Мондео 3 - от халогенни към ксенонови фарове (ретрофит)

Започната от teloto, 02 Февруари 2017 19:38:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

teloto

Здравейте.И аз да се включа надявам се по темата с въпрос!Не намерих друга тема,затова ще питам тук.Та намерил съм ксенонови фарове от МК3 от друга кола и искам да ги сложа на моята,а тя е с обикновенни фарове.....Ще имам ли голями затруднения и какви евентуално?!От другата кола ми дадоха и буксите откъм купето....Разбира се ще ходя при някой по просветен да ги монтира,но все пак вашето мнение и препоръки тук са от голямо значение за мен.....Благодаря предварително за съдействието!


Mondeicho

Щом си взел и буксите няма да има проблем. Няма да имаш автоматичното нивелиране, но него няма как да го монтираш, то се слага на предния и задния мост, като е натоварена колата да не заслепяват насрещните коли.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

teloto

Цитат на: Mondeicho в 02 Февруари 2017 22:02:24
Щом си взел и буксите няма да има проблем. Няма да имаш автоматичното нивелиране, но него няма как да го монтираш, то се слага на предния и задния мост, като е натоварена колата да не заслепяват насрещните коли.
Ок.Благодаря ти.А как ще си настроя фаровете да ми светят добре  в такъв случай?!По принцип питам :-[

Mondeicho

Просто отиваш на реглаж на фарове, на тях си ги има врътките за настройка. На заводско монтирания ксенон е изискване да се регулира автоматично в зависимост от товара в колата за да не заслепява насрещните коли.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

teloto

А ръчното от вътре не може ли да се направи да работи по някакъв начин? :-[

Mondeicho

Предполагам, че ако имаш голямо желание може и да намериш начин. Прочети и чуждите форуми дали някой го е правил, .няма невъзможни неща.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Може и става доста елементарно - 3 кабела са важни, като 1 е свързан по подразбиране (масата). Остават +12v захранване за мотора и вариращо напрежение (управляващо), идващо от регулатора със степените при ключа за фаровете. Управлението на ксеноновата нивелация (т.е. вариращото напрежение) минава през баласта, в който имаше някакво управление на височината и трябва да се байпасне, така че кабелът за управлението, който отива към баласта може да се кръцне и да се прехвърли направо към мотора. +12в са постоянни и не се прекъсват (както и масата) и като идея - може да се свържат с +12в, които отиват към габарита (Г_А_Б_А_Р_И_Т, не на ксеноновата крушка, че ще стане бау (laugh)). И ако помня правилно - на Мондео не трябваше да се сменя мотора за нивелация, за разлика от Фокус Мк2. Остава да погледнеш схемите за цветовете на кабелите или да мериш.

ПС: Цепнах темата, че е само за Мк3 питането...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

teloto

Цитат на: Pyrhel в 04 Февруари 2017 03:28:40
Може и става доста елементарно - 3 кабела са важни, като 1 е свързан по подразбиране (масата). Остават +12v захранване за мотора и вариращо напрежение (управляващо), идващо от регулатора със степените при ключа за фаровете. Управлението на ксеноновата нивелация (т.е. вариращото напрежение) минава през баласта, в който имаше някакво управление на височината и трябва да се байпасне, така че кабелът за управлението, който отива към баласта може да се кръцне и да се прехвърли направо към мотора. +12в са постоянни и не се прекъсват (както и масата) и като идея - може да се свържат с +12в, които отиват към габарита (Г_А_Б_А_Р_И_Т, не на ксеноновата крушка, че ще стане бау (laugh)). И ако помня правилно - на Мондео не трябваше да се сменя мотора за нивелация, за разлика от Фокус Мк2. Остава да погледнеш схемите за цветовете на кабелите или да мериш.

ПС: Цепнах темата, че е само за Мк3 питането...
Благодаря ти за разясненията и помощта.Днес смених обикновенните с ксеноновите при един пич,който разбира.Даже си оставих и другите букси за обикновенните фарове....както се вика да имам опция и за тях,не дай си боже!Супер МНОГО сам доволен и ме кефят много!!! ;D Това за ръчното нивелиране,ще трябва някой друг път с него да го проверим дали ще стане по твоите обяснения!Другото е вариант да намеря човек,който го е правил и той да ми го направи срещу възнаграждение разбира се....че аз толкова не разбирам! :'(

V.Buzev

Направата на регулирането е елементарно по начина който е описал Анатолий.
Аз така си го направих на моите и нямам ядове - единственото странно е че винаги при изгасени фарове моторчетата свалят фаровете надолу. При пускане на къси светлини (демек ксенона) фаровете се вдигат до положението на което са нагласени от врътката вътре.

Моднах моите кабели по начина описан ТУК и даже направих и това с реленцата директно от + на акумулатора :).
Митака от Габрово ми ослужи с неговите стари фарове от които взех буксите за да стане всичко както трябва :). Благодарности още веднъж за което.

teloto

Цитат на: V.Buzev в 07 Февруари 2017 14:35:53
Направата на регулирането е елементарно по начина който е описал Анатолий.
Аз така си го направих на моите и нямам ядове - единственото странно е че винаги при изгасени фарове моторчетата свалят фаровете надолу. При пускане на къси светлини (демек ксенона) фаровете се вдигат до положението на което са нагласени от врътката вътре.

Моднах моите кабели по начина описан ТУК и даже направих и това с реленцата директно от + на акумулатора :).
Митака от Габрово ми ослужи с неговите стари фарове от които взех буксите за да стане всичко както трябва :). Благодарности още веднъж за което.

(fri) Благодарско!Сигурно е елементарно за някои,но за мен едва ли!Но това не е проблем.Ще покажа схемите и темата на моя човек и се надявам за него да е елементарно да ми го направи!Иначе ако можех да спестя пари и да си го направя аз...сигурно щях!Все пак МНОГО БЛАГОДАРЯ! (thup)


Dmitarcho

То само с едно "благодаря" ... зор работа :D И на мен ми е правило впечетление, като запаля и пусна фаровете, се вдигат леко на горе. Не са в най-долно положение ... но се накланят леко на долу като изгася. Аз нямам автоматично регулиране на фаровете с датчици по мостовете. Имам си само вътре врътка.
Ръца Пръца