Нормално ли е Focus MK3 1.6 TDCI 95к.с да превърта / изтърва под наклон.

Започната от Donchaz, 08 Ноември 2021 20:03:46

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Donchaz

Здравейте колеги,
Искам да попитам притежателите на Focus MK3 1.6 TDCI - При паркиране на наклон над 10% на първа или задна без да дръпна ръчната колата превърта/изтърва през 10-15 секунди докато не слезе на по равен участък. Според вас нормално ли е това? Майсторите викат... те тез мотори са малки и за това така... Мерихме компресията на студен мотор и беше 24-25 бара и на четирите цилиндъра... Предстои да измерим и на топъл мотор... Други възможни причини за това поведение? Съединител или не правилно зацепен ремък възможни ли са?

П.С - някой знаели каква трябва да бъде компресията на този мотор - 1.6 TDCI 95к.с


Ozzie

Сякаш не е нормално, особено, ако предавката е обратна на наклона.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

тая компресия ако е мерена правилно ми се види малко .. гори ли масло колата и на колко км е ?

Donchaz

Цитат на: Alexi в 09 Ноември 2021 21:45:52
тая компресия ако е мерена правилно ми се види малко .. гори ли масло колата и на колко км е ?

Колата е купувана от физическо лице в Германия с лек удар, на 120 000 км. За 1000 километра от обслужване не е пипала маслото.В аутодата няма данни за компресията на този мотор - 1.6 TDCI 95к.с , това е новия 8 клапанов мотор слаган след 2010 г.

Някой ако има същия двигател нека сподели...

Alexi

за конкретния мотор може и да няма данни ,но на всички дизели се върти около 30-32 по принцип ,като 25 се води долна граница на допустимата компресия - не е за ремонт още може би ,но не е и в най добра кондиция мотора

zz_stefanov

Не съм много на ясно с моторите, но в статично положение с отекло се масло, колко време цилиндърът ще задържи компресията.
Не бих разчитал на това при спиране на наклон.
Мисля, че двигателите задържат колите по надолнището заради триенето и ако то е слабо превъртат.

vova

Аз съм с фокус 2.Същата работа.Явно е нормално.Мотора ми е в много добро състояние,поне засега.
Явно са малки моторчета и затова така.Дърпай си ръчната,а даже и на голям наклон слагай и камък  :D
То само като го погледнеш от горе и видиш една камара пластмаса -или така наречените композитни материали....
Икономия от тегло и материали.Тъй ший тя.

iwo_19

Нормално е за 1.6 , моята е също така, върви  перфектно, масло никога не съм доливал, от смяна  до смяна / 5х30 слагам само/, компресия при  комън рейл не търсете, там самозапалването става от  голямото налягане при впръсване на горивото. Компресията фабрично е малко по-голяма от бензинов двг.

ivchotr

Цитат на: iwo_19 в 10 Ноември 2021 18:11:10
... компресия при  комън рейл не търсете, там самозапалването става от  голямото налягане при впръсване на горивото. Компресията фабрично е малко по-голяма от бензинов двг.

Tи направи революция в автомобилостроенето, бе човек :))

Нормалната компресия на какъвто и да е изправен дизелов двигател е поне два пъти и половина по-висока от тази на изправен бензинов такъв. Дизелите палят не заради високото налягане на впръскване на горивото, а заради високата температура на сгъстения с много атмосфери въздух в цилиндъра. Това са азбучни истини за двигателите и като пишете небивалици по форумите подлъгвате хората, които не са имали намерения, желание или възможности да придобият подобни знания. В крайна сметка не е нужно всеки да е автомобилен техник или инженер, за да си кара колата.

Та не е нормално 1.6 дизелов двигател с компресия около 25 - 30 бара, колкото трябва да е, ако е изправен, да не може да задържи колата на наклон без да се ползва ръчната спирачка. Москвичът ми навремето нямаше ръчна. Имаше, но не работеше, де. Никога не е превъртал на наклон, но съм сигурен, че е бил с изправен двигател. А тук говорим за двигател с малко по-голям обем и два и половина пъти по-висока компресия. Предполагам, че на всички ви е ясно, че при изгасен мотор няма значение какъв е - бензинов или дизелов. Моторът или има компресия или я е загубил по някаква причина.

zz_stefanov

Наистина ли мислите, че тези 25 - 30 бара задържат колата по наклона. Аз съм убеден, че след час ги няма в цилиндъра.
Триенето я задържа, ако то е слабо, превърта.


Ozzie

Цитат на: zz_stefanov в 10 Ноември 2021 18:55:59Триенето я задържа, ако то е слабо, превърта.
В грешка си. Така или иначе, между буталото и цилиндъра има хлабина, иначе ще блокира, когато се разшири от загряването при триене.
Та по принцип, компресията в комбинация с предавка обратна на наклона би трябвало да задържи колата. Все пак отклонения има - ако наклона е голям, ако МПС-то е по-тежко... Тогава вече си трябва и ръчна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov

Значи като я спра, на следващия ден като отвия свещите, едната трябва да каже фъсс :)
Мисля че налягането ще се е изравнило отдавна с атмосферното. Трябва да пробвам.

ivchotr

Пробвал ли си да буташ кола с изгасен двигател, когато е поставена на някаква предавка. Най-трудно е, когато е на 1-ва. В един четирицилиндров двигател, каквито най-често ползваме, в покой всеки цилиндър е застанал в някой от тактовете на работата му. Ще има такъв в такт сгъстяване, когато всичките му клапани са затворени, ще има в такт изпускане на изгорелите газове, когато изпускателните клапани са отворени, в такт всмукване, когато всмукателните клапани са отворени и в работен такт, когато пак всички клапани са затворени. Това съвсем условно казано, за да не влизаме в дебрите на фазите на газоразпределението и застъпването на отвореното и затвореното положение на клапаните. Та с две думи, поне два от цилиндрите ще са със затворени клапани, което на практика ги прави независими от атмосферното налягане. Ако сегментите са толкова разхлопани, че да изравняват налягането в цилиндрите с това извън двигателя, този двигател няма да работи нормално и компресията му ще е с трагични числови изражения. Точно тези цилиндри, които са със затворени клапани, трябва да задържат колата по наклон. Ефектът е същият, както когато запушим с пръст щуцера на спринцовка и се опитаме да дръпнем буталото й. Ако спринцовката е нова, това упражнение на моменти става дори невъзможно за изпълнение. В момента, в който освободим отвора на щуцера, буталото тръгва лесно. Впрочем и обратното е валидно. При затворен щуцер и дръпнато докрай бутало, същото се придвижва изключително трудно напред.
Иначе казано, ако двигателят превърта, когато колата е оставена на предавка под наклон, нещо в този двигател не е наред. Или сегментите, буталата и цилиндрите са износени или клапаните не уплътняват сигурно в леглата им, или и двете. Известни са случаи и при доволно износен съединител да се наблюдава същото поведение. Но той поне се хваща далеч по-лесно, отколкото липсващата компресия.

zz_stefanov

Не споря за нещата в динамика. Просто си мисля, че в статично положение цилиндърът няма да задържи дълго налягането в себе си.
Няма ли някой със сервиз да сподели как е.

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Все пак ми е една от специалностите, макар и да не работя пряко по нея.

Цитат на: zz_stefanov в 10 Ноември 2021 20:45:19
Не споря за нещата в динамика. Просто си мисля, че в статично положение цилиндърът няма да задържи дълго налягането в себе си.

Не си помислил по примера, който ти дадох със спринцовката. В статично положение кое ще накара затворените клапани да се отворят?

zz_stefanov

Просто мисля, че дори и на читав двигател, нито сегментите нито клапаните осигуряват такава херметичност, че да се задържи с часове налягането вътре.

ivchotr

Е, какво си мислиш ти и какво се случва на практика, очевидно са две различни неща. Ако клапаните изтърват в затворено положение, нали се сещаш какво ще се случва в цилиндъра, когато двигателят работи. По-горе писах за Москвича ми. Двигателят държеше на нормални наклони. На същите наклони съм оставял на скорост и следващите си коли. Някои превъртаха, но пък и двигателите им бяха в неизвестно състояние (tooth) В смисъл, че не съм си играл да им меря компресията.


zz_stefanov

Е то за това всяка седмица има по една тема от някой дето пише че измерената компресия му е нормална, а колата превърта по баира. Защото се мисли че на следващия ден в цилиндъра има налягане. И веднага някой му казва да я хвърли тая кола.
Дърпайте си ръчната и си слушайте майсторите.

vova

Не мисля че е правилно да се сравняват двигатели с разлика в годините....около има няма поне 50 години.
След като двигателя ми пали на -13 без да светват подгревните свещи и си ускорява така както ускорява една нормална 15 годишна малолитражка не мисля че е от компресия.


zz_stefanov

Да, просто двигателят ти е по лек от към триене и колата успява да го превърти. Е всичко става на тласъци разбира се, докато спадне налягането в следващия цилиндър.
Ползвай си ръчната и това е.

ivchotr

Двигател с два издухани изпускателни клапана на съседни цилиндри и четири станали на елипси цилиндри и бутала,  пали без проблем. Не работи нормално, разбира се, но пали и върви.

iwo_19

Цитат на: ivchotr в 10 Ноември 2021 18:40:14
Tи направи революция в автомобилостроенето, бе човек :))

Нормалната компресия на какъвто и да е изправен дизелов двигател е поне два пъти и половина по-висока от тази на изправен бензинов такъв. Дизелите палят не заради високото налягане на впръскване на горивото, а заради високата температура на сгъстения с много атмосфери въздух в цилиндъра. Това са азбучни истини за двигателите и като пишете небивалици по форумите подлъгвате хората, които не са имали намерения, желание или възможности да придобият подобни знания. В крайна сметка не е нужно всеки да е автомобилен техник или инженер, за да си кара колата.

Та не е нормално 1.6 дизелов двигател с компресия около 25 - 30 бара, колкото трябва да е, ако е изправен, да не може да задържи колата на наклон без да се ползва ръчната спирачка. Москвичът ми навремето нямаше ръчна. Имаше, но не работеше, де. Никога не е превъртал на наклон, но съм сигурен, че е бил с изправен двигател. А тук говорим за двигател с малко по-голям обем и два и половина пъти по-висока компресия. Предполагам, че на всички ви е ясно, че при изгасен мотор няма значение какъв е - бензинов или дизелов. Моторът или има компресия или я е загубил по някаква причина.
1.6 бензин :
Степен на сгъстяване
Степента на сгъстяване отразява колко пъти горивната смес намалява обема си при движението на буталото от долната мъртва точка до горната мъртва точка. Степента на сгъстяване е параметър, твърдо заложен при проектирането на двигателя и не се променя с времето.   11.00:1
1.6 дизел:
Степен на сгъстяване
Степента на сгъстяване отразява колко пъти горивната смес намалява обема си при движението на буталото от долната мъртва точка до горната мъртва точка. Степента на сгъстяване е параметър, твърдо заложен при проектирането на двигателя и не се променя с времето.   18.00:1
Как ти се вижда разликата ? Това са данни за нов двг , сещой  се за нашите каруци колко е

hotblooded

Степента на сгъстяване на турбо моторите е по ниска от тази на атмосферните, при 1.5.TDCi e 15(или 16)и при по сериозен наклон, ако разчиташ само на двигателя - изтървал си колата...
Ако се съмняваш в двигателя - едно измерване на налягане или тест със сгъстен въздух - ще бъдат много по категорична диагноза от колкото спирането под наклон

ivchotr

Уфффф...
Ако почнете да правите разлика между степен на сгъстяване и компресия, няма да се налага да спорим за глупости. Ако не правите разлика, аз съм твърде уморен да обяснявам. Има доста изписани неща по въпроса и на когото му е интересно, може да попрочете. Няма да му е излишно, предполагам.

Наско

Виждам че колегата Donchaz е мерил компресия на студен двигател, а за Форд до колкото знам се прави на топъл. Не казва и на колко километра е колата, може просто мотора да си е издухан. Освен това споменава и за наклон от над  10%, а това никак не е малко. При такъв наклон, използването на ръчна спирачка си е просто задължително.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

Donchaz

Цитат на: Наско в 11 Ноември 2021 18:46:23
Виждам че колегата Donchaz е мерил компресия на студен двигател, а за Форд до колкото знам се прави на топъл. Не казва и на колко километра е колата, може просто мотора да си е издухан. Освен това споменава и за наклон от над  10%, а това никак не е малко. При такъв наклон, използването на ръчна спирачка си е просто задължително.

Всъщност автомобила е 2012г. и си го докарах на платформа от Германия, имаше лек удар отпред. Взех я от физическо лице с туф и редовно попълнена сервизна книжка...  От свежия вид и документите съдя че е на реални 120 000км. Ангренажния ремък беше оригинален с надписи Fomoco и в не крайно лошо състояние, което донякъде потвърждава километрите.
Съмнения за лошо подържан автомобил пораждат проблемите с дюзите ( 3 от тях бяха с заминало пиезо) и блокирала геометрия, поради която реших да рециклирам цялата турбина.

Предстой да измеря компресия на топъл двигател, но според механиците с който говоря, напразно се филмирам. Според тях турбинираните малки мотори имали По ниска компресия спрямо старите атмосферни двигатели. По важно било да няма разлика между цилиндрите.

П.С. Пуснах темата с цел да събера повече мнения от притежателите на този двигател 1.6 TDCI и поведението му при тях... и евентуално ако някой е мерил компресия да сподели резултата...

hotblooded

Цитат на: ivchotr в 11 Ноември 2021 18:08:07
Уфффф...
Ако почнете да правите разлика между степен на сгъстяване и компресия, няма да се налага да спорим за глупости. Ако не правите разлика, аз съм твърде уморен да обяснявам. Има доста изписани неща по въпроса и на когото му е интересно, може да попрочете. Няма да му е излишно, предполагам.
Принципно такова животно като "компресия" няма в техническата литература. Има степен на сгъстяване, има и налягане в края на сгъстяването.  Като налягането зависи основно от степента на сгъстяване
  От много години вместо измерване на налягане в края на сгъстяване, което е условно, се използва тест за плътност със сгъстен въздух, който дава директен резултат в какво състояние е двигателя, и дали е износена бутало-цилиндрова група, дали има неплътност в клапаните, дали е повредена гарнитурата на главата...

ivchotr

Добре, нека да е налягане в края на сгъстяването. Народному казват гръмоотвод, който всъщност е мълниотвод. И т.н.

Зависи от степента на сгъстяване, но се променя. Сам си отговорил защо.

Everio

Имам автомобила от аватара с 95hp.
Натоварен с 4 човека от тях две деца на по 13 и 5 пълен багажник пълна багажна кутия.
В Гърция два баира жестоки на Торони и Каламици преди да излезнеш на главни път.
Турция Одрин тесни улички с баир тръгване без проблеми без ръчна.
Това е мойто мнение и опит с мойта кола.