Проблем с турбо пътища - Focus '07 1.6 tdci 90hp

Започната от Валери Савчев, 14 Април 2023 22:32:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Валери Савчев

Здравейте, колеги. Пиша ви след безброй опити за потушаването на серия от проблеми свързани с пълнителния тракт на Фокуса. В продължение на година и половина се боря с изпускане на налягане след турбото, главно от гофрираната пластмасова тръба, на която са закачени MAP и температурен датчик, снадката между тази тръба и дроселовата клапа (клапата за меко гасене), о-пръстените на пълнителния колектор, стоманената тръба преди интеркулера. Всяко едно от местата са имали или все-още имат пропуск на налягане, като тръбата с датчиците е подменяна два пъти, о-пръстените на колектора веднъж, о-пръстена на дросела два пъти, стоманената тръба също бе подменена с втора тъка такава, която бе усилена около планките за прикрепяне към двигателя. Проблем имам и с тръбата, която свързва филтърната кутия и турбото, като се нацепва в частта, която се включва в капак клапани за картерната вентилация. Колата не губи мощност, поне не осезаемо. Пуши точно когато трябва турбото да прави налягане ( след 2000 оборота). Грешки не записва, няма чек и не влиза в аварийни режими. Питанията ми са следните:
1. Как да отстраня всички тези течове на налягане?
2. Някъде бях разбрал, че има подобрена версия на гофрираната тръба с датчиците преди колектора. Как да я намеря?
3. О-пръстените на колектора бяха поръчани по номер, но явно не са били правилни, макар и по размерите на Ford. Какви да взема?
Като информация добавям, че частите, които са подменяни винаги са купувани нови на добри марки с репутация. Колата се поддържа безкомпромисно, масла, филтри, окачване и всичко друго се гледат и сменят периодично. Прегледана е на живи данни, не пренадува, няма проблеми с дюзи или каквото и да е друго по двигателя. Няма излишни вибрации, тампони, демпфер и всичко друго са сменени и здрави.
Като изключим всичко описано по-горе колата е пушка, невероятно здрава и надеждна. Благодаря за вниманието и предварително благодаря за помощта!


ivchotr

Тук https://ford.7zap.com/en/car/43/6.44639/16/1552/15406/ проверявал ли си за тези части, които те интересуват? Парт. номерата им би трябвало да са актуалните.

Валери Савчев

Цитат на: ivchotr в 14 Април 2023 23:24:37Тук https://ford.7zap.com/en/car/43/6.44639/16/1552/15406/ проверявал ли си за тези части, които те интересуват? Парт. номерата им би трябвало да са актуалните.
Абсолютно да, чрез този сайт си правя референции за ОЕ номера, но там са си фабричните части, които вече съм пробвал и не са ми подходящи явно дългосрочно. Моментно закърпват нещата и след време цъфват, става въпрос за месеци... Специално за тръбата с MAP-а имаше някъде писано за ъогрейднат, метален вариант, но бога му не мога да го намеря.

Водниядух1

А,мислил ли си,че турбината може да пренадува или да има някакви вибрации там . Ако омаслява много компонентите също не е добре.

Валери Савчев

Цитат на: Водниядух1 в 15 Април 2023 07:41:39А,мислил ли си,че турбината може да пренадува или да има някакви вибрации там . Ако омаслява много компонентите също не е добре.

Преглеждана е турбината, няма нито аксиален, нито радиален луфт, не омаслява извън нормалното, породено от картерната вентилация и маслените пари от там. Не пренадува, прави си фабричните 1.1 bar

F Focus

#5
Измерено ли е дали същото налягане турбината поддържа при постоянни високи обороти (като за дизел)-около 4000 об./мин. за по-дълго време?
Понеже не съм шофирал Форд с този двигател ми е интересно какви са оборотите му на 5-та скорост при 140км./ч. например?

П.С. Имал съм дърти класически турбо дизели ( не тип комън рейл), на които турбината даваше макс. 0.9 атм. Ясно е, че сегашните двигатели буквално ги изстискват, с което съкращават живота им, та не би ли могло налягането в турбината малко да се понижи и това толкова ли много ще се отрази на мощността? Само питам-нека специалистите се изкажат.
При Пежо със същият двигател налягането на турбината пак ли е 1.1 атм. макс, или от Форд са се "раздали" повечко? Познат с Пежо със същият двигател скоро си проверяваше турбината, но не спомена за налягане 1.1 атм., а 0.9, или 1.0атм.
И последно-спазваш ли буквално златното правило след продължително шофиране по магистрала с високи обороти на автомобил с турбиниран двигател при спиране да не гасиш веднага двигателя, за да не опечеш буквално турбината...? А, преди това разните уплътнения по турбо-пътищата?

Валери Савчев

Спазвам всички ритуали, подгряване, отгряване и подобни. Просто изработката на тези пластмасови "боклуци" на ниво афтърмаркет е трагична. Решението на проблема беше поръчков турбо път. Драмата приключи, поне засега.

Ozzie

Цитат на: Валери Савчев в 28 Април 2023 16:19:36Решението на проблема беше поръчков турбо път.
Ако не е тайна, сподели снимки и къде е правено всичко. (beer)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Валери Савчев

Цитат на: Ozzie в 28 Април 2023 18:33:29Ако не е тайна, сподели снимки и къде е правено всичко. (beer)
Направи ми ги Тихомир от GSW Fabz във Варна, много добро изпълнение, бързо, качествено и най-вече здраво! Във FB страницата им има качена снимка. Изключително съм доволен, много готино отношение, кореспонденция по време на изработката и най-важното - решен проблем с турбо пътища! Препоръчвам!