Принудително прехвърляне на газ

Започната от tdonkov, 31 Март 2022 14:35:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tdonkov

Привет колеги,
Един много странен въпрос имам:
Колата е Форд Фокус 1,6 - 125катъра (2013год.) - фабричен газов инжекцион.
Въпроса ми е дали може по някакъв начин да се прехърля принудително на газ.
Какво имам предвид и защо питам - много интересно се държи тази уредба.
Сутрин, когато колата е студена обръща много бързо на газ - буквално на 300метра, дори стрелката на температурата не е отлепила въобще. Даже в студените дни нарочно я оставям на бензин малко повече да поработи.
Какво се случва обаче по нататък. Когато колата загрее и примерно спра за минута две някъде, след клато я запаля отново минава доста време преди да обърне на газ, а реално колата е загряла и би трябвало това да се случва доста по-бързо.
В някой случаи обръща почти веднага след като е работила повече.
Не знам по какъв алгоритъм се определя кога точно да прехвърли на газ.
Въпроса ми е дали има начин да се обърне принудително на газ или пък да запалва на газ?
Поздрави на всички


krasi markov

Здравей, ако има копче пробвай като го натиснеш и задържиш за 15-20 секунди.

tdonkov

Цитат на: krasi markov в 01 Април 2022 06:20:26Здравей, ако има копче пробвай като го натиснеш и задържиш за 15-20 секунди.
Ок, това преди или след запалването на двигателя трябва да се пробва?

tdonkov

Та значи, благодаря колега, пробвах и описвам какво се случва:
Първо идеята ми за това принудително прехвърляне на газ е породена от следната ситуация при мен:
Когато паля сутрин на студен двигател, колата обръща на газ доста бързо, даже в студеното я оставям нарочно да поработи на бензин малко повече, докато отлепи стрелката за температурата и тогава прехвърлям.
Интересното е, че когато примерно спра някъде за минута - две и след това запаля отново, не знам защо обръщането на газ се случва след доста по-дълго време и то при условие, че колата е вече загряла.
Та открих, че няма как да прехвърля на газ приндудително, след като вече съм запалил колата, но може да запали директно на газ, което всъщност мисля и да използвам, само когато колата е загряла разбира се.
Това става по следния начин:
Дава се на контакт и се натиска копчето на индикаторчето за газта в продължение на около 5 секунди.
Чува се звуков сигнал и светва зелената лампа, че е обърнало на газ, след което се пали колата директно на газ. Сега ако някой по-запознат може да сподели дали това палене на газ вреди по някакъв начин. (Уточнявам пак, че ще го ползвам в случаите, когато колата е загряла)
Поздрави

ivchotr

Най-добре ще е някой да погледне настройките на газовия компютър, както и дали показанията на уреда на таблото за тмпературата на двигателя са реални. Както го обясняваш излиза, че компът "вижда" висока температура, докато уредът показва ниска и обратното.

tdonkov

Цитат на: ivchotr в 01 Април 2022 13:52:16Най-добре ще е някой да погледне настройките на газовия компютър, както и дали показанията на уреда на таблото за тмпературата на двигателя са реални. Както го обясняваш излиза, че компът "вижда" висока температура, докато уредът показва ниска и обратното.
Ходих при газаджията и ме увери, че всичко е нормално. Така си били настроени.
Като дигне 30 градуса превключва, ако спреш някъде и запалиш пак, независиму, че температурата е примерно 30-40 градуса - нре превключва веднага а е нагласено на време да речем минута. След това превключва. Вече ако е хубаво загряла превключва веднага.
Мисля, че може да му се вярва, защото горе долу такива са моите наблюдения по това кога обръща на газ.
Разбира се това може да се коригира, но на фабрично поставени газови, компа е заключен и не може да се пипа.
Може да се отключи срещу сумата от 100лв и да се задават каквито настройки се иска, но не мисля да го правя това за сега.

ivchotr

Ама това което беше обяснил в по-предишния си пост звучи по различен начин. А именно, че сутрин и когато е по-студено, колата прехвърля на газ бързо. Ако наистина е настроена на 30 градуса, изглежда нормално като поведение в зависимост от това колко е студен двигателят (той е с различна собствена температура при -10 и при 3 градуса външна температура, примерно. Което важи за маслото и антифриза също). Но при загрял двигател трябва да прехвърли почти веднага след запалването, а не както ти обясняваш, че прехвърля "след доста по-дълго време" (цитат). Една минута минава докато си сложиш колана, включиш фаровете и се огледаш за да тръгнеш.