Какво представляват каретата

Започната от Bobi, 10 Ноември 2011 23:37:23

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Bobi




Каретата позволяват въртящия момент да се пренася от една ос на друга под променлив ъгъл при константна скорост на въртене без осезаемо увеличаване на триенето или игра на осите. Използват се предимно в автомобили с предно и двойно предаване, както и при автомобили със задно предаване и задно независимо окачване, при които каретата са в краищата на двете полуоси.
По принцип каретата са много здрави. Поддръжката им обикновено се свежда до проверката дали гуменият маншон, който ги покрива, е добре закрепен и не се е разкъсал. Ако маншонът е увреден, молбидно-дисулфидната грес, с която карето е запълнено ще бъде изхвърлена. Тогава карето ще поеме прах, вода и пътно-размразяващи соли, което ще доведе до прегряването и износването на каретата, а също така може да замърси спирачките.



Установяване на повреда и диагностика

Като цяло каретата са надеждни и безпроблемни. Основните два проблема, които могат да се появят при тях са износването и частичното спиране.
Износването във външата част обикновено се появява при определени скорости под формата на вибрации, донякъде подобни на тези при недобре балансирана гума. За да определите дали карето е износено, намерете голям празен паркинг и карайте колата бавно в малки кръгчета няляво и надясно. Износените карета биха издавали ритмичен щракащ или пукащ звук. Износването във вътрешната част се проявява като тракане, когато се даде газ или ако повредата е по-сериозна, когато тя се отпусне.
Частичното спиране причинява, посредством окачването, усещане за тракане. То се дължи на прегряването на карето, което обикновено е причинено от скъсан маншон. Ако повредата бъде установена навреме карето може да бъде напълнено с грес, а маншона заменен.

Източник


Vasilev

Само нещо да добавя Боби. При вътрешните каре, дори най-малките проблеми се усещат доста силно. При мен визуално му нямаше нищо на вътрешното каре, само с опипване се усещаше съвсем лека грапавина. Между 80-110 км/ч се тресеше сякаш гумите са осмоъгълни  :D