Съвет за покупка 2.2 TDCi или 2.0 HDi

Започната от Салих Пехливан, 01 Октомври 2018 21:29:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Салих Пехливан

Живо здраво!

От година карам Мондео МК4 2.0 TDCi/HDi, от което съм мнооого доволен. Всичко по него е както когато съм го взел, а за 8 месеца му насвирих 64000км. Преди него съм карал 1.4 HDi и 1.6 HDi, и с никой от тях не съм имал каквито и да е проблеми от към двигатели/скорости и прочие. Понеже баща ми се гласи да ми вземе колицата, аз си търся нещо друго от подобен клас.

Днес се натъкнах на Мондео, също като моето (МК4, даже същия цвят), та и на приблизително същите километри, само че 2.2 TDCi 175 к.с.

Понеже никога не съм имал кола с този мотор искам да знам дали да се пазя от него, или да вземам смело. Колата на която се глася е от януари 2010 със старата муцуна, на 256000км с пълна сервизна история (от Дания) и на цена, на която трудно се казва "не". Покарах я, няма излишни шумове, няма никакъв пушек отзад при каквито и да е обороти. Запали от 1-вия път, а не бе палена доста време, щото нямаше грам ток. Работи кат пич и се изстрелва като ракета (в сравнение с моето скромно 2.0). Понеже знам, че при 607-ците същият мотор, само че с би-турбо бързо издава багажа, се притеснявам каква е ситуацията тук...

Другият ми вариант (понеже ще ми отнемат колата след седмица) е Citroen C5, с познатия ми 2.0 TDCi/HDi 140к.с., но там - сфери,  чудеса, други неща ... абе ще го кажа така: страх ме е от Ситроена, да не вземе да пукне някоя сфера и да легне по корем някъде по път, че аз пътувам доста (около 80000км на година предимно по Европата).

Приемам съвети от хора, карали/каращи Мондео с този мотор.

Благодаря предварително!


ivchotr

Що не пратиш баща си да се оправя както знае :D

Иначе за сферите знам, че не са цифра, сменят се лесно и т.н. и ако ти се струват рискови, можеш да ги подмениш профилактично след покупката на колата. Имам един комшия, който преди 15-тина година се качи на Ситроен и от тогава друга марка не е купувал. Смени няколко и все гледа да са 5-ци.

Mondeicho

Не ми е ясно защо когато караш толкова много км не си вземеш нещо по-ново на малко навъртян километраж. Двигателя, който си загледал за Форд е добър и не създава много проблеми. Колкото до Ситроена сферите не са ти никакъв проблем и не създават чести  проблеми, там може да имаш други ремонти...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Салих Пехливан

Цитат на: Mondeicho в 02 Октомври 2018 20:55:32
Не ми е ясно защо когато караш толкова много км не си вземеш нещо по-ново на малко навъртян километраж. Двигателя, който си загледал за Форд е добър и не създава много проблеми. Колкото до Ситроена сферите не са ти никакъв проблем и не създават чести  проблеми, там може да имаш други ремонти...

По-ново и на по-малко километри няма. Има чисто ново, но то не ми е по джоба :) От опит с горе споменатите двигатели, съм им добил доверие (за разлика от VAG-овете, от които съм страшно недоволен), и не ме притеснява това, че са на много километри. При HDi/TDCi (поне тези които до сега съм карал) ако пали и има компресия начи има хляб в него. Една 307-ца комби с възможно най-смотания двигател (1.6HDi 110к.с.) я взех на 180К със светеща чек-лампа и след един простичък ремонт от 80лв, я протрих от каране (сега е на над 500К и бртат ми продължава да и вади душата).

Мерси за вдъхнатото доверие относно големия мотор. Утре отивам да броим парите и да закарвам куклата  ;D

Pyrhel

Моторът е хубав и километрите не са му много. Щом е на добра цена и е ок - скачай. PSA използват битурбо варианта, докато във Форд е с една турбина с овърбууст.
Карах 2.2 в Ц5 и в Мондео (210к км и 100к км), много харесвам как върви, но имай предвид, че е по-лаком от 2.0 hdi/tdci. Сферите са 100лв/бр и това не са сферите от Ксантия, които трябва да се пълнят/сменят. Но цяло Ц5-3 не е особено сполучлив автомобил на фона на предишните - множество дребни и досадни проблемчета.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Салих Пехливан

Покупката вече е факт!

Имам чувство, че е някакво по-високо изпълнение от предната, сякаш вози по-меко, сякаш е по-тиха вътре, въпреки че има и люк на тавана. Едно обаче ме учуди - доста е по-жадна, в сравнение с 2.0-ката! Бордкомп-а показва среден разход 6.7Л/100км за 140-те километра (120км от които магисрала), които и направих вчера докато я прибера от където я купих, докато другата (2.0-ката) за същия пробег даде - 5.6Л/100км. Двете коли се движиха една зад друга по целия път с една и съща скорост. Това дали е нормално? Не се оплаквам а само питам дали е в рамките на допустимото (П.С. навсякъде съм карал по ограниченията).

Pyrhel

Честита. Горе ти написах точно това?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Едни 2.30 лв на 100 км... Ще пиеш едно кафе по-малко и това е. Нали върви - това е важното.

Pyrhel

Но на годишна база, кафетата са за 1840лв. :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Е, те толкова кафета вече водят до зависимост. По-добре да ги дава тези пари за нафта :D


hotblooded

За тези, за които 1л/100км разход е проблем има 1.6 бенз, дето става на газчица.
За кола от този клас 2.0 TDCi е абсолютен минимум. За съжаление няма 2.7 и 3.0tdci...  И V6 бенз също няма :(

chokolino771

2,7 още по - зле , в сравнение с 2,0 ми дава почти два литра разлика на 100км. извънградско а градско е почти двойна разликата.

Alexi

няма мераклии за подобни мотори в кошници като форд ситроен и т.н. .. за тия мотори си има бмв ,ауди .. като ще караш голям мотор да има на какво отгоре .. за това и отпаднаха