Как се управляват подгревните свещи - 2.0 TDCi

Започната от cToeB306, 22 Декември 2024 16:55:17

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

cToeB306

Добър ден колеги. При палене на колата на студен двигател (колата "спи" в гараж с парно и под 9-10 градуса вътре не пада) двигателя работи зле (почти е готов да изгасне без подаване на газ) и отзад става облак от синьо-бял пушек (след работа 2-3 минути пушекът изчезва и работата се нормализира) . Лампата за подгрева на таблото светва за неповече от 3 секунди, което е малко, дори при тази външна температура.
Малкият бушон за подгревните свещи (5А) е проверен (здрав и на мултицет има верига). Големият предпазител (60А) също е проверен с мултицет - има верига. Релето на подгревната система е разменено с друго от наличните в бушониерата. Резултат дотук никакъв - на студено след палене първите 1-2 минути работи зле и пуши. Като се постопли няма проблем. При не напълно изстинал двигател работи добре. Забравих да кажа, че, дори на студено, пали без много въртене и чудене (дюзите са с нови разпръсквачи и прекарани през стенд за настройка на работата) и е с чисто нов 80Ah акумулатор.
Днес проверих с мултицета и установих, че до буксата на снопа към свещите (този над капака на ангренажния ремък) няма напрежение на нито на един от пиновете. После пробвах да измеря съпротивлението на свещите (от същата тази букса) и показа разни странни неща, но го отчита на факта, че меря и съпротивлението на кабелите и вероятно ме лъже. До свещта на втори цилиндър откъм ангренажа (Пежо го водят трети) някакси успях да стигна, съпротивлението беше няколко десетки кОма, което май не е добре, но не съм проверявал номинално то колко трябва да е.
Та въпросът, след всичките тези писаници и предистория е какво, аджеба, управлява времето за подгряване. Явно реле няма (нито по рама в оригиналната програма за резервни части - работа в Intercars и знам къде какво да гледам), а и проследих инсталацията - от буксата при ангренажа снопът отива директно в бушониерата в моторния отсек. Явно е, че подгревните свещи ще трябва да се сменят (колата е на 271000 по километра), но искам да съм сигурен, че всичко по веригата преди тях е изрядно, защото смяната е меко казано тежка и ужасна и не искам след интервенцията системата пак да не работи.
Извинявам се дългия и обстоятелствен пост, но си знам, че без правилна конкретика трудно може да ми се даде адекватен съвет от форума.
Весели празници на всички и по-малко ядове с форделите


Ozzie

#1
аВе cToeB!
Относно релето, това излиза в AutoData. Прикачения screenshot.

По мое мнение, ако имаш неработещи свещи, то ще кади като от неизгоряла нафта 15-20, максисмум 30 секунди. След това, цилиндрите вече трябва да са достигнали температура достатъчна за самозапалване на горивната смес.

P.S. Ако не разбираш от измерване на съпротивление (като мен), проверявай с контролна лампа.

P.S.P.S. Друго което намирам - след големия предпазител F4 / 60 A, излиза по схема някакво реле К22
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

при 9-10 градуса свещи не му трябват на тоя мотор ,според мен дюзите не са добре - техния проблем рядко е разпръсквача ,по скоро клапанчетата им са за смяна

cToeB306

#4
Точно реле #4 в бушониерата в моторния отсек съм размени с друго от релетата там и нищо. Бушонът F4 също съм проверил през мултицет за верига - писка.
Това реле к22 нямам и представа къде е (Ел. схемата му е същата като изобразената върху самото реле #4 от бушониерата) и от подобен тип Ел схеми не разбирам бъкел. Не знам какво да го правя тоя Форд вече - скоро ще играе късото брадве ми се струва.
Единственото, което ми минава през ума е, че компютъра на мотора управлява цялата подгрева система, но силно се надявам да не съм прав, че чак тогава няма да се разберем с тая кола...
П. П. При HDi мотор (за първо поколение Dw10 100%) има подгряване до +18 градуса навън (за около секунда, но има). При около 10 градуса съм убеден, че има поне 2-3 секунди подгряване, а все си мисля, че има и последващо докато двигателя работи, за да стигне по-бързо температура в цилиндрите, заради влизащи студен въздух - пак при споменатия Dw10 мотор след запалване, при ниски температури, свещите работят до 2 минути работа на двигателя (имаше и някакви градуси на антифриза, но не ги помня вече) и без да се превишават 2000 об/мин.
Относно дюзите, човекът, който ги прави знае какво прави (отдавна се занимава само с тест и ремонт на дюзи и помпи) и не вярвам да има проблем с тях.

cToeB306

Забравих още в началото да уточня, че колата се използва много рядко, за да не кажа изобщо не и не знам дали и това не дава някакво отражение. За последните 3-4 месеца е навъртяла със зор 50км градско във Враца - просто имам кола на газ, а и с тази продължавам да имам проблем със забиване при произволни и различни стилове на каране, които така и никой не знае на какво се дължат.

ivchotr

И не се знае кога за последно ѝ е сипвана нафта, предполагам.

Свещите би трябвало да греят известно време и след запалване на двигателя. Ако не му трябваха, нямаше да ги сложат.

За забиването може да има куп причини - педал на газта, ако е електрически, турбина, управление на турбината, разни сензори...

Не записва ли някакви грешки и изобщо проверявано ли е за такива?

Alexi

ако имаш неработещи свещи една или повече ще имаш записана грешка Р1351

cToeB306

А защо не се сетих да напиша грешки, като ги знам и ги имам записани.
Едната е P0670 - Glow plug module control circuit.
Другата е P0380 - Glow plug/heater circuit A
Ivcho последно е пълнена с гориво юли месец, след 700км обиколка из България. После е карана колата още около 500км след това зареждане. Винаги зареждам от LUKOIL (на всичките коли - газ, бензин, дизел)

Alexi

явно Форд ползват други кодове различни от на Пежо ( което е странно ,купуваш цял мотор от друга фирма и променяш тази дреболия )


Pyrhel

Цитат на: cToeB306 в 22 Декември 2024 16:55:17При палене на колата на студен двигател (колата "спи" в гараж с парно и под 9-10 градуса вътре не пада) двигателя работи зле (почти е готов да изгасне без подаване на газ) и отзад става облак от синьо-бял пушек (след работа 2-3 минути пушекът изчезва и работата се нормализира)
Това поведение не ми изглежда като от подгревни свещи. Не казвам, че няма проблем с тях, а че поведението не се дължи на   неизправността им.

На Форда (Мондео 2.2 дизел, но не на Пежо мотора) имах 1:1 поведение с твоето, направо скривах гаража. Оказа се, че EGR-а не затваря добре - една ламарина за тест и след това друг ЕГР оправиха нещата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

В Мрежата се намери мнение, че управляващото свещите реле се намира "отзад, под въздушната кутия и пред скоростната кутия". Не знам колко е вярно, но поне може да се провери дали е там.

cToeB306

EGR клапана е изолиран физически и софтуерно. Имаше грешка за него преди да ми сложат изцяло нов (оригинален) софтуер и после "махнаха" него и DPF-а от колата (физически DPF също няма). Процедурата беше направена в Плевен от Сандо от ford upgrade+ (вече той няма общо с тях).
Реле за подгрев няма. По рама не е активно като резервна част, проследил съм и кабелния сноп - от свещите до бушониерата в двигателя няма никъде разклонения. Затова е и питането какво управлява работата на подгревната система - все повече си мисля, че директно компютъра на двигателя върши тая работа.

ivchotr

Ами грешките, дето са записани и свързани с този проблем, говорят за проблем с веригата на подгряващите свещи и модула им за управление. По принцип свещите е добре да се проверяват след като са свалени, за да се избегнат грешки. Ако ги управлява компът, той за момента би трябвало да се изключи от уравнението, защото така или иначе си работи. Което ще рече, че трябва да "прозвъниш" всички кабели от него до тях и ако те са здрави, да провериш и свещите.

П.П.
В сайтовете за резервни части се предлага и реле за подгревните свещи на тези дизели в различните им варианти като мощност.

Alexi

такъв голям ток няма как да се управлява без реле ,една подгряваща свещ е 10-12А ,за 4 бр това са 50А директно през ЕКУ-то - няма как да стане ..

Ozzie

Продължавам да се ровя в AutoData....
#15
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

cToeB306

Ivcho, кабелите ще намеря как да ги прозвъня, но не знам кое кранче, на релето в бушониерата, е изходът към свещите. А и ми звучи логично последният елемент в бушониерата да е 60А бушона, за да може, ако нещо ададе на късо, да гръмне той и да се запази релето. Имам Ел. схемата на релето, но от такива неща не отбирам абсолютно нищо. Кранче #30 и #87 са по-големите и би следвало през едно от тях да е изходящия ток, но не съм сигурен. Screenshot_20241228_175826_com.gbox.android_edit_72421829046240.jpg
Чел съм и съм чувал, че моделът има проблеми с кабелния сноп на двигателя (90градусовия ъгъл от мотора към гредата под радиаторите), но се надявам да не съм и аз от "печелившите".
Alexi релето при бушоните е 70А, трябва да издържи, а и бушонът за свещите е 60А и е здрав. Компютърът, според мен, подава само управляващ импулс, а релето и бушонът са силовата част.

Alexi


nogopechen

Колега, всичко толкова лесно. Добрият колега Оззи е приложил точни схеми и всичко се вижда. Едно тлъсто, 4-5 контактно, реле затваря веригата от предпазител Ф4 до свещите. Съответно трябва да има постоянен ,,плюс" на единия силов контакт на релето. Когато релето затвори контактите трява да се появи хубав ,,плюс" на свещите и на предпазител Ф2. Който защитава веригата за обратна връзка на ЕДЦ-то. След като се задейства релето, компютъра получава напрежение и знае, че релето е затвотило контактите и има напрежение към свещите. Релето се управлява по ,,минус" от компютъра и ако не получи 12 волта по веригата Ф7-бубина на релето, отчита грешка. Трябва с нормална ,,диагностика" да се изтрият грешките. След това се задейства релето. Трябва да щракне и да се появи напрежение на свещите и Ф2, съответният пин на копютъра. Ако не сработи се мери за управляващ ,,минус" от компютъра, чрез диодна лампа, осцилоскоп или мултицет. Проверява се проводника между компютъра и релето, с омметър.Достъп до свещите се получав лесно. Съпротивлението на свещите е около 1-2 ома. Вземете една подходяща свещ от склада и я измерете. Това е алгоритъма за работа и проверка на тази проста система. Ако всичко в тази система се приведе в изправност, но проблема остава ще се правят други тестове. Една седмица се канех да напиша тази лекция. Успех.

nogopechen

Крачета 30 и 87 са контакти, а 85-86 бобина. Добре е да се провери каква температура ,,вижда" компютъра, преди старт.


Водниядух1

Колега-дюзите са ти проблемни-не свещите.