1000лв и кара 7ца, примерно. А такива бол - бояджии, зареждачи на бензиностанции, работници по заложни къщи. Не е ли по-адекватно всеки да се разпростре според чергата си, да кара нещо по нуждите му, а не да се престарава за пред съседите и същевременно да минава 6 хил км на година с 3-4 литров мотор в кола, която в 80% от времето живее по тротоарите пред коптора?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

На бедния човек едни мечти са му останали. Що да не се поглези със 7-ца? Като види, че не става, ще я разкара. То и представителствата са пълни с лизингови коли 2-ра употреба, дето на хората са им дошли непосилни вноските. Така че хората без средства не са показателни за същността на темата. Въпросът е колко пари да вложи човек първоначално. Към настоящия момент все повече започвам да се убеждавам, че е по-добре да се дадат по-малко пари за 2-ра употреба, отколкото повече за нова кола. Както е тръгнало, новият автомобил няма да е остарял достатъчно и ще забранят двигателите с вътрешно горене  :D И инвестицията ще е безмислена. По-добре да събираме за електрички.