АГУ C-MAX 1.8

Започната от igpetkov, 22 Февруари 2016 09:09:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

igpetkov

Здравейте, колеги!
Има много писано на темата за АГУ, изчетох доста, но искам, да напиша за моя случай, за да получа мнение по конкретната ситуация.
От юни месец съм собственик на Фокус Ц-макс 2004 1,8 125к.с. Имах проблеми с горенето на масло , гореше доста без да имам проблем с вървене, прекъсване и т.н. и направих ремонт на двигателя и проблема спря. Нямах никакви проблеми с маслото и вървенето, така че реших да мина на следващата стъпка - поставяне на АГУ, тъй като затова си бях взел бензинка.

Монтираха ми АГУ Landi, в Изгрев до стадиона (ако някой е от Бургас). При първото излизане на магистрала до Пловдив и обратно нямах проблеми и разхода беше 11- 11,5 при скоротст 130-140 км/ч. След около две седмици отново пътувах и още на излизане от Бургас ми светна лампата за двигателя, но колата си вървеше и отидох до Пловдив и се върнах с нормална скорост , разходът беше същия. При посещението на газаджиите ми казаха, че проблемът бил във втората ламбда сонда след каталиозаторът, но нямало проблем и мога да си карам.

Та въпросът ми е, нормално ли е това и как ви се струва разходът на гориво (11,5 по магистралата Бургас - Пловдив при скорост 135-140 км/ч). И някой може ли да даде съвет какво да правя с тази лампа, има ли начин за премахване на тази грешка.

Предварително, благодаря за мненията ви


Dmitarcho

Не съм много запознат с АГУ...но на доста познати им светва чек-а от време на време. Разхода за тази скорост ми се вижда нормален... ;)
Ръца Пръца

Vasilev

Здравей, аз имам C-Max 1.8, 125 к.с., който също е с газов инжекцион. Последно като го засичах, София-Пловдив-София с около 10-15% градско, ми даде малко под 10. Карам го вече около година и половина и към 25000 км. За това време check engine ми е светвал три пъти на горе-долу равни интервали. И в трите случая светва извънградско на 5-та, когато карам с около 3000 оборота и по-рязко дам газ. И в трите случая записа грешка за бедна смес и се чисти с подходяща техника. При мен проблемът се решава със смяна на газовите филтри и вече си имам съвсем точен интервал за смяна.
В твоя случай, ако се е появил проблемът скоро след поставянето, в комбинация с разхода, бих отишъл и някъде за второ мнение за настройките на газовата.

igpetkov

#3
Благодаря за бързите отговори.

Vasilev, казваш че разходът е малко под 10, но тези 3000 оборота, които споменаваш ги държиш през целия път или говориш само за конкретния случай при подаването на газ, защото при мен при скорост 135 км/ч, колата е на 4000 оборота. Ако карам на 3000 оборота, скороста е доста по - ниска и разхода ще падне доста предполагам. Грешката я изчистиха и при излизането на магистрала пак светна, преди това бях минал около 200 км градско без да светне. Тези газови филтри, за които говориш на самото газово ли са? Въпросът може да е аматьорски, но съм доста бос в това отношение

envo

Колега разхода ти според мен е нормален. Аз с 1.6 115 коня имам разход почти като твоя
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Vasilev

Здравей, просто за грешката ми направи впечатление, че е около 3000 оборота. При засичането на разхода карах на темпомат  през повечето време. 120 по GPS, малко над 130 по километраж. Относно филтрите, имам два, един по веригата и един на изпарителя. На градско няма и да светне, дори със зацапани филтри. Първо карай някъде да прочетат грешката, но подозирам, че е същата. След това, обратно при газаджиите.

BeTaTesTeR

Teмата за светещата лампа и газта е много обширна, но ще се опитам да хвърля просветление доколкото съм се интересувал аз по темата. Koгато запалиш колата, компютъра започва да подава гориво според горивната карта, температурата на охладителната течност и на входящия въздух и показанията на МАF-a. В този режим компютъра си пръска гориво и не се интересува какво става в двигателя. Когато се изпълнят дадени условия, температурата на охладителната течност е оптимална, ламбда сондите рапортуват, че са загрели, компютъра влиза в така наречения closed loop cycle или иначе казано започва да мери стойностите на ламбда сондите и внася корекции в подаваното гориво на база на техните показания с цел да достигне идеалното съотношение гориво/въздух. По този начин постоянно получава обратна връзка за процеса на горене в двигателя на база на количеството кислород в изгорелите газове. Когато ламбда сондите отчетат повече кислород в изгорелите газове значи, че сместа е бедна и компютъра започва да пръска повече гориво като увеличава инжекторните времена за да компенсира. В един момент когато това компенсиране надвиши 10% компютъра пали лампата на check engine-a за да сигнализира, че нещо не е наред и отнякъде постъпва повече въздух, който не може да се компенсира с повече гориво.
В нашия случай с газта обаче, не постъпва повече въздух, а имаме втори компютър с друга горивна карта, който подава различно гориво. Когато двете горивни карти се разминат, получава се ситуация в която ламбдите отчитат бедна смес, бензиновия компютър се опитва да компенсира, но той не може нищо да компенсира, защото в двигателя не се впръсква бензин, а салама е в газовия компютър който си подава газ спрямо неговата горивна карта. С една дума е те тогава ви светка лампата.

Параметри за контрол. Aко имате OBD адаптерче може да погледнете какво става в бензиновия компютър:

Short therm fuel trim e параметър който показва моментната корекция на горивото в проценти. Положителните стойности означават впръскване на повече гориво, а отрицателните отнемане на гориво.

Long therm fuel trim също показва корекцията на гориво, но осреднено за по-дълъг период от време. Никъде не можах да намеря за колко точно време осреднява. Когато този параметър подмине 10% компютъра пали лампата.

Третата проверка за състоянието на газовата смес е чрез инжекторните времена. Както споменах по-горе при бедна смес компютъра увеличава инжекторните времена за да впръска повече гориво. Така превключвайки между газ и бензин може да сравните инжекторните времена. Ако са близки значи сместа е добре, въпреки, че двигателя изгаря газ бензиновия компютър не усеща разлика и поддържа инжекторните времена същите каквито и ако действително се изгаря бензин. Ако обаче има по-голяма разлика в цели милисекунди и при превклюване на газ инжекторните времена се увеличават значи, че сместа е бедна и бензиновия компютър се опитва да компенсира като отваря за повече време бензиновите инжектори.

В заключение преди да се оплаквате на газаджиите намерете отнякъде едно адаптерче и вижте какво става и действително ли е необходима голяма компенсация. Защото газаджиите не им се занимава да изпадат чак в такива детайли и им е най-лесно да ви нашият богата смес така, че лампата да не свети и да им се махнете от главата. Но прекалено богатата смес може да спъне колата, защото няма да успее да изгори цялата порция газ, възможно е да се получат прекъсвания заради затруднено запалване и т.н. Ако трябва да бъдем перфекционисти е хубаво да се сложи и аванс процесор, който да внесе малко предварение в запалването спрямо импулса който е изчислен от компютъра за бензин, тъй като газта гори малко по-бавно от бензина. По този начин с по-ранно запалване може да се подаде малко по-богата смес и така тя ще успее да изгори навреме.

igpetkov

Благодаря на BeTaTesTeR, за изчерпателното описание. Той казва, че на газаджиите не им се занимавало и ни насищали сместа, но моя проблем не е толкова, че лампата свети, колкото че гори повече. Ако колата върви добре и не гори много изобщо не ме интересува, че някаква лампа ще свети. И според мен това си е точно тяхна работа след като те са поставили газовото само преди един - два месеца и все още се мъчим да го донастроим. Така, че мисля да отида пак за преглед. Нямам предвид, че са лоши , просто това е един процес на настройка, който трябва да приключи с опити и тестове.

И отново благодаря на BeTaTesTeR, за точната информация, тъй като съм доста бос в тази тема


Dmitarcho

Аз не мисля, че разхода ти е висок. Просто караш бързо ;) 130-140 км/ч не е малка скорост. Направи проба с 100-120 да видиш колко ще ти падне разхода ;)
Ръца Пръца

momo76

Малка поправка - газовата не рабити по нейна си карта, а ползва бензиновата. Газовата карта е само с коефициенти с които се умножават бензиновите времена от бензиновата карта.
Работата на мотора с бедна смес не е добре, горят клапани. Отивай при газаджиите да си я донастроят. След като я настроят правилно тогава гледай разхода.


igpetkov

Колеги, реших да споделя , какво стана с моя проблем, за да има отправна точка за други в същата ситуация.
След последното ми посещение при газаджиите съм много доволен. Те нулираха и настроха отново системата, а аз направих тестово каране от 90 км (Бургас - Надлеза за Карнобат - Бургас по магистралата) със около 95 - 100 км/ч, като зарердих на Газпром до Метро в Бургас. След като се върнах и заредих пак се оказа е разходът е 8,1. Това стана при загрял двигател, толкова колкото да се включи газовото. Разходомерът на бордкомпютъра показваше с един литър по - малко , но това е бял кахър. По - важното е, че и лампата за ламбда сондата не свети вече. След това съм пътувал по магистралата два пъти като разходът се вдига с около 1л на всеки 15-а километъра повишаване на скороста, което мисля че е нормално.
Надявам се да нямам повече проблеми и дано тази тема помогне на хора които търсят инфо по случая

Благодаря на всички участвали в темата и леко и безпроблемно шофиране