Мнение за двигател 1.5 EcoBoost, Focus ST Line Estate 2020

Започната от Wobblz, 14 Юли 2023 06:37:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Wobblz

Оглеждам се в тоя модел, но чета че имали били Ecoboost-ките страшни проблеми. Не съм особен разбирач. Въпросът е - преувеличени ли са твърденията, че дизайнът на тези двигатели е проблемен изначало, и че трябва да се страни от тях?


saggy

#1
Попаднал си в точния форум. Тук ще ти наговорят само негативи за Екобуста. :)

F Focus

#2
И с основание-ти би ли си купил Форд втора ръка с Екобуст...? ::) Ако е чисто нов иди-дойди.
Правилото е-колкото по-нов двигател, толкова по-кекав и буквално еднократен-демек много скъп, или направо невъзможен ремонт. Причините са няколко, но основните са "екология", намаляване на цената, на теглото, увеличаване на мощността, тънък алуминиев блок с нЕкво покритие от вътр. страна белким изкара 200Х. км. пробег, което е рядкост, ниски бутала, които буквално треперят в цилиндъра и  скапват покритието, а и пропускат бензин в маслото в картера, което го скапва още по-бързо, тънки сегменти, тесни черупкови лагери на колянов вал, използване на кекави пластинчати вериги, едноредни ролкови такива, или гумен ремък в масло и още такЪви "подобрения" направени с цел и надеждата колата да си изкара гаранционният срок (често не се случва), след което да се закупи нов автомобил. Отдавна още при проектирането на двигателя има заложена амортизация, колкото да изкара гаранционният срок евентуално-не повече! Мога да кажа и повече, но накратко е това.
И още нещо важно-съвременните двигатели работят с температура 110-115С( която температура няма да се изпише на таблото с тези градуси!), за разлика от старите, които работеха с 90-макс. 95С, която температура скапва по-бързо маслото, което започва да се закоксува с всички произтичащи последствия, а производителят казва да се сменява на 20Х. км.?! "Полезен" съвет, за да си скапете по-рано двигателят-нищо повече! Ако бях с Екобуст двигател щях да му сменявам маслото на 300 мото-часа, както препоръчват руснаците, което правя и на Дуратека, който също конструктивно не е върхът. Спорове, за което няма да приема.
Авторът на темата да калкулира задължително смяна на ремъка, ако реши да купи колата!
Опитвам се да разбера остана ли производител, който произвежда що-годе читав двигател последните 10год.?
Моля, ако някой знае да сподели на ЛС, ок?

ivchotr

Хюндай и Киа. Редовно сондирам мнения от таксиджиите и един не се е оплакал от тези марки.

F Focus

Благодарско!
И, аз, като теб ги разпитвам, ама някои двигатели били с вериги, други с ремък, някои с хидравлични повдигачи, а други-не...изобщо голямо разнообразие някакво...
Инак, което съм разбрал е, че частите за "Кия" са най-евтини.
Като се ослушвах за кола преди да купя Фордьо зяпах и "Кия", ама цените им бяха почти Х2 спрямо "Фокус"-вероятно е имало защо.

ivchotr

Мой колега си купи Киа от магазина 2009 или 2010, не помня точно. Кара я 10 години и я продаде. Купи си там който модел се пада за 2020 година. Питам го аз някакви драми да е имал. Не. Само смяна на консумативи. Киа и Хюндай са технологични близнаци. Друг колега пък кара само Сонати. Сменя само стар за по-нов модел.

KoCMoHaBTa

Първо да уточня, че вероятно говорим за Focus MK4 с двигател 1.5 EcoBoost Dragon 3 цилиндров 150/182 к.с.
Тъй като се произвежда от 2018г все още няма много информация за това колко е надежден и какви проблми има, но това което знам е следното:
Карам такъв фокус с този вдигател от 2020г, закупен нов, като вече съм му навъртял 60к - проблеми с двигателя до момента - никакви.
Всички 1.0 и 1.5 EcoBoost двигатели след 2018г са с верига. За 2.3 който се слага на ST-то - нямам информация. Дизелите след 2018 са с ремък в масло.
1.5 EcoBoost Dragon двигателя е изцяло нова разработка, базирана на 1.0 и няма нищо общо със старите 4 цилиндрови 1.5.
Основното предимство на този вдигател е че има едновременно Direct Injection и Port Injection система, което елиминира проблема с натрупването на нагар по клапаните от което страдат всички двигатели с директно впръскване.




ivchotr

А маслената помпа с какво се задвижва? Че някъде казаха за смяната на ремъка с верига, ама задвижването на помпата си останало с ремък в маслото.

Alexi

е ремък си е .. Форд са си оставили вратичка  :D

F Focus

Протече ми мисъл (понякога ми се случва (tooth) ), че колата трябва да е в гаранция-нали?
Това донякъде променя нещата.


Wobblz

Благодаря за дискусията. Става по-конкретно въпрос за ей тая бричка. Въобще не ми се занимава с джамбази, нито пък ми се набива с нова кола, затова гледам нещо посредата. По оказионите бензинови няма почти никъде или са тотално утрепани, откъм двигател. По принцип съм фен на субару, ама там историята е друга вече. Аутбек на 14-15 години го продават за толкова хиляди...

ivchotr

Въпросът ми беше леко риторичен  :D

Жоро Петков

Тука надали ще намериш мнение за този двигател. Доста малко в България са с този двигател - много бързо го спряха, защото не успя да покрие малоумните еконорми за бензини Евро 6Б (те и другите не ги покриват ама си плащат под масата).
Информация по-скоро търси в чужди форуми. На тези километри най-много бих се притеснявал от скоростната кутия - кога е обслужена последно.

F Focus

Само аз ли не виждам пробега?
Кутията за 3 години надали е обслужвана-само да не е пауър-шифт, би трябвало да са се отказали от тях.

KoCMoHaBTa

От 2018 до 2022 - слагат 8F24 на 1.0 и 1.5 EcoBoost - кутия с хидротрансформатор. Имат също и ръчка.
След 2022 (фейслифта) е с Powershift, но и този двигател не се предлага вече :(

F Focus

Благодаря за полезното инфо по темата, Космонавте!
Ама от "Форд" да продължават да предлагат Пауър-шифт все още ми се струва хептен прекалено!
Явно занапред при закупуване на "нов" автомобил ще си трябва много информация за едно-друго!

saggy

Фокусе, Powershift е наименувание на поредица различни кутии при Форд, още от твоя Фокус мисля. Та недей обърква авторът. Има един мега счупен Powershift, който се слага при Фокус 3, но после го спират. При Фокус 4 нещата са други.

KoCMoHaBTa

Powershift-a при Focus MK4 Facelift 2022 е Getrag 7DCT300 с мокри съединители. Слага се също и на Fiesta МК7 Facelift 2022, Puma 2019, Renault и BMW.

Wobblz

Цитат на: F Focus в 16 Юли 2023 18:32:35Само аз ли не виждам пробега?
Кутията за 3 години надали е обслужвана-само да не е пауър-шифт, би трябвало да са се отказали от тях.
Пробегът е към 130к...