Търся човек сведущ относно пазаруване в "Али Експрес"

Започната от F Focus, 09 Март 2023 14:00:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,

Убеден съм, че много ще Ви изненадам с питането си, което някак не пасва много на автомобилен форум, ама съм дърт, много приятели измряха, пенсионирах се, а с някои тук се познаваме поне виртуално, та затова реших да попитам във Форума...Съвсем доскоро ръководих много младежи, които са много в час, ама направо ме е срам да поискам помощ от тях. Искам да закупя от "Али"-то радиоуправление, самолет, двигател и някои други джаджи за целта. Ако някой откликне ще му се отплатя, дори и да не иска! ^-^ Наясно съм, че се плаща предварително, че се иска регистрация там, ама какво-що и как се случва за целта ми е тъмна Индия, както се казва! Парите, разбира се ще дам предварително. И още-за сума около 5-600 Евро минава ли се митница, или пратката се получава без проблем в пощенска станция?
Дори и никой да не откликне не бих могъл да се нацупя, разбира се, но пък всякакви мнения и съвети по питането ще са ми полезни, за което благодаря предварително!
Ами това е, което исках да попитам.


ivchotr

Щом се оправяш с форумите, глайдър, ще се оправиш и с Алито. За целта и то заради собствената си сигурност, би било добре да си направиш виртуална банкова сметка, която е различна от тази, по която ти превеждат пенсията. Тази сметка я зареждаш с толкова кинти, колкото ще ти струва поръчката, с цел ако я хакнат, да не могат да свият нищо от там. Регистрация в Алито се прави както във всеки друг сайт. Адреса, на който ще ти изпращат пратките, го пишеш с латински букви, без да транскрипираш на английски. Демек, ако живееш в блок, го съкращаваш "bl. 5" примерно. Етаж е "et. ...", вход е "vh. ..." и т.н.
От известно време не се минава през митница, без значение за каква сума си закупил стоката, тъй като бай Китаец ти начислява налога в цената. Препоръчвам ти да разглеждаш внимателно цените на стоките и съответно цената за доставката (т.нар. "shipping"), защото от десет различни продавачи един предлага най-ниска цена за един и същ продукт, а няколко не начисляват пари за транспорт. Като поразгледаш сайта, ще се ориентираш за какво говоря. При по-скъпи стоки е добре да се поинтересуваш и какъв е обменният курс на валутата, през която ще плащаш, защото на долара, примерно, се мени всеки ден и при висока стойност на стоката ще платиш повече, ако доларът в този ден е по-скъп.


F Focus

Благодаря за отговора!
Май ще опра до услугите на бивш колега.


Pyrhel

Няколко неща от мен - гледай рейтинга на продавачите и ревютата, оставени от хората.
Избягвай новите продавачи без рейтинг - може да предлагат нещо, което не е налично и да не го получиш никога или да са измамници - пари няма да загубиш, но ще чакаш много време, за да разбереш, че трябва да пуснеш искане за възстановяване.
Ако имаш възможност за избор - НЕ избирай въздушен транспорт. В София има 2 митници - на ЖП гарата и на летището. На втората ще влезеш във филм ако трябва да си освободиш пратката.
"Free shipping" не означава безплатен транспорт, а че транспортът е в цената на пратката. Ако си на митница и нямаш отделно транспорт - ще платиш мито и/или ДДС на цялата сума, а не само на стоката. Това не значи автоматично "избирай винаги отделен транспорт" - ако по някаква причина отвориш искане за възстановяване на сумата, в зависимост от ситуацията може да върнат само сумата на артикула, но не и на транспорта.

И много важно - чети внимателно цялото описание на артикула - понякога на снимката е цял артикул, а в действителност продават само част от него.

Ако прецениш, че те устройва - харесай си стоките, прати ми ги да ги погледна или ги пусни тук, за да видим дали има нещо подозрително в обявите. Да не говоря от името на всички, но вероятно повечето не биха се съгласили на такава услуга, защото ако нещо се случи с артикула по път или е некачествен - те трябва да се занимават с връщане и пр. Затова - може да организираме някое форумно кафе уикендите и ще покажа/ем как се прави поръчката, която ще си дойде директно при теб.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Хм. До преди 2 - 3 години се обмитяваха стоки на стойност по-висока от 30 долара, ако не бъркам. Или малко повече. Имаше опция да се оторизира пощата да свършва тази работа вместо купувача. Пиша пощата, защото аз ползвам услугите на държавните Пощи. След това казаха, че ще се обмитява всичко, без значение дали струва долар или хиляда такива. От тогава съм поръчвал всякакви неща за всякакви суми, но никога не са ме разкарвали да си ги вадя от митницата. Забелязвам, че съответната такса се начислява директно към цената на поръчаната стока и не ми остава нищо друго за правене, освен да отида до пощенския клон и да си получа пратката, когато пристигне. Днес си получих едни отвертки с нестандартен рисунък на накрайниците, че са започнали да слагат видии с подобни глави по разни електроуреди, дето нямат развиване с нормални отвертки. Даже ги пробвах и на един блендер. Работят :D


Ozzie

Като цяло, пратките за физически лица (лична употреба) са освободени от мито*, не и от ДДС. Последното, китайчетата начисляват автоматично на база държава по регистрация, още докато разглеждате стоките. Казвам го, защото често поръчвам дреболийки от там. Не ми се е случвало, да поръчам нещо за 3$ (примерно) и като чекирам най-накрая, цената да е завишена на 3,60 $

*Поръчвал съм мобилни телефони (единични бройки, стойност над 100 лв.), като винаги съм си ги получавал в пощенската станция по регистрация.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus



F Focus

Цитат на: F Focus в 11 Март 2023 20:32:29Ясно-благодаря за отговорите!


Pyrhel-ако организираш такова кафене почерпката ще е от мен за всички присъстващи! Молбата ми е, ако може да е след 05/04/23г., когато вече ще съм пенсионер, какъвто съм от 6 месеца, но тогава напускам и ще се пазаря да остана с намалено работно време, или заплашане на час, или изобщо да не бачкам-тВа м/у другото.
Искам да закупя неща за около 500-800 Евра, та нещата трябва да са сигурни.

П.С. Май отдавна няма срещи...


ivchotr

Ами не знам... Преди години колеги постоянно се разкарваха до митницата баш заради мобилни телефони. Аз телефони от Алито не съм поръчвал, ама съм поръчвал външен хард диск, примерно, който струваше над 220 лв. някъде. Или пък чаркове за колите и моторите, които също са били на цени за обмитяване. Но не съм ходил до митницата нито веднъж. Освен митниците да си избират жертвите на случаен принцип, друга логика не виждам.


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr



zloster

Цитат на: Pyrhel в 12 Март 2023 11:44:09https://customs.bg/wps/portal/agency/home/info-citizens/receiving-stock/taxation_shipments
И това тук от Български пощи: https://www.bgpost.bg/bg/485
Малко по-подробно е разписано.

"Историческа справка и Европата": ПокажиСкрий
За протокола: през 2016-та година някъде цитаделата Брюксел реши, че иска повече кинти приход от ДДС. И си "осъвремени" облагането с ДДС като махна минималната стойност на пощенските пратки. Практиката на търговците от чужбина тогава беше да декларират пратките като подарък или с много занижена цена, че да слязат под прага. Та от 2016-та насам някаква част от малките пратки се спираше на митница. И трябваше да се мине през процедурата "освобождаване на пощенска пратка". А за тази процедура се ползваше тайното магическо заклинание "EORI номер" (https://www.egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/agentsii,%20sazdadeni%20sas%20zakon/uslugi-199/2686). Съответно различни фирми включително и Български пощи предлагаха услугата "Представителство пред български митници за освобождаване на пратка" (без да имаш EORI на името на лицето получател). Получих веднъж една безплатна рекламна тениска от САЩ през този период - някъде 10-12 лв. беше цялото "удоволствие". Платени на Български пощи.

Та за да го няма цялото това "удоволствие" със задържане на митница, в момента карат чуждите търговци да ти вземат ДДС-то с плащането на стоката. И съответно си получаваш пратката директно, защото вече е минала митница автоматично.
Проста сметка на коляно показва, че за 2-5 лв. ДДС отиват няколко десетки минути работа. А заетите служители не вземат стотинки на час за тази работа и като трябва да обработят 20-30 такива пратки днес? Не излиза сметката никак. Та идеята от самото начало си беше:
1) тъпа
2) проста
3) тъпа и проста
4) просто тъпа
5) всичките изброени заедно
но това е светлата еФропейска бюрократичната мисъл и рожбите ѝ. А ни се набива в главата да милеем за нея.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


F Focus

Здравейте отново, макар, че темата се води, като неактивна.
Днес за сефте поръчах нещо от Али-то за около 40 щатски долара. Въведох номер на карта, валидността и, имена на собственика, трите цифри отзад и о чудо-нито се наложи да въведа 4-цифреният код за интернет-банкиране, нито шест цифровият код, който банката ми изпрати-кВо става? От Али-то получих съобщение, че плащането е извършено. и благодарят за поръчката...
Ще съм благодарен, който е в час да ми обясни какво-как и защо се случва?


Ozzie

Може би трябва да уточниш, за коя банка става въпрос. Общо- взето, всяка банка има своя си политика относно on-line плащанията.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Няма да се плашиш. Щом китаецът е взел парите, остава само да чакаш да ти дойде поръчката. След ден - два като кликнеш в раздела "Поръчки" в профила си, ще имаш възможност да я следиш. Трябва да натиснеш бутона "Track order". Там ще виждаш в кой ден до къде е стигнала стоката.
Иначе, онези кодове ще ти трябват когато правиш транзакции по разни сметки, примерно към тази на тъщата :D
Всяка стока си има и идентификационен номер, с който можеш да я следиш в глобалната мрежа за трансфер на стоки. Български пощи са част от тази мрежа и повечето стоки можеш да ги следиш и там. Някои номера обаче, които дават китайците, не са проследими. Ама тя системата си казва, че това е така. С времето ще му свикнеш. Важна беше първата крачка. Внимавай и какви бутони натискаш и ако не си сигурен в значението на някой термин, първо си го преведи с речник. В "Моят Алиекспрес" можеш да даваш отзиви за получените стоки. Разгледай сайта, има интересни възможности. Едно от важните неща е, че ако стоката не ти дойде в указания от системата срок, можеш да поискаш да ти възстановят сумата, която си платил за неполучената стока. Обикновено няма проблем с връщането на парите.


F Focus

Благодаря за отговорите!
Към банка ДСК съм. Последният месец пазарувах он-лайн няколко пъти от Австрия и без 4-цифреният постоянен код, и 6-цифреният код, който банката изпраща при опит за плащане (май се казваше 3D-code, ама какво му е 3Д-то?) никакво плащане не можеше да мине, докато при бай Хой китаеца никЪф проблем! И защита никаква, май...?
На всичко отгоре има един друг проблем-познат, който ми направи регистрацията бая е объркал номера на улицата-вместо 103 е написал 3, а аз не съм гледал какво пише-нерде Ямбол, нерде Стамбул! При поръчката на няколко пъти се опитах да сменя адреса за доставка, ама йок-все ми изписва Fault! Индианска ми работа...
Поне телефона е верен, та се надявам да ми се обадят.


Stanislaw

За по-дребни суми директно си ги тегли без да изисква кодове. За трицифрени най-вероятно транакцията ще бъде отказана от банката и ще трябва да се свържеш с тях за да позволят плащане.
За смяна на адреса си отиди в настройките на профила. В най-горните редове трябва да имаш меню за шипинг адрес. Там може да го промениш.
Колкото за настоящата пратка - с евтиния шипинг най-вероятно ще отиде в пощенската станция и от там ще ти се обадят да идеш да си го вземеш. Ако е с по-скъп шипинг може да дойде и по-куриер, отново ще се свържат с теб за уточняване на доставката.


F Focus

Добре ме съветваш, Станиславе, ама регистрацията ми е на телефона чрез gmail.com, а не на лаптопа, където ми е по-лесно, и въобще не мога да се ориентирам относно профил-мофил къде ми е, и къде са разните му там настройки?! >:(  Имам иконка на телефона на "Али"-то, отварям я и толкоз-поръчвам на воля без нИкви ограничения, кВото си искам-ама на грешен адрес! :))
Ако не си виждал индианец досега-ето ме! >:(

П.С. Чак на мен ми става неудобно да Ви занимавам с некадърността си по някои въпроси, затова ще се радвам, ако някой желае да ми помогне, за  да ми промени номера на улицата, че да живна най-накрая, да си поръчвам смело, и да спя спокойно! :)
Ще почерпя, разбира се!


Stanislaw

Отваряш си приложението на алиекспрес. Минават рекламите. След това си на началната страница. Огледай за иконка с човече, под която пише Account или Профил. Предполагам е долу в ляво, избираш я и ти отваря профила. Сега търсиш Settings, вероятно е с иконка зъбно колело горе в ляво, избираш я и там вече трябва да имаш меню за шипинг адреса, като влезнеш в него има опция за промяна на въведения вече адрес.


Ozzie

Само да кажа, че от пощата вече не се обаждат, а пращат автоматично генериран SMS, в коя пощенска станция е пратката. Поне във Варна. За други градове не твърдя нищо.
Има и отделни изключения, пратки са ми идвали не по пощата, а чрез куриерска фирма. Веднъж със Спиди и веднъж с "Express One"

Edit:
Понеже и аз съм към ДСК, за не всички on-line плащания се изисква шест цифрен код и личен PIN код.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

И аз последната пратка я получих с ЕкспресУан. Май чайника си избира кой куриер да ползва. Даже в Алито ми изписа, че има проблем с доставката, а тя вече беше при куриера и те ми бяха пратили СМС да си я получа. Пощите пращат СМС от доста време, обаче когато им бяха хакнали системата, пращаха хартиени бележки в пощенските кутии на адреса.

ФФокус,
Щом имаш профил в сайта на Алиекспрес, можеш да се логваш от всякаква машина - кеф ти телефон, кеф ти компютър. Просто трябва да си знаеш юзернейма и паролата. Като си влезеш в профила ще се ориентираш кое къде е. Просто не потвърждавай нещо, за което не си сигурен.


F Focus

Пак съм аз по темата-извинявам се, но се надявам да е полезно и поне малко интересно.
От бай Хой-китаеца все още няма нищо, а би трябвало. Както писах, но да Ви подсетя, че аз съм си виновен, защото вместо № 103 на улицата, колегата, който ме регистрира е писал № 3! Но пощенският код и тел. ми номер са верни. Ходих в пощенската ми станция, обясних проблема и ме препратиха към Централна пощенска станция, която обслужва грешният адрес. Завчера отскочих до там, като преди това звънях по даденият тел. от нет-а..."временно няма връзка с този номер-опитайте по-късно"! Никакъв шанс, разбира се! Много странно, че Централна пощенска станция в София според заданеният адрес се оказва в Студентски град ( ул. академик Стефан Младенов № 1), а всъщност е на ул. "Гурко" №5!?!?! Баси идиотщината! >:(  Както и да е-в Централна поща на ул. "Гурко" ми казаха, че ако има телефон ще ми се изпрати смс, а ако няма ще се изпрати писмено известие, ама в Унгария е централният хъб за преразпределяне за Европа, та, ако пратката е преопакована ( по някаква причина?) телефонът може и да го няма?!
Пратката, която очаквам е за 30 щ.д., които ще го преживея, разбира се!
Възмутен съм на какви дебели, грозни, проклети, недо-бани явно и много меко казано нелюбезни лелки се нагледах-не, че съм очаквал друго, ама ние им плащаме заплатите на подобни пачи, все пак, мамка им проклета!
Убеден съм, че такЪви служителки в Български пощи ще използват и най-малкият повод да върнат пратка от едната проклетия и чувство за малоценност!
Отдавна съм разбрал, че сме много назад и встрани от цивилизованият свят.


KoCMoHaBTa

По принцип може да провериш по тракинг номер къде е пратката.
За глобално тракване, може да ползваш parcelsapp или 17Track, като по лични впечатления първото вади повече информация.
За българия - отиваш в сайта на български пощи и там има едно поле "проследяване на пратка" - въвеждаш номера и ако има платен тракинг - ще ти покаже къде е. Щом е 30 долара, доста вероятно да има платен тракинг.

Тука искам да вметна, че понякога доставките идват със speedy или express one - така че първо провери през глобалните сайтове кво пише.

Алтернативно, звънкаш от време на време (примерно веднъж в седмицата) в пощата която обслужва адреса към който са ти пратили пратката - по принцип ги държат около 20 дена преди да ги върнат (поне в Пловдив).

В алито, ако наближи края на времето за доставка (delivery time), примерно остават 5-6-10 дена - може да пишеш на търговеца да ти го удължи - аз винаги им пиша нещо от рода на - "Hi, I still haven't received the items, could you extend the delivery time?" и в 90% от случаите в рамките на 1-2-5 дена ми го удължават с 2 седмици. Повтаряш процедурата колкото ти се чака - аз съм повтарял до 3 пъти.

Ако ти изтече delivery time-a - отваряш диспут с причина че не си получил пратката и ще ти върнат парите на 100%. Ако имаш късмет - ще ти дойде и пратката някой ден. Но да не се злоупотребява с това, понеже хващат тарикатите и ги банват - ползвай го само ако наистина си изчакал достатъчно и нямаш информация за тракинг.


Ozzie

Цитат на: F Focus в 14 Май 2023 15:16:01От бай Хой-китаеца все още няма нищо, а би трябвало.
т.е.,
1. Крайния срок за доставка е минал, а все още не си получил нищо?
2. Проследяването на пратката показва, че въпросната е в местната поща, а все нямаш вест от тях?

В Унгария никой няма да ти преопакова пратката. Както е тръгнала от Китай, така и ще си я получиш.
И последен въпрос - в крайна сметка, смени ли адреса в акаунта с верния?

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Смених си адреса с правилният, ама впоследствие.


ivchotr

По принцип срокът за доставка от Чайна Майна е 90 дни. Ако са на път да изтекат... баси как лети времето :-[
Спиди и ЕкспресУан също пращат СМС за пристигналата в техен офис пратка, така че едва ли ще имаш проблеми с получаването ѝ. Ако не ти изпратят СМС от пощата, значи пак са им хакнали системата. Ама скоро не са ги хаквали, така че би трябвало и там да нямаш проблем.
В Студентски град е "шапката" на пощите. Управата, така да се каже.


F Focus

Леле-как 90 дни?! Разгеле междувременно намерих, каквото ми трябваше в наше село, та си реших проблема-вече мога да "летя", така да се каже, ама времето до края на месеца ще е скапано-то зима нямаше, ама и пролет явно няма да има, ама да видим кога ще дойде лятото? :-[
Моля за мнение относно сроковете за доставка от бай Хой от хора минали по този път, че ме интересуват някои неща за закупуване.
Имам познати, които са поръчвали от Китай и нещата им пристигат за около 20 дни.


Ozzie

Виж сега, недей да приемаш всичко написано в темата за чиста монета. 90 дни срок за доставка е твърде дълго време и рядко се среща. По такъв начин, търговеца гледа да се предпази от връщане (загуба) на пари, заради доставка, която не е пристигнала навреме.
Като влезеш в профила си и след това в списъка с поръчките, чукваш бутончето "Order details". Според настройките на браузъра, или ще ти отвори нов прозорец, или ще зареди информацията в същия. Търсиш "Estimated delivery date" и гледаш какво пише там. Ако все още не си просрочил, просто си запиши датата някъде, където ще ти се набива постоянно на очи. След като мине тази дата, а още не си получил нищо, имаш 15 дни срок да заведеш претенция (да го кажем така, че диспут не ми харесва като определение). В този случай, китайчето ще опита да шикалкави нек'ви али-бали и ще иска да оттеглиш претенцията. Отговаряш културно, че ще я оттеглиш, ако пратката пристигне преди да е изтекъл срока за разглеждане. Последния е седем дни, така че я дойде, я не за тези седем дни, но са се случвали и такива неща.
Имай и едно на ум, че системата на алито, автоматично ще отчете пратката като доставена, след като изтече срока за доставка. Пише го в раздела "Данни за поръчката".

P.S. Както виждаш от картинките, часовничето съм го поръчал на 04.05 т.г. Трябва да е тук не по-късно от 14.06., което на половината от посочените по-горе 90 дни.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Благодаря, Ози!
Да му се не види! От Европа нямам никакви проблеми с доставките.-всичко идва за 5-10 дни, ама много неща, които ме интересуват ги няма. Разбира се при бай Хой е малко по-евтино, но за протокола забелязах, че не винаги сравнено с европейския доставчик-дори напротив! Имам предвид наистина качествени оригинални неща, а не китайски заместители, които често не стават.
Абе, както писах аз съм си виновен, че адресът е грешен, но пощенският код на станцията и телефонът ми са верни и ми остава да разчитам на съвестта на някоя проклета, дебела и недо-бана лелка, каквито са болшинството държавни служителки, която с най-голям кеф ще върне получената поръчка!
Тези дни пак ще посетя пощенската ми станция и ще се получи "интересен" разговор!

П.С. Мисля, че ще е полезно всеки да сподели личен опит с доставки от различни места и сайтове по темата.


Ozzie

Добре Уе, Бай Хой, по-горе ти дадоха два сайта в които можеш да проследиш пратката, не знам, за къФФ чеп ти е да ходиш да си късаш нервите, че и тези на служителките? Само не ми излизай с номера, че им плащаш ТИ заплатите, моля.

Пускам проследяването на една пратка, която пристигна днес. Според данните, получена е на местна почва преди два
дни, днес получих SMS и отидох да си я взема.
https://parcelsapp.com/en/tracking/UA317411811HU

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

На моите поръчки винаги им слагат срок 90 дни за доставка и евентуален такъв по-къс. Доста пратки идват много по-рано от по-късия срок. Но доколкото съм събрал опит с пазаруването от Чайна, тоталният им срок е 90 дни. Случвало се е и да го прескочат веднъж, отворих диспут, върнаха ми парите и пратката дойде след 2 - 3 дни. Аз пък се опитах да им върна обратно парите, обаче не стана.
В европейските сайтове също са се нароили китайски продавачи, които явно са тук, запасени с продукти и доставките идват за отрицателно време.


F Focus

Тъй-както е редно, а и защото на някого може да му е полезно споделям последна и явно окончателна информация относно действията на Български пощи при доставка от чужбина (не само от Китай).
Да припомня, за да не четете цялата тема:
-поръчах и платих нещо от "Али"-то.
-сгреших номера на улицата-безспорно моя грешка
-пощенският код е верен
-телефонът ми е верен
-градът е верен
-държавата е вярна
След няколко обиколки м/у Централна поща и "моята" се установи следното:
-пратката пристига в пощенската станция според пощенският код
-според служителките от "моята" пощ. станция задължително се изпраща пощальон с хартиено известие(!?!?!?) на адрес, въпреки, че има телефон на опаковката
-пощальонът не открива такова лице на даденият адрес (демек мен), връща пратката в пощенската станция, която пък веднага връща пратката на изпращача без изобщо някой да си дава зор да изпрати смс
-не можаха (или най-вече не искаха) да ми кажат пристигала ли е изобщо пратка на мое име, която да са върнали обратно
Стигам до извода, че никоя служителка в пощите изобщо не си дава зор дадена пратка да се достави, а само чакат грешка нещата да не се случат, което явно им е единственото удоволствието в живота!
Кой-каквото ще да ми разправя сме 100 години назад и поне 50 години встрани-не само в това отношение, разбира се!
Добре, че сумата не беше голяма, а и намерих, каквото търся в наше село.





Ozzie

Е дай го номера на тази прословута пратка, да видим и другите какво точно се е случило.

P.S. https://parcelsapp.com наистина показва много детайлно и точно движението на пратката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Последно си поръчах една акумулаторна помпа от Алито. На 11-ия ден беше пристигнала в страната, а на 15-ия ден я получи дъщеря ми от куриерската фирма, защото не бях в столицата. Последните два пъти получавам пратките през куриерска фирма, а не чрез Български пощи, което може да е продиктувано от проблеми с последните, които китайците не желаят да имат. Макар, че и с пощите не съм имал проблеми.


F Focus

Ози се старае да помогне на индианеца човекът, ама ако не Ви е интересно, и Ви е досадила темата да я приключа, че ми става неудобно вече?
Както писах сумата не е голяма и лесно се преглъща, а и открих тук, каквото ми трябва, дори по-качествено, което към датата на изпращане на поръчката в Али-то не беше в наличност  в наше село (м/у другото на същата цена). Иде реч за строго специфични акумулаторни Li-Po and Li-Fe батерии, които се използват основно в моделизмите, и са много капризни и опасни, ако не се спазват определени правила-инак са недостижими, като отдаван ток,  капацитет и тегло-тВа м/у другото, и ако на някого му е интересно...
От цялата сага исках ясно да разбера как, аджеба действат Български пощи (или не действат), и както предположих всеки клон действа, както си реши.
Вероятно, когато се използват куриерски фирми доставката е по-скъпа? Нали се предлагат два варианта, вкл. трети с DHL понякога.


F Focus

Пак съм аз-сагата приключи! ^-^
Току-що получих смс от "Спиди", че пратката от бай Хой е в техен офис близо до мен-слава Богу пратката не е стигнала до Български пощи! ^-^
За Протокола- поръчката пристигна за над месец и половина, ама дойде все пак! :)


Ozzie

Всъщност е тръгнала от Китай на 20.05 и си я получил на 05.06 в 15.28 ч. местно време. Пътувала е две седмици до тук.

Явно китайците са я пуснали с някакво закъснение (имат това право) и докато тръгне е била със статус "Очаква изпращане". Мисля, че максималния срок за такова забавяне е два месеца. Поне имах такъв случай преди няколко години. Поръчвам телефон. Почти два месеца поръчката е със статус "Очаква изпращане". Пуснаха го два-три дни преди да изтече въпросния срок и след това дойде буквално за една седмица.
P.S. Ако изтече този срок и пратката не бъде изпратена, парите се възстановяват.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

Цитат на: F Focus в 29 Май 2023 17:35:28От цялата сага исках ясно да разбера как, аджеба действат Български пощи (или не действат), и както предположих всеки клон действа, както си реши.
Имах 4 поръчки в един и същи момент, но 3 дойдоха с по седмица-2 разлика. За четвъртата нямаше и следа - нито СМС, нито известие, реших да проверя дали случайно не се търкаля в някоя щайга - "оо, ама ние я върнахме обратно, защо не идвате да си проверявате като знаете, че е тук". Сменили част от лелите - тези с известията пращат едно за няколко пратки, обаче връчващите не знаели и ти дават само това, за което имаш известие (nut)
Естествено, връщането не се отбелязва в тракинга и изгаряш - китайците казват "в пощата е, няма рефънд за теб".
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Завеждайте искове срещу пощите и ако не друго, поне ще им се ускори кончината :D


F Focus

То хубаво да се завеждат искове-ако бях адвокат щях да го направя ( и нямаше да карам 17-годишен Форд >:( ).
Инак да заведеш дело в наше село е губене на време, такси, адв. хонорар...и имайки предвид "справедливият" ни "съд" и "бързината" с която "работи" решение ще излезе след няколко години! А и нищо чудно накрая да се окаже, че си изгубил делото, дори е най-вероятно да се случи точно това! Проклетите и мързеливи лелки в пощите мисля, че са в час със "законите", а и пощите със сигурност имат юридически отдел, та каузата е пердута отвсякъде.


ivchotr

Когато всичко е документирано и някой не си е свършил работата, а ти си понесъл вредни последици, вероятността да загубиш на някоя инстанция е изключително нищожна. Вероятността обаче и съдията да им е ял хурката на тези, е по-висока :D


To4kata

При мен пратките идват отскоро с Express one /преди с Български пощи/. Но, една пратка, която съм направил на 13.04.23 г. я няма още. На 22.04.23 получавам от Express one съобщение за очаквана пратка с непълни данни /нещо, което ми е непонятно защото в Ali-то данните ми като получател са коректни/. Създали са товарителница, но все още я няма. Писах им /на Експерс-а/, отговарят ми писмено, че пратка с този номер не е приета/регистрирана при тях. Пуснах молба при китайците да ми върнат парите. Ще видим какво ще излезе. Нямой има ли опит с тези Express one? Имат пунктове по некви кафенета. Странна работа!


ivchotr

Тези така са си организирали работата, че ако някой ти знае имената, може да ти получи пратката и при тях не остава никаква следа кой я е получил на практика. Нито проверяват лична карта, нито се подписваш някъде... А бе едно време по соц-а, в склада на ДАП-а, дето карах стаж, даваха болтове и гайки на кило, ама поне трябваше да си с монтьорски дрехи  (tooth)


To4kata

Абе, не ме е грее това. По-добре кажете как да се оправям в такива случаи. Като вляза в проследяване на сайта на Али експрес пише, че ще се доставя от българска страна с Express one. Проследяването дава, че пратката е пристигнала на митница София и дотам. Не вярвам да е задържана /комплект силиконови тапи за спортни слушалки - 30 лв/. Експрес уан обаче са крайно некомуникативни - в местния пункт нищо не знаят, от централата телефон не вдигат, отговарят с мейли, които изглеждат като автоматични съобщения /не е при тях/. А чакам други поръчки общо за около 350 лв - рибарски такъми /излизат ми 3 пъти по евтино/.


ivchotr

В темата има изписано всичко, което можеш да направиш, ако не си получиш пратката навреме или въобще.


Pyrhel

Първият път, когато имах досег с Express One, локациите и политиката им за доставяне ми се подозрително еднаква с тази на M&BM Express. Оказа се, че такава тъпотия е трудно да се пресъздаде втори път: https://expressone.bg/about-us. Избягвам ги всячески, предпочитам БГ Пощи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Явно китайците сами са стигнали до техните услуги, щото аз например не съм ги избирал.


Ozzie

А може да са унгарците или холандците или която и да е друга държава в Европа, в която първо пристигат пратките.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Примерно. Но чувах преди време, че чайните са си направили логистични бази из Европа и ги зареждат с какво ли не, за да реагират с по-кратки срокове за изпращане и получаване. Та е по-вероятно баш те да са си избрали този куриер у нас.
Вчера си поръчах тениска с тематичен надпис и сега съм пуснал хронометъра да видя за колко време ще дойде :D


Ozzie

Цитат на: ivchotr в 03 Юли 2023 20:03:57Но чувах преди време, че чайните са си направили логистични бази из Европа...
В такъв случай, при поръчка, вероятно би трябвало да има опция за избор на държава доставчик. Виждал съм такива, но рядко съм поръчвал, понеже доставката надвишаваше многократно стойността на стоката. А същата стока, ако се избереше да тръгне от Китай, идваше до тук с безплатна доставка. Да се чудиш, де е логиката....  ::) 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Ами аз гледам по възможност да е с безплатна доставка. Tениската, за която писах по-горе, е с намалена цена от 19.73 лв на 4.93 лв. Пиша в лева за по-лесно :D Шипингът обаче е 6.12 лв. и идва от Китай. Ама като цяло, ако искам да ми я нарисуват тук, ще излезе поне двойно по-скъпа. Като това е най-оптимистичният вариант, който едва ли е възможен.


KoCMoHaBTa

Аз да споделя една интересна прясна история. По принцип, ако на нещо му наближи края на времето за доставка, винаги пиша на търговеца да го удължи, понеже в 90% от случаите идва със закъснение. Случвало ми се е доста пъти да не ми го удължат и като изтече - отварям диспут и от алито са ми връщали парите.

Да ама последния път (преди 2 седмици) - греда. Чакам 2-3 месеца, търговеца го удължи веднъж, ама втория път като му писах - не отговори. Аз съответно отварям диспут след няколко дена и от алито ми извадиха средния, щото според техния тракинг - пратката била в пощата и трябвало само да ида да си я взема, нищо че седи тоя статус от 2+ месеца, а през това време съм взел поне десетина други пратки. От parcelsapp се вижда че пратката е обратно в Унгария, ама на алито не им дреме. Съответно ми отказаха да ми върнат парите, в следствие на което се оказа че повече диспут за тази пратка с тази причина не може да се отвори - или казано на кратко диспутите са само по веднъж за дадена причина. Имаше опция за оспорване на диспута, която отново доведе до отказ.

Та тоя път си викам - ще го играя грубо. До сега не бях отварял chargeback за транзакция по карта, та реших да пробвам. Бях чувал че е ултра бавна процедура и отнема поне 3-4 месеца, без гаранция за успех, ама ми беше все тая щото парите не бяха кой знае колко ~32лв.

За хората които не са наясно, chargeback е оспорване на транзакция по дебитна/кредитна карта, като се заявява към банката която е издала картата. По принцип, масово се използва за възстановяване на пари от злонамерени транзакции (фишинг, АТМ скиминг, измами, ...), но може да се ползва и за оспорване на покупки които не са дошли или са ви измамили като са ви изпратили нещо различно/фалшиво и съответно не можете да се разберете или откриете търговеца. За целта трябва да предоставите всякакви документи, кореспонденция и други доказателства във ваша ползва.

Обратно към моя случй - ползвам Revolut виртуални карти за пазаруване - та всичко става през тяхното приложение.
Стартирам chargeback-a, прилагам снимки на всичко с което разполагам (чатове, мейли, тракинг, данни за поръчката) + обяснения какъв е случая и отивам да си правя кафенце
Малко по-късно, докато си пия кафето на терасата - получавам съобщение от Revolut, че парите са ми върнати.

Направо не можах да повярвам - за по-малко от час - сагата приключи, а китаеца сигурно няма и да разбере от къде му е дошло.

Та ако нещо много ви стане напечено и почнат да се гъбаркат с вас - това е практически последната инстанция чрез която може да се опитате да си върнете парите (без да се злоупотребява естествено).


ivchotr

Тя злоупотребата няма да мине, ако не си извършвал фактическо плащане. За подобна експедитивност съм чувал при проблеми с плащания през ПейПал. Но обикновено тези неща в крайна сметка минават през съдебна процедура, защото няма законен начин който и да било да ти дръпне пари от сметката без твое знание и одобрение. С други думи този, който ти връща парите дето ги оспорва търговецът, на практика ти дава свои пари, а след това си ги търси от недобросъвестния търговец, измамник или какъвто там негодник си имал лошия късмет да срещнеш в Мрежата. Банките и платформи като Револют са достатъчно мощни по отношение на притежаваните средства, които могат да си позволят да не ползват известно време, докато тече процедурата по възстановяването на оспорваните суми.
Преди години един колега ползваше интернет банкиране за да си плаща битовите сметки. Супер удобна опция, която ползвам и аз от години. Спестява висенето по опашки, особено ако се налага да се правят и парични преводи извън битовите плащания. Та по едно време човекът получи заплашително писмо от Топлофикацията, че не си е плащал от няколко месеца и ако продължава така, ще му пратят съдия-изпълнител. Оказа се, че когато е въвеждал номера на договора за плащането, е объркал една цифра и на практика е плащал сметките на някакъв друг клиент на Топлофикацията. Вдигна врява, задействаха се нещата, банката (ДСК) направи каквото трябваше (доколкото знам се бяха свързали с онзи, който неминуемо е бил разбрал, че някой друг му плаща сметките, но си е траел и го бяха убедили да не се стига до съдебно търсене на неправомерно получените суми), изтеглиха парите и ги преведоха обратно на моя човек, а той си погаси задълженията към Топлото.


dragozow

Ако е минал срока за доставка се прикачва тракинг, скрийншот, че пратката е някъде си и срока за доставка е изтекъл. Всякакви увещания на търговеца не бива да се взимат под внимание, Алиекспрес връщат парите след два три дни. Имах пратка приета на 28.02 в централен офис на expressone или както е новото име на MBM, нямаше движение месец и нещо, звънях 100 пъти, имейли писах, нищо. Като изтече срока пуснах диспут и върнаха парите. На 20 юни получих мистериозен смс от куриера, тракнах пратката, седи в офис Русе. Звъннах по телефона и жената вика, че не била в Русе и тракинга да не го гледам, била в Карпузица. Викам къде е Карпузица, в Княжево било. Аз съм я поръчал в жк Борово. По съвет на жената трябваше да си я взема от там, че колегите и са идиоти и може да се загуби пак. Пратих една позната от Владая, тя пък нямала време, та изпратила братовчедка си да вземе заветната пратка, голяма драма забъркана от куриерите.


ivchotr

Пак ти е била сравнително близо пратката :D

П.П.
Тези как оцеляват в конкуренцията на Спиди и Еконт, направо идея нямам  (hammer)


F Focus

Скоро поръчах още нещо от "Али"-то за малка сума, но както при първата ми поръчка, така и сега номерът на картата беше достатъчен-няма код за интернет банкиране, няма смс от банката с временен код валиден за кратко...? Ами то така много лесно може да се източи една карта!
И при вас ли плащането става само с номер на картата?


ivchotr

Да. Аз затова съм си изкарал още една карта, чиято сметка зареждам преди подобни интернет транзакции. Моята си е най-обикновена пластика, която мога да ръгна и в банкомат. Обикновено държа в нея не повече от 20 лв. Банките предлагат и виртуални карти пак за тази цел.


F Focus

Вдянах, ама дай акъл, моля какво да правя с единствената ми карта, чийто номер бай Хой вече знае?
Същата изтича м. Ноември т.г.


ivchotr

Ами единият вариант е да отидеш в банката и да кажеш, че се притесняваш за парите по сметката, към която е закачена картата. Те могат да ти изкарат друга сметка с друга карта или просто да сменят картата предсрочно, а пък ти да си активираш и виртуална такава за разплащане онлайн. Можеш и просто да обявиш сегашната карта за загубена, при което банката би трябвало да я блокира. До изваждането на друга карта не е зле да имаш малко кешовица за посрещане на ежедневните необходимости. Ама този вариант е свързан с лъжа все пак.
Аз съм си активирал известяване с СМС за всеки превод към и от основната сметка, което е някакъв вариант да получа хабер, че някой ми рови по сметките. Ако получиш СМС за превод, но не го правиш ти, се обаждаш на спешния телефон на банката да блокират сметката, а после пускаш жалба в полицията и в банката да намерят кой дърпа пари без да има право. Бай Хой едва ли ще го хванат, ама поне нашенските негодници ги хващат редовно. Банките си имат отдели за сигурност, в които по принцип работят бивши ченгета и няма лабаво. При доказване, че си жертва на посегателство онлайн или чрез скимирана карта, банката би трябвало да ти възстанови сумата и да си търси крадците за нейна сметка. Ако ползваш интернет банкиране, можеш да си направиш настройки какви суми да могат да се теглят в рамките на деня и еднократно от банкомат или онлайн. По този начин можеш да намалиш размера на евентуалните щети, но тряба да си активирал и СМС известяването. То, естествено, не е безплатно, но се преглъща. За месец излиза колкото половин кутия цигари, че и по-малко. Зависи колко често теглиш или превеждаш суми, или плащаш с карта насам-натам по магазините.


Ozzie

Цитат на: F Focus в 09 Юли 2023 13:50:03...дай акъл, моля какво да правя с единствената ми карта, чийто номер бай Хой вече знае?
Ако не се лъжа, по-назад в темата беше споменал, че си към ДСК, в такъв случай вероятно имаш и регистрация / акаунт в "ДСК Директ", евентуално имаш и приложението за смартфон. Ако е така, всички средства, които не са ти належащи, можеш да прехвърлиш в Спестовна компонента (подчертал съм го с червено). От нея, по всяко едно време можеш да прехвърляш кинти в разплащателната сметка (картата), без нито една стотинка такса. Спестовната компонента я виждаш само ти, даже не съм сигурен, дали банката могат да я видят.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Банката вижда всичко. Хакерът едва ли ще види средствата в спестовната компонента.


KoCMoHaBTa

За 6-7 години пазаруване в алито, до сега не съм имал непредвидена транзакция, тъй че шанса е малък да се случи нещо. Ако толкоз те притеснява - блокираш си картата и си вадиш нова.

За да не прозвучи като реклама - само ще кажа че ползвам Revolut като прокси за разплащане - хвърли му един поглед ако искаш.

Относно временните кодове или така нареченото 3D Security - това тотално незадължително. Дори искането на PIN код и CVC не е задължително - достатъчно е някой да ти има само номера на картата изписан отпред и може да тегли колкото си иска пари. До колкото знам, това е така защото първите ПОС терминали в щатите са работили само с номера на картата, но поради многото злоупотреби - се вкарват допълнителните мерки за верификация - CVC, Billing Address, Magnetic Strip/Chip/Contactless + PIN, 3D Security. Но все още се подържат старите методи - щото банки, бюрокращина, ала бала ... За кво да има прогрес.

По същия начин е и с 3D Security. До колкото знам в ЕС задължиха банките да го поддържат, ама за търговците май няма закон. Пък и да има, алито не е в ЕС, тъй че тях ги боли.
 
Просто колкото по-малко верификация има една транзакция - толкова по-лесно се оспорва + чувал съм, че търговците плащат по-големи такси.

Примерно ако някой е ползвал Booking.com и е плащал с карта през него - мога да ви кажа как става (видях го с очите си) - принтират ти номера на картата на един лист A4, вкарват го в терминала и готово. После тоя лист се надяваш някой клошар да не го изрови от кофата за боклук.


ivchotr

Първата допълнителна карта, която си извадих точно с цел да плащам през нейната сметка из Мрежата, беше с някакви яки защити. Момчето в Експресбанк ме разбрало, че картата трябва да е сигурна и ми даде такава :D И какво става... Пробвам да купя нещо в ибей - дудуци. Системата ми казва, че картата е с висока степен на защита и не може да изтегли пари. Пробвах в Алито - пак дудуци. И там не става. Отивам аз пак в банката и обяснявам проблема. Оказа се, че по онова време картата можело да се ползва само в определени държави и на определени терминали, щото били някакво ново поколение и не всички се били оборудвали с такива. Ама нали сигурността е преди всичко :D Та ми изкараха нормална карта и нещата тръгнаха.


F Focus

Благодаря за отговорите!
Ще си изкарам още една "нормална" карта, в която ще прехвърля натрупаната сума от старата карта, чийто номер е известен в "Али"-то, в която ще оставя около 1000лв.
Хората имат по няколко карти, а аз само една...! (tooth)


ivchotr

Ами то това удоволствие е съпроводено с допълнителна такса за обслужване на втората карта, но не е болка за умиране. Но се поинтересувай за различните варианти и избери най-удобния за теб самия. Аз избрах да имам втора пластика с друга сметка към нея, за да мога да тегля от банкомат, ако се случи нещо с основната или да я дам на чедото, ако се наложи. Тя вече си има собствени карти, ама аз свикнах с този разход, пък и банкоматите не са спрели да гълтат карти :D 


F Focus

Наясно съм с допълнителните такси за поддръжка, ама не е болка за умиране, както каза. Реших, че на индианец ще му е най-лесно да си извади втора пълноценна карта, че инак ми се струва малко сложно, доколкото вдянах.
Пък и ще се надувам с две карти вече! (tooth)


dragozow

Цитат на: ivchotr в 07 Юли 2023 16:50:04Пак ти е била сравнително близо пратката :D

П.П.
Тези как оцеляват в конкуренцията на Спиди и Еконт, направо идея нямам  (hammer)
оцеляват, защото половината пратки минават през тях, като организация са като битпазар и в реална конкуренция никой не би ги избрал


F Focus

По темата и за протокола-на 07/07 направих поръчка в "Али"-то и днес, о чудо невиждано-получих смс от БгПост-демек Български пощи, нали, че имам пратка, която се намира в пощенската ми станция и ще чакат до 05/08 да си я получа, след което ще я върнат-демек само 18 дни! Неам думи! >:( М/у другото смс-ът беше на латиница...


ivchotr



F Focus

Много ясно, не е проблем, но що за краен срок е това, баси!?
Добре, че не заминах за Малдивите тези дни !(rofl)  Нещо ми подказваше да го отложа! (tooth)
Майтапа настрана-бил съм там и не съм очарован, и повече не бих отишъл пак! Ако някой го интересува защо ще му отговоря на ЛС.


ivchotr

18 дни е добър срок. Спиди и Еконт май държат пратките по-малко време при тях.
Аз пуснах поръчка до бай Хой на 06.07.2023 г. и гледам по тракера, че вече е у нас. Сега остава някой да се обади да ходя да си я получа отнякъде.
Чакам и едни нещица от Щатите, които съм поръчал на 07.07.2023 г. и трябваше да тръгнат от Берлин, Кънектикът и тракерът показва, че завчера са били в Мелроуз парк, Илинойс.
Подозирам, че китайците ще излязат по-бързи, ама да видим :D 


F Focus

Личното ми мнение е, че срок за изчакване от два месеца би бил приемлив.
Ако не греша "Спиди" и "Еконт" изчакват по-дълго, и ако се дойде за получаване по-късно се плаща магазинаж, но пратката не се връща.


ivchotr

Tакаааа...
Американците излязоха по-бързи. Пратката от Щатите си я получих миналата сряда, а от Чайна - днес. И двете си ги получих от Български пощи. Не е изключено форума да го четат и изпращачите в чужбина :D Че както нахранихме по едно време онези от Уан какво беше там, нещо не им ползват услугите  (tooth) Колкото до срока за получаване, американската пратка щеше да ме чака в пощенския клон 19 дни, колкото и китайската. Поне в расизъм не можем да ги обвиним нашите пощальони :D


saggy

Въпрос - как точно трябва да се запише адресът за получаване на пратката от Али-Експрес - с превод на адреса на английски (пример Mladost 1, block 15, entrance 3, apartment 20), или както Ивчо е написал с английски букви, но без да се превежда на английски ( пример Mladost 1, bl. 15, vh. 3(V), ap. 20)? Искам да поръчам няколко по-скъпи неща и не искам да се обърка нещо заради различните начини за запис на адрес.


F Focus

Пишеш адреса си с латински букви-примерно Sofia 1202, Bulgaria, bul. "Maria-Luiza" No. ... Много е важно да добавиш пощенският си код, за да го получиш в твоята пощ. станция, ако пристигне там, или близо до теб в офис на куриерска фирма-оказа се, че има много такива! Дотук имам над трийсет поръчки и получени доставки от поне пет различни куриерски фирми с офиси близо до мен. Последната доставка ме изненада, защото получих смс от BoxNow (каквото и да значи тВа?!), че имам доставка, която може да се получи от Еко на бул. Цариградско шосе до 48ч.(!?), ама няма номер, няма нищо...прилагаше се и 6-цифрен код. "За подробности отворете прикаченият файл". Реших, че е някаква измама и им теглих една майна наум. На следв. ден пак същият смс, та се разрових из нет-а, открих фирмата и телефон за връзка, обадих им се (ама времето за получаване изтичаше след часове)и ми казаха, че пратката ме очаква на бензиностанция "Еко", където има едни метални кутии в лявата част на сградата, да набера изпратеният ми код, да натисна "ентер" и съответната клетка ще се отвори-така и стана. Помолих да ми увеличат с 24 ч. срока за реакция-казаха, че не е проблем и ще е безплатно. Интересното е, че имам бензиностанция "ОМВ" на 500 метра от мен със същата система за доставка, ама пратката беше изпратена бая далеч от мен. Отделно, че адресът на "Еко" беше на № 111, който излизаше на бгмапс от другата страна на булеварда на 500 м. източно?! Абе булгаристанска оправия! Всъщност се оказа баш на старото кръгово за летището.
ТакЪви ми ти работи. Инак дотук китайците са коректни и нямам оплаквания относно качеството.


saggy

Ок, но аз питам конкретно как трябва да се впише домашния адрес - с транскрипция(превод) на адреса на английски (жилищен комплекс (ж.к.) - residential complex, блок-block, вход-entrance, етаж - floor) или може с латински букви, но с фонетичното българско значение - zh.k., block, vhod, etaj и т.н.?


F Focus

Кажи какво искаш да напишеш на български и ще ти отговоря какво-що. Пощенският си код знаеш ли го, щото без него не е ОК!


F Focus

Цитат на: saggy в 09 Януари 2024 19:17:10Ок, но аз питам конкретно как трябва да се впише домашния адрес - с транскрипция(превод) на адреса на английски (жилищен комплекс (ж.к.) - residential complex, блок-block, вход-entrance, етаж - floor) или може с латински букви, но с фонетичното българско значение - zh.k., block, vhod, etaj и т.н.?

Не така-от "Али"-то не се доставя до адрес.


Ozzie

@saggy
Дай мейл, ('щото на лично не мога да прикача изображение, пък ме мръзи да качвам по външни сървъри) да ти пратя как изглеждат двата ми адреса.
Най-общо казано - ползвай закона за транслитерация. В БГ пощи едва ли някой ще се сети що е то "residential complex" и т.н. На китайците също не им дреме. Они правят "копи / пастИ" и печатат етикета.

П.С. Мога ти 'лъзна картинката и по Viber,
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Цитат на: Ozzie в 09 Януари 2024 19:43:59@saggy
Дай мейл, ('щото на лично не мога да прикача изображение, пък ме мръзи да казвам по външни сървъри) да ти пратя как изглеждат двата ми адреса.
Най-общо казано - ползвай закона за транслитерация. В БГ пощи едва ли някой ще се сети що е то "residential complex" и т.н. На китайците също не им дреме. Они правят "копи / пастИ" и печатат етикета.

П.С. Мога ти 'лъзна картинката и по Viber,

pl_mm@abv.bg
ОБАЧЕ и пощ. код!!!


saggy



ivchotr

Пишеш си адреса с латински букви, но с български думи. Демек на шльокавица, но без да заменяш букви с цифри :D Най-добре е улица/булевард, блок, вход, етаж и апартамент да се съкратят като ul./bul., bl., vh., et. и ap.
Добре би било името, презимето и фамилията да отговарят на латинското им изписване в личната карта. По този начин няма да има възможност да се пледира за разлика в имената на получателя.
С горните изписвания на адреса и имената пазарувам от Алито и Ибей от много години и никога до сега не ми се е губила пратка. Присъствах на една случка в нашата пощенска станция, при която някакъв получател не можеше да си открие пратката, защото беше изписал адреса на английски и пратката беше потънала някъде. Някои китайци знаят английски, други не. Досущ като нашите пощальони. Само че китайците копират адреса от сайта и го печатат на етикета, а тук бабата, дето работи в пощата и е учила само руски, трябва да стопли къде да го прати и стават грешките. Както каза ФФокус, задължително отбелязваш пощенския код. Така поне ще си сигурен, че ще пратят пратката до съответния квартал, а там ако трябва, ще се ровят пакет по пакет.