Смяна на компютър на Мондео 2.0TDCI

Започната от FordMondeo2.0tdci, 24 Юни 2018 20:03:40

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

FordMondeo2.0tdci

Здравейте, искам да сменя компютъра на Мондеото. Ще се опитам да обясня защо.
Счупи се мотора и го сменихме с друг. Със същия номер FMBA, за съжаление имаме и някакъв друг проблем, които не можем да намерим. Колата припалва, но не може да запали. На стартер налягането в рейката се вдига до 280-300бара, но не успява да запали.
Пали трудно със спрей и държи 500об., пуши черно страшно много и газта не реагира. Когато поработи така известно време успява да си стабилизира оборотите на 800об., вече реагира газта, но пушенето остава. Не смея да и давам много газ, много пуши. На диагностика не дава никакви грешки. Живи данни гледахме и се вижда, че на празен ход компютъра иска 460бара налягане на горивото в рейката, помпата успява да го даде, не знам как. Когато загрее до 80-90градуса исканото налягане става около 400бара. Така и не можахме да разберем от къде и защо, компютъра иска това високо налягане на празен ход. Нормално би трябвало да е около 230бара на празен ход. Също така порцията гориво на такт е около 22-23мг, а трябва да бъде 5-6мг.
Имам такива файлове от последните диагностики, преди счупването на мотора.

Забравих да спомена, че газоразпределението сме го отваряли вече 4-тири пъти и всичко си е на белезите. Два пъти сваляхме всички колела, обтегачи и верига, всичко пак по местата и резултат няма......

Горивната система е след ремонт на помпа и инжектори, 200км преди счупването на мотора. Изключвам проблем в нея. Мерихме излишно гориво от инжекторите, много малко е и е почти еднакво от всички инжектори. Носихме инжекторите на стенд да ги проверят да не би да са залепнали нещо от стоене и да пикаят, няма проблем в тях.
Всички датчици, които са по мотора и горивната система сме ги сменили /имам други/, няма промяна.
Колата сме я тествали с Delphi диагностика и също с Forscan. Няма разминавания в показанията им. Дори и когато въртя и колата не запалва, няма никакви записани грешки. Затова вече клоня към смяна на компютъра. Или има някакъв бъг в софтуера му или компютъра нещо се е скапал и нищо чудно от това да се е счупил мотора преди това. Счупи мотора без никакви признаци.

Намерил съм компютър, но последните букви от номера не са същите.
Това е моя 4S71-12A650-MC
[attach=1]

Другия е с този номер 4S71-12A650-LA
[attach=2]

Ще стане ли този компютър, някой правил ли е тази процедура по смяна на компютъра, да сподели кое, как, защо......
Освен, че трябва да се обучи моя ключ друго трябва ли да се направи...

Благодаря предварително за всякакви мнения и съвети.


Pyrhel

Може би ще стане, но е добра идея да налееш твоята софтуерна версия на новия PCM. Освен ключа, трябва да се обучи целия PCM към имобилайзера.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

FordMondeo2.0tdci

Благодаря за отговора! Да се сложи актуалния софтуеър на новия PCM и да се обучи към имобилайзера МП могат ли да го направят?
Т.е. като я закачат, с обновяване на софтуеъра ще стане ли или и някакви други гимнастики ще трябва да се правят?
Намирам се във Варна и тия от тукашното МП не са много отзивчиви, да не кажа никак. Въпреки, че имам познат там и ме свърза с някакъв шеф в сервиза им.... Разговарях на живо с него за моите проблеми и той ми вдига рамене... Каза, ако искаш докарай я и я почваме отначало. На ново зацепване на ангренаж и т.н. Каза, че с такива стари автомобили не се занимават......

Аз все още не съм взел въпросния компютър, просто търся съвет
Ако е по-добре и по лесно, да закарам колата в МП с платформа и да обновят софтуеъра на PCM-а, които си е от колата. Да видим какво ще стане.
Дали тук в района има някой, които разполага с IDS или както се казваше софтуеъра с които работят МП?

V.Buzev

Какво да се разбира под счупи мотора? Прехвъли зъби на веригата и пръсна ревизията на главата ли?
При мен се получи същото, но предпочетох да правя моя двигател вместо да влизам в подобни филми със смяна на двигателя.
Твоите помпа и инжектори ли сложи на новия двигател?
До преди да строши двигателя имаше ли някакви признаци ЕКУ-то да прави драми?
Изолирайте ЕГР-а и вижте дали ще запали, защото ако е залепнал по някакви причина отворен никога няма да запали тоя двигател. Всички датчици сте проверили и са закачени - поне така си написал. Смени и тоя на разпределителния вал за всеки случай с нов. Турбото с вакумен или екетрически актуатор е? "Новия" двигател как върти - нормално или все едно няма компресия?
Като повърти малко и не запали би трябвало да набие грешка в разпределителния вал ако няма синхронизация, а при теб не е така.
Има много фактори, от които няма да иска да запали двигателя!

FordMondeo2.0tdci

Цитат на: V.Buzev в 27 Юни 2018 15:02:47
Какво да се разбира под счупи мотора? Прехвъли зъби на веригата и пръсна ревизията на главата ли?
При мен се получи същото, но предпочетох да правя моя двигател вместо да влизам в подобни филми със смяна на двигателя.
Твоите помпа и инжектори ли сложи на новия двигател?
До преди да строши двигателя имаше ли някакви признаци ЕКУ-то да прави драми?
Изолирайте ЕГР-а и вижте дали ще запали, защото ако е залепнал по някакви причина отворен никога няма да запали тоя двигател. Всички датчици сте проверили и са закачени - поне така си написал. Смени и тоя на разпределителния вал за всеки случай с нов. Турбото с вакумен или екетрически актуатор е? "Новия" двигател как върти - нормално или все едно няма компресия?
Като повърти малко и не запали би трябвало да набие грешка в разпределителния вал ако няма синхронизация, а при теб не е така.
Има много фактори, от които няма да иска да запали двигателя!

Здравей, ще се опитам да пресъздам какво се случи за последната една година.....
Миналата година от известно време колата беше започнала леко да придърпва, когато е на 5-та на равен участък от пътя със съвсем малко подаване на газ. На други предавки не се усещаше.
Това се случваше с около 2000об./мин. най-вече извън града, при подаване на повече газ нямаше никакви проблеми.
Карах колата няколко пъти на диагностика в Мотор Консулт, проверки на горивна система, сваляне на инжектори, стендоване и какво ли друго не правихме, нямаше и записани грешки.
Така и не разбрахме, какво точно се случва, казаха всичко изглежда нормално щом няма и грешки. Но това леко придърпване си го имаше.

400-500км по-късно, един ден бях в Русе и на връщане започна да влиза в авариен режим. Грешки от горивната система, недостатъчно налягане в рейката и всички съпътсващи грешки в горивната система. Закарах я пак в Мотор Консулт Варна. Престоя там няколко дни и казаха изведнъж, трябва да се прави помпа и инжектори. Била прекарала някакви твърди частици през горивната система. Казах добре правете я може проблема с придърпването да е бил свързан с горивната система.
Няколко дни по-късно платих 1600лв. и си взех колата от Мотор Консулт след обяд. Прибрах я вкъщи ~ 5км., на другата сутрин отидохме в Търговище. На обяд тръгнахме към Варна и на спускането към Девня почти без газ на 5-та с около 110-120км/ч. се чу шум все едно от някаква мелница. Отбих, спрях и видях, че целия мотор е в масло отзад до динамото и под турбината. Пътна помощ и в Мотор Консулт, казаха има дупка на 1-ви цилиндър от блока. Всичко това без чукане, без тракане и детонационни звуци от мотора, отведнъж.

Тогава реших повече да не се занимавам и да не я правя след 1600лв. назад за горивна система. Колата стоя така до началото на тази година и реших да и дам шанс и да я направя.
Отворихме и видяхме, че ударила и клапани и имаше изкъртени пети на валовете в главата. В блока под 1-ви цилиндър беше мазало. Счупена биела и т.н. буталото отгоре където е горивната камера е здраво т.е. не е стопено, но буталния болт беше станал на 4-тири парчета и от там се е отделило буталото. Дали е дефект в мотора или нещо друго така и не можахме да констатираме. Явно това придърпване е било свързано с някаква хлабина в буталния болт или нещо такова /това си е мое предположение/. Казаха, че трябва да е чукало яко, ако е бутален болт, но аз не съм чул да е имало чукане.......

Намерих си цял мотор със същия код FMBA. Взехме го с извадена глава. Ревизирахме всичко челосване на глава, вложки, пасване на клапани и т.н. /всичко това се прави в сервиз с хора, които правят мотори и такива ремонти/. Накарах ги да извадят и лагерите на коляновия вал, буталата и да видим долу как е всичко, оказа се наред.
Сглобиха мотора и сме до тук в момента. Написал съм в първото мнение какво стана натам.

Мотора, които взехме беше гол с датчиците само, всички останали компоненти по него са от моята кола. Горивна система, датчици, скоростна кутия и цялата периферия въобще.
EGR-а ми е затапен механично още когато взех колата преди 100К км. евро 3 е, буксата си му е на място. Колекторите бяха чистени, не е свързано с това.

От този мотор, които купих имаше датчик колянов вал и датчик разпределителен вал и датчик за детонации. Пробвахме с моите, пробвахме и с тия няма разлика. Всички датчици по горивната система ги имам по две /работещи/, няма грешки и няма промяна при смяната им.
Турбото е с вакуумен актуатор. Само него не сме го проверявали, но видимо нямаше поражения. Едва ли заради него няма да пали колата и ще пуши като локомотив....
Двигатела има компресия, ние като не запали първия път се усъмнихме във фирмата която проверява и прави главата, че са се осрали с клаланите. Помислихме, че клапаните са се вкопали много в леглата си и винаги има някой отворен клапан при сглобена глава и няма компресия. Има компресия, около 26 бара, два пъти я мерихме.
Аз също знам, че като повъртя малко и не запали, трябва да даде някакви грешки. Нищо не записва, чудо на чудесата.
То така или иначе, вече тая колата ми струва 3000+ лв. за ремонти до момента, а тя струваше не повече от 4000-5000лв. миналата година. Вече и парите не ме интересуват, само да я направя да върви отново.
След всички проблеми, клоня към софтуеърен проблем и или PCM. Преди да се счупи мотора, не съм имал проблеми и индикации за проблем от компютъра или нещо такова...

jasen77

Мога да ти дам един компютър за проба.И аз съм от Варна.

V.Buzev

Уха, голямо нещастие си преживял. Хубаво си взел друг двигател - да разбирам че си му забил твоите инжектори и палите с твоето ЕКУ? Въведенили са коректно кодовете на инжекторите? За да припалва със спрей и да пуши, като локомотив явно нещо не се подава коректно - я горивото малко, я въздуха много или обратното!

sivkotarak

Същият проблем. Искам да сменя компютъра, как оправи твоята кола?

FordMondeo2.0tdci

Цитат на: sivkotarak в 10 Август 2019 13:19:47
Същият проблем. Искам да сменя компютъра, как оправи твоята кола?

Здравей, за съжаление или не не можахме да я оправим. Просто ми писна и я продавам на части.