Фокус 2018 - липса на мощност, грешки на катализатор и цилиндър

Започната от unsworth, 30 Юли 2024 14:59:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

unsworth

Здравейте колеги,

Втората употреба си е втора употреба и ето ме и мен - прясно регистриран и с проблем  (tooth)

Автомобилът е 2018 Ford Focus 1.6 TI-VCT LPG, т.нар. "заводска газова". Дотук са сменени ангренаж, свещи, филтри на газовата (BRC).

Проблемът е с мощност и влизане в авариен режим. При подаване на газ още при тестовете при покупката имаше нещо като забавяне, но подцених проблема. Почнаха да светят грешки:

* P0304 – Misfire cylinder #4
* P0420 – Catalyst system efficiency below threshold

С изчистване на грешките колата влиза що-годе в нормален режим, но все така си се чувства немощна. Оборотите винаги играят на място, двигателят се тресе.

Колкото глави се надвесиха отпред, толкова и мнения. Бобина, клапани, кабел, дюзи, катализатор (това беше мнението на Мото-Пфое сервиза, около 6,500 лв. само за части :D )... Тук във форума видях, че може дори и ангренажът да не е наместен правилно, но пренаместването му не решило проблема на колегата, доколкото разбрах.

1) Някой минал ли е успешно по пътя от този проблем до нормалната работа, ще се радвам да сподели мнение.

2) Вървя от по-прости и евтини решения към по-сложните. Свещите са нови, така че мисля следващата ми стъпка да бъде почистване на дюзи и замерване компресия в цилиндрите. Къде Фордовете са добре дошли за тези услуги?

3) Някой правил реглаж на клапани би ли споделил къде е бил доволен? Това се очертава като третата стъпка, ако с втората не се оправя.

4) Възможно ли е все пак да е от катализатор, въпреки че не дава индикации той да е първоизточникът на проблема в OBD-2 данните, извличани от най-елементарните безплатни приложения? 







F Focus

Аз съм с двигател Дуратек 1.8 на газ (не фабрично) и грешката Р 0420, касаеща показанията на първата ламбда сонда ми светва или веднъж-дваж седмично, или веднъж на два месеца(!?), което никак не се отразява на двигателя. Трия я и не се втелясвам излишно. За последните два месеца изминах 2500 км. и грешката не се е появявала.
При мисфайър грешка-проверка на свещ и бубина-разгеле при "Форд" са отделни за всеки цилиндър-размени бубините и виж на кой цилиндър ще се появи грешка?
Проверка на налягането в цилиндрите, за да се изясни клапаните как са е задължителна-според мен.

П.С. Не знаех, че "Форд" предлага въпросният двигател фабрично с LPG, което предполага някои промени по него, ама направени ли са изобщо?

ivchotr

Двата ви двигателя са май доста различни. Ако не бъркам, де.

Според мен грешката за катализатора е пряко следствие от проблема, който набива грешката за лошата работа на 4-ти цилиндър. Там трябва да се проверят клапаните (по принцип на всички цилиндри когато се свали капакът), но проблемът може да е свързан и с дюзата/ите на бензиновата и газовата уредби. Задължително трябва да се проверят и те, за да не стане по-кофти работата.
И един съвет - ако сменяш за пръв път свещи на "нов" автомобил, задължително смени и кабелите с тях. Защото кабелите са склонни да се скапват като всичко останало и когато се скапят, скапват и новите свещи.
Майстори няма да препоръчвам, че ще ме вземат за рекламен агент. Но не бих препоръчал тези в Мото Пфое, ако ще да са ги сменили с такива директно от завода на марката и да са най-големите корифеи в света.

F Focus


zz_stefanov

unsworth, наскоро преминах със същият двигател през ремонт на глава, изпускателни клапани.
 https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12827.msg150410#msg150410
Имах същата грешка за №1 цилиндър, за катализатора тогава нямах. Сега ще я вкарвам за обслужване и май за ламбда сонда или за сонда и катализатор.
За моят ми казаха че няма от специалните клапани за газ, защото фабрично не е пускана такава версия. Сега твоят може да е по различен и да има такива клапани Уж по издържат на прогаряне).

zz_stefanov

Цитат на: F Focus в 30 Юли 2024 17:34:29Аз съм с двигател Дуратек 1.8 на газ (не фабрично) и грешката Р 0420, касаеща показанията на първата ламбда сонда ми светва или веднъж-дваж седмично, или веднъж на два месеца(!?), което никак не се отразява на двигателя. Трия я и не се втелясвам излишно. За последните два месеца изминах 2500 км. и грешката не се е появявала.
При мисфайър грешка-проверка на свещ и бубина-разгеле при "Форд" са отделни за всеки цилиндър-размени бубините и виж на кой цилиндър ще се появи грешка?
Проверка на налягането в цилиндрите, за да се изясни клапаните как са е задължителна-според мен.

П.С. Не знаех, че "Форд" предлага въпросният двигател фабрично с LPG, което предполага някои промени по него, ама направени ли са изобщо?
След като се появи екобуста, този двигател се предлага само в газова версия но май доста ограничено.

perun

Няма Форд със заводска газова уредба.Това ,че дилърът е сложил BRC не го прави по-различен от това и сам да си я монтираш в друг сервиз...

zz_stefanov

Примерно: https://www.automobile-catalog.com/car/2016/2082455/ford_focus_1_6_ti-vct_lpg.html#google_vignette
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(third_generation)
От този период трудно ще намериш кола с този мотор на бензин. Другите са с екобуст.

ADiDimitrov

Ами то диагностиката си го казва, в 4 цилиндър няма палене. Това може да е от изгоряла свещ, изгоряла бобина, прегорял клапан и най лошото задрал цилиндър. Свещ и бобина лесно се проверяват, сваляш разменяш със съседен цилиндър и ако там се появи грешката е ясно. Прегорял клапан най лесно с лист хартия на ауспуха. Ако се опитва да глътне листа е ясно, клапана е чао! За последното по добре да не е то!

ivchotr



unsworth

Ъпдейт след мерене на компресия. Четвърти цилиндър нямаше достатъчно първоначално, но след капване на масло изравни с останалите, което подсказа, че не са клапаните. Съответно е най-лошото - нещо с буталото.

Вече получих един отказ от майстор, който се занимава с двигатели на Форд. Според думите му случаят е безнадежден за ремонт предвид, че колата е на газ и е разцепена от каране. Диагностикът говори с него по телефона, не предавам дословно отговора, но общо-взето е това. А Мото-Пфое колко са коректни, това е предмет на отделна тема и много тежки клетви...  :-X  :-X

А сега накъде?

П.П. Ако някой има контакт на по-смел и безразсъден майстор, разправящ се с блокове, моля да ми пусне на лични, за да не се третира като реклама. Ще съм благодарен.

zz_stefanov

Колата ти е 2018, на колко км е по табло? Колко разцепена от каране.
Същите мотори 10 години по стари, като моят си горят клапаните, но пък чак такива трагедии. Майсторът дали е разбрал за кой мотор става въпрос или като е чул форд 2018 е избягал без да мисли.
Тоя мотор се ремонтира.

F Focus

Буталото не е толкова големият проблем (сменява се, както и сегментите), надраният цилиндър е проблемът! Прегорял изпускателен клапан и цялостна ревизия на главата ще е малкият дявол. Ако не греша, което знам за този двигател е, че не подлежи на основен ремонт-няма ремонтни размери бутала и сегменти, не могат да се набият нови цилиндрови втулки (ако имаше такиви по принцип, или самият блок изпълняваше тази роля?) и т.н. Екобуста (2018 год. трябва да е такъв, или греша?) е крайно невъзможно пригоден за основен ремонт-предлаганите части за него са с размери за първоначално вграждане.
За съвестен специалист-ентусиаст, който да се постарае, доколкото е възможно не мога да ти помогна, но не е невъзможно да има и такъв.
С ендоскоп през отвора на свещите ще придобиеш доста яснота за цилиндрово-буталната група.

zz_stefanov


F Focus

Ясно-не съм в час-извинявам се...2018 год. да не е Екобуст?
Авторът има късмет, значи!

ADiDimitrov

Какви са тия майстори, дето дават прогнози без да отворят мотора!?!?!? Изомен съм! Кажи от кой град си?

ivchotr

В случая всичко опира до това, дали наистина се предлагат бутала и сегменти за този двигател. Че за един от всичките имаше голяма драма с намирането им, ама не помня за кой точно. Щом компресията се вдига с масло в цилиндъра, значи наистина буталото и/или сегментите му са извън кондиция. Прегорял клапан няма да вдигне компресията с масло.
В Доброславци, ако си от София или околностите, има добър майстор за шлайфане на блокове, набиване на втулки (стига блокът да го позволява) и т.н. Сервизът за главите е в София. Щото като отвориш мотора за ремонт не е зле да се провери и главата. Да не отваряш после заради нея. И като сметнеш разходите за това упражнение и ги сравниш с цената на здрав мотор от някоя друга трошка, ще ти стане ясно кое е по-рентаблино.

unsworth

Здравейте колеги-мъченици  :D

Вече не ми се реве, капитулирах до фазата само да се смея и да приемам философски даденостите.

Нагърби се в крайна сметка един майстор с ремонта, рискува човекът и най-вероятно ще съжалява. Скарахме се много остро с автокъщата, защото тяхната некоректност се оказа прекомерна далеч отвъд обичайното превъртане на километри. То и превъртането е било да си еье м@йката... Хлебарските бусове в София не могат да направят километрите, които моята клетница е направила. 2018 г. във втората половина е подкарана, 2021 г. е била на 220,000. 70 хил. на година е правила, пичовете я дръпнали на 167,000  (tooth)  (tooth)

Цитат на: zz_stefanov в 01 Август 2024 22:04:53Колата ти е 2018, на колко км е по табло? Колко разцепена от каране.
Отговорът е по-горе. И такси да е била в Италия, трябва трима египтяни да са я въртяли, за да направят постижението в първите три години.


Така. Ремонт на глава, клапани и гарнитура дойдоха на 1000 лв. С едното смених и сегментите - като ще е гарга, да е ремонтирана. С масла и други съпътстващи разходи, включително и монтаж/демонтаж глава - други 930 лв.

И на третия ден, на 150-ия километър, светнаха пак следните грешки:

* P0420 - Catalyst converter system, bank 1, - efficiency below threshold
Тая е стара, явно и при катализатора все пак се крие още едно заровено куче. Но излязоха и нови две:

* P065C(09) Archive (inactive) - Generator - mechanical fault/performance problem
и
* P0171(92) Archive (inactive) - System too lean, bank 1.

Би ли ми разтълкувал някой вторите две и какво следва, а и първата в крайна сметка как да я победя?

Цитат на: ivchotr в 02 Август 2024 10:28:24И като сметнеш разходите за това упражнение и ги сравниш с цената на здрав мотор от някоя друга трошка, ще ти стане ясно кое е по-рентаблино.

Мерси, колега, за офертата за Доброславци. Даже съм близо в Люлин, но тази фаза мина. Относно препоръката за нов двигател, аз даже първо към тази идея се насочих. Обаче няма. За относително по-нови години оскъдицата на части втора употреба логично е по-голяма. Това се оказа най-сложният сценарий.

Цитат на: ADiDimitrov в 02 Август 2024 08:22:00Какви са тия майстори, дето дават прогнози без да отворят мотора!?!?!?

Имайки предвид ситуацията, отказалите са постъплили мъдро от тяхна гледна точка. В никакъв случай не е прецедент за ремонт на каквото и да било, не само коли.




ivchotr

Кодът за грешка Р0420 касае показанията на втората ламбда сонда при катализатора. Появява се обикновено при неработеща сонда и/или при липсващ или директно проходим катализатор. Като цяло не пречи на работата на двигателя, но причината за появата ѝ с голяма доза вероятност може да стане причина за проблем при минаване през годишния технически преглед. Другите две грешки са се появявали в миналото, поне според записа им. Грешката за генератора може да е била свързана с куп неща по веригата от генератора, през релета и предпазители, та до компа на колата. Ако нямаш подобни проблеми в момента, за които трябва да сигнализира и червената ламБа на таблото, не го мисли. За всеки случай можеш да провериш дали са достатъчно читави четките на генератора, че заради тях тръгват и по-скъпи болежки.
Другата стара грешка може да е била свързана с проблем в някой от инжекторите, със замърлян МАФ сензор (ако имаш такъв в колата), с пробив във вакуумните пътища или с недостатъчно коректно работеща горивна помпа. При всеки един от тези проблеми двигателят няма да работи както трябва в момента.
Понякога последните две грешки се появяват епизодично заради някоя кофти ел.връзка, при иначе работещи системи в колата.

ADiDimitrov

Грешка бедна смес е напълно нормално да ти с е появи при работа на газ! Ако имаш диагностика гледай на живо бензиновия трим как се променя в % ако на бензин не го прави, разковничето е в настройки на газовото! При тия км. само на газ, на 90% катализатора ти е починал. Там решенията са различни, според наличните финанси. Третата грешка не ми е известна и за сефте я срещам.


Alexi

дано си взел изгодно колата ,в мобилето има 12-15 такива фокуса на реални 60-75к км ( екобуст мотор ,но той е песен в сравнение с проблемите ти особено на такива малки пробези ) около 15-16к лв

F Focus

За протокола да учточним-грешка Р 0420 не касае ли първата ламбда-сонда (Bank-1)?
Същата по принцип си заминава първа, поради по-високото термично натоварване-или греша?

To4kata

Аз се изненадвам, че 2018 се произвежда Ti-VCT изобщо, а грешката P0420 касае на първо място намалена ефективност на катализатора. Борих се с нея почти 2 г., смених катализатора, както повечето знаете и ... край на проблемите и грешките! За сондите си има отделни кодове, макар че понякога P0420 излиза при проблемна сонда, доколкото знам тази след катализатора, но пак казвам в повечето случаи си е баш за нов катализатор.