Много се вдига нивото на антифриза в разширителния преди перка

Започната от opex, 10 Май 2015 02:37:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Предната вечер установих малко мокро петно под колата, а вчера си протече хубаво и се оказа, че се е сцепил маркуча от радиатора към водната помпа под скобата на входа на водната помпа.
Днес го смених, налях нов антифриз (2л) и вода (2л), запалих и я оставих да работи на място до включване на перка, като добавих още 2л след като спадна нивото в разширителния.
Понеже докато беше загряла към 60-70* нивото беше на макс, откачих малкия маркуч, който влиза горе в казанчето и източих ~1л течност за да слезе по средата м-у мин и макс. Направи ми впечатление, че като че ли беше пенливо това, което излизаше от маркуча.
Нивото до малко преди включване на перката стои по средата м-у мин. и макс. Започва да се надига и почти пълни цялото казанче сякаш ври вътре доста над макс, след което се включва перката и спада отново на нормално ниво.

Тази вечер обикалях малко насам-натам и всичко е идеално, не тече от никъде, загрява нормално, върви си нормално, пуска-спира перки, парно си има нормално и т.н.
Обаче ме мъчат два въпроса.
Първо, дали все пак термостата не е прецакан и да отваря на доста по-висока температура, и за това да надува казанчето (което пък да съвпада с пускането на перката..?), и това да е довело до спукването на маркуча /там където така или иначе се цепят като слабо място/.
Второ, може ли да е пробила гарнитура и от това да се е пенил антифриза, който съм източил? Колата не е оставала без вода и за секунда, вървене и тн както писах си е 6, няма пушеци, не виждам да пада нивото, но все пак...
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


TourneoRS

Колата не е форд но начина на действие и при мен е същият. Точно преди да включи перката антифризът е най-горещ и се разширява, почти по същото време отваря и темрмостата и нивото рязко намаля. Това се вижда дори и при отворена капачка без да се е създало налягане .

Всъщност след това имал ли си някакви проблеми ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

opex

Не, нещата се нормализираха. Дори бях репортнал темата, че е за триене, но ... някой нарочно не я трие :D
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique