Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията- S-max,Mondeo,Galaxy!

Започната от Nebhotep, 21 Септември 2013 19:57:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Ако някой се чуди как да намали малко шума в купето без да прави цялостна шумоизолация ето няколко лесни и бързи решения.

Купето по принцип е доста добре обезшумено, но все пак:
- Под кората в центъра на багажната врата има един лист фабрична шумоизолация, но шумът навлиза от фугите между фаровете и навлиза в купето. Слагаме изолационен материал по протежение на цялата кора;
- Под корите на вратите. Доста по- комфортно става в купето при придвижване в градска среда след изолацията им;
- Интересно място, от където навлиза шум е мястото, където влиза един от дебелите снопове кабели в купето, а то е зад жабката. Ако погледнете откъм двигателя, там където е гумения маншон и около него няма изобщо изолация, само гола ламарина. Сваляме жабката и зад нея поставяме изолация. Тракането на дизела на място и при движение над 120 км. става по глухо и в купето е по- приятно.

Това съм открил засега, ако и вие имате предложения моля заповядайте. Интересно ще ми е да чуя предложения за намаляване на шума от вентилатора в купето и шума от навлизащия въздух засмукван откъм двигателя. Ако ви е направило впечатление, като се пусне вентилацията работата на двигателя се чува осезаемо по- силно.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


mitakinen

Лично на мен не ми прави впечатление дали има шум, пък и радиото дъни постоянно и чувам само музика
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

pAbLo

Ето защо като си бях разчекнал централната конзола в колата стана лудница.
За вентилацията ме караш за се заслушвам.
Почти винаги съм с включена и не съм правил разлика без.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

Nebhotep

Ето още едно място, от където прониква паразитен шум:



Може да се изолира и без да се маха таблото, основният шум идва между прозореца и външния ръб на таблото!



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

#4
Днес изолирах слабото място без шумоизолация в двигателния отсек. От вътрешната страна зад жабката го бях изолирал, но сега с изолацията в моторния отсек ехтящите шумове от работата на двигателя намаляха и са доста по- меки.
Под изолацията е само гола ламарина, чудно защо около гумения маншон от форд са спестили слагането на изолация?









Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Dmitarcho

Няма ги снимките нещо ;) /може само при мен да е проблема/ ;)
Ръца Пръца

Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Приятно съм изненадан от направената изолация в моторния отсек около гумения маншон. На празен ход двигателят почти не се чува в купето, а при рязко ускорение също е една идея по- тих. Сега започна пък да ми прави впечатление, колко шумен е вентилаторът в купето, поне достъпът до него е сравнително лесен и ще му измисля и на него някакъв изолационен кожух.  ::)  ::)


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Малко промених заглавието на темата, като в нея ще добавям и скърцанията и хлопанията в салона.
Особено ме дразнеха някакви потракващи звуци от втория ред седалки, особено при преминаване по софийските паважи. Днес открих причинителят:

Част от външната облицовка на механизма за сгъване на седалките потропва и скърца:



Подлагаме лента за уплътняване на врати и прозорци (вижда се на горната и долната снимка):



Още на едно място трябва да се сложи уплътнител:



По отблизо:





Правим това и с другата крайна седалка от втория ред и се наслаждаваме на тишината.  ^-^  ^-^



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

rosen700

Галакси доста куца в това отношение...............със забележка, че не съм карал чисто ново.
С тази кола съм се заклел да съм шофьор, не монтьор......и така ще бъде!


Nebhotep

Независимо от усилията, тропането остана, но нали съм си инат днес разобличих истинския виновник:



С червената стрелка е посочен пластмасовия капак на механизма за сгъване (вътрешната част на двете крайни седалки на втория ред), който играеше във всички посоки и при преминаване по неравности трака опирайки се в съседни пластмаси.
Със синята стрелка е посочено мястото на единствения болт, държащ капака, останалото е на щипки.

Пластмасовото копче на капака в предната част, се беше извадило:



Ето там стои:



Слагането на капака с копчето на него е много трудно, затова първо слагате копчето в дупката на металната лайстна на пода и тогава нахлузвате капака първо с тясната му част на копчето и след това с движение назад по посока на багажника.

Не е зле да направите мека подложка (мястото е посочено с червена стрелка) на механизмите за закопчаване на коланите, тъй като в края на улея опират в пластмаса и тропат:








Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Bobi

Ей, браво за желанието. Усилията и напоритостта рано или късно побеждават.

Nebhotep

Още източници на тракане и скърцане в салона:

1. Средната колонка (и от двете страни) издава скърцащи и тракащи звуци при преминаване по неравности

Обезшумяваме със замозалепващи се лепенки от велкро (използват се за обезшумяване при столове, маси и перални) на посочените със стрелки места:




2. Също така подлагаме велкро на снадката между двата панела на същото място:






Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Наскоро шумоизолирах подкалниците със стизол (подложка за пракет) 6 мм. Също така в пространството под калниците има и от ляво, и от дясно две пластмасови клапи, от които при пускане на вентилатора в купето навлизат паразитни шумове от гумите. На стените на купето около клапите няма никакъв шумоизолиращ материал, така че и там налепих 6 мм. стизол. Ефектът не е голям, но се усеща при движение по суха пътна настилка. Обаче при движение по мокър асфалт и при навлизане в локви изолацията има осезаем ефект. Паразитните шумове навлизащи през вентилацията на купето също намаляха.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD



Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Nebhotep

Още едно място източник на шум и вибрации. Касае се за въздухосборника на кутията на въздушния филтър (пластасовата тръба, от която се засмуква въздух в кутията на въздушния филтър). След няколкократно разглобяване или от старост, сглобките на тръбата се разпадат и се отваря процеп между двете половини. Тя започва да резонира и издава боботещ звук, който се усеща даже и вкупето на празен ход и при ускорение. Най- добре е да се смени, но аз намерих решение. Премахваме пласмасовата кора над радатора (държи се на два болта и три щипки) и със свински опашки здраво затягаме и прилепваме двете части на тръбата една за друга. За момента резонациите са в значителна степен отстранени. Горното важи и за бензин и особено за дизел, поради повишените вибрации!





Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Отстраняване на почукването под дъното в дясно, при преминаване през неравности и легнали полицаи.

Работата е там, че жилото на ръчната спирачка зад пластмасовата защита образува дъга, която на самата свивка, трябва да е закрепена със скоба (HC1 на снимката). Но поради икономии или не знам защо при някои автомобили тази скоба я няма, няма даже и място в купето за закрепването й. Тази дъга е с дължина 35-40 см. и доста свободно виси и се люлее при преминаване през дупки и неравности, като се удря в дъното на автомобила и издава чукащите звуци. На маншона на жилото се виждат даже протърквания и след време от там ще навлиза вода и съответно ще замръзва през зимата.

Решението на проблема е просто: Омотаваме жилото с някакъв по- мек материал или плат, който затягаме с малки свински опашки, а отгоре може да намотаем скотч. Всичко това то притягаме към дъното на купето със свински опашки.




Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Още едно място издаващо скърцащи звуци при неравности:



Снимката е от Мондео, но е почти идентично с конзолите на S-max. Там където е червения пунктир напъхваме с тънко ножче или отвертка по цялата дължина подложка за паркет с дебелина 3 мм., предварително нарязана на лентички. Мястото е достатъчно и подложката не се вижда и потъва зад панелите. Скърцанията и пуканията гарантирано изчезват.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

C-панелите в багажното отделение също издават скърцащи и пукащи звуци. Отвътре имат дунапренчета, но издават звуци когато се търкат в съседните панели. Обезшумяваме със самозалепващи се лепенки от велкро:



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!