Въпроси за Мондео 2.3i автоматик

Започната от bongo_bg, 19 Октомври 2018 15:34:22

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

bongo_bg

Здравейте Форд общност!

От вчера съм горд собственик на Мондео, 2.3 бензин+газ, 2008-ма. Купувана е от Мото-Пфое България, през 5 години съм вече трети собственик. Може да се каже, че беше любов от пръв поглед. Мисля, че за този бюджет това е най-доброто, което има на пазара. Около месец разглеждах, като никога не бях филтрирал на Форд, заради една стара слава, която ми се беше загнездила. Случайно попаднах на статия, хвалеща модела и по-конкретно Мондео-тата след 2007. Че като я видях на снимка... Та така.

По същество – всеки купил кола втора ръка започва да търси какво не и е наред. В Мото-Пфое Варна на диагностика ще мога да отида чак след около 2-3 седмици. До тогава се моля да няма неприятни изненади. Каквото може да се пипне, помирише, види и чуе – няма грешка. Но вече и навъртях 100-тина километра и си имам списък с неща, които ми станаха любопитни.

1. Най-важното – АСК. Никога досега не съм карал автоматик, никога не съм искал, не искам и сега! Но някак си нямах избор. Много малко ,,ръчки" има на пазара в момента, а и този 2.3 двигател няма МСК вариант. Кутията е AWTF-80 SC и честно – нямам понятие как се кара такова нещо. При каране на равно, нормално с около 100км/ч нищо странно и различно няма. Ако реша да изпреварвам – лудница. Натискайки газта от, примерно, 10% на 50%, смъква ми предавка надолу и започва да излита, като ми стига 4000+ оборота и, докато не отпусна газта малко, имам чувството, че до прекъсвач ще стигне. Нещо подобно е и по баир нагоре, тъй като, за да компенсирам скоростта, натискам малко повечко газта. В общи линии, докато играя с педала между 10%-30% няма проблеми. Настъпя ли повече и започват едни такива набирания. Сигурен съм, че има някакъв компютърен алгоритъм, който отсъства при МСК, но... нормално ли е? Следващото ми обслужване на кутията се пада да е чак след 20-30 хиляди км. (Проучих, че това струва около 500лв.)

2. От време на време при ниски обороти (около 1500) започва за няколко секунди да се чува едно леко жужене отпред и сякаш се чува някъде от купето.

3. При палене или промяна настройките на духалките се чува потракване в таблото, което изглежда като наместване на клапите.

4. Студенолюбив съм и макар вън да е хладно, вчера я карах на климатик. Забелязах, че на 2 пъти в градски условия, като я изгася и чувам, че перката на радиатора се е включила. Това дали е нормално?

Общо взето това е. 100% време за ремонт някога ще дойде. За сега, колкото и да е рано, съм доволен и автомобила наистина ме впечатли. Ако някой има опит, може да сподели на какво да отделям екстра внимание и има ли слабости модела. Не мога да открия и колко литра масло събира двигателя.

Благодаря ви! :)


bongo_bg

Здравейте отново,

2 дни собственост и вече проблем, който е възможно и сам да си направих. Сутринта на студен двигател исках да си проверя всички нива и забелязах, че антифриза е малко под минимума. Тръгнах да отварям да си долея, но капачката някак се разчлени. Горната част се разви и остана в ръцете ми, а долната остана на гърлото на казанчето. Не съм срещал до сега такава капачка и докато умувах как се развива долната част, я бутнах малко на вътре. Чу се изсъскване. Час каране по-късно след около 30-тина километра, паркирам пред нас, отварям капака и виждам как разширителния съд тече. Не се вижда от къде, някъде отдолу. Не можах да видя къде му е преливника. Поръчах капачка от интернет, ще опитам да развия тази с клещи. Подобно нещо да ми прелива разширителен съд ми се е случвало преди и причината беше въздушна възглавница в системата, водеща до термостата въобще да не отвори...

Alexi

поведението на кутията ми звучи нормално .. ако искаш да не ти смъква предавка подаваш по малко газ и така ,свиква се .. капачката е добре да е оригинална да нямаш ядове с охладителната система ,а теча трябва да се отстрани

ivchotr

Поведението на вентилатора също е нормално. Все пак когато работи климатикът, отпред има още един радиатор за охлаждане.

petermitkov

#4
Това е нормално за автоматична скоростна кутия.. С времето ще свикнеш. Наистина в началото е стряскащо
sapienti sat

bongo_bg

Здравейте и благодаря за коментарите.

Направих и още около 200км и мога да кажа, че и посвикнах на скоростната кутия. Сменя си плавно, леко, ако не я следя дори няма да чуя и разбера. Според мен кутията изглежда добре. В комплект с темпомата, ситуацията е да лягам да спя. Смених и капачката, антифриза не е мръднал. За сега колата е супер.

Някакъв съвет - как бих могъл да и подам малко газ при запалване? Като е студена на един-два пъти първите няколко секунди колебае оборотите и веднъж изгасна. Не съм пробвал да натискам газ докато лоста е на P, не знам дали ще изфорсира. Не знам може ли и да се пали на N. Разбира се без да скъсявам живота на кутията.

sdeath

#6
Оглеждам за покупка на Мондео 2.3 автоматик
Виждам, че темата е стара, но ако някой може да се включи или да коментира ще съм благодаре.
Как се държи колата на газ и каква газова се препоръчва на този двигател, видях че е мултиточково впръскване на горивото не е инжекция.
Какъв е средния разход на газ / бензин.
За какво да се гледа при автоматика при покупка ?
Благодаря предварително.