Кои се провалиха на новия краш-тест

Започната от ForeverFord, 15 Август 2012 11:19:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ForeverFord

Само 3 от общо 12 премиум-модела покриха изискването
Девет от общо 12 нови премум-модела се провалиха на новия вид краш-тест, организиран от Американския застраховатен институт за пътна безопасност (IIHS).

От организацията съобщиха, че незадоволителни оценки са получили Mercedes-Benz C-class, Lexus IS 250/350, Acura TSX, Audi A4, Volkswagen CC, Lincoln MKZ, Lexus ES 350 и BMW 3-series. Изискванията покриха единствено Volvo S60, Infiniti G и Acura TL.

Интересното е, че седаните Audi A4 и Mercedes-Benz С-Сlass, които бяха получили най-високи оценки за безопасност в САЩ, не успяха да се справят с новото изпитание. То включваше фронтален удар с 25-процентово покритие на предната част от страната на шофьора при удар с 64 км/ч. Тестът трябваше да отговори какви ще са пораженията при пасажерите в случай на удар с дърво, стълб или автомобил.

Оказа се, че след директен удар десният крак на шофьора на Mercedes-Benz C-Class остава заклещен под педала на спирачката, а лявото предно колело направо е изтръгнато. При Audi A4 проблемът е, че кормилната уредба се е изместила с 18 см в посока на водача, в резултат на което неговата глава се изплъзва от въздушната възглавница и се удря в страничната колонка. Освен това това при този автомобил не се е задействала и страничната въздушна възглавница при шофьора.

,,Новата програма е създадена след анализ на много случаи на директни удари на пътя в реалния живот. Целта ни е да определим какво се случва с пътниците при подобни инциденти, за да може производителите да ги защитят по най-добрия начин", коментира президентът на IIHS Ейдриън Ленд, който бе сред хората, провеждащи теста.

В крайна сметка от общо12 автомобила, участвали в изпитанието, най-високи оценки получиха Volvo S60 и Acura TL. След тях се нареди Infiniti G, чиито резултати специалистите от IIHS определиха като ,,задоволителни".

На обратния полюс освен Audi A4 и Mercedes-Benz C-Class, са моделите IS и ES на Lexus, но досега те така и не бяха получили най-високата оценка за безопасност при краш-тестове в САЩ.

Любопитно е и друго – при останалите тестове, които включваха челен удар с 40-процентово покритие на предната част, здравина на покрива на колата, страничен удар и заден удар именно Audi A4 и Mercedes-Benz C-Class получиха най-високи оценки от експертите.
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


G_o_c_e_v

Какъв е извода от цялата работа, ако предстои сблъсък и не може да се избегне, гледайте да е с цялата предница, за да може удара да се усвои от по голямата част на купето
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Bobi

Не знам какво мислите вие, но този тест за мен е много обезпокоителен!!! Премиум марки и автомобили се провалят, какво става със средния и ниския клас? Като цяло, още веднъж се потвърждава мнението ми и на много други, че тенденцията е силно занижаване на качеството на автомобилите и материалите. Тогава се питам.... за к'ъв х*й да дам 50 хил. лв за нов фокус примерно, вместо 15 к за някое китайче, а с останалите да обиколя света, примерно, при условие, че разликите между двата след няколко години ще бъдат само емблемата и други дребни неща?

hotblooded

  Боби, имай предвид следното:
Тези тестове са нова методика, която не е била в сила при проектирането на колите.
  Със 64 км/ч в дирек с C-класа - ще имаш наранявания, колата ще е тоталка, но ще си жив, с китайската кошница - ще си грозен труп. Ти поне мина през нещо подобно - ако беше със някое китайче или русначе - (да не чува дявола) - вече щеше си храна за червеите.

Bobi

Принципно си прав. Отървах се само със синини и натъртвания от челен удар с над 70 км/ч с Ленд Ровър... Някои хора ме смятат за глупак, защото си търся същата кола, с която съм се ударил. Аз пък се влюбих още повече в този модел, защото знам, че е сигурен и защитен добре. Изпитано :)

П.С. Радвам се, че китайците не развалиха реномето на Волво!

hotblooded

 Киатйците взеха VOLVO за да вземат наготово това което нямаха - безопасност. Волво наскоро обявиха амбициозна програма - до 2020 да направят кола с която да няма загинал при пътен инцидент. Което на фона  на други марки - които рекламират икономичност (на базата на комп симулация) и системи за развлечение и удобство - волво се върна към нещо което му е донесло доста успехи в миналото- сигурността преди всичко.

Alexi

този удар е много коварен .. съответства на удар в дърво/стълб .. цялата енергия се поема от малка част от предницата .. странно че премиум марки се провалят на него и браво на Волво отново в челото .. за колегите които са от скоро зад волана .. това е удар с 64 км/ч .. представете си сега какво остава от колата при удар със 160 км/ч по формулата E = ms^2 ,скоростта се повдига на квадрат т.е малко увеличение на скоростта довежда то голямо увеличение на енергията на удара ..

hotblooded

  Във реалността дървото и стълба имат някаква податливост или еластичност и енергията която се поема от колата не цялата. Нито сцеплението на колелата е такова каквото е в лабораторията... Това в лаб.-а е най-гадния тероретично възможен случай - удар в нееластичен предмет, които не поддава по никакъв начин, почти идеално сцепление - колтата почти не се завърта при удара.... Имам приятел които остана жив след удар фар във фар с 80 км/ч в 3 тонен бус, при това беше с дъртичък гоуф2 - ако някои ми беше разправял нямаше да повярвам - спирачен път под 2 метра и на двете возила, волана на гуфи беше на една педя от седалката - но колата се беше завъртяла на 90 градуса - в случая страниното завъртане ги беше спасило - пътника само с натъртвания и охлузвания, шофьора доста поседя в болница - 13 фрактури - нямаше счупвания само по дясната ръка и главата и врата - ребра забити в белия дроб, гръбначен прешлен, лява ръка, двата крака - 6 часа го събираха докторите...

Chr81

Все си мисля, че удар в стълб или дърво с 80км/ч е ужасно. Дървото и стълба според мен не поддават изобщо. Най-много да се обели кората на дървото. Затова е по-добре да се удариш челно с друг автомобил ако и двамата карате с 40км/ч отколкото в дърво с 80км/ч. При удара с друг автомобил общата скорост пак е 80км/ч, но поне колите се огъват и се абсорбира част от енерията.
При възможност за челен удар, ако и 2-те коли карат с 80км/ч, може би е по-добре да се пробва да се бяга в нивата, като се стремиш да не уцелиш някое дърво или стълб. Може би дори е за предпочитане дърво с 80км/ч, отколкото двете коли челно с общо 160км/ч скорост /2пъти по 80км/ч/?
А при челен удар със по 100-120 км/ч с друга кола, то ...... няма какво да се коментира. Горе-долу пак няма какво да се коментира и при удар в дърво или стълб със 120км/ч.
Затова карайте толерантно, умно и бавно!

pantata

Ето какво се случва в удар с дърво в реални условия, само дето дървото не е 25 см...

Fifth Gear laguna crash test


Alexi

аз знам какво се случва от удар с дебеличко дърво ,бях първия пристигнал на ПТП на пътя Шумен-Русе .. опелче ,човека е занесал с по височка скорост и се хласнал странично в доста дебело дърво .. колата се къса на 2 ,предницата беше на около 200-250 м навътре в нивата ,мотора самостоятелно беше изминал още 100-150 м нататък .. човека беше омачкан като парцалена кукла ,кръвта се стичаше на тънка струйка от ухото му ... като дойде линейката само го завиха .. всеки път като минавам оттам си го спомням ,вече 7-8 години от тогава .. карайте разумно

hotblooded