EGR клапан на 1.8 бензин

Започната от Raka77, 21 Октомври 2024 08:08:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Raka77

Дали има някакво реле за егр


Raka77

Здравейте, наблизо до Габрово за софтуерно премахване на ЕГР

ivchotr

Ако ти се ходи в Търново...

Raka77

Ако трябва и до София ще ида,имаш ли координати в Търново

ivchotr

Имаш съобщение в личната поща.

Raka77

Здравейте колеги, днеска паля колата, изкарвам я от гаража и като тръгвам о чудо нещо не ми свети на километража, опитвам се да си спомня какво ми липсва и да,чека е изгаснал.не знам дали да се радвам,но дядо мраз чу моите молби.явно след проверка на бушоните нещо е станало.минах около 200 километра и все още нищо не ми свети в очите.късмет или дядо мраз наистина съществува.

ivchotr

Дядо Мраз работи с писма. Ако не си му писал, друга ще да е работата :D

Raka77

Здравейте,тогава когато се оправи проблема с ЕГР,ресетнах и DTC за да видя дали ще се появи пак някаква грешка.трябва някаква калибровка да се прави впоследствие на някои от системите?

Ozzie

Калибровка след триене на грешки ли? Не.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Raka77



Raka77

За много години! радостта ми бе ше кратка,около 400 км.вчера пак светна чека и обичайните грешки -егр и катализатор.каква е вероятността след вадене на бушон да се изчисти грешката,в смисъл знам че при откачане на акумулатора за 20-на минути се изчистват,но бушона е бил извън гнездото си секунди.ще ровя пак бушоните

ivchotr

А защо упорито изключваш варианта проблемът да е свързан по-скоро с катализатора, отколкото с ЕГР клапана?!? Ако джиткаш повечето време на къси разстояния из града, може и да няма време да загрее, за да си върши работата.

Raka77

Не го изключвам, август ми правиха диагностика в мото Пфое и ми казаха че егр има проблем който не бил  електрически а по скоро механичен,димек замяна с нов.отделно ми казаха че и катализатора е заминал най вероятно и може би трябва да се оглеждам за нов.опитах да излъжа ламдата след катализатора с удължение.въпросът е ,че в повечето случай излиза грешка за ЕГР,и по рядко заедно с катализатор.

ivchotr

Системата не можеш да я излъжеш с удължение на ламбда-сондата, когато катализаторът е задръстен. Ногопеченият спомена по-горе, че в наименованието на записания код за грешка има една дума, която означава "поток". С удължение на ламбдата можеш да излъжеш донякъде системата, че има катализатор, когато го няма. При мен номерът минава за пробег с около 100+ км повече, отпреди да сложа удължението.

Та мисля, че с всякакви други упражнения май няма да си решиш проблема със записваната грешка за ЕГР-а и щом в МотоПфое са препоръчали смяна, е най-добре да смениш клапана и катализатора.
А, ако катализаторът е наистина задръстен, колата ще върви по-спънато. И, ако не ме лъже паметта, на катализатора му дават живот около 150 - 160 000 км. При някои по-особени маниери на каране ще изкара и много по-малко километри.

Raka77

Почнах да свиквам с чека.не си заслужава да инвестирам в тази кола ,ще карам докато може.нямам и време и желание вече да се занимавам.ако нещо се промени ще пиша.

Raka77

Здравейте колеги, днеска бях пак на диагностика.егр реагира в движение,мап сензора не отчита паразитен въздух,само си мислех че като отдалеча втората ламбда с втулка и по малка дупка няма хване катализатора но уви стойностите на първата и втората са почти еднакви.явно егр работи когато си поиска.

Raka77

Отделно, неговата диагностика хвана и тези грешки .а двете последни снимки са от моя форскана.на едната снимка грешката е защото извадихме буксата да видим дали го търси егр-ра,но не дава да се обучава егр-ра от неговото меню.

Raka77

Между другото видях втора употреба в мегапартс за 4 лева,обадих се и питах дали работи и дали цената е реална,казаха че всички части при тях били работещи.ок пращайте,днеска го взех и платих само 4 лева така че работи не работи ще си поиграя с него.

Raka77

Така,смених горната част на егр-ра с тази на егр-ра  от мегапартс от  4 лева и засега Габрово Атина 1000 км чека не е светнал.значи егр-ра наистина е бил за смяна.сега си мисля за показанията на ламдите които са близки, следователно катализатора е празен някак и колата би трябвало да ускорява по добре.въпросът е след като показват някакви стойности означава ли че работят коректно?

Alexi

а защо само горната част ,а не целия ?


ivchotr

Ако показват стойности, значи, че отчитат нещо. Дали работят коректно ще разбереш, когато сравниш тези стойности с онези, които е определил конструкторът. По принцип колата би трябвало да запише грешка, когато някоя от сондите докладва стойности, които се различават от заложените. Ако има пробойни някъде по генерацията преди съответната сонда, тя няма да показва коректни данни за отработените газове, които преминават покрай нея, защото част от тях ще са излетели в атмосферата преди това. Та с други думи, преди да започнеш да сменяш сондите, трябва да се увериш, че генерацията няма пробойни.

Raka77

Първо Алекси, много по лесно е да смениш само горната част, отколкото целия да се извади(запознатите знаят защо)а и втория клапан беше с много нагар спрямо моя на колата та затова заключих че само горната част е дефектна на моя.
Ивчо,според това което съм видял и чувам мисля че не изпуска отнякъде газове.въпросът бе породен от това че отдалечих втората сонда от тръбата и пак дава що годе еднакви стойности като първата,което според човека правил диагностиката говори че катализатор няма,димек газовете минават свободно.от там изхождам че ако катализатора беше здрав, колата щеше да е още по спъната.

ivchotr

Ще е спъната, ако катализаторът е задръстен. С нов катализатор и само с резонатор (липсващ катализатор) едва ли ще усетиш някаква осезаема разлика във вървежа.

Що не я прекараш сега през тест за изгорели газове? Доста неща ще се изяснят.

Raka77

Имам преглед до юни 26, дотогава каквото кажат сондите ;D

ivchotr

Някои сервизи имат съответната апаратура, плащаш си и получаваш информация какво е положението. Съответно ще имаш време да дооправиш нещата, ако се налага.
И моята май е без катализатор, та мисля да я прекарам на тест преди прегледа, щото ми е интересно какво ще покаже.

Alexi

ти нали пробва с нов ЕГР и пак даваше грешка ..

Raka77

Здравей Алекси.Пробвах с нов но без да го монтирам,само го закачих на буксата, обаче на Форд егр-ра на място не реагира,нито прави проверка ,само в движение.интересното е че докато има грешка диагностиката дава че работи тоест има променяща се стойност.нормално стои на 2,при подаване на газ се покачва,това го видяхме и в движение при изчистена грешка.когато изтрия грешката, стойността не се променя при подаване на газ на място а остава 2.
Ивчо,повече експерименти няма да си правя,таман я закрепих.