Mondeo TDCI Auto на momo76, вече на tropper

Започната от momo76, 21 Октомври 2011 09:30:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

momo76

Време е вече да се похваля. Преди няколко месеца дойде време за промяна. Смених старото Мондео с по ново. Ето го и него:


Мондео МК3 Ghia 2.0 TDCI Auto
Има почти всичко което е можело да се сложи в колата през далечната 2003 година. Май само тракшън контрол липсва.
Колата имаше доста забележки. Има за смяна тампони по окачването. Обтегача на ремъка беше много разбит вследствие на което се беше разбила и новата демферна шайба. Има крив спирачен диск.
Но постепенно всичко ще се оправи.
Първо открих че не работи темпомата - оказа се изгорял бушон. Но докато сменях бушона реших да преместя бушона на запалката, така че да има ток само когато е на контакт. И какво открих с огромна изненада:

Ако не се вижда добре на снимката - това е изгорял бушон със запоена жичка. :?:

Последва и първото подобрение - парктроник. Така си бях свикнал с парктроника на предното Мондео, че реших и това да има.


И самите сензори


Последва и една много полезна екстра Parrot bluetooth kit


Още когато взех колата левия фар ту свети ту не свети (оригинален ксенон). Последва размяна на крушки, баласти, но не все левия фар не свети. Оказа се че освен баласт вътре във фара има и един стартер, който правеше проблема. Така и така разглобих фара и реших да направя още нещо.

Става лесно и на мен си ми харесва.
По въпроса с несветещия фар - добавих друг баласт (китайски) поне да свети фара. Стана малко нашенска работа ама нов стартер си е маса пари. Ако някой има излишен и е готов да се раздели с него на нормална цена да пише.
Ето и фара с добавения баласт


Колата преди


Сега




А тук е бъдещата шофьорка


След това получих и една доста добра снимка на колоата


Лекичко започнах и с подобренията.
Взех си това

Тъмни мигачи за калниците. Старите оранжеви много ме дразнеха, особено след като направих фаровете черни.
Забравих да снимам отблизо, но ето една снимка заедно с малкото си братче


Почистих си смукателния колектор - който не е да го направи. Вътре е като във войнишки кенеф. Запуших и ЕГР. То преди мен някой го  е запушвал, ама с капачка от буркан, като го свалих пак си имаше дупка и намерих изкъртеното парче в колектора. Добре че беше яко омазан и е залепнало там парчето, иначе щях да уча мотора да гори и ламарина. Оправих си и адски досадното тропане отзад - оказа се че жилото на ръчната тропа в държача. Нанизах едно парче маркуч върху жилото и го хванах в държача и тишина. Това май е най-лесния ремонт.
Последва смяна на маслото в автомата и полиуретанови тампони на задния мост.
Това че маслото на автомата не се сменя според мен е желание на производителя да ремонтира скорости. Маслото дето изтече имаше цвят на моторно масло от дизел карано 20 000 км. Много черно. Успях да сменя около 5л. от общо 9 и се усети промяната. Сега включва малко по леко и неусетно.
Полиуретановите тампони паснаха прекрасно. Старите бяха доста разбити, аз се чудех що бяга задницата по дупките - то целия мост се е местел. Задължително се ходи после на реглаж на геометрията. Таям момчетата ми регулираха и фаровете и сега разбрах, че тези фарове можели и да светят добре.
Сложих си и пръскалки за предното стъкло от Шкода Фабия - пръскат като мъгла, но се налага малко преправяне че да влязат в дупките.

Засега толкова.
Иначе идеи в главата ми доста, ама няма време пък и застудя.


tha22don

Голям звяр! :)
Да си те слушка монди и да ни радваш с още подобрения.

Pyrhel

Честита и дъълги, дълги безпроблемни километри!

Пръскалките от шкодата имат ли подгрев? Интересно ми е за тия тампони, защото имам чувството, че и при мен са тръгнали... Ти ли ги сменя?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

momo76

Пръскалките нямат подгрев, но се слага подгряването на оригиналните фордовски пръскалки. За тампоните ми ги сменяха в сервиз. Англичаните казват че може да се сменят без да се сваля моста, но пича в сервиза го свали за по лесно избиване на старите.

escobar

Супер е! Много полицейски номер. (thup)

Иван Вълков

Много хубаво Мондео, искам и аз да сменя моето, ама няма да е скоро. Много безавариини километри и радостни мигове.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

добра е машинката ти ,стегнал си си я малко по малко  (beer)
Цитат на: momo76 в 21 Октомври 2011 11:15:58
Пръскалките нямат подгрев, но се слага подгряването на оригиналните фордовски пръскалки. За тампоните ми ги сменяха в сервиз. Англичаните казват че може да се сменят без да се сваля моста, но пича в сервиза го свали за по лесно избиване на старите.
a като изби старите само гумената им част или и чашките сменяхте ,нещо лепи ли се че в някои комплекти гледам има и някво лепило .. промяна усети ли се с новите .. моите са поомекнали но се държат за сега ,искам да събера инфо по тая тема че ще им дойде реда някой ден

Bobi

Страхотна кола, momo76!И модовете, които си направил са чудесни! Това леко потропване при преминаване през неравности и дупки на тези тампони ли се дължи, когато всичко друго по окачването е на 6 ?

momo76

Старите тампони се избиват без външната метална част. В повечето случай тампона си е отлепен от чашката и си пада сам, при мен само единия падна. За сега си мисля че са добре, няма го гадното скачане на задницата при неравност и завой.
Сега остана да сменя и рейката, много е разбита и си хлопа сериозно.

Alexi

доста неща си му сменил дано да слушка отсега нататък


Vas


momo76

Отдавна не бях писал, но колата си ме слушка и си върви, пък и зимата е студено да се занимавам с нея.
Но преди няколко дни си показа рогцата. Нещо почна да прекъсва, минаха ми едни много лоши мисли в главата за дюзи и други подобни. Докатао не погледнах в огледалото - ми то нищо не се гледа назад, само един черен облак. Бърз оглед на мотора и причината излезе спукан маркуч от интеркулера към EGR, често срещан проблем. Кратка справка в Мото Пфое и излиза една прилична цена от 163лв. за оригиналния маркуч. Но излиза и алтернативен такъв само за 93лв. Реших че ще се пробва алтернативния. Взех си и уплътненията на всмукателния колектор, че беше омаслено около колектора.
Бърза смяна пред блока и готово. Оказа се че и едното улътнение на колектора беше скъсано. Сега Моню отново лети.
Снимки няма - омазването е сериозно а нямаше кой да снима вместо мен.

Alexi

използва ли момента да изчистиш колектора и ЕГР

momo76

Аз тях ги изчистих преди 6 месеца и сега си бяха прилично чисти. Хем зимата махнах пластината дето затапва ЕГР да загрява по бързо.
Ама нали съм си тиква - пак забравих да проверя подгревните свещи дали работят.

petermitkov

Знаете ли дали ЕКУ-то засича ако има изгоряла свещ?
sapienti sat

Alexi


momo76

От днес сме на бояджия. Някой е отнесъл задната врата и бронята пред блока. Подозирам комшииката дето назад се движи на слух, но всичките ръбове на колата и са ожулени и не се разбира дали е точно тя.

Vas


momo76

Днес си гледам волана и някакси го чувам да ми говори - Направи ми спиците чернички, че са много сиви и незнаен бояджия се е учил на тях.
Нали съм си мека душа - не издържах на молбата


Тука аз съмявно майстор фотограф:


Залепих им прозрачно фолио, остана ми от стоповете на Фиестата.

Също така свалих кората на капака на багажника, че нещо много дрънка и забелязах нещо странно.
Накой знае ли какви са тези черни кутиики във вратата.




И съвсем между другото си смених тампона на мотора - който е до ангренажа.
Вече не се тресе като пача, а като на млада булка д-то. Сложих тампон от морга да се уверя, че той е проблема. Снимки няма. Бях се омазал до ушите.

Pyrhel

дай номерата от кутийките, ще намерим какво са. Аз нямам такива неща на моя капак. Гледам, че няма кабели към тях?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

Вече не знам към кой да се обръщам, към Момчил или към Тодор :D

Това Мондео някой каза преди време (мисля, че беше Gate), че има TPMS (следене на налягането в гумите). Истина ли е?
Питам, защото пак търся каква друга екстра мога да турна при мен :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

momo76


tropper

Мхм, няма такива работи :)

Анотолий, отде я изрови тая тема бре?  :D
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

К.Методиев

Супер е мондеото колега, а понеже питате какво е това на снимката и никой не казал още, това са противотежести на капака.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

tropper

Да :)
И седят в гаража. Приципно имат смисъл, когато амортисьорчета са нови. Като почнат да губят сила, вече само пречат тия тежести :)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

gambit

ай честито! много безаварийни километри ти пожелавам ;)  (beer)

Pyrhel

Горе-долу знам всяка тема във форума, поне от първата година на съществуването му. А тази тема е от първите (fri)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

tropper

То това ясно, ама аз бях останал с впечатление, че Момчил я е изтрил след като ми го продаде.... или поне аз след това не я видях темата  (fri)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

supertorr

Хайде давай допълвай я, само да променят името -  " бившо на Момо, настоящо на Tropper, бъдещо на ..." ^-^

tropper

#29
Нищо ново няма засега, но да си запиша в архива някои идеи, които в светло бъдеще може и да се реализират (може и да не...):

0) Тия дни угасна една лампичка на таблото - зад километража 0-60км/ч. Градско вечер е дразнещо. Ще трябва да разглобявам таблото. Мисля да набутам светодиоди и да не го мисля повече. Трябва да видя как ще се димират. Дали димирането на светлините е с PWM или с реостат.

1) Преден парктроник
1.1) Защо? Защото 1 седмица след като я взех сгънах маската на предната броня в един бордюр при паркиране. Сега ме е страх да паркирам напред :P
1.2) Сензори - 2 или 4 бр в маската за да гледат за бордюри.
1.3) Как да се активира - най-много ми хареса варианта да се активира при задействане на спирачка и да работи 10сек. В крайна сметка винаги първо се намалява при паркиране напред. И също е най-лесен за изпълнение. Друго, което си мислех е при ниска скорост (под 20км/ч), ама трябва да измервам честотата VSS и става една идея по-сложно. Така едно елементарно реле за време тригерирано от стоп-светлината ще е достатъчно.
1.4) Интерфейс - мисля да ползвам съществуващия китайски интерфейс за задния парктроник, като с 4 релета превключвам кои сензори да се следят. Дърварско, ама просто. Задействането за предна ще е когато няма сигнал от лампата за задна и е натисната спирачка за 10сек. след това.
1.5) Дали 10сек са малко - не. Особено за автоматик. Там принципно паркирането напред си го правя на леко натисната спирачка. Колата иначе сама си върви. Евентуално на силен наклон нагоре ще трябва да давам газ, но нали за това са десетте секунди.


2) Мултимедия - 7 инчов тъч скриин вместо радиото.
2.1) Как? - Таблет. С GPS, евентуално и с GSM. Задължително Android 4 или по-нов. На мястото на радиото и изравнен с повърхността на централната конзола.
2.1) Радиото евентуално остава, защото има много добър тунер. Ще трябва да се докара управляващ сигнал до бутоните и евентуално да се вземе сигнал от дисплея, за да се изписва станцията на големия екран.
2.2) USB вход за флашка
2.3) Навигация
2.4) Евентуално камера за задно виждане.... ама може и без.. ще видим :)
2.5) "Син зъб" за връзка с телефона
2.6) Клас "D" усилвател, който да подкарва високоговорителите....
2.7) Връзка с CAN шината на колата и диагностика в реално време
2.8.) GSM-модула на таблета може да се ползва за аларма и изпращане на лайв-данни от GPS-а за местонахождението и състоянието на каляската.
2.9) Има на достъпни цени китайски TPMS (tire pressure measurment system), който евентуално може да се включи към системата.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/