Ford Focus Turnier Mk3 facelift (наследникът)

Започната от Ozzie, 16 Януари 2024 20:07:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Ози, какво масло мислиш да му сложиш на френския лъв под капака?  ^-^


Ozzie

Същото като на предния "лъв". :)
Всичко е набавено, остава да намеря време да се занимая.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

комбито е железно
за една седмица към 3500 км. без да мрънка, само нафта и газ

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

#33
По волята на неволята, ъпгрейднах предните спирачки от дискове 278 мм. към 300 мм. От донор си намерих супорти за 300 мм. диск. Не всичко мина като по мед и масло, или plug & play както се казва, но след първото каране нещата изглеждат наред.  Наложи се между новите супорти и шенкела да оставя около 5 мм. разстояние. Нямах шублер под ръка да измеря с точност. В противен случай супорта не че опира, ами направо заклинва диска.
Последното може и да се дължи на разлики между донора и годината му на производство (Ц-Макс от 2009 г.) и моята кола.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Каква неволя наложи смяната на дисковете с такива с по-голям диаметър?
Не одобрявам маслото, което изполваш-само лично и го приеми, като мое некомпетентно мнение.
Поне го сменявай доста по-често.

Ще ми е интересно да споделиш повече наблюдения в/у колата, че, и аз се ослушвам (вече) за дизелов Фокус-комби.

saggy

И аз не го одобрявам това масло, Ози!:))
Ново добиче имаш, поглези го с 5-6лв отгоре на литър масло. Дай отзиви как спира Фокусът с новите дискове, има ли осезаема разлика? И Фокус 2 е с размера на  старите ти дискове. Като направи тази смяна, смени ли течността за спирачки?

Ozzie

#36
Неволята е, че като ги поръчвах дисковете, уж по VIN номер, али-бали, дойдоха 300 мм. Изобщо не бях загледал колата с какви е. Та понеже изтече много вода от покупката им, вече нямаше как да ги върна и се хванах на хорото. За спиране е рано да се говори, но от няколкото километра след смяната по познати маршрути - сякаш ще трябва да изместя точката за спиране с някой друг метър по-късно.  ;D

Спирачната течност ще я сменя в най-близко време, че не знам кога последно е сменяна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

те като за пежото ми ,но моите скоро ги сменях

F Focus

Ози-задължително смени спирачната течност, ама по начин, при който старата ще се източи максимално, щото инак няма ефект. Повечето сервизи претупват тази дейност! >:(

Ozzie

Като финални щрихи от монтажа на електрическия подгревател за въздуха в салона се наложи да сваля десния подкалник.
Бях изненадан от наличието на някакъв дунапрен, явно с цел да редуцира шума от търкалянето на гумите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Ozzie

Миналия месец комбито чукна 10-та годинка, освен това скоро наближават 160 хил. километра, т.е. дойде му времето за ангренажа.
Вложени от сервиза комплект с водна помпа DAYCO KTBWP9140 + пистов ремък GATES 6PK965. Цялото "удоволствие" с труда - 677 лв.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Много добра цена. Оригинално с Gates ли излиза този Форд и защо реши Gates, а не друга марка?

Ozzie

Не знам какви са били оригиналните. Знаеш, че сервиз който да работи с части на клиент няма. Така че, каквото сложили, това са сложили.

P.S. Бях помолил, старите части да ми ги върнат, но не съм отварял още багажника да видя там ли са.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Какъв пробег мисли да дадеш на новия ремък преди да отиде за смяна? Старият ремък си го оползотворил на пълния му пробег (10г. и 160к км.), но все пак той е за първоначално вграждане.

Alexi

това вероятно ще го мисли следващия собственик  :D

Ozzie

#45
Успешно добавих втори ключ за стартиране на двигателя, следвайки стъпките във видеото долу. Стъпката която на пича му отне около 12 минути, при мен мина буквално за секунди. След това единствено остана да се програмират бутоните - осем пъти бързо до контакт и обратно. Иначе само ще може да стартира, но няма да може да отключва централното.

https://youtu.be/EaVRXYyNb30?t=314

Масрафа:
- ключ от Алиекспрес - 20,26 BGN. Преди това се свързах с местна автоморга. Първо ми поискаха 80 лв. за ключ с имобилайзер, казах им че ми идва горница. Следващото им предложение беше 60 лв., след което просто прекратих комуникацията с тях. Перо имах нарязано, така че спестих този разход.
- 40,52 BGN за лиценз за FORSCan. С безплатен лиценз (пробен период) не става. Самата програма не дава да се продължи с програмирането.

P.S. Не че ми беше чак толкова необходимо, но миналата година активирах няк'ва тъпа функция "My Key", от която единствената практическа полза е, че записва километрите изминати със съответния ключ, което много- много не ме вълнува. Другото бяха минуси за мен - спира звука на радиото, ако има незакопчан колан, независимо на шофьора или пътника, както и не позволяваше усилване на музиката над определена степен (ако ми хареса някоя песен, примерно). А единствения начин да я деактивирам беше наличие на втори ключ.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

След като колегата April в началото на годината мина под ножа със смяна на горната помпа на съединителя, същия проблем опря и до моето четирибуквие.
Признаци:
Някъде по време на снеговете и малко след тях, забелязах, че на мокета в краката ми има петно. Мислех, че е вода от снега дето съм внасял с обувките, но след като не изсъхна, а и с натрупването на прах, отчетливо започна да си мяза на мазно петно се светнах, че явно има проблем. Проверих нивото в казанчето - ниско, а сменях течността октомври миналата година. Взех фенерчето, светнах да виждам по-добре, какво се случва под волана и пресните капки течност лъснаха като капки утринна роса, огряна от слънцето. Минах с ръка - мазно. Консултация в сервиз само затвърди диагнозата ми - горна помпа на съединителя.
Равносметка:
- помпа SACHS (ZF aftermarket) - 105 лв.
- 0,5 л. спирачна течност - 5 лв.
- уплътнение OEM 1430502 (от Мото Пфое) - 10,09 лв. (за него накрая ще кажа повече)
Смяна:
Възможна е и в домашни условия, стига да имате достатъчно време за губене. Поне три часа, ако не сте го правили преди. Не се изискват някакви специални инструменти, но има дейности които са твърде гърчави. Едното е демонтиране на едни щипки които държат кабелите за датчиците на педала. Другото което ме забави е монтирането на единия от двата датчика. Буквално се работи на сляпо, а трябва да се нацелят точно три отвора, за да може да бъде монтиран стабилно. Накрая трябва втори човек да помпи педала до запълване на системата с течност, за да може другия да завие пробката при натиснат педал.

За въпросното уплътнение - намира се на тръбата, която отива от помпата до съединителя. Уж внимавах при изваждането ѝ да не изхвърчи някъде, ама не би. Търсих къде ли не, осветявах, даже свалих лявата гума, за да видя дали не е някъде по кората под двигателя. НЯМА и това е. Проверих в МП, имаха налично, замъкнах се и кихнах 10 кинта. Болен на легло се *** са казали хората. Накрая се хванах да чистя и подреждам инструментите и да видиш изненада в куфарчето на винтоверта - същата тая гумичка. Как се е озовала там нямам никаква идея.

Между другото, понякога е полезно човек да си ремонтира автомобила сам. Покрай цялото бъхтане, забелязах, че може би ми липсва болт от крепежа на горния тампон на скоростната кутия. Виждаше се резба в корпуса на кутия, а по детайла над нея отчетливо личеше отпечатък от глава на болт. Възможно е да е бил пропуснат 2023 г., когато е правен ремонт на кутията (колата още не е била е мен). След бърза справка се оказа, че съм прав - HT1 от прикаченото изображение, OEM 1471749. Не видях, ако има шпилка върху него, какво може да се захване към нея, така че от кофата с болтове намерих подходящ като диаметър и стъпка на резбата и го монтирах. Може и да не бил важен, поне не видях, нещо да е пострадало от липсата му, но щом е имало преди, няма да навреди да има и в бъдеще.

P.S. Въпросната помпа в МП е 120 лв., но май нямаха наличност. Това го установих след покупката на новата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Без този болт се увеличава вероятността да се изпрошне кутията по някое време. Добре е, че си възстановил заводския начин за закрепване на кутията.