Странно поведение

Започната от llllllubo, 17 Ноември 2014 07:58:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

llllllubo

Здравейте, нов съм във този форум :)От месец съм собственик на Фокус Мк2 1,6 ТДЦИ 90к. 2005г.Първите впечатления от автомобила са ми добри при положение че това ми е първия форд:)Та да си дойда на думата.Има някои странности които не разбирам и ще ви помоля за мнение.
Значи първата от тях е че като пусна парното на колата и се страртира и климатика(не е климатроник) демек светва копчето АЦ.Другата странност е че като пусна парното, съответно стартира и климатика и след малко започва да пада температурата на антифриза :-[.От 90 градуса пада на 75-80 градуса.Да уточня че ако не е пуснато парното температурата е закована на 90градуса.


Моля за вашето мнения и Благодаря предварително.
Поздрави!


Dobrin_Todorov

И при мен почти винаги се включва климатика като пусна парното, независимо дали е настроен на топло или студено. Ще съм благодарен, ако някой поясни....

А за температурата на антифриза... При мен всичко си е нормално.
На 90 градуса никога не съм си виждал колата, дори и в най-голямата жега.
Заковава на 87-88 и нито градус на горе.

llllllubo

Да колега прав си за градусите,просто така е разграфено че не мога да преценя точно но там са някъде 87-88 и моите.Проблема е че като пусна парното и почват да падат иначе парното кърти от топлина 8)

G_o_c_e_v

Когато врътката за позициите е завъртяна към предното стъкло, компресора на климатика се пуска автоматично, за да изсуши предния прозорец, съответно с климатика се пуска и малката перка на радиатора и затова на колегата му се охлажда повече антифриза.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

llllllubo

Значи да разбирам че това е нещо нормално колега?

Благодаря за бързия отговор..:)

Dmitarcho

Пробвай да пуснеш парното, като преди това си го настроил да духа в САМО в краката или само на пред, но НЕ и към челното стъкло.
Ръца Пръца

llllllubo

Поробвах колега и наистина климатика не тръгва когато е насочено към краката или към предните духалки  ;D

Мога ли да ползвам темата да попитам за горивния филтър на моя автомобил?Гледам че в момента съм с някакъв UFI filtar.според вас пак ли такъв да си взема или друга марка?

Dmitarcho

Потърси из чуждите сайтове оригинален - най-добре. Желателно е да е хубав горивния филтър, да не стават бели ;)
Ръца Пръца

botev73

И при мен е така.Това си е фабрично направено,с цел по бърззо да ти изсушава предният прозорец.И на други коли е така.И аз в началото се шашках,но прочетох някъде че е направено с тази цел.Абе хората са го измислили.
Ford Fokus MK 2,5 100

lordextra

Глупости, зимата климатика не трябва да се пуска, ако си с климатроник , тогава се определя от колата, нали правите разлика м/у климатик и климатроник ???
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.


К.Методиев

Цитат на: lordextra в 20 Декември 2014 21:29:07
Глупости, зимата климатика не трябва да се пуска, ако си с климатроник , тогава се определя от колата, нали правите разлика м/у климатик и климатроник ???

Не са глупости и конкретно при тези коли като е в посока към предния прозорец климатика се пуска, в копчето за посоките има отделен контакт точно за тая работа, дори и климатроника при мондео е така, отделен въпрос е, че при температури под 3 градуса не би трябвало да сработи пресостата за ниско налягане, но това не означава, че не тръгват перките за охлаждане.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

jijo99

някой ако може да даде съвет какво става. форд фокус 2012 колата е загряла на 90 градуса —пускам климатроника и температурата пада до 60 и надолу, а в същия момент съм в зверско задръстване и 30 км карам само 1 и 2. Спирам го и температурата се оправя. Пускам го и пак пада.
Ако някой знае решение ще съм благодарен защото в момента съм в Италия и тепърва ми предстой да се прибирам с тази кола

ivchotr

Насам няма да ти се наложи да пускаш климатроник. Тук си е студено все още.
Иначе не е изключено да имаш проблем с термостата, защото когато включиш климатроника, автоматично се включва и вентилаторът за охлаждане на радиатора на двигателя. Ако са два, вятърът е още по-силен. Съответно, ако термостатът не затваря докрай, двигателят не може да достигне оптималната температура и остава леко по-студен. Като включиш климатроника, охладителната течност в радиатора се изстудява още повече и това се вижда на уреда на таблото.
Съществува и вариант всичко да си е наред със загряването и охлаждането на двигателя, но самият уред на таблото да се е филмирал и да показва грешни стойности. Хубавото и в двата случая е, че показва по-ниска температура, която няма да пречи на пътуването. Щото, ако показваше 130 - 140 градуса, я на двигателя, я на теб нямаше да ви е много комфортно.

Водниядух1

Тази екстра с климатика я има и на фокус1- при мен ,когато копчето е насочено към предното стъкло и вентилатора е в позиция-3 или 4. И аз се чудех,но това е така- пише го в ръководството. Явно и при следващия фокус е така. На мен обаче не ми беше приятно това и изключих опцията от копчето на вентилатора. Там има проводник,който отива към копчето на климатика.

Жоро Петков

По-скоро грешно интерпретирани показания от термостата.
Няма никаква логика като пуснеш климатроника да ти падне толкова температура. Проблема ти е електрически.

F Focus

Според мен проблемът е, че вентилатора за охлаждане на кондензатора не се изключва и работи на максимални обороти-не знам има ли степени, и общ ли е с този за охлаждане на двигателя. Аз съм с един вентилатор, който, доколкото съм вдянал има две степени на оборотите.

saggy

Колега, пусни си сервизното меню на колата и гледай на живо температурата как се променя. Виж в Ютюб как се пуска.

jijo99

благодаря на всички . Това със сервизното меню ще го пробвам, само да намеря къде точно го пише. вентилатора е един не върти постоянно. само да се прибера и ще го водя на майстор в Пловдив някъде да го погледнат.

ivchotr

Когато работи климатичната система, вентилаторът трябва да върти постоянно.

zloster

Цитат на: saggy в 11 Април 2023 20:49:19Колега, пусни си сервизното меню на колата и гледай на живо температурата как се променя. Виж в Ютюб как се пуска.
Цитат на: jijo99 в 12 Април 2023 13:38:02Това със сервизното меню ще го пробвам, само да намеря къде точно го пише.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=25.0 - това е темата, където е описано как се стига до сервизното меню. И то без "заклинания" и "шаманстване" от сорта на "събери пепел от огнище, в което е пикала вещица в месечен цикъл по пълнолуние". Ще се изненадаш, но в Youtube/Ютюб повечето "обяснения" са подобни :)
Без да броим загубеното време да ги чакаш да покажат последователността на "магията". Обяснението за пускането се прочита и разбира точно за 30 секунди!!!
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


jijo99

Благодаря отново, намерих още в Италия как се пуска менюто и найстина колата при 83 градуса при пускане на климатроника пада до 58. Спираш го и всичко се връща в нормални граници.
Дотук добре обаче при скорост 135км стрелката или показва под 60 или седи на средата, но всичко мина благополучно и се прибрах с нея. Ще търся тук къде е проблема, иначе на една бензиностанция като спрях на загасен двигател вентилатора доста шумно въртеше в продължение на около 5 мин, но не го дочаках и тръгнах отново.