Смяна термостат Дуратек 2.0

Започната от ADiDimitrov, 29 Ноември 2023 08:15:57

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги предстои ми смяна на термостат и съм в дилема как се сваля най долния болт на термостатното тяло, този който е над динамото? Има ли начин да го развия без демонтаж на динамото? Гледах клипове уж го развиват без да махат динамото, но не става много ясно как и от къде се подхожда? Някой ако го е правил да сподели!


ADiDimitrov

Какво стана в този форум??? Всички ли се изпариха?

ivchotr

Аз съм на линия, ама не съм свалял термостат на такъв двигател. Но щом някой е свалил такъв без да бара алтернатора и го е заснел, не виждам причина ти да не успееш. Всичко опира до инструменти и няколко вълшебни думички :D

Ozzie

Цитат на: ivchotr в 30 Ноември 2023 23:26:32Всичко опира до инструменти...

Подкрепям с две ръце.
Преди няколко години, като сменях EGR клапана, единия болт го развивах буквално на сляпо. С огледало го видях къде е долу-горе, след това с подходящ удължител, малко усет и т.н. Другото е история.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Значи отивам до магазина за лоши думички , свещичка в църквата и бой 😉

ivchotr

Лошите не знам дали ще помогнат. Ама вълшебните винаги са вършили работа :D

В един от клиповете махнаха десния фар за по-удобен достъп до термостата. Не знам при теб дали е същото разположение, но ако е, можеш да ползваш и този вариант.

ADiDimitrov

Фара, обтяжната ролка и кората ще ги свалим. Дано да е само това  :-\ Интересното е, че сегашния термостат работи ама станели 70 г. отваря големия кръг, а не трябва да е така! И понеже това ме дразни, а зимата се усеща доста, ще ги менкаме с нов  ;D

ivchotr

Снимай какви ги вършите, че да има за следващите, които се сблъскат с този ремонт.

locke

от опит с онлайн видеата - все има нещо направено, но непоказано и се чудиш как го е направил. При мен например, на термостата има болт, който автора отвива с тресчотка и камък. Пробвах аз, но тя опира в катализатора. А си трябва 1/2. Та си мисля че с огънат гаечен ключ по ще стане

ivchotr



locke

да, вярно. Няма да излезе евтина смяната, но поне сам си го правиш  :D

каре.jpg

ADiDimitrov

Термото е сменено! Уви снимки няма, щото ме пратиха за кафе баш на третия болт  (rofl) Иначе махнахме само обтяжната ролка и преместихме маркуча от разширителни съд да не пречи. За третия болт се разви отгоре с малко чупка в китката и къса трисчотка! И воала за сефте виждам 93 градуса зимъска  8)

F Focus

Честит нов термостат!
Аз откога писах, че моят е за смяна, имах два свободни месеца време през лятото, ама нищо не пипнах, щото през топлото време си беше ок-явно голяма мърда съм станал! >:( Утре ще се обадя да разбера ще могат ли да ми го сменят на 18-ти, или 19-ти т.м.
Каква марка термостат сложи, колко време отне и колко струва?
За сведение-със сегашният термостат при температури около нула градуса навън за 15-20 мин. градско каране двигателят стига 70С (според данните от ЕЛМ-327) и толкоз. Ако пък двигателят работи на място същото време достига нормална температура-87С пак според ЕЛМ-а, инак стрелката за температурата подминава леко вертикалното средно деление на термометъра на таблото.

П.С. Протече ми мисъл ( ^-^ ) дали аджеба по-ниската температура на двигателя не способства за разхода на масло? Писал съм, че основният ми разход на масло идва от градско шофиране, а не толкова от такова на магистрала с високи обороти.

Поздрави и не се притеснявайте-жив съм! ^-^

ADiDimitrov

Calorstat френски 52 лв за мен. И една туба антифриз, че не бях го сменял. Като време отне около час. Стария на 70 отваряше и повече от 73-74 зимата не вдигаше. Новия си отвори на 89 както е по книжка. Така че действай.

F Focus

Ок, благодарско за отговора, Ади!

ivchotr

Цитат на: F Focus в 06 Декември 2023 17:52:34П.С. Протече ми мисъл ( ^-^ ) дали аджеба по-ниската температура на двигателя не способства за разхода на масло? Писал съм, че основният ми разход на масло идва от градско шофиране, а не толкова от такова на магистрала с високи обороти.


По-скоро магистралното каране е причина за разхода на масло, защото при по-високите обороти двигателят загрява повече. Което пък повишава температурата на маслото и то става по-летливо. Олиото в бутилката не се изпарява, ама в тигана на котлона нали знаеш как е.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 07 Декември 2023 00:19:45По-скоро магистралното каране е причина за разхода на масло, защото при по-високите обороти двигателят загрява повече. Което пък повишава температурата на маслото и то става по-летливо. Олиото в бутилката не се изпарява, ама в тигана на котлона нали знаеш как е.

Ивчо-чети по-внимателно, моля! А, именно, че на извънградско при високи обороти разходът на масло е по-нисък.Справка след няколко замервания-200гр. масло на 1000км. пробег. На градско е двойно почти.

ivchotr

Може би не съм се изразил правилно. Имах предвид, че при магистрално каране е по-вероятно да имаш по-висок разход на масло, отколкото при градско.

perun

Оригиналния термостат е на Wahler и при цена около 70лв. поне аз не бих се занимавал с друго.

ADiDimitrov

От любопитство проверих в няколко магазина за Wahler и никъде не видях да се продават! Не мисля че автърмаркетите са по лошо!


perun

Не,че не вършат работа.Просто Wahler като основен доставчик на много производители спазват стриктно указанията.Ако напр. освен термостат с уплътнение има и друго уплътнение за корпуса то задължително присъства в комплекта.Нещо рядко срещано при другите.И не на последно място щампата на самия термостат Made in Germany поне за мен не е за пренебрегване...

ADiDimitrov

Перун не оспорвам качество на оригинала, но в магазините които пазаря части, тази марка не се доставя, а от МП избягвам да пазаря по разбираеми причини! За сега съм напълно доволен от термостата който сложих. Прави си 90 г. няма теч от никъде!

perun

Димитров, ако трябва да бъда откровен си напълно прав.Тези дърти таралясници дето караме не заслужават да се вманиачаваме прекалено много...

locke

тоест, ако колата не може да достигне работна температура, причина е термостата?(приемаме че водната помпа работи)

ivchotr

Aко водната помпа не работи, колата ще прегрява яко.

ADiDimitrov

Цитат на: locke в 13 Декември 2023 14:57:27тоест, ако колата не може да достигне работна температура, причина е термостата?(приемаме че водната помпа работи)
не работи е много грешен израз! Той си работи, но поради умора на пружината започва да отваря по рано от предвиденото от производителя. По лошия случай е тотално разпънати пружини и напълно не затварящ термостат. А най лошия вариант е счупен термостат заседнал в затворено полужение. Тогава лятно време двигателя ще прегрее на 100%!

locke

Цитат на: ADiDimitrov в 13 Декември 2023 20:53:19Той си работи, но поради умора на пружината започва да отваря по рано от предвиденото от производителя.

това обяснява защо при ниски температури колата не може да загрее, освен ако не я карам 5-6км, без да спирам. Ако правя паузи, много трудно да достигне работна температура

ivchotr

Ако си с дизел, те и с изправен термостат загряват по-бавно.

locke


ivchotr

Ами в такъв случай е най-вероятно да имаш заспал в някакво отворено положение термостат.