Смяна само намасло,без м.филтър-залепнала капачка (Ford S-Max)

Започната от murmoran, 26 Юли 2014 18:02:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

murmoran

Здравейте колеги . От вчера съм горд собственик на Ford S-Max ,2.0 TDCI,140 кончета,2006г .За мен това е първият Форд в живота ми . До сега бях със Ситроен . Очарован съм от колата  ,като  возия и комфорт (race)  .Днес обаче реших да сменя маслото , на глед лесна процедура която съм правил много пъти . Източих първо маслото и после започнах да развивам капачката на масленият филтър . И тук ударих на камък . Не искаше да мръдне пущината . Как ли не я мъчих . На края взеха да се закръглят ръбчетата на гайката и се отказах . Естествено , бях източил маслото , та се наложи да налея новото . Та питането ми е ,има ли проблем да покарам така колата още няколко хиляди километра и след това да я закарам на сервиз за повторна смяна. Този филтър е минал 20000 км. Как да я развия тази капачка , на студен или топъл двигател . И още нещо-налях 5л. масло , а по книжка го дават 5,5л . Обаче на щеката показва че е на максимум . Притеснявам се да не го прелея и да избие от някъде . Изчетох почти всичко за маслата и тяхната смяна в този чудесен форум , но не намерих еднозначен отговор .А и за първи път , също така , карам дизел и не всичко ми е ясно по този двигател . Благодаря предварително на всички отзовали се ! Поздрави , Пламен

P.S. Колата е на почти 200000 км, ако има значение



Nebhotep

Капакът на филтъра само с тресчотка с дълго рамо иначе ще прецакаш профила. Пробвай да напръскаш целия корпус със силикон или WD 40.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

murmoran

Цитат на: Nebhotep в 26 Юли 2014 18:10:48
Капакът на филтъра само с тресчотка с дълго рамо иначе ще прецакаш профила. Пробвай да напръскаш целия корпус със силикон или WD 40.

С тресчотка го мъчих,с дълго рамо.Не помръдва.И май прецаках профила . Не напълно , но не изглежда добре . Пръсках го даже с един спрей за развиване на гайки. Да пробвам ли на загрял двигател

freeflight

По принцип е добра практика да се сменя маслото на загрял двигател - от топлината леко ще се е втечнило и ще изтече по-бързо и лесно, а и по-малък неизливаем остатък ще остане. Пробвай машинно масло по ръбовете, често помага повече от разните спрейове.
Повечето проблеми идват от главата... Особено ако е празна.

FordSMax

Сигурно има специален ключ за отвиване на капачката на масленият филтър. При мен също е малко със заоблени ръбовете и я развивам с гаечен ключ ниско долу. Преди да я поставя намазвам пръстена с масло и затварям филтъра.Добър вариант ще е смяна с нова капачка и намиране на ключ за правилно развиване.
Може би някой от колегите ще даде компетентно мнение.

marek3435

Маслото го сменям винаги на топъл двигател и наливам 5л. ново масло.Нивото му е над средата на ограниченията на щеката.Явно не се изтича цялото количество при смяна.С капачката съм нямал проблеми.По-добре я смени.Не е нужно да се затяга зверски.
(ford)

murmoran

Благодаря на всички за съветите.Накрая се отказах и я заведох в сервиз.Там я отвиха ,но отчупиха парче при отвиването.Беше зверски залепнала.За сега няма проблем ,но мисля да я сменям.Ще търся някъде по моргите.Случайно някой да знае ,от някой друг модел става ли някоя?Или трябва да е точно от S -Max.

FordSMax

Вчера дойде време за смяна на масло и отвих капачката на филтъра много лесно(повреден е шестограма на капачката) - използвах инструмент за отвиване на филтри който е направен от метална лента и винт за свиване и стягане към филтъра. Захванах в основата на капачката и стана много лесно.



Поразрових нета за капачки и открих няколко които са на добра цена и поръчах като начало тази:

http://www.dmx-bg.com/home/983-03837-metalcaucho.html - като дойде ще пиша за качество. Капачката е испанско производство. Капачката пристигна и според мен е точно като оригинала.

Това са номерата на капачките от различните производители : 1103L7, 1103P8, 1303477, 3M5Q-6737-AA, 3M5Q6737AA

Ето още два магазина с добри цени:

http://autokaramanov.com/product.php?id_product=929

http://autoshop.galti.bg/index.php?id_product=10&controller=product

Взаимозаменяеми:

CITROËN   - 1103.P8

CITROËN   - 1103.L7

FIAT   - 73500070

FORD-1303477

MINI   -11427557011

PEUGEOT -1103P8

PEUGEOT   1103L7

Ще потърся и единична вложка за развиване в последствие на новата капачка. За момента намирам само комплекти вложки които са скъпи.

TourneoRS

Купи си паяк от хубавите , много са удобни. Аз имам два китайски и някакъв немски . Единият китайски успях да го счупя когато развивахме въъздушните филтри на един МАН. За парите са перфектни.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

от тоя тип има едни дето примката е нещо като кожа с лостова система и като тръгнеш да развиваш се самозатяга около филтъра - вършат добра работа и те


FordSMax

Цитат на: TourneoRS в 29 Юни 2015 10:47:53
Купи си паяк от хубавите , много са удобни. Аз имам два китайски и някакъв немски . Единият китайски успях да го счупя когато развивахме въъздушните филтри на един МАН. За парите са перфектни.


На какво казвате паяк? Може ли снимка?  Ако е това което си мисля няма да стане защото капака е пластмаса и ще се нарани или счупи!

murmoran

Тъкмо навреме колега.Идва смяна на  масло,а миналият път в сервиза направо счупиха шестограма от зор.Беше залепнала зверски.И сега направо ще взема една от тия дето си пуснал .Мерси за линковете (fri)

Maria Encheva

Здравейте, регистрирах се във форума само за да ви отговоря на въпроса за капачката. И аз съм собственик на форд от 1 година. При смяната на маслото имах същия проблем, оказа се, че капачката се отвива само когато двигателя е студен. Да няма грешка мъчиха се няколко пъти в сервиза докато установят, че този е правилния и лесен начин за отваряне. Дано да съм ви била полезна.

opex

Мария може да се окаже от онзи тип жени, които високо се ценят от мъжете :D
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Alexi

Мария ,масло се сменя на топъл двигател :) всичко се развива ,с правилния инструмент