Губи ми се антифриза...РЕШЕНО! - Фланец на блока, под кулера.

Започната от pi4o, 08 Септември 2014 14:06:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pi4o

Забелязвам, че ми се губи антифриза, НО никъде няма течове и капки под колата. Маслото също си е ОК. Колата не прегрява и не е прегрявана. Когато тръгнахме към морето проверих всички течности и всичко си беше ОК. Пристигаме там (изминати около 330 км.) и пак гледам - под минимума и долях около 400 гр. концентрат. Като си тръгнахме пак гледам и е ОК, пристигаме си вкъщи пак си е ОК. След седмица пак проверявам, като карам само градско през това време,  гладам пак под минимума. Долях около 200 гр. вода. Като развия капачката на казанчето се чува съскане, значи държи налягане, но дали е толкова колкото трябва или се изпарява антифриза от там. Какво друго може да е? Пак казвам, гледах за течове и капало на земята... ами няма.... Иначе като си загрее колата и стрелката на температурата си стои точно вертикално (на 12 часа все едно) нито на ляво нито на дясно ходи - не прегрява... Какъв ще да е тоя феномен...  :-[  Давайте идеи ще съм благодарен. На майстор все още не съм ходил, защото ще почнат едни диагнози... и да ме плашат с глави, с гарнитури...


moni74

Ако е глава или гарнитура - щом нямаш външен теч, остава да е в маслото. Но щом си го проверявал и е чисто...


----------------------------

pAbLo

При мен на друга марка и бензинов двигател ми капеше от температурния датчик.
Следи нямаше по земята, но миризмата на изпарен антифриз беше натрапчива като вдигнеш капака.
И не прекалявай с концентрата - алуминия не обича чистия антифриз 8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

whaaazp


pi4o

...не съм усетил някаква специфична миризма, а капака го отварям често за да проверявам. Сега вече доливам дестилирана вода, че като е много концентрата не може да охлажда качествено. Нали така...
Колега Whaaazp, какво да погледна към колекторите, за евентуален теч или...

Alexi


pi4o

...какво да и е на водната помпа? От там да пропуска ли? Обясни ми малко по-подробно, моля те, защото не разбирам какво да я правя, да я сменям ли?

К.Методиев


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

pi4o

Малко да ъп-на темата...
Забелязах, че клапанчето на капачката на казанчето за антифриза не работи коректно. Купих си нова капачка за 7,80 лв. и всичко си дойде на мястото.

Dmitarcho

Аз така бях забравил да я завия хубаво...зима беше. Карам....и спря да духа топлото :) ходих в МП даже тогавя, питаха ме дали имам антифриз - аз сигурен, да бе ;) След като се въртяха половин час ...погледнаха в казанчето и щяха да ме набият с поглед :)
Ръца Пръца


pi4o

...и така пак ЪП на темата, дано да е за последно  >:(  Миналия ден както си тръгвам от работа и забелязвам, че генератора не зарежда с необходимия волтаж (имам си в запалката една джиджафка дето ми показва с какъв волтаж се зарежда). В следващия момент завивам и ...волана се втърдява. Ужас!!! След малко съответно светва лампата на акумулатора, фаровете едвам мъждукат ама аз си карам, че тря се приберем в къщи с жената   ???  Както и да е, прибрахме се, добре че живеем на близо. Вкарвам в гаража и вдигам капака, а то мирише на протрита гума, антифриза под минимума, нещо прещраква... Бах.....ма...му !!!  Сега кък кво стана... Звъня на майсторчето, той вика давай я тук да я колим и ще видим. Закарах я леко, леко, пак на акумулатор и почти без хидравлика... Оказа се, че това е демпферната шайба на коляновия вал.  Загубата на антифриза било от някакви тапи на главата, които се намират отзад покрай турбото и като сълзави от там и се изпарява. За това и не съм го забелязал от къде е. Изчистиха го добре и го залепиха с течен метал. За сега е добре (да чукна на дърво). Казаха ми, че се е получило от това, че в Италия са карали с вода, а като са я докарали тук, джамбазите са и  налели антифриз. Като взе да се губи аз налях един литър концентрат, после вода и това е помогнало допълнително да се увеличи дупчицата. Та да се надявам, че това ще бъде и течния метал ще държи, щото иначе тря се сваля глава, шлайфане, гарнитури, препасване на клапани и ще е (финансов) ужасТ!!!   :-X

pi4o

Пак ЪП на темата...  :'(

Проблема е, че някоя тапа изпуска по малко антифриз и капе върху генерацията като по този начин се изпарява, губи се антифриза и не мога да разбера от къде точно е. Ще се отвори работа...  :cry:


...няма на къде ще има смяна на тапите на цилиндровата глава. Лепенето с течен метал наистина се оказа ден до пладне... Някой  може ли да ми каже какъв им е размера на тез проклети тапи за да ги поръчам преди да сме разкостили фокусника.
Колата е Фокус 1,8 тдци 115 коня, 2001 г.
И друг въпрос, могат ли да се сменят въпросните тапи без да се маха главата, че после страшно - шлайфане, гарнитури, дрън-дрън и много лев.

Благодаря предварително!

К.Методиев

Може, защо да не може, свалят се колекторите и трябва да стане.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

JoroM

Ако има достъп до тапите защо да не може да се сменят...
Обаче не разбрах каква връзка има незареждането на динамото ти, с хидравликата на волана... ::)

pi4o

Цитат на: JoroM в 13 Май 2015 00:35:04
Ако има достъп до тапите защо да не може да се сменят...
Обаче не разбрах каква връзка има незареждането на динамото ти, с хидравликата на волана... ::)
JoroM, понеже имам една джаджа, която стои в запалката и когато мотора не работи показава волтажа на акумулатора в момента. Когато пък запалиш мотора, показва с колко волта зарежда генератора. Та когато стана проблема с хидравликата на волана първо го забелязах на тази джиджафка, че показваше 11,9 V, а не 14,4 както е нормално. Проблема тогава се оказа, че е демпферната шайба. От това ремъка върти по-бавно, защото шайбата приплъзва и като има консуматори на ток  се натоварва генераторасъответно не може да стигне необходимите обороти за 14,4 V, не може да завърти достатъчно мощно хидравличната помпа и волана се втвърдява и ако не го очакваш си е сериозна изненада, особено в остър завой с по-висока скорост...
А тази джаджа си я купих, защото зимата като включа подгрева на предното и задното стъкло, фарове, вентилатор за обдухване и става доста сериозна консумация и след 2-3 минути ми светваше лампата на акумулатора. Започнах да си мисля, че не зарежда нормално генератора. След като сложих това в запалката и пусна всичките консуматори, които изброих по-горе, напрежението падаше на 11,5 V. Но дори и да караш над 1500-1800 оборота то не се вдига повече от 12,5, което показва, че има харчене на ток и незареждане достатъчно... Това все още не съм го оправил. Просто избягвам да включвам всичко на веднъж за повече от 2-3 минути....

...дано си разбрал нещо от толкова писане :)   

JoroM

Аз също останах без динамо( четките заминали) веднъж, и аз карах докато изтощих акумулатора, но не съм имал проблем с волана, а и не би трябвало. Разбрах защо ти си имал проблеми с хидравликата.

pi4o

JoroM, смяташ ли, че проблема, който описвам е от четките. Мйсторите гледат генератора и викат, че изглеждал нов. Може би е сменян или пък е сложен някой от бензинов мотор. Незнам дали тези за бензин и за дизел дали са с еднакви параметри за мощност и за ампераж... За това пък не съм се замислял.  (facepalm)

JoroM

При мен беше от четките. Смених ги, както и колектора. Не знам дали е еднакво динамото за бенз и дизел.

pi4o

Оказа се, че проблема НЕ Е от тапите....
Има един фланец на блока, който е алуминиев. Намира се под интеркулера. Там където фланеца се свързва с маркуча се беше окислило, ама окислило!!! Майстора изстърга около 3-4 мм някаква гадост. После сложихме маркуча и го стегна с 2 скоби ( за по-сигурно ). От към тапите не се виждаше да е текло... Дано това да е бил проблема.
Като свалихме интеркулера обаче забелязах малко масло вътре. Нормално ли е това или турбото е на път?
Карам с масло Fuchs Titan SuperSynth F 5W30. Това масло е специално за този мотор - DuraTorq.
...давайте акъл....  :(

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


pi4o

...да "чукна на дърво"!  За сега след около 500 км пробег, антифриза си е на мястото. Значи  е било от проклетия фланец, който се е окислил. Дребна работа, но си създава проблеми... Вече всичко си е О.К. ;)