Punto TD

Започната от viksata, 16 Юни 2012 22:42:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

viksata

Може да не е Форд..... но ми се ще да споделя малкия си личен успех   ^-^

Пунтото е подарък за съпругата ми, като се роди Малчо да се развозват натам-насам  (ade)

Въпреки "леката" ми пристрастност към Форд , жената (wife) си избра таз колица, и не беше зле като оферта ....

и се сдобихме с бЕло П*тко - Австрийка



Напълно базов модел...само шибидах и ел. стъкла като екстри.

Естествено моето Скорпио 2.0 ме изостави ....



Така почнах да карам от време на време малката колица  :D

И се почна... първо му сложих едни оригинални халогени,съответно се преправи и инсталацията за тях в купето.

Такааа мина се година, оправих Скорпиото като му и сложих климатик,за моя радост и работеше  ;D

Реших че ще е редно и на Пунтото да монтирам клима..!!! Почнах да се снабдявам с разни части и инфо за монтажа.

Инсталацията...






Тръби, дехридратор, компресор, радиатор , копчета в купето и целия кютук за парното и изпарителя










До тук добре....Но в такъв филм се забърках  (headbang)........!!!



 



"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


viksata

Навъртях и километрите на маслото и реших....... време е за монтажа на климата и смяна на термостата...

термостата се оказа някакъв ултра-мега-яко-гъзарски!!!!  100 пари   (hammer)



И почнах с голям ентусиазъм... 8)









Това са едни доста мощни предпазители ,който са слагани на моделите след 96 та година, главно за да не става това:



Изгорял кабел за подгревните свещи... директен "+" без предпазители!!!!

още от купето ..









Ако за монтажа на клима на Скорпио има няколко релета, за това се оказа доста по сложно има си 2 електронни модула..

трябваше да се смени почти цялата инсталация на колата  (help)

Отделно излезе че трябва да сменя водния радиатор с перките, от там и маркучите... а и такива дребни нещица.....

( но скъпички)  като моторче за клапата , датчика за ниско налягане и за пускане на перките ........







И вече монтиран компресор, за тази операция се слага още една шайба към демферната и оптяжна ролка...





и да не ми е скучно се оказа че тръбите за охлаждане на маслото са пак различни та ... нови ... ::)



















"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Pyrhel

Не мога да повярвам какъв мерак имаш да се занимаваш с това пунто :)
Случило е на собственик  (fri)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

viksata

#3
Благодаря :) аз продължавам  :D

Вече с монтиран климатик и сменена инсталация и изцяло променена охладителна система.....

Мислех че съм приключил с ремонтите, но  ???... докато се занимавах със сглобяване на колата.... изненада!!

   Дупка в единия праг!

След толкова пари и загубено време ........... ще се прави!!

почнах с него, но:

























Мазохизъм (yawn)

Почнах малко по малко да го правя.....













(whip) Мазохизъм



























"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

viksata

#4
Видях че така на улицата няма да стане и го вкарах в един гараж и продължих...











Ръждаааа....







А това беше задния ми мост...





заден капак





















(coffee)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

viksata

Задния мост на пясъкосруйка както и смяна на задните барабани с дискове. и тука се смениха лагери на задни носачи, главини, сп. маркучи, дискове ,наклатки и жила на ръчна.  :-X

































 


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Alexi

нямам думи човек  (nut) нямаше ли пунтота с климатик и без изгнило за 200-300-500 лв повече че взема това ,маса труд и пари си хвърлил ..

viksata

#7
Цитат на: Alexi в 17 Юни 2012 01:05:52
нямам думи човек  (nut) нямаше ли пунтота с климатик и без изгнило за 200-300-500 лв повече че взема това ,маса труд и пари си хвърлил ..

Дааа имаше но не е там въпроса :)

да кажем че ми е нещо като извратено хоби да се ровичкам в колите  ::)

а като я взимах нямаше толкова избор на автомобили и то дизелови

беше времето с евтин дизел и мноооого нафта на черно


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Bobi

Както казва днешното поколение - OMG, Викторе! Какво си направил ? (bow)

viksata

Боби ,на много пъти се проклевах че въобще почнах да се занимавам, както писа Alexi  (nut)...

Фичето не знаех че е толкова зле, а с времето се даваха много пари по тази кола, а и аз

съм инат. Приех го като начин да се понауча да заварявам и т.н.  ;)

Моментите на отчаяние....



































За разнообразие направих и шибидаха от с врътка на ел. с моторче...











.......................





"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


viksata

Понеже смених задните барабани с дискове, подмених и спирачната помпа с такава с по голямо бутало :)





Почнах подготовка за боя..























и боядисана  ^-^

























С задно прозорче вече 8)









"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

lazarkk

Уникално е  ??? (wtf)

tha22don

 (bow) (bow) (bow) Ако всички си поддържаме така колите :)

Pyrhel

Викторе, аз пак да изцапам темата... На тебе нобелова награда за мерак трябва да ти дадат! ???
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Вълков

Пълна промяна......преди......сега. Браво Викторе!!! Тая кола ще изкара поне още 15 години.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

пълна промяна е точно на място :))

BIGFORDFAN

 Вики, ти ми стана любимия майстор, няма толкова добър резултат и при някои ''монтьори''  (thup), но предполагам сега се досещаш защо НЕНАВИЖДАМ колите над 10 год. внос от Австрия  (headbang), предполагам че това и на теб ще ти е последния подобен гнилоч...

hotblooded

 Вик, евала за труда, за мерака да направиш всичко както трябва да бъде, и поклон за железните нерви.... А за Фичо - е такова чудо не съм очаквал че може да има - Опел Кадет-ите са от неръждавейка пред това ФИАТ-че!

viksata

Хахах благодаря колеги,

за майстор не съм,но не крия че обичам да съм в масло до лактите  :))


Цитат на: hotblooded в 17 Юни 2012 23:42:36
.... А за Фичо - е такова чудо не съм очаквал че може да има - Опел Кадет-ите са от неръждавейка пред това ФИАТ-че!

Много добре казано  :))  то външно не му личеше че е гроб, наистина ламарините са му поцинковани, но в Австрия

слагали някаква гняс по пътищата да не замръзват зимата!

От 1 седмица не съм слизал от него, направо немога да се нарадвам колко малко гори, естествено това е сравнение с 2.9

Климатика даде малко пакости но сега е пушка и духа студенко ;)

ето какво смених и вътре и какво го още чака тази седмица :





малко нови колонки....



така беше преди.. няма къде телефона да си оставиш....

сега е така :)..



а и един буфер оригинален съм взел днес ще го боря да го връзвам..



ето и как седи в багажниченцето  :D






"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

viksata

Отдавна не съм писал  ::)

Слуша ме Пунтака, вече му врътнах 8к от лятото ^-^

Бях забравил колко е по удобно да се кара кола с предно зимата :)

Помпата ми се разтече и я дадох на ремонт в Стефаново и сега е пушка :)

Имам съмнения, че аз я разсипах с една добавка за прочистване на дюзите (headbang), първо ми се разложиха маркучите за

обратната нафта и после и помпата......

Смених му таблото с уредите с такова с манометър за налягане на турбото и с налягане на маслото (happy)



Много съм щастлив, че всичко беше ръг и тръг !!! Особено че датчика за налягане на маслото :)

Приготвил съм му и други малки глезотии........ 8)

Поздрави




"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


vladi tanev

Много ще ми е интересно ако махнеш буквата н от името Пунтака какво ще се получи ( :)) :)) :)) ) шегувам се
Много ми е интересно на какво налягане работи този дизел имам в предвит турбото.

Незнам колко ти е удобно предното през зимата ама аз лично съм много ама много доволен от скорпа и задното през зимата.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

viksata

 :D

Аз така си му казвам" П*тко"

Ми прави 1 или най много 1.1 по този манометър...незнам колко е вярно, но ме кефи да се мърдат разни стрелки насам на там  :D

Относно предното ... просто се управлява по друг начин ..знаеш  :D

като изпреварвам кола в снега...давам газ до дупка, а на задното съм мнооооого кротък с педала в такива моменти (race)

бе за всекидневка колицата за сега ме слуша, малка ми е.... но гори малко...в сравнение съз змея  (fe)



"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Vas

Евала! Евалаа и пак Евала за труда по пунтото! Ако беше на друг вече нямаше да е на този свят :)

Светльо

Колкото пъти я видя тази тема, толкова пъти ти се възхищавам на ентусиазма и труда който си хвърлил по нея..... това ако трябваше да ти го правят майстори едно 700 и нагоре лева щяха да ти вземат! Евала!!!  ^-^ ^-^

viksata

Траповете и при мен дадоха жертва (headbang)...


Такъв хубав балон  :'(...и купувах гуми
Снимката е сакс но не ми беше до фото в момента.....

И да е още по зле открих че е скъсан и маншона на карето :-[


...работното място  :D


...така се слага силиконов маншон без да се взима "златната" фуния дето ти я пробутват с маншона 8)


Готинко  ^-^


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

К.Методиев

Е това е Пернишка изобретателност, не съм се сетил номера с бутилка, сменявах скоро на фронтерата и взимах от комшията фуния, че фуфи си го карам с оригиналните гумени още си седят по местата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ffmk1l

Чадъра много радва. В Перник не сте като другите хора. ;D
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

Alexi

ей това с шишето е номер 1 .. от литър и половина е като гледам ,диаметъра пасва идеално ..

viksata

Цитат на: Alexi в 21 Май 2013 18:15:30
ей това с шишето е номер 1 .. от литър и половина е като гледам ,диаметъра пасва идеално ..

Точно от толкова 1.25 литра  ^-^


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"