Темпомат, вдигане на обороти при натискане на съединителя

Започната от sa6ster, 14 Ноември 2016 09:58:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sa6ster

Здравейте,

Правихме настройка на газовата миналата седмица и се появиха 2 проблема:
- 2-3 пъти колата угасна при пускане по инерция (тоя проблем е ясен и се оправи [надявам се] след като компа се адаптира).
- като карам на темпомат например със 100км/ч на 3000 оборота и реша да изключа по инерция - натискам съединителя и оборотите скачат за момент на около 4000 и после си падат нормално. Все едно аз подавам газ ръчно (крачно) и натискам съединителя без да отпусна газта. Тествах го няколко пъти - и на бензин и газ става и се чудя дали сме го причинили с настройката на газта.

В нета пише, че по принцип това бил признак на заминаващ си темпомат. Но все пак, темпомата си работи и се изключва нормално ако ползвам някой от другите методи (спирачка, ресет или направо гасене с другото копче).

Някаква самодиагностика мога ли да си направя на датчика на съединителя.. или в сервиз трябва да го мерят дали не е изгорял, нагорял, окислен, студено споен или нещо друго?

Колата е форд фокус мк2 2007г, бензин 1.6 100кс дуратек

Поздрави,
Sa6


Jhereg

Ами мисля,  че е напълно нормално при натискане на съединителя, освобождаване от скорост,  да ти се повишат оборотите за секинда. Темпомата изключва,  но на двигателя му трябва време да свали оборотите. При мен е същото. Един вид освобождаваш двигатрля от натоварване и оборотите скачат понеже влиза в режим на оразен ход.

Alexi

не е нормално ,до сега не съм карал кола с темпомат която да се форсира като натиснеш съединителя

martin1977

Не знам дали устройството на темпомата на колегата има общо с моя - Мондео МК2. Фабрично моето Мондео нямаше темпомат. Инсталирах и подкарах темпомата, но в началото правеше същото - натискам съединител докато е на темпомат, форсира се до към 4 000 об. и след секунда-две пада до нормалните обороти. Това го прави първите няколко пъти след инсталацията, след това не - вече няколко години. На няколко МК2-ки съм инсталирал темпомат и винаги го прави "този номер" по един и същи начин. Нямам представа защо? Сигурно са някакви адаптации. Но е кола с 8 години по-стара и може би темпомата няма конструктивни общи неща с този на колата от темата, но все пак реших да споделя. Така че колега, изчакай още малко - може да се оправи. Ако не - тогава търси проблема. Но със сигурност ако продължава, не е нормално.