Отваряне на Мондео Мк3 фарове

Започната от Pyrhel, 20 Ноември 2012 02:22:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Ако още някой не е разбрал, ФФчупих си ксеноня. Ама само единия... С ауспуха на една джипка :)) Та понеже за скромната сума от 1340 лева си взех един нов НЕоборудван фар (хвала на застрахователите)... Първото нещо, което направих с него беше да го отворя, като малките деца съм :D

Като отворих единия фар, видях, че е лесно и реших да почистя другите два, та и тях бастисах :D

Начи, първо много внимателно от долната страна с няколко отвертки почвате да отваряте прозрачната от черната част, залепено е с някакъв сопол като болкит. При всяко отваряне с отвертките, резвате сопола с остър нож и така по цялата дължина на прозрачната част докато го махнете съвсем:
[attachimg=1]

Следващото, което трябва да се махне е лъскавата карантия (не рефлектора). Крепи се на 2 винта. Единия е под лупичката на габарита:
[attachimg=2]

Която се вади доста лесно, на щипчици е:
[attachimg=3]

Другия винт е острани на това лъскавото, вижда се на първата снимка. Време е да ги изкъпем:
[attachimg=4]

Друго, което, може да се махне е лупичката за мигача, държи се на един винт:
[attachimg=5]

Другото нататък е лесно и интиуитивно:
[attachimg=6]

Гледам я тая лупата за ксеноня и се сещам... Отзад на нея има едни гумени шлаухи за тампончета под винтовете
да се регулира ъгъла. Внимавайте с тях. Друго интересно за тия лупи е една мърдаща тенекиена шмекерия вътре. Вероятно е направено като отидеш в обратно движение да можеш да го щракнеш и да не заслепяваш:
[attachimg=7]

[attachimg=8]

[attachimg=9]

[attachimg=10]

[attachimg=11]

[attachimg=12]

И противно на това, което ми казаха да си ги залепя обратно със сополя, аз го изчистих:
[attachimg=13]

И нацепих силиконец:
[attachimg=13]

Мога да кажа спокойно, че са си в оригиналския вид.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Dmitarcho

Тея не се ли нагряват във фурната първо, да омекне "сопола" ... или направо с отвертката ? Аз от кога събирам кураж да си "счупя" и фаровете :D че от крушките са почернели малко рефлекторите.
Полезно иначе ;) Еваларка !
Ръца Пръца

Pyrhel

Мне, завиваш ги при бурканите със заквасеното мляко под одеалото, чакаш да се отвърне малко температурата, че е клинч навънка и действаш :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

momo76

Ти хубаво ги отвори, ама що не ги вапца в черно  :'(.

moni74

Застрахователя на колко ти е оценил единия фар? Че то по-добре да счупя двата през нощта и да искам да ми купят направо два нови, от магазина :)


----------------------------

Pyrhel

Моята застраховка покрива всичко от Мото-Пфое. Не питам на колко оценяват, нося фактури и дават пари :) Струва ми около 80 лева над нормалната вноска за каско. Заслужава си - като смачкам някоя броня не ходя до Интеркар, а се взима оригинална.
Цитат на: momo76 в 20 Ноември 2012 11:38:35
що не ги вапца в черно  :'(

Отказах се, писах, че не седят добре черни на светла кола с хромища: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2578.msg28506#msg28506
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Снимките не се виждат. Може ли да бъдат възстановени :)?

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Чудесно, благодаря за снимките.
Разглобих фаровете с малко щети - имам оборотни и тествах върху тях. Стъклото го отлепих без никакви ядове, защото фаровете стоят в гаража а там е доста топличко след обяд и това лепило беше станало като дъвка  (tooth).
После стана интересно, като дойде момента да откопчая рефлектора от ябълките за регулиране на нивото и посоката. Изпотроших ограничителните щифтове и на двата. Така и не успях да разбера от къде да бръкна, че да ги откопчая безболезнено :(.
Както и да е де, целта е постигната. Свалих рефлекторите на ксеноновата лупа и ги занесох за възстановяване. След като са готови ще разглобя фаровете на комбито и ще подменя рефлекторите на неговите лупи, че късите му светят ама не баш. На хечбека явно някой ги е отварял преди и нещо е правено защото светят 3 пъти повече - хем по-бяла, хем по-плътна светлина! А крушките са им еднакви.
Та идеята ми е ако може малко акъл, как да се откопчае рефлектора без да счупя нещо :)?

V.Buzev

Да постна крайния резултат от разглабянето и рециклирането на фаровете.

[attach=1]

Черни рефлектори
[attach=2]

Сглобени на колата
[attach=3]

Естествено не измерих колко трябва да се натегнат тия гумени тампончета и малко се разминава ъгъла на късите, ама ще го мисля допълнително. В крайна сметка съм доволен - много светят ксеноните ????