2.0 дуратек трудно пали

Започната от Spokomen, 30 Март 2019 19:11:36

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Spokomen

 Здравейте,
Моля за съвет.
Колата е Ford C-Max 2.0 Бензин и газ 2009 г.
Купих я преди няколко дни. Закарах я в сервиз за обслужване - човека смени там каквото трябваше, включително и свещи. Ноооо. трудно пали. Човека от сервиза каза, че не може да каже причините - акумулатора е ОК, свещите са нови...., компютъра не показва нищо.
Колата пали обикновено от втория път, като и двата пъти върти около 4-5 секунди. Запалва на бензин - свети червеното диодче на контролера на газта, след няколко минути светва зеленото диодче, което би трябвало да означава, че преминава на газ. И бензин и газ има достатъчно - заредих половин резервоар бензин и газ колкото събере.
Мисля си да я закарам и на газаджия да погледне, но след като трудно пали на бензин, не знам дали газаджията ще помогне.
Ще съм благодарен за всякакви съвети.( Моля обяснявайте като на човек, който от коли разбира толкова, че да не обърка педала на газта с този на спирачката)
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


ivchotr

Преди да смените свещите палеше ли добре?

Ilian Petrov

Мини задължително през газаджия да провери мембраната на изпарителя. При мен имаше затруднено палене на бензин и се оказа, че е от нея.

Spokomen

Цитат на: ivchotr в 31 Март 2019 00:06:49
Преди да смените свещите палеше ли добре?
И преди да сменя свещите палеше трудно:(
Ще мина и през газаджия, дано може да помогне нещо.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Ilian Petrov

Що не минеш направо през БРЦ в Дружба за една диагностика. 35 лв. е, не е кой знае какво.

ivchotr

Tези в БРЦ научиха ли се да правят газови уредби? Че по едно време бяха мноооого зле.

Ilian Petrov

#6
Далече съм от това да им правя реклама. Отидох при тях със светнал чек за богата смес. А доста преди да светне чека, паленето ставаше с повечко задържане на стартер. Закачиха я на диагностика пред мен и след секунди казаха, че е заминала мембраната на изпарителя. Както съм писал вече, избрах чисто нов изпарител пред подмяна само на мембрана. От тогава, пали като нова.

ivchotr

Може да са се понаучили или да са сменили механиците. Че преди време на един колега му слагаха тяхна газова уредба и не можаха да я настроят. Няколко пъти я правиха и не, та не. Човекът се принуди да си опрости системата с релета, а пък компът на газовата дойде на моята кола. Само че го настрои човек, дето разбира и колата още си бачка с тази електроника. За другата ми кола става въпрос, не за Фокуса. Моноинжекция е.

Pyrhel

Едва ли някъде има само доволни от даден сервиз. Човек от форума имаше доста подобни проблеми на описаните от Ivchotr там.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ADiDimitrov

Все си мисля че скъсаното платно освен да набива газ в охладителната система не би трябвало да прави други бели! Паленето си зависи от свещи бобини бензинова помпа и датчика на хол! По метода на изключване би следвало да откриеш проблема!


anikolov

Набива газ в колектора и като е топла колата, пали трудно! Проверено, изпитано и неново положение! Първо от там почни!

Spokomen

Цитат на: ADiDimitrov в 01 Април 2019 10:58:40
Все си мисля че скъсаното платно освен да набива газ в охладителната система не би трябвало да прави други бели! Паленето си зависи от свещи бобини бензинова помпа и датчика на хол! По метода на изключване би следвало да откриеш проблема!
С предисловието, че нищо не разбирам от коли:)  :
Преди карах една моноинжекция, която палеше много трудно заради мембраната на изпарителя. Смених изпарителя и всичко си стана ОК. Нямам представа как работи газовото, а още по малко на пълния инжекцион.

Тук не знам как да спра газта от газовата бутилка. На моноинжекциона така тествах. При работещ на газ двигател затворих кранчето на бутилката и оставих колата да загасне. След това на бензин започна да пали нормално.  След смяна на изпарителя се оправи...

Благодаря за съвета за сервиза в Дружба. 
Някакви други алтернативи за добър газаджия?
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Ilian Petrov

Колегата anikolov, го е описал много добре. Твърде вероятно и при теб това да е проблема.
Иначе за друг газаджия, не мога да кажа. За 3 години и няколко месеца, имам спомената смяна на изпарител и две смени ни филтри по газовата, това е. :)

ivchotr

Ако изпуска газ от изпарител, при студен двигател не би трябвало да има проблем с паленето. При спукана мембрана колата няма да ще да върви на газ. Газта за да стигне до изпарителя, минава поне през един клапан, който при работа на бензин би трябвало да спира газта към изпарителя. Така че по-скоро трябва да се търси проблем в клапан или газов инжектор, който изтърва газ докато колата е в режим бензин.

Bizu


Petar 1966

Ако изпарителя е вакуумен,а не е електрически като е скъсана мембраната, точно така се получава.Вкарва газ в двигателя,и затова пали трудно,а иначе си върви нормално, не се дави,и разхода е малко завишен.
Колега карай колата само на  бензин един ден,и виж сутринта как ще запали.Ще има огромна разлика.
На предното ми МПС точно такъв беше проблема.Смених изпарителя и всичко се оправи.
От дизели не разбирам (за първи път карам дизел),но бензин/газ близо 20г.съм карал.
Ако е това проблема,ще черпиш! ^-^
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

ivchotr

Старата ми кола пали трудно когато е загряла, карана е на газ и е изгасена поне 5 минути преди паленето. С вакуумен изпарител и стъпков мотор за прецизно дозиране на сместа е преди моното. Винаги пали на бензин и прехвърля на газ след 2000 оборота. Студена си пали без грижи, а загряла пак така, стига да са минали двадесетина минути от загасяне на двигателя. Ако колата пали на бензин и има издъхнала мембрана, в изпарителя не би трябвало да има газ който през мембраната и вакуума да отива в колекторите и от там да обогатява сместта, защото електрониката я спира докато не и дойде времето да се пусне - заради определените обороти или температура. Най-първите руски и български ключове бяха ръчни въртоци. Даже при тях трябваше да се изчака двигателят да дръпне горивото от поплавъковата камера на карбуратора, преди да се превърти в положение "газ". Иначе двигателят се давеше. Все тази. Системата е направена така.

ADiDimitrov

Най лесния начин да отметнеш мембраната е да отвориш казанчето за антифриза и да померишеш! Когато мембраната е заминала антифриза смърди адски на газ, даже ако го запалиш с запалка почва да гори! Лично съм го преживял на по предната ми кола!

Petar 1966

При работещ двигател извади тръбичка на вакуума от колектора,и ще видиш колко газ изпуска.Работи като пета дюза.А като изгасиш двигателя всичката газ от
изпарител,тръби след клапана изтича от вакуумния маркуч.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Spokomen

Докладвам!
Минах през BRC. Смяна изпарител и два филтъра.
Сега пали от раз. Малко нещо са нестабилни оборотите в началото, веднага след като запали, но това може би е от моторчето за празния ход. Специално благодаря за съвета на колегата Ilian Petrov, както и на всички отзовали се
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


Ilian Petrov

Важното е, че си решил проблема.  (thup)

Bizu

Аз съм поредното доказателство, че форума е полезен :)
Имах същите симптоми: след по-продължителен престой или при първо палене сутрин колата започна да пали трудно. Всеки път пали, но след 6-7 завъртания на стартера. Първоначално реших, че е акумулатор и го смених, но се оказа че не е той виновникът. След това смених и свещите, но проблемът отново остана. Реших да потърся във форума и попаднах на тази тема. Тъй като имам газова инсталация заподозрях изпарителя. Проверих антифриза дали има мирис на газ, но не усетих такъв. Направи ми впечатление обаче, че ако покарам известно време само на бензин колата палеше нормално. Оказа се, че наистина мембраната на изпарителя беше сдала багажа и изпускаше газ към колектора. След смяната на мембраната вече всичко е наред :)