Крайно време беше да Ви представя новата ми придобивка - Ford Mondeo Ghia Executive 2.2 TDCi 2005.
Внос от Швейцария, с пълна сервизна история, 2 ключа, комби, най-луксозното ниво на оборудване.
Преминахме през автомивка и обслужване в сервиза. Съвсем случайно се сдобихме и с летни обувки 18 цола.
Качвам няколко снимки да придобиете все пак и представа за автомобила.
Специални благодарности на Павел Минчев, без неговото съдействие това нямаше как да се случи!
Уникално е, много радост да ти доставя!
Много добре изглежда. Я дай малко повече за екстрите, каква е разликата с нормална Ghia?
Sent from my HTC Desire 310 using Tapatalk
Честито! Запазен екземпляр изглежда. Само радост да носи!
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Благодаря колеги, относно разликите спрямо Ghia, тук стандартно има някои екстри които са поръчкови. Това което ми прави впечатление е 5 степенното подгряване на задните седалки, кожения салон, 5 степенното охлаждане на предните седалки + 8 посочното им ел. регулиране. Парктроник на задната броня, ел. шибедах, заводски ксенон, автоматично регулиране на фаровете + пръскалки, сензор за светлина и дъжд, соларно челно стъкло.........
Предполагам всички тези екстри плюс още много може да ги има всяко мондео, просто тук ги има всички на куп стандартно.
Честито колега :) Не съм.чувал за такъв пакет... Екзекутив....но щом казваш - няма да спорим. Много да се слушате с колата...и само нафта и масло да наливаш ;)
Салона изглежда много запазен :)
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
свежа изглежда ,честито .. множим се 2.2ките :)
Новите габарити.
(http://s32.postimg.org/innc9d8hh/DSC_0086.jpg) (http://postimage.org/)
Как светят? Аз сложих с лупа отпред и съм доста доволен от резултата.
Ето така:
(http://s32.postimg.org/a19rf8zt1/DSC_0113.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s32.postimg.org/u3t38qlol/DSC_0114.jpg) (http://postimage.org/)
Силно изглежда, похвално. (ford)
Цитат на: Mondeicho в 17 Май 2016 23:18:05
Как светят? Аз сложих с лупа отпред и съм доста доволен от резултата.
Какви сложи? От тия без разлепването ли или си отварял фара?
Не, без разлепване подобни на твоите са:
(http://s32.postimg.org/6vrmbq0n9/IMG_20160229_184622.jpg) (http://postimage.org/)
Може ли цена и м-н от където си ги купил?
Sent from my C6603 using Tapatalk
Ако питаш мен - цена по около 1 долар мисля, че бяха от китайския Алиекспрес. Тук съм ги виждал и в продавалника, но по 4-5 лв/бр. Хубаво е, че не прекъсват и не правят проблеми засега вече няколко месеца.
Цитат на: Mondeicho в 20 Май 2016 13:20:47
Не, без разлепване подобни на твоите са:
(http://s32.postimg.org/6vrmbq0n9/IMG_20160229_184622.jpg) (http://postimage.org/)
Аз имам същите. За 1 година изгоряха 3 бр.
Когато светят са супер.
Didon, поздравления за колата.
Нещо което ме изненада много приятно:
(http://s33.postimg.org/ylnxet4cf/DSC_0048.jpg) (http://postimage.org/)
ако е оригиналния се приготви за още една изненада наесен :) но може да е сменян с нов по някое време
Много добре се е представил ако не е сменен досега. Впечатляващо.
според мен е сменян .. моя оригиналния беше обслужваем ( с капачки ) пак от тия години .. изкара 6г щото го отървах без вода и после вече не беше същия
Ще погледна в сервизната книжка дали не е описана смяна. А на самия акумулатор няма ли някъде дата на производството?
На някои има щампа с датата, но на фордовските дали пише... ???
Моят предаде богу дух на 31.12.2014 (rofl) та самата батерия си беше оргиналната на колата MOtorcraft, така че доволно си карат. Моят имаше щампа първо зареждане с дата. Може по това да се ориентираш за набора на батерията.
Една разходка до Къкринското ханче:
(https://s4.postimg.org/pmo73q9il/DSC_0059.jpg) (https://postimg.org/image/nuv88tq5l/)
Машинааааа ;)
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Изглежда много стилно! ???
(https://s15.postimg.org/c81650nhn/DSC_0100.jpg) (https://postimg.org/image/m5c6y2v3b/)
Нещо толкова малко, но с голяма стойност.
Радва окото...
(https://s14.postimg.org/n7pd4uxap/DSC_0166.jpg) (https://postimg.org/image/i91uqbthp/)
Телевизионната кула на Карандила
На Черно море.....
(https://s14.postimg.org/hl3zgxvep/DSC_0140.jpg) (https://postimg.org/image/5vzzsz4fx/)
Обикаляте си значи... :))
Ахам, Швейцареца е любознателен.
^-^
(https://s16.postimg.org/5unxwmtkl/DSC_0266.jpg) (https://postimg.org/image/f2g6dc0mp/)
(https://s21.postimg.org/n74bo8tw7/DSC_0267.jpg) (https://postimg.org/image/x4fchb1hv/)
(https://s11.postimg.org/ka12vc5oz/DSC_0269.jpg) (https://postimg.org/image/6gcq6ad3j/)
Най-студения старт от както е при мен. Нямаше някакъв проблем. Дано акумулатора изкара зимата.
А като стана дума за нея, днес сложих и зимните гуми че им дойде времето. Използвах момента да монтирам защитните кори които ми липсваха.
И аз ги нямах тези малките и от двете страни и си ги набавих. По малко ще се цапа сега двигателя.
Тази сутрин стартирах на червена снежинка:
(https://s22.postimg.org/kh3y30z7l/DSC_0283.jpg) (https://postimg.org/image/5xwt1m62l/)
За разлика от бензиновото оборотите от самото начало са нормални! Това определено пести гориво.
Студен старт при -3 градуса. Поредния Форд, който не е Фокус, а пали през зимата.
(https://s16.postimg.org/xpbxtxq05/DSC_0299.jpg) (https://postimg.org/image/9ll65n7j5/)
То оставаше и на толкова да не запали. На -12 пали без да се замисля, даже и клипче бях правил (rofl)
(https://s14.postimg.org/op3io9n3l/DSC_0301.jpg) (https://postimg.org/image/vsbe3vsj1/)
(https://s13.postimg.org/edt4zwftj/DSC_0302.jpg) (https://postimg.org/image/7ncnqgsnn/)
Като за първа зима ще си ползвам металните джанти с гумите с които го взех. Все пак освежих джантите с нова боя и тасове. Живот и здраве за следващия сезон планирам алуминиеви джанти 16 цола 5 лъча с гуми 215 /60/16.
(https://s11.postimg.org/jdfp2ocyb/6105599b.jpg) (https://postimg.org/image/fh2d6oryn/)
Взимай алуминиеви, тези оригиналните фордовски стоманени са много меки и лесно се кривят. Аз поне от моите не бях доволен.
След разходка в една автоморга попаднах на оригинални секретни гайки от Форд Мондео мк3 и не можах да устоя на изкушението.
(https://s23.postimg.org/c9hl5l54b/DSC_0300.jpg) (https://postimg.org/image/eqtccup0n/)
Да пожелаем да не ти се счупи секрета :D
само внимавай да не ти ги пренатегнат че аз брах ядове едва се разви едната
Аз за това си взех от МК4... много по-здрави са.
Аз с моите стм нямал проблеми досега. Важното е да ги стягаш на ръка, а не с гайковерта ...
Отдавна се оглеждам за тези капачки и съвсем случайно намерих читав комплект в една сливенска автоморга на прилична цена и ги взех.
(https://s27.postimg.org/nds2y8t03/DSC_0347.jpg) (https://postimg.org/image/8525kgzbj/)
(https://s28.postimg.org/l05i05dkd/DSC_0349.jpg) (https://postimg.org/image/51wsa0jc9/)
Очаквайте снимки и след монтажа.
Ето ги и обещаните снимки след монтажа :
(https://s23.postimg.org/oy4o1fr0b/DSC_0350.jpg) (https://postimg.org/image/6ik741cvr/)
(https://s28.postimg.org/qli906pcd/DSC_0351.jpg) (https://postimg.org/image/y1hilzd1l/)
(https://s23.postimg.org/rgxxrxpmj/DSC_0352.jpg) (https://postimg.org/image/bip81svef/)
Това и аз го направих преди време. Те след 2004 мисля, че не ги слагат, но не знам защо. Така с тях е по добре визуално.
Е то по цял ден под капака ли си гледате.
Понеже на 16-ти декември мондеото имаше рожден ден и навърши 12 години реших да му направя подарък. Както винаги, така и този път съвсем случайно попаднах на търсения от мен модел 16 цола алуминиеви джанти, като бонус към тях бяха гумите и гайките плюс секрета. Ами както се казва при мен дядо Коледа подрани тази година.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
Тези много ми харесват като модел, не знам дали защото и моите са такива (rofl)
Планирах алуминиеви 16-ки и по-големи зимни гуми за следващия сезон, но мерака се оказа по-силен от търпението и вече са на мондеото. Тъй като още не съм сигурен кой ще бъде размера на гумите взех от двата между, които се колебая за да ги покарам и да избера. Предните са Yokohama Winter Drive 215/55/16, а задните Bridgestone Blizak LM30 215/60/16. Първите ми впечатления от по-големите гуми са, че возията е още по-комфортна, много стабилна, по-висока. Вече като го погледна не ме дразнят метални джанти и малки гуми. Както се казва има стойка.
[attach=1][attach=2][attach=3][attach=4]
Чакам зимата с нетърпение да ги тествам.
Няма как да не е по комфортна с по високите, но за стабилност не бих се съгласил. И аз така подходих с летните за да уточня кой размер ми допада.
Поздрави от зимен Сливен!
вие нямате сняг бре :)) тука ни затрупа ..
Нали знаеш в Сливен вятър и лед колкото искаш, ама ако натрупа сняг му се радваме като деца.
При нас беше така първите 20 минути, после стана над 40 см и продължава ???
Най-ниската температура, която съм виждал на този дисплей до момента. Но на фона на повечето области в страната тука си е направо топло. ^-^
Да, при теб е добре, тук в столицата засега до -14 го докарваме:
Едно клипче на студен старт при -9 градуса преди няколко дни:
https://youtu.be/c2hzUja9e0o
Т'ва като Фокус, бре :D
Разхода по борд последните 250 км в града с гуми 215/55(60)/16. Как да не съм доволен.
Реалния е малко нагоре ,поне при мене .. зимата под 8 .. зор работа ..
Това ми е идеята - всеки да може да сравни по борд какви са показанията за разхода в градски условия.
Още една екстра към зимния пакет е добавена. Кората пасна перфектно.
Следващата зимна екстра, която съм планирал е ел. подгрев на антифриза. До момента съм намерил основните компоненти и предстои внедряване на системата. Управлението ще бъде ръчно.
От къде пазари кората? Аз като търси ми излизаше само такава като за преди фейса и такава и монтирах де.
Мога да дам координати, но да не правя реклама на магазина. Намира се в София. Цената е 75 лв.
Цитат на: didon80 в 03 Февруари 2017 18:16:21
Мога да дам координати, но да не правя реклама на магазина. Намира се в София. Цената е 75 лв.
Благодаря, намерих и в нета. Цената горе долу идентична.
Навъртях 10000 км от както съм взел мондеото. След първоначалното обслужване последващите разходи бяха само за нафта и добавяне на разни глезотийки, които съм описал в темата. След монтажа на защитната кора под двигателя разхода е още малко надолу.
С корите двигателя загрява по-бързо.
Сега огледах - и ти си взел кора за преди фейслифта!Трябвало е да вземеш такава:
(http://www.avtosklad.bg/img/products/original/000868/plastic-cover-under-engine-after-2003-for-ford-mondeo-2000-10-2007-3-1476884933.jpg)
Според мен и двете кори са за фейслифта, тъй като нямат големите отвори в нея. Възможно е да има различни варианти на изпълнение.
Цитат на: didon80 в 06 Февруари 2017 11:57:28
Според мен и двете кори са за фейслифта, тъй като нямат големите отвори в нея. Възможно е да има различни варианти на изпълнение.
Ми поне в тоя сайт дето проверявам твоята я водят до 2003 а тази която постнах след 2003. Виж че твоята има и някакви допълнителни отвори за закрепване, които не ти вършат работа :)
Същото е при тази която съм монтирал с отворите отдолу. Важното е да ти върши работа.
При мен от температурата на генрацията по издадения край на кората увисна надолу и сега зимата стържеше по ледовете - много неприятно. Ще трябва да му мисля нещо за закрепване.
Тази кора има ли допълнителна шумоизолация или е само пластмаса?
Моята е оригинална и има такава. Колкото до разхода не съм забелязал да има разлика с и без кората, мисля че е малко субективно. Тази е фейсалифтовата:
Няма изолация, но обмислям материал който да използвам за целта. Определено ще е по-добре с изолация. Поне стана ясно че и оригиналната кора има същите отвори.
оригиналната кора има нещо като тънък дунапрен тук там ,който не изкарва много
На Фокус мк1 оригиналната кора под мотора има дунапренче. Предполагам на всички коро оригинално трябва да има такова. Но не виждам някаква файда от него :)
Мондео мк2 също има някакви меки дунапрен ама както писхте вече не намирах разлика с и без кора.
По-различно е от дунапрен, някакъв текстил е, но е здраво сложен, може да се пере на водоструйка без проблем и определено утихва от него шума на двигателя. Поне при мен е така.
Нещо много важно свързано с произхода и сервизната история на мондеото.
Пробег към 09.01.2015г. - 220380 км.
А сега на колко км е?
Взех го на 247 к км, а сега е на 257 к км.
Ако не си сменил агренажна верига и прилежащите и пластмаси и обтегачи - вече е време.
Смених първоначално някакви ремъци и ролки, но за веригата не виждам причина да я пипам, ако няма нужда. Все пак напролет предстои смяна на масло и филтри и ще бъде обърнато внимание на задвижването.
Цитат на: didon80 в 21 Февруари 2017 15:06:07
Смених първоначално някакви ремъци и ролки, но за веригата не виждам причина да я пипам, ако няма нужда. Все пак напролет предстои смяна на масло и филтри и ще бъде обърнато внимание на задвижването.
Там нуждата се появява изведнъж, заедно с нуждата от подложката за разпределителните валове... Имахме колега във форума, който си беше изпатил...
Благодаря, ще го взема под внимание и ще бъде проверено състоянието на веригата. Но честно казано при положение че се води необслужваема и ако няма признаци на износване не виждам смисъл да наливам пари профилактично.
Цитат на: didon80 в 21 Февруари 2017 15:41:23
Благодаря, ще го взема под внимание и ще бъде проверено състоянието на веригата. Но честно казано при положение че се води необслужваема и ако няма признаци на износване не виждам смисъл да наливам пари профилактично.
Тя се води необслужваема за "назначения пробег" на колата. Също както и "необслужваемите трансмисии"... Сигурни с че ще издържи гаранцията - после "оправяй се"..
При веригата по сериозния проблем са обтегачите, и то не пластмасовата им част, а маслените цилиндърчета, който с помощта на маслото под налягане от маслената система на двигателя.
Звука на двигателя на празен ход:
https://youtu.be/p-8Cf_E-vm4
Нещо много се люшка мотора, тампоните там ли са? :D
Това е ефекта от камерата. (rofl)
И аз го забелязах, но реално вибрациите са с по-висока честота и малка амплитуда...
Трябва да се види на живо.
И моя звучи подобно, въпреки че е по-малкия мотор. Значи да си мисля, че всичко му е наред ???
Нямам представа, но можем да сравняваме, ако имат желание колегите всеки да направи по едно клипче и да го качи в темата си.
добре си работи само това дето се люлее така е странно ,не знам как може да се получи от камерата ..
Днес покрай топлото време го понастъпах и ето го резултата. Определено като е студено времето мога най -лесно да постигна по-нисък разход, което се дължи на това че не вкарвам двигателя в обороти.
https://youtu.be/7PaGdXW8KqY
Без капак.
Вече мина една година от както взех мондеото. Изминал съм 12000 км. Предстои смяна на консумативи. Като цяло съм доволен от покупката.
Отдавна бях решил да проверя в какво състояние е EGR. Оказа се доста зацапан и по-важното блокирал в затворено положение. След почистване и раздвижване клапана отново ще изпълнява предназначението си. Преди някой питаше дали има гарнитура към тръбата с изгорелите газове. На снимката се вижда. Метална е. Остава сега и разхода да падне и ще съм много доволен.
Разхода, особено извънградско, пада осезаемо. С неработещ EGR колкото и да се стараех - под 5.3 на борда не съм виждал, като го смених - видях и 3.9 :)
Дано, защото и аз на вън под 5.5 не съм свалял по борд.
смъкни и почисти и смукателния колектор ,и той ще е много затлачен
Ще го направя. Това е следващата стъпка. На входа на колектора имаше същата мизерия която се вижда и в клапана.
Да, задължително и колектора, аз като ги свалям чистя и двата компонента. На колектора внимателно със силиконовите гарнитури, че започва да пропуска през тях(поне при мен го правеше и последния път ги смених и осемте). ???
Ако вече отваря и затваря наред ще падне разходът. При мен го запуших с ламаринка и се качи около литър извънградският, градско нямаше разлика.
Към момента забелязвам че загрява по-бавно от преди и съответно изтива по-бързо, ако се кара спокойно. Вероятно се дължи на това че сега гори по-малко.
Цитат на: didon80 в 11 Юни 2017 11:54:25
Към момента забелязвам че загрява по-бавно от преди и съответно изтива по-бързо, ако се кара спокойно. Вероятно се дължи на това че сега гори по-малко.
Едва ли. С работещ EGR трябва да загрява по бързо!
Принципно ако си работи клапана трябва да загрява по-бързо и да харчи по-малко. Ти как го установи, че ти стопля по-бавно?
Като гледам стрелката на таблото, къде отива и за какво разстояние. Принципно като загрее и преди и сега държи средата. Сега се случва по-бавно от преди. След като гори по-малко, отделя и по-малко топлина, така си го обяснявам аз.
По-скоро е внушение. Според мен е невъзможно да се усети на тази външна температура в момента. Не вярвам разлика 1-2 литра на 100км да оказва чак осезаемо влияние в загряването. А и наистина - при изправен ЕГР би трябвало да загрява по-бързо, защото газовете минават през охладител, през който минава антифриза.
при мене нямаше такъв охладител ,май е само преди фейса
Дай снимка на този охладител. Къде се намира? Преди клапана има само една тръба.
Всички имат охладител, но не се вижда. От задната страна на мотора е, под турбината. между катализатора и блока.
Идеално са го измислили. Така парното ще идва по-бързо. Но при неработещ EGR, както е било при мен, реално не е функционирал и той.
парното идва след 20 км при -10 :) това с нови термостати и изправен егр .. добре че има подгрев на седалките :)
Като я вкараш в повечко обороти макар и противопоказно за двигателя загрява и по бързо. При мен за 10 км макс си духа топло(стрелката отлепва от дъното). Нямам печка.
Тъй като джантите имаха забележки реших да ги реставрирам. Процеса беше дълъг и труден, но мисля че крайния резултат заслужава и по-хубави гуми. Не можах да намеря размера, който планирах и оставам на фабричния, което си има и своите предимства.
трябвало е да оставиш челната полировка на спиците ,съвсем по друг начин стои .. вярно че точно там се окислява ,но читав майстор щеше да ти ги възтанови като оригинални .. и така бива де
Да, наистина от оригиналната боя по-хубава трудно ще се получи. Проблема беше че имаха твърде много забележки и нямаше как да се запази. Все пак и сам си ги правих. Може би професионалист щеше да ги доближи повече до първообразът.
Идеални са, отлично е станало!
Като за домашно творчество са се получили много добре. Пожелавам ти да не видят драскотини...
Благодаря.
Ветробраните ти ли си ги слага и как се представят? Остава ли достатъчно място за проветрение? Стъклата движат ли се добре? Случва ли се да се разместват?
Така го купих. Доволен съм от тях, няма проблеми.
А пише ли им марката някъде по тях?
Ето ги в близък план.
Благодаря (fri)
Бях забравил колко по-твърда е возията с нископрофилните летни гуми. Определено с високи зимни гуми е много по-комфортно. Разбира се сега е значително по-динамично и стабилно.
ClimAir са много добра марка. Има и щори за коли такива дето пасват точно отвътре по рамката ама са скъпи...
Ние скоро зимните ще ги слагаме отново. Иначе летните са с по-твърд каучук и това допринася за подрусването из дупките (rofl)
Крайно време беше да сменя маслото и филтрите.
Малкия ремък с обтяжната ролка също бяха изчерпали ресурса си, така че бяха подменени.
Изобщо не бях доволен от това масло на Мондеото - на топло не ми хареса как работи, а и го изяде доста бързо. Все едно ставаше много рядко като се затопли. После обратно с Формулата беше наред за 7-8к км.
Ама си и падаш по хазарта като гледам, масления и горивния са отлични :))
ммм кастролец от масло1 ли :) прясно бутилиран
Да филтрите са евтини, те и старите не бяха нещо особено - Alco. Не съм имал и проблеми вече повече от година. Колкото до избора им, оставил съм го на приятел да се погрижи за покупката и смяната. Маслото е доста скъпо според мен, добре че има отстъпка. Може би щях да взема Форд Формула, но моя човек това е харесал. До сега грам масло не съм доливал, ще видим с Кастрола как ще е.
С кастрола съм почти убеден, че няма да ти хареса. Не знам Едж как е, но с Магнатека двигателя не звучеше добре при мен.
Цитат на: Alexi в 07 Юли 2017 10:34:51
ммм кастролец от масло1 ли :) прясно бутилиран
Малко офтопик, ама да довъшим мисълта. До колкото съм гледал тестовете на ментетата, наливат по-гъсти, а не обратното - обикновено някакво евтино 10w-40. При мене всички масла за Мондеото и последните 5г на Ситроена са взимани от там, не съм установил някакъв проблем... Освен Кастрола. В темата за маслата се спомена, че Формулата уж е Кастрол, ама не е точно Кастрол, може и от там да идва проблема. Днес от Пепи чух, че 2.0 ТДЦи мк3 не харесва и X-Cess-а на Мотул.
аз съм забелязал ,че мотора има склонност да работи шумно лятото като е жега и е понапънат ( примерно магистрала със 140 ) и тоя факт не е свързан с маслото ,а по скоро с някаква особеност на мотора или по точно слабост в мазилната уредба .. предвид че е мислен 2000г смятам ,че маслото 5в30 му идва рядко и не е подходящо но така и не остана време да го пробвам с други масла .. сега с мотора на пежо ( който също не е първа младост ,просто е с нова горивна система при мене покриваща евро 5 ) такива особености няма - работи много тихо и меко дори и след пържене по магистрала в най големите жеги ..
Сипваш съм масло Кастрол купено от Мото Пфое . Идва му малко рядко. Не ми хареса работата на двигателя спрямо Форд формулата / независимо дали е менте или оригинал/.
В този ред на мисли служебната Киа работи толкова тихо че на място напрактика двигателя не се чува. Ускорението е плавно и чак във високите обороти започва да надига глас. Реално не се усеща че е дизел.
Обаче няма тази смазваща тяга на мондеото. Скучно е, няма я тръпката като смачкаш газта....
Днес влязох в ролята на гинеколог и се опитах да изчистя доколкото е възможно всмукателния колектор. Използвах коресилин, четка за зъби и парцали за целта. В общи линии имаше натрупани мизерии, както се вижда от снимките. Може би сега ще диша по-лесно звяра. Дори за толкова кратко време след почистването на ЕГР вече се е зацапал.
Тук са кадрите преди процедурата.
Ето го резултата след изчистването.
Дори и по-новите дизелови двигатели страдат от същата болест: http://www.autobild-bulgaria.com/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%8a%d0%bb%d0%b6%d0%b8%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd-%d1%82%d0%b5%d1%81%d1%82-100-000-%d0%ba%d0%bc-%d1%81-ford-kuga-2-0-tdci-4x4-titanium/2/
хвърлил си труд ,а има много по лесен и бърз начин - отива се на пароструйка ,всичката гняс пада много лесно на 100° под налягане .. относно дишането аз съм скептичен въпреки че чистих моя също .. за да диша добре колата трябва да се и изчистят портовете на главата ( които са затлачени по същия начин ),а това не е толкова елементарна работа без да се свали тя
Като ги напълниш с кореселин или бензин както Дидон и жулиш с четка за зъби и парцалите всичко пада, на дизелите поне лесно се чистят тия говна, за разлика от GDI... А и на Мондеото всмукателния се чисти лесно, на Тойотата е с няколко дребни порта и ми се разказа играта, идваше ми да го хвърля (hammer)
Било е идеалния момент да видиш подгревните свещи дали са здрави, че ако не са сменяни най-вероятно 4 от 4 не работят.
Когато купих моето мондео преди повече то две години направих същата порцедура. Портовете на главата ги почистих до колкото е възможно с тънко ножче и постоянно включена прахосмукачка.
Не намерих разлика във вървежа преди и след чистенето, но пък при мен беше спукан кулера и може би и това е спомогнало за това усещане.
Нямах време да погледна и свещите, но вече имам тренинг в демонтажа на колектора, така че мога да ги проверя. Има ли нещо специално при тях? Демонтаж, монтаж, как се замерват....
Няма да се усети разлика, трябва портовете да са станали с отвор като пирон, че да не върви, на високо налягане работят.
За свещите няма нищо специфично, развиваш тия малките гайки, където са обувките на червения кабел (и внимаваш да не паднат в портовете, че точно за там са приготвени :)) ) и мериш с лампа към свещта и + на акумулатора или с ом-метър/волт-метър към маса/+ на акумулатора.
Мерси, ще ги проверя като имам време. Ако има изгорели, самото сваляне може ли да ми създаде ядове? Нещо за което да внимавам....
Казват, че понякога се късат и става голям х*й. Също казват, че на топъл мотор се отвиват по-лесно. Моите ги смених на топъл мотор и се отвиха на ръка - само с удърлжението на тресчотката без тресчотка. Бяха оригиналните и не бяха затегнати изобщо. Ако са много спечени не бих ги напъвал много - по-добре да не работи нито една, отколкото да се сваля глава и да се правят простотии... Мога да помогна с намирането, че нормалната им цена не е приятна, ако искаш пиши на лс като дойде момента.
Тук са около 25-30 лв/бр. Като оригиналните Беру. В ибея са около 60-70 лв. четирите (rofl)
Ако се скъса свещ - има процедура без сваляне на главата, но пак е по добре да не работи една, от колкото да се гърчиш да вадиш скъсана свещ... Проблема с новите е че в България 90% са брутални китайски ментаци, дори и тези от 25 лв бройката. Оригиналните могат да карат и 10 години, стига през година да ги вадиш и да им почистваш нагара. Така хем няма кога да запекат, хем живеят по дълго....
Аз също чистих колектора и портовете на главата колкото мога. Смених и гарнитурите към главата и тая на ЕГР-а ( от Фото Мое за 20 кинта ). За свещите и аз бях много притеснен да не се скъса някоя, но се развиха супер лесно и ги смених направо всичките, за всеки случай. Доста гледах в отворите на свещите и мисля, че след резбата отвора става по-широк. Свещта ляга към главата с много малка повърхност, нещо като конус. Направи ми впечатление, че свещите бяха супер чисти ( все едно не са работили, всички надписи се четяха идеално ) в частта между намотката и резбата. Мисля, че няма да имаш проблем с развиването човече, но ги развивай на топъл мотор за всеки случай.
Моите, когато ги смених нямаха проблем с развиването. Бяха си оригинални, не знам дали са сменени, но не работеха и 4 те. Не съм имал проблеми със запалаването, сввлях колектора да го чистя и понеже беше по-удобен достъпа тогава до тях реших да ги проверим с майстора и се оказа греда (rofl)
Сложих Беру, каквито са и оригиналните и две зими нямам проблеми.
От Сливен до Бургас по Тракия: 120 км/ч с темпомат, климатик, 30 градуса жега на вън, двама възрастни и едно дете с багажа за морето по борд ми даде 6.4 разход. След това до Синеморец падна на 6.1, тъй като вече скоростта беше около 90-100 на 5-та.
Ето и един кадър от разходката до Резово на фона на турската граница.
Плажа на река Велека в Синеморец.
Браво, приличен разход. Засича ли го по колонка колко ти дава?
Честно казано очаквах да е поне литър надолу, но явно климатика в жегата и широките гуми си оказват влияние. Още не съм зареждал, ще пиша допълнително колко ще дойде по колонка. Вероятно този разход от около 5 е възможен при други обстоятелства.
не бих го нарекъл приличен тоя разход ,освен ако колегата по горе не се шегува :) височък е за тая ниска скорост ..
За цялото пътуване с разходките по близките курорти включително и малко офроуд, докато се върна в Сливен и покарам още малко градско разхода по борд се качи на 6.7. Одеве заредих до горе и по колонка излиза отново литър отгоре. 627 км с 49 литра нафта от Еко. Принципно зареждам на Лукойл но за това пътуване реших да опитам с Еко и определено не съм очарован. Сега сложих пак на Лукойл и утре тръгвам на планина да видим какъв разход ще даде този път.
С тия жеги разхода пощуря. Досега буса гореше 13,5-14 /100 градско. Само за 5 дена ,с пуснат кажи речи нон стоп климатик през деня разхода ми е над 18/100. (nut) Зимата е студено, докато се стопли колата гори много. Лятото е топло , докато ни охлади мъдете ,пак гори нафтица . Угодия няма (rofl)
Според мен разход около 5 е трудно постижим освен ако си свикнал да караш като файтон. 5.5 съм и правил до Гърция с много пенсионерско каране, но определено не е за мен. В горещото време все пак климатика ми не спира, не мога да пестя от това и да се потя все едно съм на тренировка... (rofl)
Успях да намеря време да освежа спирачните апарати. Процедурата включва почистване, гресиране и боядисване. Ако искате да направите една чудесна тренировка за крака, след която мускулната треска ви е гарантирана може да опитате и вие!
Използва ли момента да смениш спирачната течност?
Не съм я сменял още, макар че е бистра вече е на две години и половина и близо 50 к км, може би на пролет ще се сменя заедно с накладките, че задните са заводските и сигурно са загубили качествата си. Предните са сменени с някакво Брембо.....
А, тя e нова бе - с нея ще си я продадеш някой ден :D
По книжка вече си е за смяна-минали са 2 години (rofl)
Може разбира се да се кара спокойно още известно време. Моята скоро също ще направи годинките и ще си я сменя за да ми е мирна главата. ???
Дойде и неговия ред, добре че не стана по време на почивката някъде по морето или в балкана. Сутринта не успя да завърти и се наложи да ми дават ток и от там директно в сервиза на един приятел. Диагнозата беше ясна и се наложи да купя нов. Проблем се оказа габарита на оригиналния акумулатор, който е толкова нисък че не можахме да намерим такъв с който капака на кутията да се затваря. Стария е сложен 2011 г, така че явно изкарват по 6 години. Дано и този ме кара толкова.
Изчезнаха и две неща които ме дразнеха и излиза че са били свързани с амортизирания акумулатор. Първо вече не светват индикаторите на ABS и ESP когато стартирам двигателя. Второ - на празен ход и климатик се получаваше един неприятен звук, който си мислех че е свързан с демпферна шайба, вече го няма.
Явно системата се е товарела от скапващия се акумулатор. Предполагам че и за това разхода беше толкова висок напоследък.
Всъщност изненадата не е чак толкова голяма, като цяло очаквах да се предаде скоро, тъй като се натрупваха все повече проблеми - шума от към пистовия ремък при включен климатик на празен ход, присветването на лампичките, понякога в движение лампата за ESP светваше без причина и се оправяме след като изключа двигателя, за капак на скоро светна и лампата с акумулатора, което доста ме притесни, но при замерване с мултицет всичко беше наред. Вчера на два пъти завъртя трудно и тази сутрин си показа рогата.
Моят преди време направо си замина без никакви предварителни признаци, което много ме изненада защото може да ти се случи навсякъде и да нямаш възможност да се придвижиш до цивилизацията ако си някъде из горите например. Колкото до височината трябва да се вземе от по-ниските на 175 мм за да се затвори капака ???
Ако спирачната течност може да изкара още, то това със сигурност не се отнася за хидравличната. Днес реших да я проверя и резултата е видим от снимките. Ще се сменя съвсем скоро.
акумулатора е съвсем стандартен ,175мм височина ( има и 190мм той идва висок )
За колко Ah? Този е 85, може за това да е по-висок. Възможно е по-слаб да се събере.
аз си бях взел Ексайд Премиум 85Ач на 175мм и се събираше перфектно
След смяната на хидравличната течност цвета все още не е червен тъй като в системата остава около 400 мл. Затова и маслото не е нещо особено, като за първа смяна. След време ще се сменя отново докато придобие желания червен цвят.
Перата на помпата, който нагнетяват течността са графитни, от там маслото почернява....
мда ламели се наричат ,помпата е роторна .. като станат на пробег се поизносват и почват да боядисват маслото ,не е притеснително
Тъй като вече сложих зимните гуми, трябваше да сменя 215/55/16 с 215/60/16 на който се бях спрял. Смея да твърдя че попаднах на чудесен чифт използвани премиум гуми на един сезон с 7 мм протектор и производство 2016 г на много прилична цена.
Мондеото сега е супер комфортно за шофиране , неравностите по пътя не са никакъв проблем, освен това с 16-ки разхода на гориво е по-малък.
От както взех мондеото отлагам тази пипкава работа и е имало защо. Изгубих целия следобед за да отстраня проблема с подгрева и реглажа на седалката. Както и очаквах зъбното колело имаше няколко счупени зъба, а на подгрева и четирите проводника бяха скъсани. Тази зима вече ще седя на топло. Оптималната позиция зад волана също ще е налице.
При мен като се издъни подгрева и запоих наново същите кабели. Не помня колко изкара (не беше никак много) и пак... Смених ги с по-дълги и меки силиконови и на 2те седалки и приключиха проблемите.
Точно това направих и аз. Удължих ги със силиконови. Колкото до реглажа, за сега размених механиката на двете седалки.
Изчаквах да стегне времето за да сложа последната си придобивка. Вече съм в СУВ сегмента с едната ос, тъй като сложих желания размер от 215/65/16 зимни гуми. Модела се вижда от снимките. Отново премиум марка на един сезон в добра кондиция на прилична цена. Доволен съм.
А отпред с какъв размер си?
215/60/16 малко по горе в темата има информация...
Цитат на: didon80 в 15 Октомври 2017 23:08:22
Колкото до реглажа, за сега размених механиката на двете седалки.
И дясната ли седалка беше с ел. задвижване?
Да, двете са еднакви. Все пак става въпрос за най-високото оборудване. Не са спестили нищо.
Който търси намира...
Вече с така желаните калобрани.
Честити! Ще пазят от калта значи (rofl)
Благодаря, опита ми с тях при мк2 показва че наистина предпазват от всякаква мизерия изхвърлена от гумите.
При Мк3 са направо задължителни отпред - песъчинките буквално свалят боята и грунда на праговете и ръждата тръгва.... А при определена скорост - гумите мятат мръсотия по огледалата
Цитат на: hotblooded в 11 Март 2018 09:30:56При Мк3 са направо задължителни отпред - песъчинките буквално свалят боята и грунда на праговете и ръждата тръгва...
И при С-Мах-а е така... :'(
Цитат на: didon80 в 04 Октомври 2017 19:59:12
... освен това с 16-ки разхода на гориво е по-малък.
Зачетох се по тези минали постове и ми стана интересно. Това изказване по-горе някаква закачка ли е или сериозно го мислиш? Щото според мен ако с 15-ки разходът ти е един, а 16-ки е по-малък, а с 14-ки е по-голям, то разстоянието между т. А и т. Б, което реално изминаваш едва ли се променя след смяната на гумите :D Или иначе казано, ако нормалният размер гуми са 15-ки, то километражът е настроен според тях и със 16-ките просто ще дава разлика, а от там и ще ти се бърка аритметиката с изчисляването на разхода.
Имал съм в предвид че 16 цола джантите са по леки, както и гумите са по тесни спрямо 18 цола които ползвам през лятото. Иначе ако гледам пробега по километраж може да се окаже точно обратното, тъй като 215/65 /16 е с по-голям диаметър от 225/40/18.
Не е с по-голям диаметър.
215/65/16 - 686 mm
225/40/18 - 637 mm
Така ги дава калкулатора.
Остави калкулатора, мога да ти снимам двата размера един до друг да се види разликата...
ем да де
калкулатора това показва, че 16-ките са с по- голям диаметър, както казваш
ivchotr твърди обраното
Така е, но в случай че няма доверие на калкулатора, ще го види с очите си.
по-широка гума = повече разход ,то няма теза за спор дори :)
Ето ги и снимките за сравнение между 225/40/18 и 215/60/16 и 215/65/16. 18 - ките са с 3.6 мм грайфер , така че реално разликата между нови гуми ще бъде по-малка. Може би по-точно ще бъде сравнението при демонтирани гуми, тъй като от тежестта на автомобила в момента има деформация на гумите.
Грешката е моя. Онази вечер смятах малко на ум и съм разменил цолажите (hammer)
Има обаче една друга особеност, която на практика се вижда от пръв поглед. Нископрофилните гуми са с твърд борд, който има по-малка деформация и така автомобила стои по-високо от колкото с аналогичен диаметър на по-малкия цолаж с висок профил.
За всеки случай смених и двата термостата. Първо големия - без промяна. Оказа се че стария е здрав. Сега и малкия - ще стане ясно като стегне времето има ли разлика. След изваждане на маркуча от термостата не тече, което вероятно показва че също е здрав. След разглобяване се видя че малкия о-пръстен вътре е разяден. При надуване и новия и стария пускат въздух. Това наложи да направим един читав от двата, който да не пропуска. За цялата процедура по демонтаж и монтаж на малкия термостат не е необходимо да се маха смукателния колектор. Достатъчно е само да се премести вакумната магистрала.
И аз наскоро правих същото упражнение, но в обратен ред (rofl) . Оригиналния голям изкара 1 г., малкия си е добре но го смених и него (и двата отново са оригинални) ???
С новите термостати почти няма разлика с преди. Реално си загрява бързо но при студено време и пуснато парно иска малко по-здраво да се настъпва газта за да стигне 90 градуса и да ги задържи. Явно това е разликата с бензина.
сега времето не е студено .. ако в това време не ти държи 90° има някакъв проблем
Доколкото разбирам си ги държи, но е имал очакване по-бързо да загрява до 90 градуса след смяната. При мен също ако не се настъпи над 2500-3000 оборота загрява чак след 5-6 км права отсечка без много спирания.
Говоря за градско шофиране. На вън загрява бързо и си държи 90 градуса.
На бензин и с парно на макс дори да работи на празен ход загрява и държи 90 градуса. На дизел при същите условия просто не се получава. Поправете ме в случай че греша.
При дизела на празен ход няма топлоотдаване и затова няма какво да го държи в работен диапазон просто обяснено...
В някой условия екобуста ми,който има жалузи пред радиатора,загрява както стария 1.4 TDCI.Във всички останали случай определено загрява сам,даже и на място да работи.Каквото и да се случи обаче,нищо не може да се сравни с това как загрява 1.5TDCI на баща ми.а...явно вашите мондеота могат (rofl).
дизел на празен ход чакай да загрее .. палиш и тръгваш
Абе след 10-на минути тракане на място парното почва да се усеща, но само толкова!
С клубните стикери....
Пристигнаха летните обувки....
Pirelli P7 225/45/18 с ДОТ 1216....
Съвсем скоро ще бъдат монтирани.
Цитат на: didon80 в 25 Април 2018 12:30:33
Пристигнаха летните обувки....
Pirelli P7 225/45/18 с ДОТ 1216....
Съвсем скоро ще бъдат монтирани.
Горкия...що не прочети моята тема?!НЕ знам как ще останеш доволен от това пирели,дано поне си ги взел на хубава цена.
твърдичка и шумна гума ,ужасна на дъжд .. при мен изкараха 1 лято и ги махнах
Защо така скептично сте настроени за тези гуми. Вече са на мондеото и до момента не намирам разлика с континентала от миналата година.
Хич да не ти е на уя.. да ги скъсаш от каране.
На 27.04.2016г. регистрирах мондеото и вчера направихме 2 години заедно. До тук само консумативи и гориво. Доволен съм. Навъртях му 24000 км.
Дойде ред и за смяна на предни и задни накладки плюс спирачна течност. Наложи се и подмяна на задните спирачни маркучи понеже бяха нацепени. Дисковете за сега са добре и не се налага да се взимат нови.
Кажи впечатления за гумите,че ми е интересно дали съвпадат с мойте...
На 18 цола джанти и нископрофилни гуми возия та е по твърда в сравнение с 16 цола и висок профил. Конкретно за рънфлат сравнение с нормална гума на същия размер разлика няма. Отделно за модела и марката сравнявам пирели с континентал и съм доволен и от двете. Специално пък за тези които намерих внос директно от Германия свалени от БМВ на много изгодна цена. Не съжалявам за избора.
В крайна сметка реших проблема с появата на индикатор за слаб акумулатор след ремонт на динамо то. Покрай него се наложи смяна на обтегач, една ролка и пистов ремък. Скоро не съм писал в темата понеже няма нищо кой знае какво освен поредната смяна на консумативи като масло и филтри.
Вчера не можа да запали в 3 поредни опита и лампичката за подгрява мигаше. След това проблема изчезна. Направихме диагностика и се оказа датчик разпределителен вал. Гледам в друга тема че е слабо място на модела преди последния фейс. Предстои подмяна със сив.
Цитат на: didon80 в 05 Септември 2018 16:55:34
Вчера не можа да запали в 3 поредни опита и лампичката за подгрява мигаше. След това проблема изчезна. Направихме диагностика и се оказа датчик разпределителен вал. Гледам в друга тема че е слабо място на модела преди последния фейс. Предстои подмяна със сив.
Подменяй, че да не береш ядове :). Може и в движение да ти прави мизерия.
18-ките се продават в комплект с гумите. Цената за форума е 700 лв.
16-ките бяха реставрирани и получиха нови капачки. В подготовката за зимата сложих и други гуми.
Гледам че тази година не съм писал нищо в темата. То и няма нищо ново. Няма проблеми, мондеото се използва всеки ден. Налива само нафта и толкова. Реших да сложа за проба гуми с размери 235/45/18. Така и така джантите бяха без гуми и леко ги освежих. Доволен съм как стоят на джантите и съответно на автомобила. Потвърждавам че при мк3 комби този размер на гумите е възможно да бъде използван. Качвам и няколко снимки.
Браво, добре са й застанали ???
Дойде ред на предните амортисьори и пружини. След смяната возията е много по-комфортна и стабилна.
И аз трябва да го играя тоя мач, само че всичките (tooth). Така се прави, всичко ново и да ти е мирна главата.
Ама как хубаво стоят новичките (love)
Возията усещаш ли я по-твърда?
Защото на мен си ми харесва лодката (rofl)
Напротив, возията е стегнат и комфортна. Определено е по добре от преди. Реших да сменя и задните, но там нещата са малко сложни. Някой сменял ли е, да сподели впечатления?
Ако са ти самонивелиращи задните не ги пипай. Цената няма да ти хареса!
Май и дисковете са за смяна.
Още не са. Може би от снимката така изглежда...
Може. Стори ми се, че имат сериозен ръб.
Както казваше един колега - "Ше карат" (tooth)
Смяна на масло и филтри + един спукан маркуч на турбото при пробег от 283к км.
Повече от половин година го возя в мондеото и едва днес намерих време да го сменя.
Това са оригиналните амортисьори на задния мост. Предстои подмяна, но въпроса е с какви...
На лични и служебни предимно "Sachs ".
На двата Фокуса съм с Монро. Дават им 3 години гаранция. На единия май вече им изтича, ама не са мръднали.
Комфорта се завръща с 225/60/16 за лятото.
18-ките се продават...
Реших да се разделя с мондеото. Причината е че се оглеждам за следващия модел. В случай че има желаещи да го вземат ще се радвам да остане във форума!
Дано е бърза продажбата. Определено ще видят повече хора, ако пуснеш тема в "Продавам" с линк към твоята - дори и външни, които не следят дневника.
Мондеото все още се продава! Цената в момента е 3900 лв.