джанти + фланци = ?

Започната от Racinga, 28 Септември 2011 19:46:53

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Racinga

Здравейте колеги, решил съм да си доизкарам хубавите джанти още малко настрани ( да изпъкнат ) харесал съм си едни фланци, задните са 2см предните 1см, с джанти 7j съм и с гайки за лети джанти, та единствения проблем за който се сещам е дали ще мога да си затегна джантите с тези фланци като ги сложа. ако се сещате и за други проблеми които могат да възникнат, кажете да съм подготвен и ще се радвам да ми отговорите на въпроса  (fri)


Revell

Ами със тези фланци губиш 1 см резба, за мен си е по-добре да се сложи по-дълга шпилка. Друг проблем на който можеш да се натъкнеш са лагетите на главините. По принцип при слагането на различни от фабричните джанти трябва да се провери дали шиточината на новата джанта равномерно се рапределя отвън и отвътре на главината (успоредно на равнината на спирачния диск.) При различие във ЕТ може да се сложат фланци за компенсиране на разлика. Обаче ако фланците изкарват джантат по-навън само това води до различие в натоварването сметнато от производителя и може да доведе до повреда в лагер и от там на главина.

ffmk1l

Колегата го е обяснил горе-долу, според мен 7 инча ще излиза доста навън, при това с фланци, ще опират подкалниците, за натоварването на лагерите не говорим изобщо, и това го има.
За Фиеста, джанти 6х15,с гуми 195/45, 195/50, нещо такова ще и ходи.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

Danchev

#3
С 20мм фланци няма как да минеш без шпилки. Има два варианта - при бай стругар, вездесъщите болтове от глава за Лада+бай стругар или от Транзит.
How about a magic trick?

Racinga

аз не съм с болтове а гайки които са си за лети джанти, добре то за 2см фланец ми е ясно че ще е рисковано даже и невъзможно да ги завия тези гайки на шпилките, а ако сложа 1см фланец ще имам ли проблеми? по принцип искам да сложа по големи фланци отзад защото пак стоят прибрани нищо че са 7j гумите са  175/70 ... ( защото така ги взех с джантите ) до година ще си зема други летни гуми но сега искам да покарам така до зимата докато сложа железните джанти. посъветвайте ме какво да права. и да кажа че фланците са 4бр по 5мм е единия и ми се искаше да сложа по два фланеца на двете задни джанти защото предните са си добре пък и ще опирам ако сложа фланец, и другото е има ли проблем ако сложа два фланеца на една джанта. дано сте ме разбрали  :D

Danchev

#5
Естественно, че си с гайки ... имам предвид болтове за глава от лада преправени на шпилки - широко разпространен метод у нас :D
За отпред фланци не ти трябват, ако искаш да изравниш задните с предните мисля, че 10мм беше нужната дебелина ... въпреки, че не случайно отзад е по-тясна ;D иначе знам че е малко грозно и дразни. Но дори и за 10мм няма как да минеш със сегашните шпилки.
Аз не съм много почитател на фланците при положение, че точно при МК3 има много приятен вариант с дистанционни планки между моста и главината ^-^
How about a magic trick?

Racinga

кажи нещо повече за тези дистанционни планки, и значи 1см фланец пак не мога да сложа така ли  :-[

Danchev

Ами пробвай и сам ще се убедиш. Свали джантата подложи нещо с дебелина 10мм и виж колко резба ще остане за гайката ;)
Ето още малко за планките (не са мои)




How about a magic trick?

Racinga

Мерси,интересно изглежда но няма кога да се занимавам да го права,  фланците 4те са за 20 лв струва си, пък може и да сложа на всяка джанта по 5мм не вярвам да имам проблеми тогава... но първо ще пробвам с 10мм отзад само. ето снимка и на самите фланци ( в дясно на снимката )

да ги зимам ли ?

Revell

И според мен метода на Danchev е по удачен, тъй като не изместваш центъра на тежестта на лагера на главината, а цялата главина. Ако все пак решиш да си вземеш фланците от гледна точка на сигурност си сложи и по-дълги шпилки, че не много приятно да те испревари колелото ти....