Ford Focus MK3 Eco boost, 1.0/125 - Смяна на ангренажен ремък

Започната от geos, 08 Май 2023 18:13:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Новият ремък може да направи беля единствено, ако не е стегнат както трябва болтът, който държи колелото на коляновия вал. Ставало е вече, та не е нещо невиждано. Не, че ще се скъса ремъкът, а просто се обърква таймингът и клапаните стават на салата.


To4kata

#31
Ето още нещо интересно по въпроса https://www.youtube.com/watch?v=fDkoaPwbfpg
Твърдят, че няма никаква разлика между оригиналния ремък и афтермаркет ремъка на Dayco, коментират и различните ширини. Само не разбрах по-широкия ще стане ли на мотори, които оригинално са с по-тесния или и други фактори имат значение /напр. ролките, нещо сопменават и за пистовия ремък май/. Доколкото видях водната помпа е на пистовия ремък. Това сякаш предполага използването на афтермаркет помпи, ако могат да се сменят при протичане, без да се налага гигантската работа по отваряне на ангренажа. Ако това е така, дали да не се мисли за смяна на ангренажния ремък и във външни сервизи с опит и с подходящи заместители на оригиналните части ::) ? Педпологам, че може да излезе 2 пъти по-евтино от МП.

А ето и как се прави без специализирани инструменти за синхронизиране https://www.youtube.com/watch?v=1rG-P1evthg

Ozzie

Ако си мислите, че всички резервни части в МП идват от на майната си... Застанете, пред някое официално представителство, на коя да е марка и бройте, колко коли на различните търговци на части ще доставят това или онова.
Апропо, отскоро имам доверен човек в МП- Варна, та мога да го питам, откъде аджеба им идват частите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

#33
По темата за различните ширини на ремъците мисля, че ще е много важно да се разбере дали ширината на назъбените ролки остава същата? Ако е така спокойно слагайте по-широкият ремък.
Не мога да препоръчам категорично къде да се смени ангр. ремък на тези двигатели, въпреки, че имам мнение, но всеки сервиз може да се изложи, но във всеки случай ще ме интересува сервизът разполага ли със специализираните инструменти за целта, които наистина не приличат на нищо нормално, пък и са скъпи! :)

saggy

Цитат на: Ozzie в 18 Май 2023 19:20:44Ако си мислите, че всички резервни части в МП идват от на майната си...
Ozzie, повечето части са брандирани с FOMOCO или Ford, т.е. не са автърмаркети. Това, че могат да ползват и автърмаркет части, също е нормално и няма нищо странно.

Цитат на: To4kata в 18 Май 2023 17:14:22Ето още нещо интересно по въпроса https://www.youtube.com/watch?v=fDkoaPwbfpg
Твърдят, че няма никаква разлика между оригиналния ремък и афтермаркет ремъка на Dayco, коментират и различните ширини.
Относно ширините се разбира, че вече използваният ремък е леко раздут от работа и че това е нормално. Казват, че трябва да се ползва като замяна точният ремък за двигателя. Явно в Англия го правят и в частни сервизи, но там Форд е много предпочитана кола и има много продажби. Като гледам в този или в другия форум какво се пише, май МП си остава само вариант за момента. Иначе като им гледах обяснението за смяната, не е проста процедура наистина. Мисля, че и при ФФ2 оригиналният ремък отново е Дайко.

geos

#35
    F Focus - Свещите са F_1770305.  веднъж са сменени и предстои смяна в края на тази или началото на следващата година.
Цена без ДДС за 1 бр. 48,54 лв.
Цена без ДДС за 3 бр./труд  - 109,21лв./24лв.

Доста клипове сме изгледали за смяната на ангр. ремък и затова решихме да е в официален сервиз.
Цената е висока заради смяната на много крепежи, уплътнения и части извън ремъка по предписание на Форд. По желание сменихме водната помпа, но тя е отвън и може да се смени по всяко време, както и аксесоарен/пистов ремък(без ролките). Въздушен и поленов филтър също не са задължителни, както смяната на маслото(може да се запази в чист съд  и накрая  само да се долее).

В коментар на клипа от линка по-горе пише:
Моля, не монтирайте ангренажния ремък по този начин, тъй като ще направите скъпоструваща грешка. Долната шайба на коляновия вал е монтирана по неправилен начин (рамото трябва да е от външната страна и да не е обърнато към ролката на маслената помпа) !!!!

Има ли яснота с колко мм би могъл да се разшири работилият ремък?

Преди две години поръчахме всички елементи на охладителната система от МП и информирано чакахме повече от 10 работни дни, за да ги получат.  Сега се оказа, че няма наличен ангр. ремък и чакахме почти месец. Казаха, че дори не могат  да го поръчат, защото изобщо не го виждат в системата за поръчки. Затова не ни дадоха краен срок, а се обадиха, че е пристигнал.

Някой от вас има ли информация кой е производител на десния тампон за двигателя?

saggy

С поръчките на части заради Ковида е още трудно. 3 години след пандемията още се чака, така че не е странно. Аз сложих дискове и накладки АТЕ, защото само такива имаше в Ауто+. В сайта https://ford.7zap.com/en/car/ можеш да си намериш частта и да видиш какви производители я произвеждат. Иначе се съмнявам някой да знае производителя на тампона. Слагай някакъв и да се свършва, никой тампон няма да е вечен.

F Focus

Аз пък не бих барал тампона! ^-^  За марка казах-"Феби".
Но, ако наистина е тръгнал да си "ходи" при ФФ-2 1.8 и 2.0 Дуратек се скапва меката връзка, която е на изкл. неудобно място, ( при МК-3 нямам представа на по-достъпно място ли е?), та заради наистина скапан тампон сменявах меката връзка, което ми струваше общо 300лв.-60лв. за самата връзка и 250лв. за труд. Цени преди 3 години.  На някой може да му се види скъпо, но знам случаи, когато за тази операция са сваляли изпуск. колектор, заварили са по-тънка връзка и цената е била по-висока!
След много години експерименти с ауспухаджии ходя само в един сервиз и никога не се е налагало да се връщам по няколко пъти за рекламация, което си е губене на време най-малкото. Плюс неприятни емоции!

F Focus

#38
Мисля че тази тема е правилното място да споделя едно-друго относно поддръжката визирайки основно по-новите фордаци с Екобуст, какъвто е автомобилът от темата.
Какво искам да споделя-днес посетих сервиз "Том-Форд", щото след основния ремонт на климатичната с-ма, за който писах шефа не се беше подписал на гаранцията-взех колата в неделя и него го нямаше. Та днес се видяхме и се оплака, че след пандемията от "Короната" и след войната в Украйна доставката на оригинални, или наистина качествени афтър-маркет части е намаляла драстично и нещата се подобрявали мнооого бавно. Нямало читави ангренажни и дори пистови ремъци за Екобуст, както и читави горни тампони на двигателя, дори много неща липсвали в МП-дори за ФФ-2. Ако имам време ( и ме изтърпят (tooth) ) много обичам да се навъртам и зяпам какво-що и как се прави, та 2 часа гледах отпочването на смяна на ангр. ремък на 1.0 Екобуст, като шефът каза, че са намерили читав ангренажен ремък, ама ще върнат старият пистов, щото не могат да намерят читав (!?) В сервиза отлежаваха два Форда с 1.0 и 1.5 Екобуст двигатели (вторият в гаранция на 100Х. км. с тотал-щета, като МП не признава гаранцията и е заведено дело с/у дилъра), та междувременно собственикът ще я ремонтира за своя сметка, щото "съдебните" дела в наше село са пълен кенеф-влачат се с години, но за сметка на това са несправедливи! >:(
Нямам представа така ли е наистина-само споделям, щото ми се видя странно! Повтарям-за разлика от други никого не препоръчвам и за никого не гарантирам-сам се ориентирам при лична среща и разговор, и ако отговорите ми харесат съм ОК, ама това си иска опит! Пример-ако след смяна на ангр. ремък на Екобуст ми се стори, че двигателят тресе повече на празен ход и отида в друг сервиз, за да поискам да ме закачат на диагностика що така, и ми откажат, ще повярвам на сервиза, защото е пълна тъпня да искаш нещо такова за нещо такова!  (tooth) Инак 90% от сервизите ще ви вземат парите за няма нищо!

П.С. Сещам се, че един от хората тук (да си признае кой е, че забравям-съжалявам! >:( ), който призова да си правим колите овреме, че идват много лоши времена, за което му вярвам напълно! Авторката на темата в сервиза са  запомнили  ^-^ ), като казах, че аз съм ги препоръчал-не се ебавам, или подигравам-наясно съм как човек се лута кое-какво-къде и дали?! И, аз съм същият, особенно, като сменя марката и тъкмо съм се спрял на определени сервизи и майстори, и хайде отначало !А Форд-а ми е седма кола (демек съм дърт), та аман...Абе да сме живи и здрави!
Накратко-не, че не се повтарям, или потретям-собствениците на Екобуст да сменяват маслото на 300 мото-часа работа на двигателя. Обяснявал съм подробно защо и повече няма да го правя.
Обещавам си занапред никого-за нищо да не препоръчвам (освен себе си :) ), така, че не очаквайте нещо подобно от мен и моля да не ме питате къде, за какво и т.н.

Хубава вечер и наздраве! ^-^

To4kata

Качвам един клип относно задължителните за смяна части при смяната на ангренажа. Ще чуете обаче и нещо интересно относно ремъците, което ми се струва, че не се знае. А именно, съществува нова подобрена версия на ангренажния ремък, която е с ширина от 16 mm и заменя предходните два ремъка (18 mm и пак 16 mm), за които се твърди, че са с пропуски в качеството. В клипа са пояснени номера и означения. Споменава се, че от Форд не вдигат много шум по този повод. Още по-лошото е, ако всичко това е вярно (а изглежда да е така),че Форд все още продължава да предлага и монтира в официалните си сервизи и старите версии на ремъка  >:(

Ето https://www.youtube.com/watch?v=6esZfh7R75g