Рейка Фокус 2009 Duratec 2.0 LPG

Започната от nixel, 27 Октомври 2016 17:00:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nixel

Да му е*а и форда да му .....

Рейката протече и протрака. Какво ще ме посъветвате? Нова за 600 кинта TRW или рециклаж? Или да търся втора ръка от блъсната кола, пък каквото стане.


Dmitarcho

Рециклаж :) На Мондеото ми я рециклираха за около 200 лв. със свалянето и качването в МП, дадоха ми гаранция 2 години. Едната почти мина...нямам проблеми ;)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

nixel

То зависи и какво са и правили на твоята. Моята е с електрическа помпа, която струва колкото рейката и доколкото разбрах с рециклиране рискувам да ми замине помпата.

Честно да си кажа мисля да купувам нова. Просто искам да видя дали има разумни аргументи да не го правя.
Основната ми причина е че колата ми трябва всеки ден и не ми се занимава да пращам рейката по куриери до не знам си къде. Познавам хора с негативно мнение относно рециклирането - т.е. патили са си. То че дават гаранция - дават, но монтаж/демонтаж си е отделно. Включително и двойно изгубеното време.
Аз тая кола мисля да я карам още много, а като се има впред

Dmitarcho

Е по-хубаво от това да си вземеш нова - оригинална няма :) Но всичко опира до финанси. Моята рейка само капеше ... но започна да ми присвирва и хидравличната помпа /явно моята е по-проста/. Свалиха ми и двете неща и ги пратиха за рециклиране в Горна Оряховица .... За монтаж/демонтаж си прав ... да не се налага да го правя гаранционно :)
Ръца Пръца

nixel

Тя нова оригинална от мото пфое е бая пари - около 1000лв.
За 600 мога да взема TRW. Много мразя такива ремонти - важни, но неясни за мен.

nixel

Абе колеги, не знам защо но съм останал с убеждението че имам резервоар за хидравлична течност. Има ли някой запознат по темата? Имам ли резервоарче, сменя ли се течността, долива ли се?
Не мога да намеря спецификации на хидравлична течност за колата ми. Вече се чудя дали не се бъркам из основи. Нали рейката ми е електро-хидравлична с помпа и резервоар? Доколкото знам помпата трябва да е зад предния десен подкалник.
Решил съм на първо време да доливам докато разбера колко масло харчи, но така и не намирам информация нито за резервоар, нито за спецификациите на маслото.

Alexi

електро-хидравлична звучи като извънземна техника от форд :)) рейката ти си е най нормална хидравлична( така че има и казанче с течност ) ,като помпата вместо чрез ремък се задвижва от електромотор ( правен в час по трудово между другото ,имаше един линк към руски форум как да го ремонтираш като дефектира което е въпрос на време )

G_o_c_e_v

Цитат на: nixel в 29 Октомври 2016 23:35:33
Доколкото знам помпата трябва да е зад предния десен подкалник...
Грешиш. Помпата е ПРЕД десния подкалник или под десния фар, който се демонтира, за да се види казанчето.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

nixel

#8
Ами може и глупости да приказвам, но така съм чел някъде. Електро хидравлична предполагам означава хидравлична с ел. помпа.
Не съм запознат с терминологии и устройства на рейките.
G_o_c_e_v, благодаря. Вече ми писаха на лични че трябва да е там. Ще проверя по късно.

А някой има ли някаква идея какво масло трябва да долея евентуално?
Аз всъщност намерих спецификация за Power steering fluid - WSS-M2C204-A2
Току що му намерих и номер по форд - 1384110. В мото пфое излиза на 29,24лв за 1л. Май остана само да проверя колко е заминало и колко ще харчи.

Dmitarcho

На Мондеото събира 1 л. Даже хартисва малко. На мене ми "течеше" по 100-200 гр. на 10-15 к км.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Ръца Пръца


nixel

Цитат на: Dmitarcho в 30 Октомври 2016 14:05:01
На Мондеото събира 1 л. Даже хартисва малко. На мене ми "течеше" по 100-200 гр. на 10-15 к км.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

То при такова капене, има ли смисъл да се прави рейка? 10-15 хил.км са една година. При теч от 200гр на година с 1 литър от 30 лева ще изкараш 5 години. Дано и при мен да е така.

Dmitarcho

Така я карах около 2 години...накрая помпата взе да стърже....и да капе повече от реката :)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

nixel

Преди малко ми дойде на ум да потърся добавка от типа stop leak и намерих това: http://www.bulmotors.com/xenum-xp100
Според вас струва ли си да рискувам с добавки от такъв тип? Може да звучи смешно и абсурдно, но аз за първи път се сблъсквам с този род проблеми и наистина нищо не ми е ясно.

Alexi

най много да я скапеш тотално но така и така си замислил да я сменяш с нова ,може да пробваш

sinnerman

Провери ли от къде ти тече? На един мой приятел с ескорт му протече маслото. Оказа се, че е маркуч. Отиде в Ханзафлекс, взе си от тях маркуч, кримпваха му накрайници за маркуча и всичко се оправи за 15 лв. Иначе беше тръгнал да рециклира рейка.

nixel

#15
Точно в момента малко съм на зор с финансите за смяна.  :-[ Аз затова търся варианти и питам. Вчера си намерих казанчето. Доста трудно отвъртих капачката. Хидравличното ми масло не е до горе, ами да речем един пръст (вертикално) от капачката.
Не знам къде са му мин/макс означенията, казанчето е страшно мръсно и не се виждат никакви означения. То плюс това е на такова място, че и чисто да беше пак се съмнявам да видя нещо.

Днеска ще ходя да купя или поръчам от мото пфое оригинална 1л хидравлична течност и мисля направо да я сменя. Понеже четох че тези добавки се слагат при смяна на течността, та затова се зачудих дали да пробвам. Ама като знам какви пари е тази рейка - затова първо питам.  :'(

Цитат на: sinnerman в 31 Октомври 2016 08:53:54
Провери ли от къде ти тече? На един мой приятел с ескорт му протече маслото. Оказа се, че е маркуч. Отиде в Ханзафлекс, взе си от тях маркуч, кримпваха му накрайници за маркуча и всичко се оправи за 15 лв. Иначе беше тръгнал да рециклира рейка.
Майстора ми каза от червяка. Аз така или иначе ще потърся второ мнение от друг майстор, че тоя ми е малко странен. Изобщо не му се занимава с моя форд (не знам защо) и е доста анти-форд. А и сина му съм го хващал в теоретични издънки (имал съм DPF филтър и т.н.). Добре работят, ама не са много в час теоретично. Хубавото е че се хващат да четат като не знаят нещо.

flowsky

Ако сменяш рейка, провери дали са залегнали гайките добре. По-важно е от колкото си мислех.

hotblooded

Колега,  заеби фото мое,  аз купих 1л чорба за хидравлика на цена близо 70лв и на гърба на тубата като прочетох характеристиките - се оказа че във всеки магазин има такава и струва 12-15 лв....
Относно нивото на течността - мисля че на капачката на казанчето трябва да имаш един "израстък",  който се потапя в течноста - на него са маркирани минимум и максимум

nixel

Оригиналното е 30 лева. То е ясно че няма магически компоненти в него, но цената не е нещо кой знае какво, а и това си е хидравлика все пак.
За тампон на двигателя примерно си спестих едни пари. За под 90 лева си взех meyle вместо оригиналния от 260лв.

Нямам израстък на капачката. Някъде отстрани трябва да е.