1.6 tdci g8dd няма мощност

Започната от alex_1111, 16 Март 2025 20:08:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

alex_1111

Здравейте, наскоро както си карах при висока скорост, фокусчето влезе в авариен режим.почнаха мъките почистих всички датчици, като мап сензори дебитомери и така нататък,обаче на живи данни при подаване на газ, мап сензора не вдига повече от 1.3 бара, и като цяло съмненията са ми там. Дебитомера смятам,че работи коректно, понеже показва около 5грама в секунда  ,ако не се лъжа с мерните единици.
Като цяло колата е доста мудна и няма добра мощност, на студено е една идея по добре според мен, за сега съм поръчал МАП като ориг. На денсо,но ако имате съвети съм отворен.


Ozzie

Първа причина:
Най-вероятно издиша отнякъде. Често тръбата от снимката се цепва леееекичко в частта където се захваща към колектора. Може да се огледат и другите турбопътища за пропуск. С машина за дим ще се види добре, въпроса е къде да намериш сервиз с такава.

Втора причина:
Има пропуск по маркучите (я спукан, я изхлузил се от някоя връзка) от вакуум помпата до клапана който управлява променливата геометрия. Тъпото е, че въпросния клапан е наврян на майната си. Зад двигателя, над дясната полуоска.

Трета причина:
Възможно е поради някаква друга причина ECU-то да ограничава турбото чрез променливата геометрия. Трябва да се види на живи данни, какво се случва с напрежението което отива към вакуумния клапан. Променят ли се процентите които ECU-то задава към въпросния клапан или са константни.

Отдели малко време да прочетеш долната тема, както и аналога ѝ в клубния форум.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11336.msg136445#msg136445
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=79956

От двата форума получих много полезни съвети, затова пускам и двете връзки.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

alex_1111

Благодаря,интересното е че вчера като не вървевеше, до 3хил оборота налягането в маркучите беше доста слабо, а след тези обороти идваше напрежение,днес вървя долу горе добре ама няма хубав ряз.
Утре ше погледна видимо дали се вижда нещо по маркуча от снимката.

Ozzie

Не е маркуч, а баш пластмаса някаква. Може би ще ти трябва помощ от приятел, който да държи обороти, 'щото на ПХ едва ли ще се хване нещо.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Човек с добър слух ще чуе дали издиша отнякъде. Пробив в сервото или в радиатора на кулера пак могат да доведат до същия проблем.

alex_1111

Maf на празен ход 5.83гр/с
Колектор абсолютно налягане 102 кпа
Maf на 2000 оборота 14.66 гр/с
Колектор абсолютно налягане 107кпа
Маф на 3000 обор 52.38
Кпа 115
На студено добре върви, обаче почне ли да загрява почва да спада мощността, тези данни ги гледам с делфи ,все пак утре ще дойде мапа и ще пробвам.

Ozzie

По това което си публикувал, изглежда, че имаш дизел с атмосферно пълнене, вместо с принудително такова.
Това Делфи няма ли възможност да "вижда" какво се случва с управлението на променливата геометрия?

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

alex_1111

По принцин има тази функция, но това което виждам са проценти и те варират, и ме довежда да мисълта че бачка, когато я запаля актуатора издърпва лоста и при подаване на газ почва да се движи.

Ozzie

Цитат на: alex_1111 в 17 Март 2025 18:23:46това което виждам са проценти и те варират, и ме довежда да мисълта че бачка,
очевидно да, след като и лоста на актуатора се движи според натоварването
Остава обстойна проверка на турбопътищата.
Предполагам си проверил, дали и как се върти колелото на турбокомпресора? Това поне е лесно, сваляш тръбата от въздушния филтър, виждаш го и проверяваш.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

alex_1111

Може да звучи странно, макар и лесно, още там само не съм ровил ^-^ , понеже няма лоши звуци от там, и турбото се задвижва от изгорелите газове и иска не иска трябва да се върти макар и да е разбито, а когато реши да надува, предимно на хладно време до всмукателя добре надува изпъва маркучите.


alex_1111

Днес сложих новия МАП и тръгнах за тест, този датчик иска ли някакво обучение км каране?
Така когато загря колата до работна температура тръгнах пак беше мудна и след 3 км излезна грешката, а след това карах 15 км с 4 хил оборота и се оправи и тръгна добре,а грешка повече нямаше, дали е било от дпф и ще требва да се маха?

Alexi

ами виж какви са диференциалните налягания на ДПФ ,щом четеш живи данни .. на 4к оборота мисля че допустимото беше 300mBar