Пистов ремък ???

Започната от vilden, 02 Септември 2018 17:59:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vilden

Притежавам Фокус МК1- 1.6 16в, 2001г. Преди няколко дни се повреди компресора на климатика и се чуват странни шумове от там. Въпроса ми е: мога ли да сложа пистов ремък от модел без климатик? Поне докато сменя компресора... Благодаря предварително!!!


ivchotr

Ролката/шайбата на компресора върти ли се без да трака, когато не си пуснал климатика?

vilden

Ремъка се върти свободно по ролката на компресора, но издава странни звуци - нещо като тракане, чаткане. Опасявам се да не се счупи нещо, понеже на същия ремък е и водната помпа.

ivchotr

Ремъкът трябва да се върти заедно с ролката, а не по нея. Явно е блокирала. Ремонтът не би трябвало да е много скъп.

Valio57

#4
Ремъка не е скъп. Проблема е в лагера на шайбата на компресора. Не съм сигурен но мисля че шайбата може да се свали без демонтаж на самият компресор. Поне при мен бе така на ескорта. На преса се избива лагера. Също на преса се набива новият лагер. Шайбата е алуминиева и не е желателно да се избива с чук. Сглобката е много стегната. Проблем е лагера. Аз трудно го намерих.Моя лагер го смених за 1.5 ч

vilden

Благодаря. Свалих ремъка и се оказа, че лагера на ролката на компресора е проблем.

ivchotr

То това беше ясно. Няма смисъл заради един лагер да сменяш целия компресор, без да си сигурен дали "новият" няма да изреве за лагер или нещо друго след месец - два. Ако твоят компресор не изтърва газ през семеринга на оста/вала на ролката, ремонтирай я и си свиркай. Лагера можеш да го намериш сравнително лесно по парт номера му. Ако имаш теч на газ през семеринга, цената му е от 20 до 40 лева. Може и да са поевтинели. Отдавна не ми се е налагало да правя компресори. Но тогава трябва да се сваля компресорът и това е свързано с ново зареждане на газ след ремонта. Но пак е за предпочитане, понеже ще знаеш какво имаш в коша.

vilden

Компресора е блокирал, а ролката шуми. След два дни ще го сваля и да видим какво ще стане. Намерих и друг компресор за подмяна, ако се наложи.

ivchotr

Цитат на: vilden в 03 Септември 2018 13:49:43
Благодаря. Свалих ремъка и се оказа, че лагера на ролката на компресора е проблем.

Цитат на: vilden в 03 Септември 2018 19:50:33
Компресора е блокирал, а ролката шуми.


Ама и ти даваш едни обяснения...

vilden

Кое не е ясно? Ролката има разбит лагер и компресора е блокирал. Утре ще сменя компресора и ще видим.


ivchotr

Ами като кажеш, че проблемът е в ролката, как аджеба да се сетим, че и компресорът е блокирал?!?

Работата малко като с онзи редник, дето сутринта докладвал на командира за произшествията през нощта:
- Нищо особено, само дето на една от лопатите се счупи дръжката.
- И как се счупи дръжката на лопатата - попитал началникът.
- Ами докато копахме един ров.
- И защо копахте ров?
- Ами за да погребем коня.
- Кой кон, бе?
- Ами онзи, дето тегли водоноската.
- Ми че той я е теглил тази водоноска и друг път.
- Теглил я е, ама не толкова пъти един след друг.
- И що го напъвахте толкова?
- Ами щото трябваше много вода.
- И за какво ви беше нужна тази вода?
- Ми за да гасим огъня.
- Кой огън, бе?
- Ми този, дето горя в щаба.
- Давай бързо към щаба!
- А, няма смисъл да бързаме толкова. Него вече го няма (rofl) (rofl) (rofl)

vilden

Благодаря за отделеното време и се извинявам за неясното описание на проблема. Днес като го сваля ще видя какво е положението.

vilden

Проблема е решен. Сложих друг компресор от англичанка. Стария беше с блокирала ос на компресора и затегнала ролка на ремъка. Отделно беше изгорял и предпазител. Сега вече духа студено.