Нов във Форд света - Mondeo MK5 1.5 ecoboost, автомат, Titanium

Започната от Zhelyazkov89, 04 Януари 2025 15:22:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Zhelyazkov89

Привет на всички!

От два дни съм собственик на описания в заглавието Форд. Дългогодишен фен на Шкода съм (карам Шкода 10 години и съм сменил 5 модела, от Citigo до два Супърб-а), като смених последния Супърб с Haval (беше грешка не толкова заради Хавал-а, а заради това, че махнах Шкодата), след което със съпругата ми решихме да махнем китаеца докато е нов и да купим нещо употребявано на малко километри. Никога Форд не ми е бил в полезрението, но съм чувал добри неща. Търсейки кола от първи собственик на малко километри попаднах на този екземпляр, който е на 37к км с пълна сервизна история. Не му мислих много, чухме се, поговорихме, разбрахме се и вчера си го прибрах от Пловдив.

Първите ми впечатления са повече от приятни - колата се движи приятно (не е самолет, но не ми и трябва да е), управлява се учудващо добре за автомобил с такива размери, вози много приятно и е с приличен пакет екстри (ел.седалки на шофьора с памет, подгрев, Sony аудиосистема, преден и заден парктроник, камера, безключово палене, шибедах и т.н.). Странно ми е, че кола с такова оборудване е с халогенни крушки и на късите и на дългите и със сигурност ще гледам да ги сменя с ЛЕД крушки. С това и първият въпрос - възможна ли е подмяната на късите (H11) и дългите (H7) с ЛЕД крушки и ако да, към кого бихте ме насочили във Варна. Като цяло ще се радвам да препоръчате доверен сервиз/майстор за Варна, тъй като колата излезе от гаранция на 30.12.24 и не съм сигурен, че Мото Пфое е най-доброто място за бъдеща поддръжка. Виждам, че имат програма 6+, ще ги чуя и тях, но ще се радвам да споделите на кого в морската столица доверявате любимата марка. :)

Като дългогодишен собственик на Шкоди ще се радвам и аз да бъда полезен с разни сравнения и изобщо всичко, което би било полезно за форумните членове.

Качвам и няколко снимки и ще се радвам да се запознаем и на живо, ако организирате срещи в тази част на страната.

Поздрави!


Alexi

Айде със здраве .. мотора е доста проблемен ,но е на малко км и предполагам грижите ще са за следващия собственик .. сменяйте му маслото на не повече от 10к км ,не го натискайте много че температурно не е решен добре прегрява локално пука глава/блок и го изхвърляте .

Zhelyazkov89

Благодаря!

Преди години имах една А6-ца (май се водеше C5), 2.5 TDI. На този мотор му викаха "душегуб", защото имаше славата на отвратителен за поддържане в безпроблемно състояние и много скъп за ремонт. Дали съм имал късмет не знам, но около 60-70к км навъртяхме в семейството, гък не каза. Мисълта ми е, че употребяван (че вече и нов) автомобил, е на късмет.

Тук има всички предпоставки нещата да са без проблем, ако се поддържа добре, тъй като е имал един собственик, маслото е сменяно редовно и т.н.

Аз така или иначе не карам прекалено динамично, а и този мотор какво да го пъна, той си движи прилично и дотам :)

В този ред на мисли, бихте ли споделили какво освен масла и филтри е редно да се смени на тези километри и/или години? Доколкото разбрах този двигател е с верига. Ясно е, че километрите са малко, но има ли години живот, след които е редно да се смени, без значение от пробега? Има ли нещо друго, което да сменя в момента, за да не бера ядове впоследствие?

Жоро Петков

Честито за придобивката!
Сменяй маслото на скоростната кутия на 60 000км или на 3г - което настъпи първо. НЕ ЗАКЪСНЯВАЙ. Кутията не го прощава, но при редовно сервизиране е изключително добра.
LED фаровете са доп. опция. Да смениш крушките с LED такива... едно време го правех, но освен да смениш температурата от 4000К на 6-8000К няма голяма разлика. Самите LED крушки не са с много по-голям светлинен поток от халогените. Вече ако смениш целия фар е друга работа, но това е скъпо и не си заслужава.

Zhelyazkov89

#4
Благодаря за съветите! Ще видя кога е сменяно маслото на кутията и ще го сменя, ако е дошло времето. По отношение на фаровете - дори не знам как са като светлинен поток (не съм го карал вечерно време), но тази жълтата светлина ме побърква. Автомобилите, които карам последните 5-6 години, са с невероятни фарове (Bi-LED, Супърб-а беше с матрични фарове, които са жестоки) и трябва да намеря решение на това недоразумение. Достатъчно ли е да си избера/харесам модел LED крушки H11 и H7 и да намеря някой да ми ги смени? Разбрах, че се сваляла предната броня и вече един сервиз ми отказа. Вярно ли е това или не им се занимава да бъркат на тясно без да махат бронята?

Жоро Петков

Ами гледаш да не са най-турбо китайските. Макар, че и те вече правят ОК. Идеята е, че халогенните крушки източника на светлина е точно определен - жичката. Трябва точно на същото място да се намират светодиодите, за да работи цялата система коректно.
Как се сменят не знам - най-добре виж в ютюб.
https://www.youtube.com/watch?v=l9y4lrxPHS8

Ох Мейн Гот - вярно се маха цялата броня.. На твое място бих си карал така. Още по-добре ако ти изгори и те спре полиция - по закон са длъжни да ти помогнат да си смениш крушката  (rofl) 

Zhelyazkov89

#6
Не искам да повярвам, че за смяната на изгоряла крушка на съвременен автомобил трябва да свалиш предната броня...

Гледах днес клип как един смени късите без да сваля бронята, може би ще трябва да се науча да го правя сам...
Сега намерих и един друг, който бая се поизмъчи, но ги смени без да сваля бронята. Тегава работа...https://youtu.be/AQTra-VVYvg?si=4o9D4HeBDJglI1xK

Има ли колеги с МК5, на които действително им се е налагало да сменят някоя от крушките във фара и как са процедирали?

ivchotr

В кой закон го пише това за задълженията на полицаите?!?

Иначе човекът добре го каза - да ти се наложи да сменяш крушка някъде по пътя вечерно време...
Макар, че преди доста години гледах с удивление как един колега смени крушка на фара на Реното си - и той разглоби половината предница :D

Zhelyazkov89

#8
Цитат на: Жоро Петков в 04 Януари 2025 19:14:04Сменяй маслото на скоростната кутия на 60 000км или на 3г - което настъпи първо. НЕ ЗАКЪСНЯВАЙ. Кутията не го прощава, но при редовно сервизиране е изключително добра.
Колега, кутията, която слагат в този модел, 6F35 ли се води? Не успявам да намеря препоръки от производителя за интервала на смяна на маслото. Има ли някъде официална препоръка от Форд. Предполагам, че и да има е само за пробега, тъй като говорих с първия собственик и той потвърди, че никога не са му казвали, че се налага смяна на маслото на кутията. Не успявам да достъпя и тази FORD ETIS база данни, да не би да са я спрели?
 

Alexi

всички бензинови Мондео след 2014 ползват 6F35 - кутия с хидротрансформатор на GM


Ozzie

@Zhelyazkov89
ETIS-a от доста време е труден за ползване от простосмъртни. То и като беше достъпен нямаше голяма полза от него. Поне аз не видях такава.
А ако ти е интересно да гледаш картинки и пр., може да пробваш https://www.catcar.info/ford/?lang=en
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr


Жоро Петков

Да 6F35 е, не е DCT като при мен.
Форд дават интервал за смяна 150 000км - като повечето кутии с хидротрансформатор.
Аз лично не бих се доверил и бих сменял на макс 70-80 000км, за да ми е мирна главата. Така чета, че правят повечето с такива кутии и на 3-4г.

Alexi

кутията е проблемна да ,но колата е на много малко км .. аз лично бих я карал до около 100-120к макс и бих я продал ,както и при първи симптоми че има проблем с кутията

Zhelyazkov89

Колеги, малко лаишки въпрос, но мога ли да долея антифриз г12, купуван за ВАГ, на Форда? На Мондеото ми се струва малко по-червеникав, докато този в тубата розовее, но и двата са г12. Има нужда от не-повече от 1 пръст, поне видимо.

Zhelyazkov89

Цитат на: Alexi в 06 Януари 2025 17:19:36аз лично бих я карал до около 100-120к макс и бих я продал ,както и при първи симптоми че има проблем с кутията
Аз на един автомобил повече от 40-50к км досега не съм правил, предполагам и тук ще е така. Какво имаш предвид под "първи симптоми на проблем с кутията"? По какво мога да позная, че тръгва да си заминава? Има ли характерни преритвания или да става по-бавна/да се двоуми? Иначе се чух с ПФ Варна, човекът най-спокойно ми отговори на всички въпроси. Поговорихме и за кутията, каза че действително дават да не се сменя маслото на тази кутия или да се сменя на 150+к км (не помня кое от двете беше), но той би ме посъветвал да го направя на 80-100к км.

 

Жоро Петков

"Необслужваемите" кутии с хидротрансформатор се водят lifetime, а този лайфтайм е точно 150 000км. Така са решили счетоводителите на фирмите. Дори 80 000км ми се струва много. Каза ли ти цена за смяна на маслото?

За антифриза - теоритично не би трябвало да стане нещо, но ако е за толкова малко и да си вържеш гащите защо не досипеш малко дестилирана вода?

Zhelyazkov89

Не ми е казал цената за смяна на маслото. Говорихме за смяната на маслото на мотора и всички филтри - каза, че ще излезе към 600-700 лева. Само масло и маслен филтър - около 350-400.

За дестилираната вода не се и сетих, може така да направя. За протокола - компютърът предупреждава ли за прекалено ниско ниво на антифриз?

Жоро Петков

Да - ще ти се повиши температурата  (tooth) .
Шегата настрана не знам да има кола с датчик за ниво на антифриз - обикновено ако е ниско 1) нямаш парно 2) прегрява.

Този майстор ти иска 200лв за смяна на масло? Види ми се скъпичко. Аз сменям - масло, маслен филтър, горивен и въздушен за 400лв при това в София с масло Магнетек - каквото е по спецификации.

При теб дори не се налага толкова честа смяна на горивен филтър.

Pyrhel

Честита и безаварийни и безпроблемни км!

За антифриза - няма проблем да ги смесиш. Погледни внимателно на Мондеото да не е жълт - ако е от жълтия - не бих (принципно уж може, но не бих).

Ситроена ми имаше сензори за нивата на всичко - точно колко е маслото, понижено + ниско ниво на антифриза, чистачките и пр. На европейски Форд не съм попадал на такава сигнализация.

Кутията не бих я чакал 100к км, не е толкова скъпо да се смени. Дори и без флъш, само източване или два пъти източване. При моята (факт, че е с дискове) я дават на 60к да се смея маслото.

Тойотата ми беше със страхотни лупи, но халогенни крушки фабрично, минах през различни експерименти, накрая се спрях на Осрам ЛЕД. Имай предвид, че има 2 варианта на Осрам - по-слаби (за фарове за мъгла) и по-интензивни (за основни фарове) - изключително доволен бях и от 2та варианта, не са евтини - 80 и 180 лв съответно, но с 5-годишна гаранция.

За смяна на масло в МП като цена не съм изненадан - стовариха ми 530 лв за масло + всички ф-ри в Еуратек, а извън гаранция - под 150 ако си ги сменя аз и ги взема с отстъпка.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Zhelyazkov89

Благодаря за съветите, колеги! Днес минах (минаха вместо мен) да сменя талони в КАТ Варна и остана да си прехвърля застрахователната полица.

 
Цитат на: Pyrhel в 07 Януари 2025 13:45:02Тойотата ми беше със страхотни лупи, но халогенни крушки фабрично, минах през различни експерименти, накрая се спрях на Осрам ЛЕД. Имай предвид, че има 2 варианта на Осрам - по-слаби (за фарове за мъгла) и по-интензивни (за основни фарове) - изключително доволен бях и от 2та варианта, не са евтини - 80 и 180 лв съответно, но с 5-годишна гаранция.
Да разбирам ли, че нямаше проблем и имаше място за замяната на халогенни крушки с ЛЕД и на таблото не светнаха грешки и т.н.? Мисля да сменя къси, дълги и фарове за мъгла.
 

FoMo4

Аз не бих сменял маслото на кутията, бих сменил колата. Те първа ще се разбира какъв ташак е eФ-ката. Вече няколко 8F40  разглобявам, 150-180 хиляди и вадя шепа стружки, по зле е положението и от PowerShift-a. При 6F положението е същото, да не кажа по зле. След 2020 година оправят кутията, поне има коли на над 200 хиляди и още се движат.

Pyrhel

Доста ме замисли дали имаше индикация за изгорели крушки, не ми е изгаряла, но не помня да съм забелязвал такава опция... Съответно нямаше грешки, но погледнах в сайта им, че имат отделен модул в случай на поява на такава.

Цените са се вдигнали - вече са 100 и 210 лв на комплектите и според мен за фаровете за мъгла и дългите няма смисъл да даваш пари - колко често караш на различно от къси.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Фордовете пък ИМАТ такава индикация и дори ти казва коя крушка ;).
Дори Фокуса ми имаше.
Това с LED грешките от крушките идваше от едно време, когато не се слагаха товарни резистори и системата "мислеше" че има късо. Всички съвременни крушки - дори най мега гига китайските вече са с вграден резистор и колата няма да връща грешка.