Дневни Светлини - Закон за Движение по Пътищата ( ЗДвП )

Започната от moni74, 16 Януари 2014 15:46:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

moni74

За мен е правилно ако светят светлини отпред, да светят и отзад. Все пак задните крушки са в пъти по-евтини, няма какво да ги пазим толкова.


----------------------------


G_o_c_e_v

Въпроса според мен не опира до пазене на крушките, а до това, че при движение в една посока (автомобил зад автомобил) от далече с или без габарит няма да видиш първо габарита, а целия автомобил, а при движение в 2 посоки (автомобил с/у автомобил) от далече първо се забелязват фаровете.
През деня е все едно дали ти свети габарита, важното е при намалена видимост или вечер да се пускат.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

moni74

Дори и така да е, пак не виждам смисъл от пазене на крушките. Аз си пускам ръчно фаровете на къси, и си карам със светещ габарит. Ако ще гоня далавера, по-добре да не пускам ксенона :)


----------------------------

Dmitarcho

Не говорим за "Далавера", да пуснем нещо да свети за да сме "законни", а да спестим от нещо друго. Съгласен съм с Гоцев. Моя модул е нагласен така .. ако е светло, като запаля ми се пускат само късите на 50%, като се стъмни - се пускат на 100% и светват и габаритите. Ако е лошо време си ги пускам ръчно всичко що може да свети отпред и отзад ;)
Ръца Пръца

Alexi

това е лобистка наредба .. ако погледнем загиналите при ПТП само за януари са 41 .. явно фаровете не помагат .. но пък на 3 милиона коли това са хиляди литри на ден повече продажби на гориво ( акциз ,ддс данък печалба ) .. в световен мащаб са милиарди ( в доста страни се кара нон стоп на фарове )

escobar

Получавам остри болки в долната част на торса, дали ще съм с пуснати фарове или не.
Ако съм за тия стотинки на резервоар свързани с крушките въобще няма да карам кола.

Голяма част от катастрофите и смъртните случаи са свързани точно с икономии и мизерии - кола изкарана от морга в Италия с гуми 14-ти сезон и поддръжка за 4 лева пред блока върху пътища, които не се поддържат.

Аз в София при ясно време карам само на габарити и са ме спирали откак е въведена промяната само веднъж да ми кажат да пусна късите, не е болка за умирачка.

amplified

А колко пъти са ти присвяткали като се смрачи и забравиш да пуснеш късите, бивайки излъган от светлините на таблото? Щото се разминавам с по 10-тина такива блейки, ти може и да не си де :) :)

Не ме разбирай грешно аз съм страшен противник на тая дебилия да се кара на фарове през деня  :-X

opex

Като споменахте загинали за даден период: за 2013г загиналите бяха 500 и нещо, сложете ги 550. До преди 2013 загиналите почти всяка година бяха над 1000, че и над 1200.
Да, не е заради DRL-a, само, но и това е част от целия "пакет".
Представяте ли си - 500-600 човека в момента все още живеят и не са се превърнали в проста статистика и мръзнещи под някой камък, кой защото навреме е видял кола заради фаровете, кой защото позатегнаха ГТП, кой заради някоя друга дребна и незначителна "лобистка измишльотина".
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

 Всъщност паднаха под 1000 още 2009та или 2010та... И то не толкова заради фаровете, просто поради кризата по пътищата има доста по  малко коли, и като цяло транспортната работа (тон-км и пътнико-км) е спаднала с поне 20-30%. Отделно че загиналите са по-малко, но като цяло пострадалите са повече, инвалидите след ПТП също са нарастнали като брой... Това се дължи също и на факта че преди кризата възрастта на автопарка у нас - понамаля - новите коли са доста по безопасни, понауичхме се да не караме без колани...  може и фаровете да имат значение, но има и по сериозни фактори от тях...

Dundee

Мен ме дразни задължението да се кара на фарове посред бял ден в населено място. Скоростите са ниски (по закон) и фаровете не са фактор за избягване на ПТП. За сметка на това има риск от заслепяване и вследствие това неадекватни реакции както от водачи, така и от пешеходци.
Градското каране на фарове издава лобисткия умисъл. Друг косвен признак за истинските мотиви е времето, в в което беше въведено. Точно когато кризата намали бюджетите за коли и пътувания на доста фирми, а и на домакинствата. Спадът в приходите от акцизи на горива е болезнено преживяване за финансовия министър. И започват да се мислят варианти за компенсиране, щото приходната част на бюджета трябва да се изпълнява, а тогава в нея имаше още доста дупки, ако си спомняте.
Ако законодателят беше загрижен предимно за безопасността, изискването за дневни или къси светлини щеше да се отнася само за пътища извън населени места. Което одобрявам и практикувам отпреди изменението в закона.