Забива при подаване на газ.

Започната от tdonkov, 30 Декември 2021 17:30:11

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

tdonkov

Малко развитие по моя случай да хвърля.
Тази сутрин имах час в Мотопфое за замерване на налягането на горивото.
Та значи ситуацията е следната, помпата качва достатъчно налягане над 3,5 бара, но при подаване на газ в ниските обороти налягането пада под 2бара.
Във високите обороти няма проблем с налягането и при подаване на газ във високите обороти налягането е достатъчно и в норми.
Т.е. излиза, че точно в ниските обороти, когато подам газ имам пад на налягането на бензин.
И да припомня пак, че проблема е точно в ниските обороти колата забива при подаване на газ (оборотите не се качват) и се появяват детонации в колекторите, което е признаци на бедна смес. Тук поне симптомите се връзват с направеното замерване.
Та проблема отива към бензинова помпа, обаче не се знае точно какво се случва там.
Възможно е да е самата помпа, възможно е да е клапан на помпата, който не работи добре и т.н. За да се види какво точно се случва трябва да се сваля помпа и то пак не сигурно дали ще се открие точния проблем.


saggy

Пита ли каква е цената на нова помпа от МП? Аз бих я сменил в такава ситуация.

tdonkov

Все още чакам отговор от моя майстор за да ми каже цена.
Но като начало каза, че ако ще се сменя е най-добре да е оригинална.
За втора употреба също не ми препоръча, защото по принцип са си проблемни и не се знае на каква ще налетя.
Ще споделя цена, като ми кажат.

ivchotr

Значи вече виждаш опашката на заяка между дърветата и сега остава да ти кацне на мерника :D

Къде вързаха манометъра - веднага след помпата или някъде преди дюзите? Въпросът е дали е преди или след датчика за високо налягане. Може и клапан да е. Защото ако той по някаква причина отчита високо налягане в ниските обороти и връща част от горивото, на последното ще му падне налягането преди да стигне дюзите. Ако има такъв датчик/клапан, де. Коментирахте ли дали налягането, което създава помпата, може да се ограничава (регулира) софтуерно преди да стигне дюзите?

tdonkov

Аз дори не присъствах и на измерването, явно такъв е начина на работа, взеха я а аз изчаках около 40 мин в приемната.
Предполагам са го вързали преди дщзите. След датчика за налягането. Обясних му, че сутрин като запали колата, докато оборотите са още високи, когато е студен двигателя и няма проблем като подаваш газ и той каза, че най-вероятно датчкиа за налягане се опитва да компенсира липсата на налягане и затова да няма проблем тогава. Аз между другото си играш да изключа и този датчик за налягането с цел да видя дали има някаква промяна, но промяна нямаше никаква. Не е споменал за това да има възможност да се регулира налягането на помпата. Но доколкото съм чел освен датчика за налягане има и клапан, който се намира в самата помпа. Възможно е и той да е спекъл нещо и да не отваря. Знам ли

ivchotr

Аз отварям приказка за датчика/клапана, за да се смени само той, ако проблемът е в него, а помпата си е изправна. Защото ако бяха закачили манометъра преди клапана/датчика, щеше да стане ясно дали помпата подава гориво с постоянно налягане при всякакви режими на работа на двигателя и нещо друго бърка налягането към дюзите. Ако и тогава помпата подаваше гориво с грешно налягане както в твоя случай, щеше да е безпределно ясно, че единствено тя е проблемна.

tdonkov

не мога да съм сигурен къде са я закачили, но логиката ми подсказва, че са мерили след този датчик.
Добре ако предположим хипотетично, че е той, защо тогава след като го изключа проблема си остава.
Би трябвало след като няма захранване този датчик компа да отчита липсата му и да подава средни стойности за авариен режим и в този случай да се подобрят нещата или поне да има някакъв ефект от изключването му?

ivchotr

Понеже не съм сигурен как е точно при теб - с датчик, който дава информация на компа за налягането или клапан, който регулира налягането в определени граници, пиша с наклонена между тях. Случвало се е клапанът, който е механичен, да не работи коректно и по този начин да ебава налягането. Все ми се струва, че трябва да имаш и такъв клапан, но не съм сигурен. Просто не познавам двигателя ти в детайли.
Така или иначе, ако клапанът наистина е в помпата, дори да бяха закачили манометъра веднага след нея, резултатът щеше да е този, който е и сега. Това при скапан клапан и/или помпа. Но ако двете са здрави, щеше да се отчете стабилна работа на комплекта помпа-клапан и с едно измерване на налягането след датчика, щеше да се хване проблемът в него.
Та с две приказки, щом майсторът ти е казал, че помпата е за смяна, няма какво да го мислиш. Ако не се оправи проблемът, той ще е на пангара.

tdonkov

Той реално не каза, че помпата е за смяна, но не го изключи като вариант. Реално каз, че трябва да се извади и да се види какъв е точно проблема. Възможно било нещо дребно да е от сорта на механичен отпадък, който възпрепятства работата на клапата на помпата.
Успях да прочета малко за принципа на действие и ще го споделя тук.
Помпата по-принцип дава доста високо налягане около 10бара, което е така за да може горивото бързо да достигне до рейката.
Има датчик за налягането, чиято функция е да не пуска налягане над допустимото до рейката, защото 10бара може да я пръснат директно.
Този датчик работи на принципа вкл. и изключен. Т.е. това е клапан, която е или отворена или затворена. Когато е затворена не пуска гориво към рейката, когато е отворен пуска гориво, но редуцира налягането до 3,5бара. От там нататък помпата в зависимост от режима на работа на двигателя определя какво налягане ще пуска. Та нещо там се мота при мен, това, което пише в документа от МП е, че на празен ход налягането е 3,5 бара, но при подаване на газ спада, нормално е когато подадеш газ бензиновите дюзи да се отпушат и да спадне налягането, но точно за това е помпата, за да го поддържа.
Поне така разсъждавам аз.

Ozzie

@tdonkov
По VIN номер, можеш да намериш OEN номера на помпата на ford.7zap.com/en/
След като го имаш, отиваш на https://service.motopfohe.bg/parts.php кликваш на "Проверка за наличност", след което излиза изскачащ прозорец, намираш полето "Артикул номер", въвеждаш го, кликваш на "Търси" и виждаш има ли наличности и на какви цени.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


tdonkov

Благодаря колега, много ми допадна подписа ти, и съм абсолютно съгласен с него, а и по снимката гледам, че май и колеги в спорта ще излезем.
Пробвам го този сайт, но честно казано не можах да стигна до това да ми даде номер на резервната част. Много бавно работи всичко и стигнах само до Fuel Injectors And Pipes. От там нататък нищо повече не ми излиза. Утре ще опитам пак за да видя какво ще ми излезе.

ivchotr

Ако помпата няма възможност за софтуерно регулиране на налягането, както е казал човекът от сервиза, как клапанът ще я накара да го прави? Принципът е друг и е свързан с връщането на горивото в повече обратно в резервоара, защото ако не влезе в цилиндрите, но помпата продължи да го нагнетява, може да се пръсне някоя тръба. Както и да е. Наистина може да я затлачва някой боклук или нещо друго да се случва. Важното е, че първо се проверяват най-вероятните виновници за проблема. По-невероятните са след това.

Ozzie

@tdonkov
понякога така си работи 7zap-а, може би е натоварен, може би нещо друго
като почне да се влачи по 9 дни / 8 часа, обикновено оставям ровенето там за по-късно, така или иначе, рядко се случва да е спешно търсенето на номер на резервната част

P.S. Велосипеда, скоро не е виждал пътеки, но кой знае, всичко се променя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

#43
Малеее, цените в МП са истинско извращение. Бензинова помпа е 1600лв за Фокус 1.6 100кс. Водна помпа за същия модел е 423, а в KFZ същата оригинална е около 190лв. Даже най-простото - филтрите са х1.5 или х2 в сравенение с преди 3 години. Верно, има да се хранят гърла в представителството, ама чак пък толкова.
Колега, ако не знаеш един полезен сайт с фордовски части от Германия, това е https://www.kfz-teileprofi.de/. Можеш да питаш за дадени части, които не са обявени в каталога им.
@ Ozzie - супер, че показа линка за проверка на части от МП! Съвсем бях забравил, че съществува, защото много време не работеше.

Ozzie

@saggy
(beer)
След като дълго време не работеше, аз също го бях забравил. Наскоро открих, че отново е на разположение, та го сложих в отметките.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

tdonkov

Цитат на: ivchotr в 10 Януари 2022 20:29:10
Ако помпата няма възможност за софтуерно регулиране на налягането, както е казал човекът от сервиза, как клапанът ще я накара да го прави? Принципът е друг и е свързан с връщането на горивото в повече обратно в резервоара, защото ако не влезе в цилиндрите, но помпата продължи да го нагнетява, може да се пръсне някоя тръба. Както и да е. Наистина може да я затлачва някой боклук или нещо друго да се случва. Важното е, че първо се проверяват най-вероятните виновници за проблема. По-невероятните са след това.
Всъщност по въпроса със софтуерното регулиране не сме говорили въобще дали може или не може. Възможно е и да може, но не съм се сетил да питам.
А този клапан аз си го представям като един редуцир вентил с определен диаметър, който така е сметнат, че да не пуска налягане по-високо от 3,5 бара към рейката и дюзите, а останалото се връща обратно.

ivchotr

Сълзи ми уплътнението на датчика на разпределителния вал. Някой преди мен го беше мазал с червен силикон, ама без особен ефект. Купувах си разни О-пръстени, но те или леко хлопат или изобщо не влизат в отвора на главата. Та отивам аз в МотоПфое и питам за този О-пръстен, а те ми казват, че могат да ми поръчат и доставят датчика комплект. Колко струва, ги питам. Те ми обявиха цена 160+ лева. По магазините са 2 - 3 пъти по-евтини. А преди време приятел е купувал от там О-пръстен за този датчик. Та няма да се учудя, ако са го имали, но са решили да ми пробутат целия датчик. Или просто човекът на авточастите толкова си може. Но след всяко ходене при тях, макар и епизодично, ми се убива желанието да ги посетя отново и ме държи така дълго време :D

Цитат на: tdonkov в 11 Януари 2022 08:19:37
Всъщност по въпроса със софтуерното регулиране не сме говорили въобще дали може или не може. Възможно е и да може, но не съм се сетил да питам.
А този клапан аз си го представям като един редуцир вентил с определен диаметър, който така е сметнат, че да не пуска налягане по-високо от 3,5 бара към рейката и дюзите, а останалото се връща обратно.

Клапанът трябва да пуска налягане, което е в състояние да храни мотора при най-голямото му натоварване. Съответно и дебитът му да е такъв. Как е решен конструктивно не съм го виждал. Те може да работят в комбина с датчика - единият казва, че горивото е много и другият пуска резето. Ако някой ги е пипал, да каже.

tdonkov

Цитат на: Ozzie в 10 Януари 2022 18:28:51
@tdonkov
По VIN номер, можеш да намериш OEN номера на помпата на ford.7zap.com/en/
След като го имаш, отиваш на https://service.motopfohe.bg/parts.php кликваш на "Проверка за наличност", след което излиза изскачащ прозорец, намираш полето "Артикул номер", въвеждаш го, кликваш на "Търси" и виждаш има ли наличности и на какви цени.
Тази сутрин успях бързо.
1156 е цената, но няма наличност

saggy

Провери в ebay.co.uk със същия парт номер. Можеш да намериш същата оригинална помпа с 200-300лв по-ниска цена.

zloster

Цитат на: tdonkov в 11 Януари 2022 08:19:37
Всъщност по въпроса със софтуерното регулиране не сме говорили въобще дали може или не може. Възможно е и да може, но не съм се сетил да питам.
А този клапан аз си го представям като един редуцир вентил с определен диаметър, който така е сметнат, че да не пуска налягане по-високо от 3,5 бара към рейката и дюзите, а останалото се връща обратно.
Не знам подробности за точната модификация на твоя двигател, но си погледни внимателно бензиновата горивна рейка. Форд Фокус 3 1,6 Дуратек от един момент нататък получава "returnless fuel system" - няма обратно гориво към резервоара. Съответно и клапан за регулиране на налягането - реализират го чрез ШИМ управление на помпата от ЕБУ (ел.блок за управление на двигателя) + успокоител на пулсациите (това цилиндричното метално нещо монтирано на горивната рейка). Попаднах на тази особеност като си поръчах дюзи от Великобритания -> https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10421.msg128594#msg128594 Рейката, дюзите и регулатора бяха комплект.

Източник на изображението: https://7zap.com/en/catalog/cars/Ford/ (не им работи препратката към точната страница от каталога)
Забележи, че е на основния домейн, а не на поддомейн.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


tdonkov

Благодаря колега, двигателя ми е 1,6 Ti-VCT. Не съм обръщал внимание как е рейката в края.
Т.е. искаш да кажеш, че ако в края на бензиновата рейка има цилиндрично метално нещо (а не е затапена), не би трябвало да има клапан за регулиране на налягането и това се реализира както си описал?
Според мен има клапан за регулиране на налягането, който не е на рейката, а е точно под деокото, през него поне минават тръбите с горивото.

tdonkov

#51
Така като гледам май съм с такава същата рейка, ето я, изглежда точно такава затапена:
[attach=1]
Мъча се да влеза да проверя по ВИН номер точно какво ми дава, но нещо сайта пак е заял и върви много бавно.
Така като гледам от картинката, която си ми изпратил изглежда да е същата.
Но аз си мислех, че ей тази джаджа точно е нещо като клапан, който връща гориво обратно към резервоара?
[attach=2].
А най-интересното е, че сега забелязвам и тази най-горната тръбичка, която тръгва анадолу, че е отрязана до някъде. Въобще си нямам на идея дали така трябва да бъде даже?
Тази, която е хваната с щипката. Под нея дефакто се пада онази джаджа, за която си мисля, че е клапан за обратно връщане на налягането.


zloster

Пробвай да прегледаш каталога, за да видиш какво е това:
За https://7zap.com/en/catalog/cars/Ford/ след като избереш модела на автомобила, търсиш в менюто отляво следното:
"Fuel Mixture Formation"

После има три подсекции:
1) Injector/Nozzle/Nozzle and Holder Assembly/UI
2) Accelerator Pedal
3) Fuel Line/- Distribution/-Allocation

Ще ти се покажат всичките варианти на подсистемите. Примерно горивопроводите са дадени в третата секция. Ако си въвел VIN(ИНА - идентификационен номер на автомобил) преди да започнеш ровенето, би трябвало да видиш само за съответния екземпляр какви възли има.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Прикачам изображение на това, което си снимал. Според моето разбиране и описанието на елементите това е чарк свързан с отвеждане на изпаренията на бензина (tube - fuel vapour). Та най-вероятно е някакъв клапан, ама не за горивото, а само за изпаренията му.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Този клапан довежда изпаренията на бензина от резервоара до двигателя, за да ги изгори. Има го поне от Фокус Мк1 насам. На по-ранни модели не знам дали е слаган.

Alexi

заради този клапан полото на жена ми почти от нова имаше проблеми с паленето на топъл двигател ( от там смуче въздух и обеднява сместа ) .. единствено в Порше София успяха да открият проблема

tdonkov

Намерих го и аз този чарк, той си върви заедно с тръбичките и наистина е само за изпаренията от резервоара.
Сега се замислих, както колегата каза, че са имали проблеми и е смучело въздух от там. Аз както споменах имам една тръбичка до него, която е срязана и не знам защо.
Ще взема да пробвам да я запуша тази тръбичка за да видя да не би случайно от там да влиза въздух. То знае ли човек от къде може да е.
Преди имах едно ауди и така, което му играеха оборотите на празен ход. Три месеца минаха докато намеря една спукана тръбичка и то така спукана, че не се вижда от долна страна.

ivchotr

Ако другият край на тръбичката е вързан някъде по двигателя и е отворена откъм срязания край, е проблем. В тази връзка огледай добре и всички вакуумни пътища.

tdonkov

не е от двигателя, а по скоро излиза от под акумулатора някъде.
Пробвах да я запуша за да видя дали има някаква промяна, но няма никаква.
Може и да е някакъв отдушник за нещо. Всъщност си изглежда съвсем нарочно прекъсната така в единия край, другия не знам къде води, трябва да махам акумулатора барабар с кутията за да проверя

ivchotr

А виждаш ли къде е била закачена?