Смяна на циферблат на Mondeo Mk3

Започната от Bobi, 21 Октомври 2011 21:32:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Преди да започнете трябва да запишете показанията на резервоара и термометъра, защото след манипулацията ще се наложи да върнете показанията на записаните от вас.В противен случай рискувате показанията им да не показват верни стойности.




Започваме с разкачване на акумулатора и изчакваме около 5 минути.Трикът с изчакването е описан в Haynes ръководството за предотвратяване отвярането на въздушните възглавници по погрешка! Също така, трябва да имате предвид, че ще се наложи да въведете код за радиото след като свършите със смяната на циферблата.

Отваряме малката кутия от шофьорската страна, показана на снимката долу и развиваме всичките болтове. Болтовете в горната част на панела са захванaти с метални гайки и изискват " нежно" усилие , за да се извадят  :D




Развиваме 3-те винта (тип "еврейска звезва" на долния капак на волана (където се регулира волана).Рорната и долната част на този капак са захванати с малки щипки и трябва да се натиснат внимателно с малка права отвертка.Горната половина на този капак е захванат за таблото с някакъв подвижен материал и е добре да го извадите заедно , за да не се налага да си блъскате главата при обратното му монтиране.Горният капак е в захванат с 4 болта, 2 от които се виждат лесно, доакто другите 2 остават малко "скрити".След като ги отвием, капакът вече се държи само на 2 щипки, които отключваме.Добре е да дръпнем волана и да го свали мв най-долно положение, за да си осигурми повче място за работа.






Вече сме достигнали циферблата, който е захванат само с 2 винта. Развиваме ги, отключваме щипката, с която е захваната буксата и я изваждаме.След това натискаме циферблата от долната страна, за да го издърпаме към себе си. Не оставяйте циферблата в наклонено положение ( обърнат наобратно), защото според Хайнес руководството това ще доведе до изтичане на силикон от циферблатите  ???.






След като сме извадили циферблата трябва да развием 4 малки винтчета, с които е захванато плексигласовото стъкло на циферблата. Трябва да ви кажа, че тук се изисква умерена сръчност , за да не прецакте стъклото. Действайте внимателно и най-вече не бързайте.




МНОГО внимавайте, когато разкачате стрелките, за да не се счупят държачите им, че после има да си биете главата (headbang).За да премахнем старият циферблат ни трябва остър метален нож. Внимателно вкарваме ножа  под циферблата от едната му страна, колкото да имате къде да го хванете, за да го издърпате.Буквално отлепяме стария циферблат, държейки го там, където сме отлепили малко с ножа. Ако не объркате нещо, би трябвало циферблата да се отлепи наведнъж, без да се скъса и да не остави някакви следи от лепило.Сега можем да извадим и задните щипки, на които са закрепени и самите стрелки.





След като внимателно нагласим и поставим новия циферблат не трябва да избързваме да сложим плексигласовото стъкло.Първо трябвада закaчим буксата, която по-рано разкачихме, за да свалим циферблата.
Достигаме най-важната част, а именно правилното настройване на стрелките.
1. Закачаме обратно клемата на акумулатора.
2. Вкарваме и завъртаме ключа на позиция II.
3. Без да палим двигателя изчакваме няколко минути компютъра да се настрои и ресетне автоматично..
4. Колкото и малоумно да звучи, с пръсти нагласяме стрелките на километража и оборотомера на "0".
5. Настройваме показанията на резервоара и температурата на тези, които бяхме записали предварително.
6. Натискаме и задържаме бутона за нулиране на малкия километраж и палим двигателя, задържайки този бутон.
7. Продължаваме да задържаме бутона, докато на менюто изпише TEST. Вече сме в тест менюто, откъдето можем да проверим дали сме нагласили стрелките правилно, обикаляйки по менюто.




Краен резултат:



Оригинал на темата в английски вариант : Replacement dials of Mondeo Mk3


Alexi

като инфо е ценно ,благодаря .. но никога не съм проумявал идеята циферблатите ти да са в цвят различен от останалото табло ..

mitakinen

Аз моите бях ги сменил. Купих от Германия на D&W.


Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

zar

Преди да започнете трябва да запишете показанията на резервоара и термометъра, защото след манипулацията ще се наложи да върнете показанията на записаните от вас.В противен случай рискувате показанията им да не показват верни стойности.

Наскоро сменях демонтирах циферблатите на Алмерата на жена ми че имаше студена спойка и правеха номера,но се разчетох по Английските форуми и се оказа ,че там има опция всички уреди да се калибрират през борд компа и въпросната процедура със записването на положението на стрелките отпада, но също е вариант,защото аз намерих инфото след като си бях вече записал предишното положение на стрелките.Оказа се че съм ги върнал на правилното пложение дори и след калибрацията  ;D Дали и МК3 няма някой скрит трик за гореспоменатото се чудя  ;D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

Alexi

имам една изгоряла крушка но така като гледам няма да я сменя ..

zar

Има риск да си поиграеш по-дълго със правилното им положение.Спомням си че във Нисанския форум имаше абсурдни ситуации от сорта на показания 100км/ч при движение със реални 20км/ч.Подобно е и със оборотомера.Тези абсурди се получават при незаписано първоначално положение,както и липса на калибрация през борда,но ако и на Мондеото я има като опция всичко е детска игра.80% от гореспоменатите случай бяха след смяна на крушка. Абе знам ли,може и на нашите коли да не е такава играчка.На моята не съм ровил по таблото нямам идея.Споделям опита си от друга марка.Сори ако съм леко офтопик!
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

Marlboro

Цитат на: Alexi в 29 Януари 2013 21:02:22
имам една изгоряла крушка но така като гледам няма да я сменя ..

Крушките се сменят, без никакви излишни манипулации.
Сваляш, сменяш крушката и слагаш.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

не махаш ли стрелките и циферблата ..

Dmitarcho

На Фокус мк1 лампичките се махат от задната страна на таблото - не е необходимо да се махат стрелките.
Ръца Пръца

zar

Горещо се надявам да е като на Нисана или както казва колегата по-горе.Ако е така разглобявай смело.Таблото ще излезе като цял модул а крушките се виждат на задната му част.отвиват се и се слагат новите без проблем.Щом колегата казва ,че се сменят без проблем вероятно принципа е същия.
Запомнянето/записването на положението на стрелките вероятно важи само при смяна на циферблата,където се налага демонтажа и на стрелките.
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)


Marlboro

Цитат на: Alexi в 30 Януари 2013 08:21:25
не махаш ли стрелките и циферблата ..

Стрелките и циферблатите не се пипат, ако сменяш само крушките на фоновото осветление. Сваля се целия модул и крушките се виждат отзад. Махаш старите, слагаш новите и си готов.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

zar

Перфектно!Значи е както на Алмерата.Имам и нагледни снимки някъде аз ама мемързи д апреминавам през процедурата със качване на снимките или поне не съм се запознал с подробностите по публикуването им  ;D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

zar

#12
Ето и как изглежда  http://jacobe.snimka.bg/auto-racing/mk3.728011.29582894  този който разглобявах мисля че и на нашите коли ще е така
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

Dmitarcho

Иска парола за да се видят снимките ;)
Ръца Пръца

zar

я пробвай сега.Че винаги съм мразил тоя момент със снимките.Не си ли е да си ги вземеш от компа и да ги хвърлиш във поста директно  ;D Или на мен нещо не ми се занимава  ;D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

Alexi

пепелника с фасовете рулира :)

zar

Еее творчески процес какво да се прави  8)  (stir)  :D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

pifa89

На двата дисплея се маха една плака отзад която озветява дисплея в ляво и се слага бяла (реже се от папка за докумени). Слага се крушка по избор  и това е

Mondeicho

Браво, паднала е играчка по осветлението. Аз си сложих диоди на километража и съм доволен от осветявянето.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Petar 1966

Цитат на: Mondeicho в 22 Април 2019 21:23:24
Браво, паднала е играчка по осветлението. Аз си сложих диоди на километража и съм доволен от осветявянето.
Колега, сподели ако обичаш,какви точно диодни крушки си сложил?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!


Mondeicho

Големите т10 са на Осрам (има ги в Практикер например, 13 лв. са 2 бр.),, но карат вече 2 ра година. Преди това пробвах няколко китайци, но горяха за няколко мессеца. Малките са от омега лайт и изкарват няколко години (за около 3 години имам една изгоряла досега).
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Petar 1966

Благодаря!
А по колко от двата вида?Не че не мога да преброя  ^-^,но искам преди да сваля таблото да съм ги купил.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

pifa89

T10 led на корпуса има 5 диода размер 5050 - 4 броя
Зад дисплея е Т5 пак лед. Но съм махнал зелената плака която оцветява дисплея и съм сложил бялс и използвам синя крушка.