В опит за прегряване на 1.0 ekoboost

Започната от RS, 13 Юни 2023 22:23:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

RS

Принет на всички,

От няколко дни имам проблем с охлаждането на мотора. Времето за работа на вентилаторите е изключително дълъго. Обикновено работят около 10-на секунди. Отделно работата им е в много високи обороти. Мога да ги накарам да спрат след около минута, ако пусна парното в колата на максимално топло!

Някаква идея?
Сервизи в София, които разбират от тези двигатели?

Благодаря предварително


saggy

Дай инфо за колата - година на производство и пробег? От колко време го прави и в какви ситуации, и колко е темп. на двигателя?

ivchotr

Проверявал ли си дали има масло в двигателя и в какво състояние е то?

Жоро Петков

Масло, антифриз, качество  на 2те, радиатор, термостат.
На стрелката качва ли ти температура или съдиш само по звука на перката?

ivchotr

И този пич излезе в нелегалност :D

RS

Привет на всички отново,

Не успях да отговоря веднага. Автомобилът е Focus 3 от 2014г, 1.0 ecoboost, 100 к.с. В момента е на 205 000 км. Антифриз има, току що сменено масло на мотора и от този момент започна да прави така. Маслото е Castrol - Фордовското масло, маслен филтър MAN. Не намирам връзка между двете! Когато сменихме маслото, механика забеляза, че от единият маркуч на радиатора на парното капе антифриз. Температурата на мотора не мърда от средата - 90 градуса. Просто не спира да охлажда и то при много високи обороти на вентилатора, а това никога не е било така. Вентилаторите спират само ако пусна парното, и то на макс! Това е което мога да кажа по наблюдения до момента.

F Focus

Е, хубава работа-"механикът" видял, че единият маркуч изпуска антифриз и кВо...? Каза ти-карай, няма страшно...
Нямам думи!
И кое точно е фордовското масло, щото има няколко такива все фордовски, ама за различни двигатели? Дано е подходящото за твоят двигател и да не е менте!

ivchotr

Щом вентилаторът спира да духа на макс при пускане на парното, значи температурата на двигателя се разпределя между радиаторите на двигателя и на парното. Демек тази в радиатора на двигателя намалява до степен датчика за температурата, който отговаря за вентилатора, да засича по-ниската температура и да го спира. Ако капенето на антифриз не е спряно, това може да е причина охладителната система да засмуква въздух и да прави въздушни възглавници на места, които да стимулират отчитането на грешни стойности и/или да прецакват самата същност на работа на тези системи, които са сметнати да работят под високо налягане. Понижаването на налягането в охладителната система би довело до повишаване на температурата на антифриза, съответно да стимулира датчика за вентилатора да го държи постоянно пуснат и на високи обороти.

RS

Цитат на: F Focus в 14 Юни 2023 19:36:20Е, хубава работа-"механикът" видял, че единият маркуч изпуска антифриз и кВо...? Каза ти-карай, няма страшно...
Нямам думи!
И кое точно е фордовското масло, щото има няколко такива все фордовски, ама за различни двигатели? Дано е подходящото за твоят двигател и да не е менте!
Маслото за мотора е точното по спецификация на Форд - WSS-M2C948-B, купувам го от Мото-Пфое, както обикновено. Не е от това

RS

Цитат на: ivchotr в 14 Юни 2023 20:05:01Щом вентилаторът спира да духа на макс при пускане на парното, значи температурата на двигателя се разпределя между радиаторите на двигателя и на парното. Демек тази в радиатора на двигателя намалява до степен датчика за температурата, който отговаря за вентилатора, да засича по-ниската температура и да го спира. Ако капенето на антифриз не е спряно, това може да е причина охладителната система да засмуква въздух и да прави въздушни възглавници на места, които да стимулират отчитането на грешни стойности и/или да прецакват самата същност на работа на тези системи, които са сметнати да работят под високо налягане. Понижаването на налягането в охладителната система би довело до повишаване на температурата на антифриза, съответно да стимулира датчика за вентилатора да го държи постоянно пуснат и на високи обороти.
Първо и аз това си помислих, при пад на налягането в системата е логично да се опитва да завиши температурата на охладителната течност. Поръчах маркучите и утре отивам да ги сменят, дано да е от това.
Благодаря все пак за коментара.


ivchotr

Ще е интересно да споделиш как се държи колата след ремонта.

RS

Цитат на: ivchotr в 14 Юни 2023 21:41:17Ще е интересно да споделиш как се държи колата след ремонта.
Добре, ще споделя.
Приятна вечер.

saggy

@RS , имай предвид, че този мотор преди фейслифта (2015г.) имаше кофти пластмасови тръбички на охладителната система, които от температурите се изпичат, напукват и се почва загуба на антифриз. В един момент двигателят прегрява и това може да го убие. Мисля, че при фейслифта този проблем е оправен, т.е. сменени са материалите на тръбите. Пускал ли си диагностика да видиш дали изписва грешки? Може би знаеш, но все пак да кажа, че Фокус 3 има скрито диагностично меню, което изписва кодовете на записаните грешки. В интернет лесно ще намериш как се пуска.  Друг вариант е да ползваш програмата Forscan за диагностика на фордове и да прочетеш грешките, стига да има. За това ще ти трябва диагностичен адаптер, Forscan може да се инсталира на Андроид телефон или лаптоп с Windows.

RS

#13
Ха, това не го знаех. Много благодаря за инфото. Телефона как се свързва с колата - Bluetooth? Вероятно ще ми трябва и въпросният адаптер?
Относно тръбичките, да знам го този проблем. До момента не съм имал проблем с тях и няма теч от тях. Вече съм ги купили ще бъдат позменени с тези на радиатора на парното!
Благодаря.

saggy

#14
Така се пуска скритото диагностично меню: https://www.youtube.com/watch?v=S8oKA60uN4k. Трябва ти сексцията DTC - diagnostic test codes или нещо подобно - кодове на записани грешки. Аз ползвам мобилната версия на Форскан през телефона, като се свързвам чрез блутут с ELM327 диагностичен адаптер, който чете по OBDII протокол данни от модулите на колата. Адаптерът ми е този Vgate iCar OBD II Adapter, като има и по-готини версии от същата марка. Върши ми работа да си прочета диагностичните грешки и да ги нулирам, разни живи данни да проверя при работещ двигател и тн. Има и други адаптери, даже Forscan препоръчват в техния форум адаптери(https://forscan.org/download.html). Въпрос на бюджет е. Има китайчета от Алиекспрес за тънки пари, но там работоспособността е под въпрос. Същият адаптер съм го свързвал с лаптоп пак чрез блутут и Windows версията на Forscan.

ivchotr

Имаме си доста добри думи в езика, че да побългаряваме английските. Покрай вас една ст.н.с. д-р ще стане професор без да се напъва много :D

http://ibl.bas.bg/neolex/wp-content/uploads/2013/Issues/Publications/09%20Blagoeva%20Nova%20glagolna%20leksika.pdf

To4kata

Saggy, този твоят адаптер ще работи ли при Фокус МК 3,5 да взема да си поръчам?

saggy

ivchotr, което те смути в моето сравнително ясно описание кое какво е и как се ползва? Ако искаш ми пиши на лични да не смущаваме темата излишно.

To4kata, ще свърши работа. Пробвал съм го на БМВ, Ауди и работи без проблем. Фокус 3, като Фокус 2, поддържа OBDII протокол, така че ще се прочетат модулите на колата. Преди известно време имах проблем с този адаптер, за който писах тук и той не се повтори отново (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12490.0). Няколко мои близки човека имат същия адаптер и нямат проблеми. Даже единият не го вади от OBD буксата. Не ми плащат да му правя реклама, всеки сам да си преценява. Форумът е да се споделя опит за проблеми и решения.

ivchotr

Не съм се смущавал. Стана ми интересно как се побългарява английският език. Явно си прочел статията, дето и аз я атачнах :D Нямаше смисъл да си дилийтваш последната част от постинга с атачнатата информация.

saggy

Реших да не развалям вечерта на хората с допълнителна информация.


ivchotr

Тя информацията си беше добра, даже не е лошо пак да я споделиш.

RS

Цитат на: saggy в 15 Юни 2023 21:53:19Така се пуска скритото диагностично меню: https://www.youtube.com/watch?v=S8oKA60uN4k. Трябва ти сексцията DTC - diagnostic test codes или нещо подобно - кодове на записани грешки. Аз ползвам мобилната версия на Форскан през телефона, като се свързвам чрез блутут с ELM327 диагностичен адаптер, който чете по OBDII протокол данни от модулите на колата. Адаптерът ми е този Vgate iCar OBD II Adapter, като има и по-готини версии от същата марка. Върши ми работа да си прочета диагностичните грешки и да ги нулирам, разни живи данни да проверя при работещ двигател и тн. Има и други адаптери, даже Forscan препоръчват в техния форум адаптери(https://forscan.org/download.html). Въпрос на бюджет е. Има китайчета от Алиекспрес за тънки пари, но там работоспособността е под въпрос. Същият адаптер съм го свързвал с лаптоп пак чрез блутут и Windows версията на Forscan.

Много благодаря за инфото. Механика не успя да смени маркучите на парното в четвъртък миналата седмица, така че все още чакам. Но, Check engine свети от доста време. Четоха го в Мото-Пфое а след това и друг механик и откриват грешка за запушен катализатор. И на двете места ми казаха, че не е запушен и да се карам спокойно и аз така и направих. Сега този, който ще сменя маркучите е диагностицирал също тази грешка и смята, че мотора се опитва да загрее за да може да си отпуши катализатора - "нещо като при дизелите" обаче охладителната система не му позволява. Това ми се струва доста НЕ ЛОГИЧНО!? Някой с мнение по този въпрос?
При диагностика на живи данни би трябвало да мога да чета температурата на мотора в реално време. Струвами се, че е някои сензор?
Благодаря предварително.

To4kata

#22
Я, това е нещо ново за мен. Извинявай, че не е по темата, но кога по-точно ти светна чека с тази прословута грешка р0420 за катализатора, че аз в момента го бия същия тоя тупан :D /от Врачанско съм/. Изненадан съм, че в МП не са ти предложили да смениш катализатора.

RS

#23
Е, предложиха ми но, и така деликатно ми подсказаха, че той не е физически запушен а просто имало някакво покритие в него, което с времето изчезва и ламдасондата го надушва - заради екологичната категория някакъв пиниз но, мога и така да карам. Това беше!

To4kata

А на какви км се случи това горе-долу? Колко време караш така? На годишните прегледи да разбирам, че проблеми нямаш?

ivchotr

Aко са заложили в софтуера принудително завишаване на температурата с цел отпушване на катализатора, то трябва да са заложили и опция за вкарване на повече кислород. За да се осъществи горене на "шлаките" в катализатора. Обаче това може да стане само с намаляване количеството на горивото. Демек компът да пуска бедна смес. Бедната смес със сигурност ще увеличи температурата, обаче с почистването на катализатора ще върви и разрушаване на двигателя.
С други думи, без да съм на 100% наясно дали почистването на катализатора е софтуерно заложено, считам, че това е пълна глупост. Но понеже става дума за Форд все пак, няма да вземам крайно отношение :D
Не изключвам и възможността поредните "специалисти" в МотоПфое да са се изказали "професионално" по въпроса. Както едни образи в МединаМед, дето онзи ден смених две гуми - новите, разбраш ли, трябвало да се слагат на задния мост. Това при кола с предно предаване. Ами ако сменях и четирите гуми, а не само две? Явно просто не им се занимаваше да въртят гумите, щото бях отишъл по обед и ги беше хванал канапът.

Жоро Петков

Между другото не знам защо бъркате чистенето на ДПФ филтър, задръстен със сажди с "чистене" на катализатор.
Катализатора има определен брой атоми, които ускоряват превръщането на СО във СО2 и на NOx в Азот и CO.
Т.е. катализатора трудно би се "запушил", а по-скоро количеството материал би намаляло до такава степен, че да не извършва правилното катализиране и да излизат по-вредни газове от ауспуха.

To4kata

На тези километри едва ли се е "запушил" физически, така че Жоро е прав до известна степен. Но в някои случаи и това се случва, а тогава става "напечено" за двигателя: https://addinol.kiev.ua/blog/esli-zabit-katalizator-kak-ponyat-i-chto-delat-voditelyu

ivchotr

Запушва се катализаторът като стой, та гледай. Лекува се с набиване на прът надлъжно. Както се трепят вампирите, само че се ползва желязо :D

RS

Цитат на: To4kata в 19 Юни 2023 19:53:09А на какви км се случи това горе-долу? Колко време караш така? На годишните прегледи да разбирам, че проблеми нямаш?
На 120 000 км. беше тогава. Сега е на 205 000 км!