Вибрация при ускорение Фокус-2-

Започната от F Focus, 04 Юли 2023 17:21:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте и поздрави от Китен! :)
От вчера съм на морето. До Бургас всичко нормално, но в града при енергично ускоряване се усеща треперене на предницата. Когато скоростта стане що-годе постоянна ефекта не го усещам.
Предположения?
М/у другото транзитната отбивка от "Тракия" за Созопол и на юг е затворена! Също така заради голямата катастрофа шосето се отбиваше през вътр. път Приморско-ММЦ-Китен, като голяма част от него е в ремонт...Абе мани-мани, голям зор!


nogopechen

Може би нещо полуоска. Не го мислете по време на почивка.

F Focus

Т.е. каре? Сравнително скоро са проверявани всичките и са сменени всички маншони.
Не мога да не го мисля-нали трябва да се прибирам...:)

saggy

Истинската проверка е на магистралата при различни скорости и читав асфалт. Последното на Тракия го има 40км общо. Виж си гайките на гумите дали са завити, налягането в гумите. Според мен, ако си имал сериозен проблем, е щяло да си проличи на магистралата. Има вероятност асфалтът в Китен да е доста крив, както е обикновено във всеки град. И според мен си карай почивката и ще го мислиш в София в сервиз, който знаеш.

ivchotr

Аз разбрах от първия пост, че треперенето на предницата се е усетило по улиците в Бургас. Както и да е. И да не е там, все тази. По магистралата колегата е карал с постоянна скорост явно, при която проблемът му изчезва.
Този проблем го имах при наличието на разбити кормилни накрайници. Последно - като возих механика ми към сервиза за смяна на останалия един разбит кормилен накрайник. При ускорение предницата трепереше. След смяна на накрайника, нещата се успокоиха. Най-елементарната проверка за наличието на такъв проблем, е като се хване колелото на 9 и 15 часа и се разклати напред - назад. Демек с дясната ръка напред към двигателя, а с лявата към тялото на проверяващия и след това се сменят посоките на двете ръце ритмично. Ако има разбит накрайник, ще се чува и усеща леко тракане там, където е накрайникът.

F Focus

Добро утро и благодаря за отговорите!

ivchotr

Добър вечер!

А прави ли някаква проверка?

F Focus

Добра да е и...наздраве! ^-^ Утре ще проверя гайките и ще клатя колелата. Струва ми се, е отпред отляво. По магистралата карах 130 и чат-пат 150км./ч.- никакви проблеми. Дали пък не може да е съединител? Абе на връщане повече от 120км./ч. няма да вдигам, пък дано нямам проблеми!

ADiDimitrov

Треперене на преднИца при ускорение обекновенно е вътрешно каре 😉 хубавото е че така може да изкараш и 100000 км. докато стане сериозно 😉 Лошото е че много трудно се разбира лявото или дясното е заминало.

F Focus

Ок, логично е, благодарско!
Ама някак много изведнъж...


Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 05 Юли 2023 20:27:28...хубавото е че така може да изкараш и 100000 км. докато стане сериозно...
Ако е каре и хлопа, значи ВЕЧЕ е станало сериозно и проблемът трябва да бъде отстранен в най-кратки срокове. Всеки път като трябва да ускориш по-бързо ще го мислиш, дали няма да влезе я в коша, я в двигателя?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Засега нищо не тропа, или лопа.Ясно е, че на връщане ще е полека и ще се ослушвам, като прасе в тикви! :))

saggy

Фокусе, става ли за плаж, чиста ли е водата и сафридчето/цацата евтино ли е? Фордьо няма да те остави на пътя от едно притеперване, пий си ракията и се радвай на морето.

F Focus

Времето и водата са ок, но от петък времето се разваля за около три дни поне. От брега се хваща направо миниатюрен сафрид, а и този навътре е дребен

ADiDimitrov

Вътрешното каре на Фокусника е трипод в чашка, реално се получава луфт между двете и така може да караш дълго защото няма какво да се счупи и д аизтрка. Просто почва да тресе и е неприятно. Да трябва да се смени, но няма да те остави на пътя.

F Focus

Ето ме отново-прибрах се по живо-по здраво, слава Богу, че движението по "Тракия" днес (събота) беше кошмарно-или караш в лявата лента със 140-150-160 км./ч. пропускайки чат-пат "състезателите", или се кротваш зад някой ТИР! Какво ще е месец Август направо не ми се мисли!
По темата-преди тръгване клатих във всички посоки предните колела-"бетон". Десен шарнирен кормилен накрайник е сменен преди около 9 месеца. Специално следих как се държи добичето при рязко ускорение при различни скорости и предавка-ами при едни и същи условия го няма, или е рязко изразено-чак скоростният лост трепери осезаемо-а, сега де? Замислям се за тампона на ск. кутия, знам ли? В началото на седмицата ще посетя "моя" сервиз, ама дали ще се разбере нещо? Писах, че на връщане ще карам полека, ама то нямаше такава възможност, заради трафика, та си карах с 4200-4500 об./мин., като на висока скорост без резки ускорения всичко е перфектно, ама то с 1.8 Дуратек нЕма как да ускориш рязко от 130 до 150 км./ч. на 5-та скорост-става, ама по-бавничко някак... ^-^

П.С. Пропуснах да отговоря-сафрид 200гр. в Китен е 11лв., същото к-во цаца е 8лв. Предполагам, че със засилването на сезона цените ще скочат (нагоре, разбира се) Ако някой ще летува в Китен и ще плажува на южният плаж да ми пише на ЛС да му кажа кое капанче няма грешка с качеството-пробвам го вече 7-ма година, евала на наемателя-да е жив и здрав! Всички останали на същият плаж са пълни измамници! >:(

ivchotr

По принцип и тампоните на двигателя, не само на предавателната кутия, могат да доведат до този ефект. Сайлентовите втулки на носачите също. Всеки един луфт в окачването може да доведе до тези симптоми, защото при ускорение тягата в колелата е голяма. Аз по-горе писах за кормилния накрайник, защото бях сменил всичко друго по окачването на предния мост и двигателя. Без амортисьорите и пружините. Но след смяната на тампоните, които си бяха за смяна, тресенето и тропането понамаляха, но не изчезнаха. След това се оказа тръгнал единият кормилен накрайник. Смених и него. Тропането и тресенето намаляха още, до почти изчезване. Явно и другият е бил тръгнал, ама съвсем бавно :D След като смених и него след няколко месеца, всичко утихна. Но най ме дразнеше едно придърпване в колелата, което се появяваше обикновено при изкачване и в по-остри завои, когато колата е сравнително натежала с пасажери и багаж. Явно като олекне предницата, луфтовете си казват думата по-ясно. При спускане в завои нямаше проблеми. И такива проблеми съм имал само с Форда. И на Фиата съм сменял тампони на двигателя и носачи с все втулки и шарнири, но не тресеше както Форда. Просто си потропваше и поскърцваше във втулките и толкова. Впрочем покрай тези неща във Форда се случи да сменя и съединителя, че беше сдал багажа и той, но не усетих разлика по отношение на тресенето.

F Focus

Съгласен съм с теб, ама защо ту го има, ту го няма този ефект? ВЕрвай ми, че наистина много се постарах да тествам рязко без жалене и всякак при ускорение. Преди две години е сменен горен тампон на двигателя, който беше тотал-щета, огледа се и тампона отдолу-бил Ок.
Никакво тропане, или почукване няма при никакви условия. При постоянна висока скорост и ускорение, което няма как да е рязко, колкото и да настъпвам педала на газта( ^-^ ) проблем няма. Дано се разбере от какво е? Когато (и, ако) се разбере ще пиша, разбира се! Както казахте Фордьо няма да ме остави за такъв дребен проблем! :)
Не е по темата, ама разхода на масло за 920км. пробег е 200 гр.-тВа е положението признато честно. За разхода на газ писах в темата "Къде зареждате", но по-важна тема ще е "Къде да НЕ зареждате"!

ivchotr

Значи 2.2 литра масло ще отидат за 10000 км. Струва ми се доста този разход.

Колкото до луфтовете...
Понеже от доста време гледам да не залягам аз под колите, освен ако не е нещо хептен на зор, поверявам тези задачи на близки, приятели и познати механици, на които имам пълно доверие. Та при мен се случи така, че единият кормилен накрайник го смених преди носачите с тръгналите втулки и съединителя. И каква беше сценката - закарвам колата при механика, като до сервиза хлопа дори и при преминаване през леки неравности на асфалтиран път. Качва се той да я пробва, минавайки по чер път с едни остри камъни и не чува и не усеща нищо. Ама аз си бях заминал вече и той човекът, нали е обещал, се върнал в сервиза, качил я на криковете, клатил насам - натам и видял луфтовете във втулките, които не бяха чак като за смяна. Та качил се той да ходи да вземе втулки и колата се разтропала яко по черния път :D Той я закарал при негов приятел и там заедно установили и луфта в накрайника. Ама се беше бая ядосал с тези мурафети, дето ги показва Фокусът :D

F Focus

#19
Абе, както съм казвал фокуси от "Фокус" да искаш! ^-^
Проблемът е да са поносими! ^-^
За разхода на масло ми е ясно, че не е ОК!
Въпросът е-да ремонтирам ли двигателят, или да купя друго някакво добиче комби? Ама какво? Разполагам с някакви финанси, та мога да закупя нещо за около 15Х. лева.


ivchotr

А, такива съвети не давам, че после да не ми се сърдят. А и зависи какво очакваш от колата.

ADiDimitrov

При условие че за едни 1500 лв. тоя мотор става като нов, не виждам защо да си хвърляш парите за друк ботурник с неясен произход и болежки  ^-^
Между другото, комшията сподели, че при тази смяна на маслото е пробвал промивка на мотора с Пристаойл и след това Мотул по спецификация за Форд от вносителя във Варна Геосим и в момента няма грам разход, а преди това и неговия Дуратек бараше маслото.

F Focus

Съгласен съм с теб, ама надали ще са 1500лв. само-ако се сменява и ангренажът комплект ще отидат 3000лв. май...
За протокола-бая съм предобрил количеството на маслото-в Китен паркирам под едно дърво, ама теренът е под наклон.
Долях 200гр. масло и преди малко, като проверих нивото на маслото след престой същото е около 6-7мм. над максимума! >:( Хем си знам, че маслото се проверява след престой и на равно място, ама...
Инак двигателят си работи чудесно и тихо.

ivchotr

Карай, бе! И да гръмне, нали така и така ще сменяш колата или в краен случай ще правиш мотора :D

П.П.
Извън майтапа, не е добре маслото да е в повече. Вземи та източи тези 200 - 300 грама дето са над нормата. Можеш да приспособиш някоя помпа от "сапунерка" за течен сапун, примерно. С достатъчно дълъг маркуч ще стане работата.

F Focus

#24
Наясно съм, че не е добре, ама майната му-ще го изгори бързо, а и следващите дни ми предстои само градско.
Че двигателят гори масло е ясно, но и аз допринасям в голяма степен, за което явно няма да ми дойде акълът в това отношение! >:( Ама нали за по-сигурно уж...абе същата работа, като при двутактовите двигатели от времето на соц-а на "Трабант" и "Вартбург", в които съотношението бензин/масло беше 33:1, ако не греша, ама за по-сигурно се наливаше 3-6 пъти повече масло, та и аз така.... Не е по темата, ама от "Равенол"-а съм много доволен! Също не е по темата, но климатика след големият ремонт се държи добре.
Към AdiDimitrov-мисля, че нямам нужда от промивка преди смяната на маслото-след вече няколко смени на маслото с качествено такова на около 6000км. пробег надали има какво да се чисти, а и последното залято масло "Равенол" след 2000км. е абсолютно чисто и бистро-надявам очилата за близо и поднасям щеката пред цайсите и се взирам внимателно, за да видя какво е нивото му.

ivchotr

На Трабанта сипвах по 250 гр масло на 10 литра бензин. Мисля, че това се препоръваше от производителя. Вървеше на бургия и за 5 години докато беше при мен не е имал проблем с двигателя. Вартбурзите имаха някакво друго съотношение, ако не бъркам, но не помня какво беше. Но и при цвайтактерите повечето масло не е на хубаво. Цапат се свещите, примерно.

F Focus

Така е, прав си, не е хубаво, ама аз за по-сигурно (уж) правя една и съща грешка с Фордьо вече 3-та година и не ми идва акълът!
В Китен колата е паркирана под наклон малко наляво и малко надолу с муцуната. Миналата година направих същата грешка с доливането на масло...

ivchotr


locke

Цитат на: ADiDimitrov в 09 Юли 2023 18:41:58Между другото, комшията сподели, че при тази смяна на маслото е пробвал промивка на мотора с Пристаойл и след това Мотул по спецификация за Форд от вносителя във Варна Геосим и в момента няма грам разход, а преди това и неговия Дуратек бараше маслото.

аз на друга кола имам 1,2 литра разход за 11 хил км и онзи ден преди смяна на маслото налях добавката на бардал engine flush, като оставихме колата да работи 15 минути преди точене на маслото. Налях мотул 5w40 по спецификация, че никога не бях ползвал такова

F Focus


"Мотул" са читави масла, ако са закупени от доказан вносител.
Разхода на масло не е притеснителен.