Странно свирене от турбото - 1.8 ТДЦИ 2007 Фокус

Започната от gsto, 21 Юли 2014 18:14:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gsto

Здравейте колеги,
Имам едно много гадно свирене от турбината на фокус 1.8 ТДЦИ 2007.
Колата си върви нормално, пуши нормално, но като я пусна по баир надолу без газ, след това се опитам да ускоря и турбото започва да свири много странно и колата е като спъната за няколко секунди.
След определени обороти, гадният звук от турбото изчезва(остава си само нормално свирене на турбината) и колата започва да си ускорява.
Гадният звук започва да се чува след това от 1800 до към 2100 оборота и се чува дори на свободна.
Когато след това колата се остави изгасена и изстине, тоя проблем го няма.

Качвам едно клипче, дано успеете да чуете лошият звук:
https://www.youtube.com/watch?v=s8c5pVo957Y&feature=youtu.be

Проверих 2 от тръбите на турбото, не са спукани.
Като си сложа главата до турбото и някой подава газ, звукът се чува точно от тялото на самата турбина.


Дайте предположения какво може да е.
Ако е проблем с турбината, къде мога да отида за рециклиране и колко горе долу пари може да ми излезе.


Pyrhel

Според мен има няколко варианта: запушен катализатор/дпф филтър; тръгнали лагери; недостатъчен приток на масло към турбината;
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

gsto

Цитат на: Pyrhel в 21 Юли 2014 21:55:16
Според мен има няколко варианта: запушен катализатор/дпф филтър; тръгнали лагери; недостатъчен приток на масло към турбината;

ДПФ нямам.
Запушен катализатор - ако е това ще съм най-щастливия човек на света и отивам да го махам веднага.
Недостатъчен приток на масло към турбината - това може ли да се провери? Ти можеш ли да го провериш и ако не, кой може?

2.9

притокa нa мaсло в реaлно време е достa трудно зa проверкa.-товa което можеш дa нaпрaвиш е дa демонтирaш тръбaтa до турбото дa я провериш зa зaпушвaния и дa я прочистиш.по-скоро можеш дa провериш с мaнометър нaлягaнето нa мaслотa нa сaмия двигaтел в рaботния диaпaзон и нaй-вече от ниски до средни тaм където ти е прблемa.другото което можеш дa нaпрaвиш е дa свaлиш въздухопроводa към турбото и нa изстинaл двигaтел дa провериш рaдиaлнaтa хлaбинa нa остa нa турбото кaто рaзклaтиш студенaтa перкa-трябвa дa имa лекa осезaемa хлaбинa но толковa!-aко хлопa много знaчи лaгерните втулки сa зa подмянa и турбото се мъчи докaто се рaзвърти и от тaм въпросният проблем.и последно си провери всички вaкуумни тръби особено тези които отговaрят зa aктуaторa нa рaзтовaрвaщaтa клaпa нa турбокомпресорa (wastegate).вероятно не е от тaм но зa всеки случaй.Случвaло ми се е колкото и дa е стрaнно колa с износени втулки нa турбото дa не гори мaсло че дa пуши много,и обрaтно колa със чисто нови лaгерни втулки пък дa си "зaтягa"турбото при високи обороти от високо нaлягaне нa мaслото.Успех и сподели кaто отстрaниш проблемa.

gsto

#4
Цитат на: 2.9 в 22 Юли 2014 10:13:07
и последно си провери всички вaкуумни тръби особено тези които отговaрят зa aктуaторa нa рaзтовaрвaщaтa клaпa нa турбокомпресорa (wastegate).вероятно не е от тaм но зa всеки случaй.

От скоро като сменям скоростите чувам един звук - като blow off се чува...не знам дали е свързано и не се сещам преди да го е имало.
Нещо такова се чува като карам спокойно в града: Ford Focus TDCi funny waste gate sound
Звукът не е толкова силен, но се чува :)

Pyrhel

Това на видеото е права тръба. При мен се получи нещо подобно като махнах катализатора :)
Сигурен ли си, че колата не върви за момент: "колата е като спъната за няколко секунди"?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

gsto

#6
Цитат на: Pyrhel в 22 Юли 2014 22:14:21
Това на видеото е права тръба. При мен се получи нещо подобно като махнах катализатора :)
Сигурен ли си, че колата не върви за момент: "колата е като спъната за няколко секунди"?

Не знам как да го обясня. Като настъпя и по-бавно набира от нормалното. Пак си дърпа, но някак си по-бавно докато се чува тоя звук. Като изчезне след 2000+ оборота, колата тръгва да набира по-яко.

За звука...при мен се чува така само понякога. Не е постоянно.

Давам пример:
Градско в София, никога не чувам нито звука от първия клип, нито звука от втория.

Тръгвам нагоре по Витоша - Златните мостове, нагоре...колата пушка, върви си нормално, всичко е ок, турбото не издава странни звуци.
Пускам се надолу обаче, карам няколко минути без газ на 3-та или 4-та и като реша да подам газ, започвам да чувам звука от първия клип - като свирукане("чуруликане") на турбото и този звук се чува само от 1800 до малко над 2000+ оборота.

Преди тези обороти, ако сменям скорости на ниски обороти, чувам точно тоя blow off звук.
Спирам колата пред нас, оставям я да изстине. На другата сутрин тръгвам за работа и на всякакви обороти, като пусна газта се чува това като blow off(втория клип, а звука от първия го няма).
Карам само градско и след някой друг километър и blow off-а спира да се чува.

Знам, че обяснението е дълго и нескопосано, но ... това, ако го обясня в сервиз за турбини, ще си олекна с една сума без много обяснения :)
За това питам първо тук.

Може би ми трябва диагностика с живи данни и да репродюснем проблема да видим какви стойности показва?

gsto

Намерих турбо втора ръка от кола на малко километри - в други ден го сменям и ще пиша какъв е резултата.

gsto

В сервиза твърдят, че моето турбо е било мъртвец, но аз като гледам и пипам перката - луфта който имам е едва доловим.
Хората ми казаха, че турбото има голям аксиален и радиален луфт - нещо с което не съм много съгласен, защото турбото издаваше съответните звуци само при повечко километри извънградско, а градско това го нямаше.

Турбото е втора употреба и цялата операция - цената на турбото + смяната ми излезе 500лв. Пичовете в сервиза ми дадоха 3 месеца гаранция.

Сега съм в период на тестване и ще пиша дали от това е бил гадния звук.

Alexi

зависи какво разбираш под едва доловим .. примерно моето турбо на 150к нямаше никакъв луфт .. ако се усеща някакво мърдане трябва да е части от милиметъра


gsto

#10
Сега ходих малко да я загрея на магистралата и проблема пак го има...

Виене/силен високочестотен звук/като жужене, когато колата се покара 20-30 километра на около 2500-3000 оборота и след това се отпусне педала на газта за около 3-4-5 секунди да паднат оборотите до около 2000.
След това упражнение, като се натисне педала на газта пак да ускорява, се чува този звук точно на 2000-2100 оборота и след тях вече не се чува. ???

Спряхме колата, отворихме капака и при подаване на газ - звука се чува от ЕГР-а(той е затапен, но дори и преди да го затапя с предното турбо си беше така) или по-скоро под него от турбото - не е много ясно откъде се чува.

Другият вариант, който се сещам е просто и двете турбини да имат един и същ проблем, но това не ми се вярва.

Възможно ли е, налягането на маслото да е нормално и масло да стига до турбината когато съм на газта, а когато колата се кара без газ - вътре да няма масло и след натискане на газта отново - докато стигне масло до турбото да не се маже и да върти на сухо?

hotblooded

  Турбото на сухо умира почти моментално. Може да съска някъде по линията за отработили газове към EGR, може и от връзката между турбото и генерацията (ауспуховата тръба)

gsto

Да дам малко повече инфо, какво се случва с колата след смяната на турбото, освен, че проблем със свиренето остава - поне знам, че не е от турбото и ще се търси на друго място:

1. Турбо лаг-а на 1ва и 2ра. Бях го намалил със затапването на ЕГР клапана, но с другото турбо вече не го усещам изобщо. Тръгването от място става много плавно.
2. Колата стана по-тиха.
3. Не пуши.
4. Върви осезаемо повече.
5. Не забива предницата от първа на втора с много газ. Като тръгна с много газ си върти гуми, сменям на втора и пак превърта.

Ще търся причината за свирукането някъде около турбото и като го реша ще закарам колата за ремап.
И без това вече си имам нов маховик и съединител и сравнително ново турбо, така че ремапа трябва да се случи възможно най-скоро :)

gsto

Ето клипче, на което се опитвам да видя дали турбото има някакъв луфт:

http://youtu.be/v0CUlElGBVQ

Как мислите?

Dmitarcho

Не съм гледал турбини до сега ... но при положение, че тая перка се развърта като ненормална ... си мислия, че това е доста големичък луфт... Някой по-разбиращ да се изкаже ;)
Ръца Пръца

К.Методиев

Така като гледам лифта и е радиален, опасния луфт е аксиалния, на фронтерата ми турбината издава страшни звуци, пък няма грам луфт поне не радиален.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

pi4o

Колега, понеже не мога да видя видеото, което си постнал, пише, че не го намира. Аз също имам някакъв шум от рода на виене, свирене и то само когато мотора е загрял, иначе го няма. Като гледам твоите симптоми са същите. Имам видео на компа, но не мога да го кача за да сравним шумовете (звуковете). Аз сменях всичко, ролки, ремъци, обтяжна ролка ...но нищо. Така си карам вече почти 6000 км. Ако искаш дай имейл да ти пратя клипчето и да видим дали е същото. Изчетох всичко и по чуждите форуми и нищо. Има доста изписано и тук и в другия форум, но никой не излезе с конкретно решение на въпроса. Някой от колегите казаха, че било от някакви О-пръстени по маслената магистрала, но пак не е най-сигурно. Но със сигурност не от турбото, моето си е наред, маслото си е както го дават 5w30 и си го има звука и това си е. Като загрее и започва от 1300 до 2500 оборота. Когато е студен мотора го няма този звук.

gsto

#17
Странното е, че по другите(английските) форуми говорят много за този проблем и при всеки излизат различни неща.
На мен всички майстори ми казват, че са маркучите на вакума или маркучите за въздуха от ЕГР-а до кулера. Добре де, ще сменя всичко и ще дам една шапка пари, ама ако не се оправи:?!?

Според мен не е маркуч, защото ако беше, щеше да е при всяко подаване на газ и достигане на определено налягане на турбото.
Ето, сега се връщам от морето...изяде ме тоя звук...направо ми иде да забия колата в някое дърво. Високочестотен, свирещ, металически звук, който се променя - усилва/променя си честотата, в зависимост от оборотите.
Карам градско - няма грижи. Като я изкарам извънграда и дори 2000 оборота да не преминавам, като мина някакви километри и се започва и то не постоянно, само когато колата се остави малко без газ и след това се настъпи. Т.е. от 1700 оборота започва да се чува, усилва се до към 2300-2400 и след това спира да се чува.. :-[
Като се смачка газта след това - звука си изчезва и така до следващия баир, които трябва да спусна без газ.

И това само когато карам на по-дълги разстояния.
Преди да сменя турбото, се чуваше точно от него тоя звук. Сега не мога да определя откъде се чува, но 100% не е от него, а някъде от ЕГР-а, под него от ремъка ... не мога да разбера точно.

pi4o

....не е от маркучите! И на мен ми се чува само от ляво покрай ремъците и назад към ЕГР-а и турбото, но не е и от тях. На мен ми се появи когато ми смениха маслото. Както споменах, маслото ми е хубаво Fuchs Titan GT1 5w30. Не съм слагал добавки за масло и тем подобни. Проблема със свиренето при мен е само когато мотора загрее, когато стрелката на температурата е отвесно  - на 12 часа, след това се започва със свиренето, независимо дали колата е загряла в града или на извънградско. Когато достигне определена температура и се започва между 1300 и  2500 оборота, по-надолу и по-нагоре го няма. И все още нямам идея какво може да е...

К.Методиев

Я му сложете един манометър на на маслената магистрала на този фокус и вижте какво става като стопли и почне да свири, че за мен си е от О пръстените на смукателя в картера.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


pi4o

...колега, от къде трябва да се хване тоя манометър? Аз съм навит ще си сложа ама къде трябва да бъде монтиран, механичен ли е или електронен. Ако имаш идея как става дай малко повече инфо. Наистина и други колеги казаха, че е от тия О-пръстени, но нищо конкретно за сега.

gsto

Проблемът открит : Обтяжна ролка на пистов ремък  :-[

gsto

Цитат на: gsto в 14 Април 2015 10:17:06
Проблемът открит : Обтяжна ролка на пистов ремък  :-[

Само мислехме, че сме открили проблема.
Сменихме 2 ролки и ремъка. И двете ролки бяха разбити и пред разпад.
Проблема обаче остава, нищо че звукът се чуваше от тях.
Сега ще трябва да сменя всички други ролки и водната помпа по метода - проба грешка, което ще ми излезе скъпичко.

Ето едно видео на свиренето:
Видео ТУК

Milcho

Не е ролка това. Изпуска ти налягане от някъде, по всяка вероятност някоя малка гарнитурка или метална тръба. Аз залагам на металните тръби, които отвеждат изгорелите газове от изпускателния колектор към ЕГР-а или някоя от техните гарнитури.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Alexi

не е ролка .. свързано е с оборотите на турбото не на мотора

gsto

Цитат на: Alexi в 30 Април 2015 12:52:49
не е ролка .. свързано е с оборотите на турбото не на мотора

Като я оставя надолу по баира без газ за повече време - без никаква газ - пак свири, дори на свободна.
Турбото е сменено и всички маркучи ревизирани.
Прави го само надолу по баира - ако започна изкачване нагоре и дам газ на същите обороти не свири.