За или против за поставянето на газова/метанова уредба на бензинов автомобил

Започната от ForeverFord, 18 Ноември 2012 16:16:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

Цитат на: BIGFORDFAN в 22 Ноември 2012 10:27:14
http://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...
Това е страхотна кола,  аз също бих я взел вместо Монди Мк4 екобууст, но не бих и сложил АГУ. Все едно под костюм на Армани да сложа риза и вратовръзка от битака. За любителите на АГУ има С-класа на газ: фарбично С200 за метан!


whaaazp

Цитат на: hotblooded в 20 Ноември 2012 18:33:52
   По-малкото проблеми на бензина са именно защото можеш да му сложиш АГУ.  А на дизляка не можеш.


Можеш можеш  ^-^

Само че работят на  40% дизел и 60% Газ /примерно/.  8)

Dmitarcho

Цитатhttp://www.mobile.bg/11350800520286393 Аз пък предпочитам това пред Мондео Екобууст за 40к лв, пък ако трябва и за ГИ бих се прежалил...

малко съм офф ... ама тоя Мерц, защо толкова ми лъха на Дачия вътре .... Това оригиналната конзола ли му е ... баси грозотията !!!
Ръца Пръца

blago87

Колеги, а защо пък да не погледнем нещата от този ъгъл: някои гледат на колата като средство за пътуване, други го съчетават и с удоволствието. Защо да не можеш да си направиш кефа на достъпна цена. Нима аз нямам право да си купя примерно посоченото по-рано СТ и да си го карам на газ, при положение, че мога да си я поддържам и ще ми върши работа и във всекидневните пътувания,а и като поискам да си направя кефа на душата. За показните коли от класа на МЛ С500 или Кайен според мен също не е селско да си ги караш на газ, да ама ако просто можеш да си позволиш да купиш и поддържаш тази кола и просто искаш да си оптимизираш разходите( в което няма нищо селско) друга е ситуацията обаче с келешите ,които си купуват кола, само, за да ги забележат и да се правят на тежки по кафетата, а в същото време нямат кинта да я обслужат. Имам един приятел който често пътува за Щутгарт и ми казваше, че супер често засича такива мотори >V6 на газ и си ги карат бизнесмени, а не някои типичен за нашата действителност комплексар. Даже ми каза( за това не съм 100 % сигурен, че е вярно, защото не съм го чувал другаде), че можеш дори да си поръчаш от около 1 година С500 с оригинална газова, монтирана в завода на Мерцедес. По принцип аз, тъй като имам преки наблюдения върху ГИ и карам моята вече 20к км на газ, мога да кажа, че ГИ би била максимално ефективна на по- голям мотор. В случай, че големите разходи за гориво са пречка, ами ето ти вариант да станат достъпни. Всеки има право да иска да кара кола която да му прави кефа. Значи ли че ако не може да си позволи да я кара на бенз трябва да не я кара изобщо, че то по тази логика ние българите трябва само пеша да ходим, че с тия цени на горивата и с тия заплати ние не можем и дизелова кола да караме. Примерно 100км с едно Мондео мк3 130к.с. излизат между 17 и 20 лева горе долу, а с горе посоченото Мондео ще са около 22-26 при нормално каране, да ама като поискаш да пуснеш конете да бягат те са там и те чакат. Колото да монтажа на ГИ в България както във всяко 1 отношение разбирачи и за  това изникнаха много, ама майсторите са кът. И в следствие се появяват и адски доволни и също толкова недоволни клиенти. Факт е обаче, че карането на ГИ е доста по икономично, избива се бързо при среден пробег от около 20к км на година ( при по- малко инвестицията се обезсмисля-кога ще избиеш 1200-1500лв) и в същото време не те лишава от удоволствието което получаваш на бенз.

Bobi

Колега, никой не оспорва икономията от карането на газ. Ама Кайен и s500 на газ, аре моля ти се!

blago87

Е добре,ти имаш пари да си я купиш, имаш пари да я поддръжаш, въртиш и голям километраж и искаш да пътуваш комфортно, защо да не си намалиш разходите наполовина без да се лишаваш от нищо странично?

whaaazp

Цитат на: dmitarcho в 22 Ноември 2012 21:28:45
малко съм офф ... ама тоя Мерц, защо толкова ми лъха на Дачия вътре .... Това оригиналната конзола ли му е ... баси грозотията !!!

Да беше и на цената на Дачия, нека да е грозен..  :D

Оригиналната конзола е - без навигация /тв/  ^-^


Backstage

Цитат на: blago87 в 23 Ноември 2012 00:04:27
Е добре,ти имаш пари да си я купиш, имаш пари да я поддръжаш, въртиш и голям километраж и искаш да пътуваш комфортно, защо да не си намалиш разходите наполовина без да се лишаваш от нищо странично?
ами много просто братле...някой го беше казал горе ама кой да прочете...
вие не разбирате ли че който има пари за такава кола,да я купи и после да я поддържа му е ПРЕЗ ОНАЯ РАБОТА колко ше харчи пущината!!!
защо да си образува нерви с неква газ? оня иска да тъпче педала с тежките обувки и тва да си върти гъза....ТОЛКОВА

hotblooded

Цитат на: blago87 в 22 Ноември 2012 23:57:08
Факт е обаче, че карането на ГИ е доста по икономично, избива се бързо при среден пробег от около 20к км на година ( при по- малко инвестицията се обезсмисля-кога ще избиеш 1200-1500лв) и в същото време не те лишава от удоволствието което получаваш на бенз.
Икономично - ДА! Но удоволствие..... колкото мастурбацията може да бъде секс толкова и карането на нова скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!


dimkaraganchev


hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 23 Ноември 2012 08:50:41
А бе то и да караш дизел е като да пушиш след секс... :D
То цигарите станаха по-скъпи от секса да го е....

Alexi

ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))

Иван Вълков

Цитат на: Alexi в 23 Ноември 2012 09:10:38
ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))

То не е задължително печката да е толкова мощна. И аз мога да направя една Шипка и колегата ще остане доста очарован от  въртящият момент на моето муле.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

 Все пак дизляците са масово с турбо, а бензините масово са атмосферки. Ако става въпрос само за вървеж/разход - големите дизляци наритват бензините със същата мощност че и малко отгоре като вървеж, а разхода е 60-70% от този на бензин. Мондео Мк3 - над 2.2 TDCi е само 3.0 V6. Разходи - ако двете коли са в еднакво състояние и пробег - изравнени.

HEKTOR

 на знам  защо спорите за глупости  като  е видно имам  приятел на метан 100км -8лв   аз  100км -20лв дизел   така че    който  кара много   метанче

ffmk1l

Викам, ще я подмина тая тема, но не издържах... :))Според мен и двете страни имат право донякъде. Кое е по-селско според вас-да караш СТ на газ, с резервоар пълен догоре, изпъната, технически поддържана кола, или да я караш на бензин, ама като спреш до колонката да смутолевиш: сложи А95 за 20 лева?
Аз например съм си преценил, че искам да карам с нископрофилни гуми през лятото, гумите са втора ръка-това селско ли е? Ако питаш някой, ще ти каже, че предпочита да е с нови 14-ки, отколкото с карани 17-ки... Еми аз не съм от тези.
Ако колата е добре газифицирана, защо не? За коли от класата на 911 например не говоря, там вече е извращение и според мен.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 23 Ноември 2012 09:10:38
ми ела да те повозя на печката да видиш как пуши трака и не върви :)) ще стискаш дръжката на вратата с побелели кокалчета :))
Едва ли ще ме впечатлиш с печката си. Знам много добре как пуши и трака. :D

Pyrhel

Всички тръпнем в очакване да ги видим тия твоите прословути, лачени, вървежни и икономични Примера и Фиеста. Покажи ни как връщат пари през жабката и как си вдигат предните гуми по светофарите. Пък ако туриш и една снимка на Панасоника от сетком-а... (bow)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

escobar

Между другото, доста хора смятаха и дизела за гадно пушещ, тракащ, бачкаторски вариант, ама сигурно 50 % от колите вече са дизел в България.
За суперкарите съм съгласен, че е прекалено да газифицираш. Но има толкова много непретенциозни автомобили, които харчат по 10-12 на градско...
ML не го възприемам като суперспортна кола, а като мултифункционална кола с по-висок клиърънс и 4 по 4. Спрямо Лендкрузъра, който канери много повече, ми харесва около 200-300 пъти повече.


dimkaraganchev

Цитат на: Pyrhel в 23 Ноември 2012 19:44:36
Всички тръпнем в очакване да ги видим тия твоите прословути, лачени, вървежни и икономични Примера и Фиеста. Покажи ни как връщат пари през жабката и как си вдигат предните гуми по светофарите. Пък ако туриш и една снимка на Панасоника от сетком-а... (bow)
Да, и 3-те си бачкат без грешка вече 8 зима. :D



А ето ги и моите "прословути, лачени, вървежни и икономични" и т.н. коли:



Май трябва да промените заглавието на темата. Защото не визирате поставянето на АГУ на масовите двигатели, а по-скоро на бегачките.

mapmot


hotblooded


mapmot

Ярослав, собственика на заведението Макалали в Пловдив. :) Имах честта да се повозя, докато търсихме Приус за моя приятел. А снимките са от Арапя, където също направиха Макалали.

Alexi

при нас всичко е извратено .. няма да се учудя някой да си купи електромобил и да го зарежда с дизелов генератор :))

hotblooded

Цитат на: Alexi в 29 Ноември 2012 15:18:44
при нас всичко е извратено .. няма да се учудя някой да си купи електромобил и да го зарежда с дизелов генератор :))
От мрежата е по-евтино. И то доста. Дори да си купиш дизел генераторна група от локомотив или кораб - в най добрия случай ще си на кантар.

hotblooded

Цитат на: mapmot в 29 Ноември 2012 15:11:42
Ярослав, собственика на заведението Макалали в Пловдив. :) Имах честта да се повозя, докато търсихме Приус за моя приятел. А снимките са от Арапя, където също направиха Макалали.
Предполагам че е на СПГ (метан) или бъркам?
технически няма никакъв проблем, просто  понякога не мога да разбера хората.... Защо си е взел хибрид, че е сложил и АГУ... Да си беше взел корола и да си сложи АГУ - с разликата до Приус щеше да кара 2 години.

Alexi

то това е купено втора употреба там разликите са малки в цената

mapmot

Цитат на: hotblooded в 29 Ноември 2012 16:09:50
Предполагам че е на СПГ (метан) или бъркам?
технически няма никакъв проблем, просто  понякога не мога да разбера хората.... Защо си е взел хибрид, че е сложил и АГУ... Да си беше взел корола и да си сложи АГУ - с разликата до Приус щеше да кара 2 години.

BRC газов инжекцион, предполагам LPG. Технически е доста трудно, поради това, че ДВГ се пали и гаси постоянно, а когато е само на ток, ECU-то връща разни странни сигнали за параметрите на ДВГ - обороти, throttle position, и т.н. Примерно като се опитах да си направя мап на моя автомобил, имах разни стойности за 8000 оборота, които се появиха докато бях в режим на ток.

Королата докато ѝ сложиш екстрите на Приуса, щеше да стъпи на същата цена, предполагам. Според мен също си е извращение газова уредба на хибрид, но света е голям и хора и автомобили всякакви.

hitrata_lisi4ka

Много мразя такива гъзари, дето карат на газ/метан и не знам си какво още, което е взривоопасно и НЕ СА обозначили по никакъв начин факта, че ас една движеща се бомба!
Искам нещо русо, може и метла!