Фокус 3 гори масло след първо обслужване на ангренаж и водна помпа

Започната от Borislav Kostadinov, 06 Юни 2021 17:43:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr



Жоро Петков

Браво колега. Добре, че си решил проблема. Сега поне дори да стане нещо би трябвало да можеш да имаш претенции - все пак МП са официален сервиз.
Мен най-много ме изплаши началното изказване "Най-накрая майсторите разбраха как се облсужва този мотор".
Да 1.6 екобууст пише, че не е най-надеждния двигател, в голяма част от случаите моторите изкарват над 150 000мили!

Borislav Kostadinov


Не знам колега , не съм монтьор , явно маслото което беше налято мотул  не става за тази кола , иска си 5W20 на Кастрол за старт стоп мотори

Alexi

това е мъгляво обяснение което са ти пробутали понеже не си компетентен ( в което няма нищо лошо ) ... аз мога да ти кажа без да съм виждал тоя мотор на живо ,че в обслужването му ( смяна на масло и филтри ) няма абсолютно нищо свързано с някакви си клапани ,по скоро може да са ти зацепили ангренажа погрешно макар че и от там не виждам как ще се губи масло ..

Жоро Петков

Както каза колегата - не е монтьор. За съжаление и майсторите в МП не обясняват , а и колата си я взимаш от приемчик, а не от самите механици.
Колегата каза, че е правил пълно обслужване при майстори, които даже не са знаели как точно се обслужва дадения агрегат.
В крайна сметка дано от МП са разрешили проблема на колегата.

zz_stefanov

Нали в колите по пътя на вентилацията на картерните газове имаше някакъв клапан. Идеята май беше да се регулира налягането без да се  се засмуква маслото както в случая. Чета че ако има проблем с мембраната на клапана се получават проблеми.
Това са тънки неща и като не са му обяснени, и ние не можем си ги обясним.

ivchotr

Харчът на масло без да се прави сериозен ремонт на двигателя, няма как да изчезне само с направени настройки. Остава маслото да е било някакво супер скапано, за да изчезва в такива количества за такъв пробег. Не знам само какво е положението покрай турбината, но и там само с настойки ме съмнява да се реши такъв проблем.
Ако проблемното масло е било предложено от сервиза, горе-долу се връзват нещата с последните обяснения :D

Цитат на: zz_stefanov в 11 Юни 2021 10:30:59
Нали в колите по пътя на вентилацията на картерните газове имаше някакъв клапан. Идеята май беше да не се засмуква маслото както в случая.
Това са тънки неща и като не са обяснени, и ние не можем си ги обясни.

Как точно ще се засмучат 3 литра масло за 2000 км ::) За да духа масло през отдушника, значи, че този двигател е с проблем. Алекси беше предложил по-горе една проверка и ще е добре да се направи все пак.

zz_stefanov

Коригирал съм си поста докато и ти си писал, но това е напълно възможно. Клапана на изходите си е свързан в различни точки по пътя на входящия въздух.
Аз в последствие намерих това: https://motofocus.bg/novini/3082/zaguba-na-moshtnost-v-rezultat-na-defektna-ventilacija-na-kartera а според него при дефект турбото може да надуе картера. Всяко ненормално налягане в картера може да предизвика ненормален разход на масло.

ivchotr

Хубаво си я намерил тази статия, ама от нея става ясно единствено, че ако клапанът на вентлацията е издънен, когато се включи турбото, ще се създава налягане под буталата и по този начин ще се появят симптомите от самото начало на статията. Защото на практика турбината ще нагнетява въздух и в картера, чието налягане ще противодейства на буталата. При описаните симптоми на издънен клапан обаче не става въпрос за загуба на масло, което е нормално, защото то няма как да се промъкне през вентилацията срещу струята нагнетен от турбината въздух. Това при изправна бутална група. Ако обаче буталата хлопат като в клипчето по-горе, когато клапанът е издънен, налягането в картера може да помага на маслото оттам да влиза в цилиндрите, които са в такт, различен от работен и след това да изгаря, когато им дойде ред да палят сместа.
Дали обаче двигателят гори масло, ще стане ясно при една инспекция на свещите, за която писах по-горе. Примерно.
За мен цялата тази сага е доста интересна. Ако двигателят спре да харчи масло, най-вероятен остава вариантът с някакво менте, налято предния път.