Фокус 1.8 ТДЦИ грешка "engine system foult"

Започната от tonididi, 20 Февруари 2024 13:22:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tonididi

Здравейте, нов собственик съм. Както пише в заглавието, периодично ( веднъж на ден или два дена ) на дисплея изписва въпросния текст. Светва и червеният светодиод на таблото, работи няколко секунди неравномерно и после си работи все едно нищо не било ( индикацията и надписа си стоят ). Ако реша да ги махна гася колата, паля наново и всичко е нормално. Не пали други лампи ( например check engine ). Забелязах че набива грешката основно при потегляне, когато отпусна по - рязко съединителя и не натискам достатъчно педала на газта. Тогава оборотите падат за момент, но двигателя не гасне - поема, но с вече набита грешка. Може и да си въобразявам, защото ми го е правило и при превключване от четвърта на пета предавка например. Ами това е, стана малко дълго така че спирам. Ако някой е имал подобен проблем и го е отстранил, ще се радвам да сподели. Поздрави. 


galiosh

Ford Focus 1.6 TDCI 90к.с 2006г

ADiDimitrov

Виж темата под твоята 😉 и ти си за спойки на таблото!!!

ivchotr

Не е лошо да се разбере дали записва грешка с някакъв код и, ако да, какъв е той.

tonididi

ОК, в момента в който направя диагностика ще кача грешките да се видят. Информативно, последния път пристигам пред вкъщи, слизам да отворя вратата и като се върнах грешката беше изгряла на таблото. По отношение на работата на двигателя нямаше никакви проблеми.

tonididi

Така, днес бях при майстора. Грешките, които бяха разчетени са следните: P0490-A1 = EGR ( exhaust gas recirculation ) control circuit high; P0489-61 = EGR ( exhaust gas recirculation ) control circuit low;
P2263-61 = turbocharger/supercharger boost system performance; U0422-A1 = Received invalid data from body control module. Впоследствие свалихме кората над двигателя и се видя, че има прекъснато малко гумено маркуче което е свързано към МАП сензора ( извинявам се за изказа, сигурно си има техническо наименование. Намира се върху двигателя пред пасажерското място ). Сменихме го и изчистихме грешките, сега карам и чакам да видя какво ще стане. 

ivchotr

По-вероятно е да спре да изписва подобно съобщение. Ама да видим, все пак.

tonididi

Здравейте, да потвърдя само че проблема си остана. Прави го основно когато трябва да поеме от свободна на някаква предавка, в момента когато започва да покачва оборотите от 800 нагоре. В девет от десет случая просто светва надписа на таблото без никакви проблеми, в десетия за момент губи мощност и след няколко секунди се оправя. Веднъж дал грешката си работи нормално, без да прави нови магарии. И така до следващото палене. Ако има значение, прави го основно когато двигателя е вече загрял. Иначе не пуши, тегли здраво, работи равномерно и е икономичен, та не искам да го зоря с ремонти без да съм сигурен какво става. Поздрави.

ivchotr

С тези дизели е така. Бях писал в някоя из темите, че се боря с един Хлопел. 2.0 CDTI е, 160 коня, 2011 г. Набиваше най-различни грешки в началото, някои от тях съотносими с тези на твоята кола. До едно време се оправяше просто като му изтрия грешките и го рестартирам. След това лека-полека започна да набива други грешки - основно за теч на въздух между корпуса на дросела и всмукателните клапани, което си е доста път с всякакви чаркове по него и за ниско налягане на турбината. Понякога изреваваше и грешка за грешни стойности на датчика за диференциално налягане на ДПФ-а. Вече не помагаше триенето на грешките и рестартирането, а колата започна до такава степен да губи мощност, че на моменти едва изкачваше не много стръмни пътища. А бе, умряла работа. Основно се спъваше при натискане на спирачката при движение с висока скорост и последващо подаване на газ за да ускори. Заради записваните грешки имаше съмнения за прецакана геометрия на турбината, за задръстен ДПФ, за какво ли не. Междувременно бяхме сменили вакуум клапана, който управлява турбината, защото при него се установи липса на достатъчно вакуум, както и разни датчици, като МАФ сензор и т.н. Имаше съмнения и за сервото, ама не го бяхме барали, че не беше кой знае колко зле положението там. Механикът, с когото я магерихме, се предаде и вдигна ръце. Закарахме я при друг човек, на когото имам безрезервно доверие, когато стане въпрос за ремонт на автомобили. Та накрая се оказа, че течът на въздух все пак е от сервото, по-точно от вакуум-помпата, която осигурява вакуума за спирачките и за управлението на турбината. Малък теч, ама достатъчен заедно с една малка пробойна в радиатора на кулера на турбината да бърка работата на целия двигател. Каквото трябваше се смени и сега колицата хвърка като току-що излязла от завода.
Та с тези дизели, особено от поколението при което започнаха по-осезаемо да мърморят за екологията и съответно да го претрупват със системи за изчистване на изгорелите газове, не знаеш къде какво да гледаш най-напред. Трябва си малко детективска работа - да съобразяваш грешките, които записва колата дали и как се отразяват на работата на двигателя ѝ. Щото има такива, които са резултат на моментно събитие заради скапано гориво, временна загуба на информация от някой датчик или нещо подобно, което не е постоянна величина в уравнението. Та докато колата върви все още добре, си избери някоя читава бензиностанция и сипвай само от нейното гориво, прегледай де що има филтри, прегледай всички въздуховоди и маркучи и тръбички за вакуума и следи как се случват нещата.