Забива при подаване на газ.

Започната от tdonkov, 30 Декември 2021 17:30:11

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

tdonkov

Привет на всички. Отскоро съм собственик на Ford Focus 1,6 Ti-Vct (Sigma) 2013 LPG.
Доста изчетох в нета, но не успях да открия решение на проблема с форда.
Ще се опитам на кратко да обясня за какво става въпрос.
Някой път при запалване сутрин, особено когато е студена не работи равномерно, а все едно на три цилиндъра и все едно всеки момент ще загасне. Това пак казвам го прави не всеки път. Не мога да хвана логиката. Завчера не я бях палил от три дни, запали веднага, а вчера пак се прояви този проблем. Това е едното.
Основния проблем е забиването при подаване на газ.
ще се опитам да опиша кога го прави:
Първоначално при запалване оборотите са малко по-високи, което е напълно нормално и в този случай, когато подам рязко газ няма никакъв проблем. Малко след като загрее примерно две три минути, оборотите падат до нормалното и тогава като се подаде газ по рязко, оборотите падат, вместо да се дигнат и дори се чува детонация в колекторите. Ако се подава по-плавно газ всичко изглежда в нормата - оборотите се дигат, съответно плавно. Т.е. трябва да се кара с нежно подаване на газ.
Ако трябва да се тръгне на наклон е кошмарно. Това, което забелязвам е, че като се покара по-дълго време колата, това нещо се пооправя. Тук да отбележа, че не се случва когато колата загрее напълно, а и трябва поне половин час каране из града за да има подобрения. Във вървенето няма никакъв проблем, освен разбира се рязко подаване на газ при ниски обороти.
И накрая много важно. Това се случва само и единствено на бензин, обърне ли на газ няма никакъв проблем, нито забиване, нито пукане, всичко е абсолютно нормално.
До тук, какво е правено за проблема:
1. Сменени свещи
2. Кабелите са проверени и нямаше проблем.
3. Филтри сменени.
4. Почистени и проверени бензинови дюзи.
5. Почистен дросел
5. При диагностика няма записани грешки.
6. Когато е закачена и се проявява проблема дава липса на запалване на някой от цилиндрите 1 и втори мисля
7. При откачане на буксата на сензора за потока на въздуха мисля беше (MAF), в момента на откачане оборотите рязко падат, след което се връщат и нещата са много по-добре. Няма това забиване (или поне е много слабо, по скоро като леко замисляне преди да дигне обороти), но съответно дигането на обороти става по-бавно и се усеща и по вървенето. След като се закачи наново буксата, отново се появява.
Това е в общи линии. Ще се радвам някой да помогне.


OL DiRTY

Привет,
писал си, че свещите са нови, и кабелите проверени, а бобината провери ли?

tdonkov

Привет, до колкото знам са две бобини за по два цилиндъра.
Разменяхме кабелите от различните бобини, но ефект нямаше.
Доколкото знам, поне от предната кола, която имаше проблем с блок бобината, симптомите на заминала бобина се проявяват при по сериозно натоварване в обороти около 2000 и над, и то става по отчетливо със загряването на колата.
А и на газ проблема с бобина е още по-ясно изразен.
При мен на газ няма никакви проблеми, а проблема изчезва и на бензин при работа на колата по-продължително време.

Alexi

може бобините да са за смяна

tdonkov

Благодаря, записвам го като вариант, но няма логика на газ всичко да е о.к.
Дори напротив, на предната кола, която имаше такъв проблем с бобина, когато и монтирахме ГИ, стана още по-зле на газ.
А като загрееше направо си прекъсваше. До като тук няма никакво прекъсване, а само това неприятно забиване и то на бензин.
Преди малко си играх отново с датчиците, и това което забелязвам е че няма никаква промяна освен МАФ сензора.
При изключването му двигателя рязко забива, след което се връща в нормални обороти. И забиването почти изчезва, а по-скоро се усеща вече като мудно форсиране (все пак е в авариен режим със осреднени стойности на сензора).
Най-вече детонациите в колекторите също изчезват.
Беше доста замърсен вътре и го почистих, но ефект няма.

saggy

#5
Можеш да провериш две неща - дали дава грешка за неправилно запалване на свещ (misfire) и да измериш съпротивлението на бобините. При първия вариант ти трябва диагностичен софтуер от типа на Forscan или друг. В него параметърът се казва Total Number of Misfires. Със сигурност, както описваш симптомите, броячът на misfires расте, и би трябвало да се случва точно в момента, когато не работи добре двигателят. По това можеш да разбереш, че имаш проблем някъде в горивната система - свещи, бобини, кабели.
За измерването на съпротивлението на бобините ти трябва мултицет и колата да не работи. Ако бобините са от типа на един цял блок с бобини отдясно на двигателя, от който излизат кабели към свещите, то съпротивлението между 1 и 4 бобина и между 2 и 3 бобина трябва да е между 8-10 kOm. Ако е в тези стойности в интернет пише, че бобините са наред, но не е 100% сигурно по това да съдъш. Ако бобините са от типа бобина върху свещ (coil on plug) трябва да се чете как могат да се проверят. Следното клипче показва точно проверките на misfire, кабели и бобини, но при мондео 2.0 бензин: https://www.youtube.com/watch?v=BO_weSz68Vs&t=662s&ab_channel=Craig%27sDIYCar. Трябва да уточня, че и аз имам misfires, но те са редки - примерно 1бр на 50-80км. Нямам никакви симптоми и колата върви добре. Сменил съм свещи, кабели и бобините ми са на 9 kOm, и въпреки това продължава да отчита. Може би след време ще сменя и блока с бобините, но за момента всичко е ок.

tdonkov

Благодаря отново за инфото. Това, което си описал е точно така: цитирам:
"Със сигурност, както описваш симптомите, броячът на misfires расте, и би трябвало да се случва точно в момента, когато не работи добре двигателят. "
Това е точно така, но само на бензин, на газ не отчита липса и работи идеално.
И това се случва само в ниските обороти, когато се подаде рязко газ.
Когато подавам плавно газ всичко е нормално, но примерно както подавам плавно газ и оборотите се качват, като се натисне газта докрай, вместо да продължат да се качват, става обратното - падат за около 1-2 сек, след което отново тръгват нагоре и се форсира добре.

ivchotr

Tук стана като в онзи стар виц :D

Дошъл редът на един милиционер да си купи закуска в сладкарницата:
- Една боза и една баничка.
Продавачката:
- Нямаме банички.
- Добре. Тогава една лимонада и една баничка.
- Другарю, нали Ви казах, че нямаме банички!
- А, да. Ми тогава ми дайте един швепс и една баничка.
- А, бе, Вие подигравате ли ми се? НЯМАМЕ БАНИЧКИ! СВЪРШИХА!!!
- Извинявайте. Малко съм разсеян. Добре, да видим тогава... Ами дайте ми една Кола и една баничка.
Продавачката вече на ръба на нервите си забелязва по-назад в опашката някакъв по-старши милиционер и му подвиква:
- Другарю! Ще обясните ли на този деб..., на колегата си, че банички НЯ МА МЕ!
Онзи:
- А бе не му се обяснявай много, ами вземи тавата с баничките и го фрасни в тъпата кратуна с нея (rofl) (rofl) (rofl)

П.П.
МАФ сензорът би трябвало да оказва влияние и при работа на газ. Когато му извадиш буксата, компът започва да работи с някакви осреднени стойности, записани в картата му. Затова забива първоначално и се оправя, когато започне да работи в сервизния режим с откачена букса. За да има детонации в колекторите, явно нямаш проблеми със свещите, кабелите и бобините. Горивото се пали в изходящите колектори, когато не е изгоряло напълно в цилиндрите. В случая явно идва в повече, ако приемем, че свещите, кабелите и бобините са наред. За да идва повече гориво, значи МАФ сензорът дава сведение на компа, че влиза повече въздух. Това може да е проблем на самия сензор или на пътя на въздуха след филтъра - примерно спукан тръбопровод, неправилно поставен филтър и т.н., което води до засмукване на повече въздух. Ако обаче проблемът е във фактически повечето въздух, компът ще пуска повече гориво за да направи сместа каквато трябва да е и тя ще си бъде такава без описаните симптоми. А при теб явно сместа е твърде богата и двигателят се дави. Затова забива при рязко подаване на газ и не забива, ако му галиш педала. Което ме навежда на мисълта, че газовата уредба е настроена на леко по-бедна смес от бензина и затова, когато компютърът подаде повече гориво, нещата заспиват.
Та в крайна сметка, щом така или иначе си се уверил, че МАФ сензорът прави проблеми, ако имаш възможност за проба, го смени с работещ и ще стане ясно в него ли е наистина проблемът. Ако нямаш възможност за такава проба, можеш да рискуваш и да го смениш с нов. Все пак няма да е на съвсем сляп риск.

Този сензор се чисти трудно и не винаги това почистване е гаранция за успех. По-скоро ще си остане с проблема.

tdonkov

Благодаря много за отговора, и аз съм се насочил към този МАФ сензор, но по-скоро логиката ми сочи обратното:
Твърде бедна горивна смес или накратко казано закъсняла реакция на МАФ сензора.
Т.е. при подаване на газ въздух влиза, но при закъснялата реакция на МАФ сензора, той не изпраща веднага сигнал за впръскване на гориво, което води до бедна горивна смес.
Симптомите ми са точно такива като за бедна горивна смес - няма мощност да поеме и детонация в колекторите.
Цитат от учебници
Ако вкараме по-малко въздух сместа е "богата", ако вкараме повече въздух сместа става "бедна".Именно бедните смеси са проблема с NOx и детонациите.Поради факта,че има повече въздух сместа изгаря, но остават свободни(неизгорели) части въздух в частност О2 които под въздействие на температурата и налягането се свързват с N в NO(азотен оксид).Като цяло бедната смес гори с по-висока температура което пък е пряк фактор за детонации и образуване на NOx(азотни оксиди). Като прочетох и това се сетих, че въпросните детонации са съпроводени понякога със специфична миризма от ауспуха, което е още едно доказателство на по-горната теория за образуване на азотни оксиди.
На теория отива към МАФ сензор със закъсняла реакция, който не дава сигнал за впръскване на гориво навреме и от това се получава бедна смес. Поне на теория всичко се връзва, освен грешката в запалването, но е възможно ако сместа е твърде бедна да няма и запалване.
Та най-добрия вариант е да намеря някой със същия форд и двигател за да тествам сензора.
Ако има колеги в региона (Габрово) ще съм изключително благодарен. Сензора се сваля точно за една минута - една букса и два болта, даже не се сваля и тръбата от филтъра към дросела.
Ще съм благодарен ако някой се отзове и помогне.

ivchotr

При бедна смес детонациите не са в изходящия колектор, а в цилиндъра. Ефектът е познат като "чукане на аванса". Детонациите в изходящия колектор са обикновено от горивото в излишък - остава гориво, което се издухва в колектора и се пали там от топлината му. Или пък горенето продължава при вече отворен изпускателен клапан и се чува в ауспуха. 
А пък и в последното ти обяснение се загуби нещо нормалната работа на газ. МАФ сензорът няма как да работи зле на безин и идеално на газ. Той или работи или не работи. Електрониката на газта се напасва по работата на основния комп и ако твоята логика е вярна, то тогава на газ съвсем ще се срине работата на двигателя.

Има и още една възможност, за която подсказва характерната миризма от ауспуха. Ако имаш незатварящ напълно клапан от газовата уредба, е възможно сместа на бензин да се обогатява с изпусната от незатварящия клапан газ. Това при нормално работещ МАФ сензор. Сместа пак ще стане прекалено богата, колата ще забива, ще гърми и ще смърди от ауспуха. Съответно при работа на газ сместа ще е нормална, защото бензинът ще е спрян и съответно ще липсват смущаващите симптоми.

Така че не е лошо първо да провериш какво е положението с клапаните на газовата уредба, преди да купуваш нов МАФ сензор.

Ще е добре да пуснеш инфо какво се е случило, ако успееш да намериш сензор за проба.


tdonkov

Детонациите ми не са в изходящ колектор, а във входящ, връщайки към филтъра.
Едва ли смесва газ с бензин, защото газовите инжектори се чуват отчетливо как работят, когато колата е на газ и съответно млъкват при работа на бензин. Като цяло ще видя от къде се спира газовата бутилка, за да елиминирам и това.
При богата смес се личи доста и по черния ауспух, докато моя си е направо чист от вътрешна страна.
Разбира ако има някакво развитие по въпроса задължително ще пиша.

ivchotr

Хм. Разбрал съм те погрешно за колекторите.

Ами в такъв случай лесно ще познаеш дали сместа ти е бедна. Най-лесно е като развиеш свещите. Ако електродите им са бели, значи сместа е бедна. Ако не са, значи я отхвърляш тази възможност. Но за да е бедна сместа само на бензин, едва ли проблемът е в МАФ сензора. Пак остава въпросът защо не обеднява и газта. Добре ще е да се увериш, че бензиновата помпа подава достатъчно като обем и налягане гориво до двигателя. Добре ще е да си сигурен и, че самият бензин е качествен и не е много стар.

Пусни някоя снимка на свещите, ако ги свалиш за проверка.

tdonkov

Тази сутрин продължих с експеримента, като пробвах това, което ми каза да изолирам достъпа на газ, ако евентуално влиза и газ в бензина и това да е причина за замислянето. Направо махнах входящата тръба на газ към газовите дюзи. Резултат никакъв нямаше. Прилагам и снимка на свещи. [attach=1]
Това са старите свещи, които наскоро свалих от колата. Така като гледам всички са горе-долу еднакви като работа, което според мен изключва локален проблем в някой от цилиндрите. За мен са по-скоро бели, което също ме накланя към бедната смес.
Направих и един тест днес, като я покарах с вкл. и изкл. маф сензор.
Когато поработи малко по-дълго, проблема на бензин поизчезва, но пак си го има. Тествам на място като подавам леко газ и след като достигне да обороти около 1500, натискам по силно и оборотите за момент падат, след което се дигат. И съответно детонация в колекторите един два пъти. При изключен сензор всякаш този закъснял отговор изчезва, но колата става доста по мудна като цяло. Подавам газ и има съвсем леко замисляне след, което плавно дигане на обороти.
Включвам отново сензора и след подаване на газ отново това забиване и припукване на моменти.
По време на движение никакви проблеми на бензин, освен в ниските леко придърпване, когато се подаде рязко газ.
Маистина не виждам логика на газ всичко да е така гладко и само на бензин да се случва.
Бензинова помпа не съм изключил като проблем, при това попрочетох, че е слабо място на този модел.
Но защо тогава във вървенето на високи обороти няма проблем, точно когато се очаква да и трябва повече гориво?

ivchotr

Според мен тези свещи не изглеждат като да са работили с бедна смес. Или поне на моя компютър ги виждам така.

Колко километра си минал с новите свещи? Проблем ли е да погледнеш и тях? Ако не ти е проблем, свали ги след като е правил проблеми двигателят. Защото когато му закрепиш работата, видът на свещите също ще стане друг.

Принципно, ако двигателят работи с бедна смес, би трябвало компът да запише съответната грешка и ако я запише няколко пъти, да светне и чекът. Същото е и при богата смес.

П.П.
При бедна смес самите електроди побеляват. На предишната ми кола, която беше моноинжекция, свещите на 1-ви и 4-ти цилиндър носеха белези като за бедна смес. Така и не разбрах защо само те, но предположих, че е свързано с това, че са по-далече от мястото на моното, в сравнение с 2-ри и 3-ти цилиндър (моното беше забито м/у 2-ри и 3-ти) и сместа губи повече време да стигне до цилиндъра и съответно не достига цялата до там. Но може и да не съм прав.
При теб обаче всеки инжектор си е за него си и ако има разлика в сместа в цилиндъра му, би трябвало да търсиш проблема или в дюзата или в клапаните. Имам предвид да стоят отворени различно време, сравнено с това, което по принцип трябва да бъде.
Но свещите, които си показал, поне според мен изглеждат да са работили при едни и същи условия, така че едва ли имаш проблеми с дюзите и клапаните.
От всичко изписано до тук според мен остава вариантът с достъпа на достатъчно гориво до двигателя. За това може да са виновни помпата, евентуално окабеляването й, и/или клапанът за високото налягане, ако има такъв. Предполагам, че има. Горивният филтър също, ако има такъв.

tdonkov

Може и да си напълно прав за свещите, аз гледам в долната част, че са бели, но фактически електрода не е такъв.
Може би свещите нищо няма да покажат и изглеждат по-скоро като нормално работили. Все пак проблема се проявява само и единствено в ниските обороти при работа на бензин и то при рязко подаване на газ. Карам предимно на газ, даже понякога изчаквам да обърне, а когато е на бензин се старая да не подавам рязко газта за да избегна детонациите.
Т.е. това моментно състояние не би следвало да се отрази много на свещите.
Относно дюзи, споменах, че ходих и ги чистих на ултразвук, след което са тествани на стенд. Аз присъствах на теста и лично видях, че си пръскат и след импулсния тест  в колбите имаше еднакво количество гориво.
За клапан силно се съмнявам да е, защото ако беше щеше да има загуба и на мощност при високо натоварване, а и на газ щеше също да се отрази.
Започвам и аз да се насочвам към бензинова помпа. На много места в нета пише, че помпите на форд били като консуматив.
В един руски сайт попаднах на клип, където обясняваха, че горе долу около 200 к км изкарвали, а моя форд е на толкова някъде. (поне по записките, които открих в колата). Трудното палене сутрин също е признак на бензинова помпа.
Но не мога да си обясня защо тогава, ако предположим, че е помпа, след като мине обороти над 1500 - 2000 върви идеално без каквито и да било прекъсвания и замисляния и то на бензин. Даже след почистване на инжекторите ми се струва, че още по-добре върви. Не следва ли ако е помпа да има проблеми точно при това високо натоварване, когато на ДВГ му трябва повече гориво? и няма кой да го достави?
ПП Горивен филтър отделен няма, той май си върви с помпата.
И не на последно място да ти изкажа отново благодарности за ценните насоки.

ivchotr

Колко са ценни времето ще покаже :D

Клапаните и дюзите ги забрави за сега. Споменах ги по принцип като възможен проблем, но в случая поне клапаните не се връзват с безпроблемната работа на газ.

Помпата може да има още живот, но да има проблем, който със загряването да се минимизира. Клапънът за налягането също. Окабеляването също.

Затова смятам, че е резонно да се провери какво налягане прави помпата при студен двигател, когато проблемът е най-изразен.

Не разбрах и дали си пробвал да сипеш пресен бензин от някоя сигурна бензиностанция. На Еко е достатъчно читав.

tdonkov

Пробвах, разбира се да сипвам бензин от различни места, включително пробвах и със 100 октана.
Даже покарах и на бензин. Смятам, че бензина е опреснен със сигурност, но няма никаква промяна.
Това за помпата го имам предвид и ще ходя в мотопфое да ми замерят налягане.
Не знам дали имам такъв клапан за налягане и каква му е точно функцията

ADiDimitrov

Натискайки рязко педала ти реално подаваш въздух, съответно компютъра трябва да реагира и да подаде нужното количество гориво, но явно при теб не се получава. Лошото е че може да са много неща, Ел. Педла на газта, Ел дросела, TPC, MAP, бъг в софтуера. Според мен ти трябва добър еладжия, който да гледа живи данни по време на срива. Иначе е да търсиш игла в купа сено.

ivchotr

Ако тези неща са проблемни, ще се проявяват и на газ, като там ще е още по-зле положението. При две алтернативни горива в един двигател, срив в общото му управление ще се отразява и на двете. Тук се включват електронно управление (комп), пътища на въздуха с всичките сензори, които са им набучили, филтър, евапклапан (ако има такъв) и клапан за празния ход, дросел, вакууми, ламбдасонди, катализатор, гърнета и т.н.
А тук има проблем само с едното гориво и то само докато двигателят е студен. Което налага извода, че проблемът трябва да се търси там, където общото управление на двигателя не оказва въздействие. В случая това са гориво, помпа, филтър, тръбопроводи, клапан за налягане, дюзи и окабеляване. Може и да пропускам нещо. До тук горивото и дюзите отпадат, щом колегата е сигурен в тях.

Добре е да се провери и отдушникът на резервоара, че ако е запушен, при рязко подаване на газ не е изключено да създава подналягане и да не дава възможност на помпата да изтласква достатъчно бензин. Ако отдушникът е запушен, на високи обороти може и да не се проявява този проблем, защото не е задължително при тях да се черпи повече гориво. Примерно аз карам със 140 км/ч на 5-та предавка с 4000+ оборота и разход 8/100. На по-ниска предавка и ускорение бордкомпът на моменти ми показва 30/100.

Та така. Трябва да се направят някои механични проверки и заекът ще изскочи от дупката. Резервоарът може да се провери като се покара с махната капачка.

tdonkov

Тази сутрин намерих сензора за регулиране на налягането на горивото и реших да изключа и него, но ефект абсолютно никакъв.
Но не знам защо реших да си направя още няколко експеримента с маф сензора.
При запалване на колата отново познатата история, оборотите са малко по-високи и всичко е наред.
Минават 2-3 минути малко да загрее колата и проблема е налице.
Пробвам така няколко пъти, появяват се и детонациите при рязко натискане.
Изключвам отново маф сензора както работи на бензин.
Забиването изчезва, двигателя става малко по-муден, но поне 10 минути така на място и нито една детонация.
Вклчвам сензора отново и още на трето подаване на газ е налице детонация и съответно и забиването.
Същата процедура и на газ с изключен и включен сензор.
Но и при двата варианта не усетих ама абсолютно никаква промяна
Нито детонации, нито забиване, нито поклащане на празния ход.
Абсолютно всичко съвсем нормално независимо дали е включен или изключен този датчик.
Взеха да се замислям дали той въобще играе някаква роля при работа на газ и дали не са зададени някакви стойности осреднени на газовия компютър. И дори и да има по нищо не се усеща промяна в работата със и без този сензор.
Май ще трябва да намеря такъв работещ сензор за проба.


ivchotr

#20
Аз вариантът с подобни настройки през електрониката на газта си го помислих, но не съм го споделял, защото не съм съвсем сигурен дали е възможен. Все пак газовият комп се наглася да работи по работата на основния, а той чете данните от всички сензори, които са му наслагани. В този ред на мисли реших, че няма как да стане този номер МАФ сензорът да бърка работата на бензин, а на газ всичко да е наред. Но може и да греша, разбира се. В Търново има човек, който може да те осветли по този въпрос, но ще иска колата да е при него.

Та така. Ако работата на газ не е каквато е без МАФ на бензин (сиреч с поорязани характеристики), според мен нещата не са свързани с проблем в този сензор. Естествено, ако успееш да пробваш с друг такъв, доста неща ще се изяснят. Предполагам, че и на другите ще им е интересно къде е бил проблемът.


tdonkov

Ей сега като се прибирах пробвах и в движение да тествам това, но се оказва, че не е точно така.
В движение (особено на баир) също се усеща, че колата е скопена както на бензин, така и на газ.
Т.е. значи влияе и на работата на газ.
Но като цяло си остават останалите разлики.
Пробвах и потегляне на бензин по баира с включен и изключен маф сензор.
С включен - няма тръгване нагоре
С изключен поема без проблем, но е мудна естествено
На газ и в двата случая потегля, като ако е изключен сензора на газ е също скопена като се движи нагоре.

ivchotr

С изключен сензор е ясно, че и на газ ще е скопена. Имах предвид, че ако с включен сензор на газ колата не е скопена както с изключен на бензин, не би трябвало сензорът да е причината за това поведение на бензин.

tdonkov

мхм, тук вече много ме замисли и май не успявам да хвана логиката:

Да обобщя:
С включен сензор:
1. На газ е добре и в ниските и във високите има мощност
2. На бензин ниските са ужасни и забива (с детонации), високите са добре и има мощност
С изключен сензор
1. На газ е добре в ниските, но е скопена и няма мощност
2. На бензин е сравнително добре в ниските (без детонации) и отново скопена и няма мощност

ivchotr

Ами да, де. Фактът, че с изключен сензор и на двете горива е скопена, в смисъл, че работи с някакви осреднени стойности, а с включен сензор на газ е о'к, мен лично ме навява на мисълта, че при включен сензор на бензин има проблем с подаването на гориво, което е следствие от механична причина и заради осреднените стойности в компа, не се проявява толкова ярко с изключен, колкото с включен сензор. Ако сензорът е бъгнал, проблемът ще се проявява и на двете горива. Ако газта е настроена да работи с богата смес и затова не се проявява проблемът при бъгнал сензор, по свещите щеше да е останала следа от работата с богата смес.

Но понеже тук само размишляваме, а истинската диагностика се прави с различни проби, затова по-горе казах, че е добре да се провери какво е налягането (и дебитът) на бензина, когато се проявява проблемът. Предполагам, че продължава да работи по-добре на бензин, когато позагрее двигателят. Ако дебитът и налягането на бензина са в норми по всяко време, значи забравяш за механичните причини. Ако обаче не са, търсиш коя е механичната причина.
Ако сензорът е о'к, сравнен с друг изправен, търсиш друг проблем. Примерно сензор за температурата на входящия въздух, ако имаш такъв. Някои са вградени в тялото на МАФ сензора, така че това може да е проблемът, който се решава с изключването на МАФ. Може да е отделен, но така или иначе неговите данни са важни за компа. В този случай пак ще остане загадката защо работи добре на газ, но това пък може да го каже кадърен газаджия, който може да прегледа настройките на газовия комп със съответната програма.
Естествено, може и аз да бъркам, ама ремонт не се прави наум :D Важни са резултатите от проверките. Аз още в началото ти казах, че можеш да прежалиш едни пари, ако всичко те кара да мислиш, че МАФ е виновен. И да не излезе той, ще си имаш резервен. Или пък ще го продадеш.

tdonkov

Сега схванах горе долу каква е идеята ти.
Мисля, че датчика за входящия въздух се намира в маф сензора, виждам поне няколко жички там, и най-вероятно е две в едно.
Налягането задължително ще го премеря в горивната система, за да не се гадае дали там има проблем.
И задължително ще пиша тук какво е станало.
Даже се учудвам, че няма други с подобен проблем, които да пишат тук.
Поне като търсих точно такъв форд, ходих да пробвам няколко екземпляра и честно казано този проблем го имаше и в тях (не във всички, но да кажем повечето), така че предполагам е някаква обща болка.
Това което мисля да направя
1. Замерване налягане на гориво
2. Евентуална проба на датчика с доказано работещ такъв, за което силно се надявам някой колега да помогне.
П.П, Днес се обадих да проверя цена на датчик, но от сайта в който ги продават ми казаха, че е хубаво да се вземе по сносен датчик, защото не се знае евтините как и дали работят. (Подобен филм съм го играл преди със старата Зафира, но с бубинен блок, уж нови, но не работещи, та докато не и сложих оригиналния блок не миряса) Не изключвам и тук подобен филм да има.

ivchotr

Ами, да. Така е. Но има и изключения. Аз например съм монтирал на моя двигател клапан за празния ход, който е китайски и струва два - три пъти по-малко пари от тези, които продават тук. И пак не е ясно дали не пробутват китайски :D Но пък се чака по-дълго време.

По-горе беше писал, че караш колата предимно на газ. Имай предвид, че компютърът се адаптира към дадени параметри и когато му ги сменяш, какъвто е случаят с каране на бензин, той се обърква. Но чак пък такива симптоми като твоите аз не съм имал. Случвало се е при температури под нулата колата да не ще да поеме на бензин при някое натискане на педала. Като загрее няма проблеми. Но нямам МАФ или поне не се сещам да имам (tooth) На газ нещата се перфектни.

Ако ти се закучи ремонтът, ей го къде е Търново. Има - няма 45 км.

tdonkov

въобще не ме притеснява това разстояние, стига да знам, че може да се реши проблема.

ivchotr

Прехвърлих темата по диагонал и не видях да си пробвал да минеш едни 150 - 200 км само на бензин. Подобно упражнение е препоръчително както за дюзите, клапаните и бензиновата помпа, така и за компа. Свързано е с адаптациите му към различните режими на работа. Можеш да пробваш и това докато търсиш друг МАФ сензор.

tdonkov

Може и да съм пропуснал да напиша, но това още в началото го направих.
Изчаках да се поизпразни резервоара, сипах 100 октана бензин и точно 200км съм минал само на бензин и то по магистралата към София за да е  още по-силен ефекта на високи обороти.
Промяна никаква нямаше