FOCUS MK2 Гасне при студен двигател

Започната от Kuko, 27 Октомври 2017 10:50:19

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Kuko

Здравейте,
Намерих 4 теми с подобен проблем, но не точно същия, затова отварям нова. Предварително се извинявам ако съм дублирал нещо.
Имам фокус бензин 1.6 2007-ма.
От няколко месеца прави следното нещо.

При студен двигател паля, вдига обороти малко над 1000, работи 3-4 сек, след което оборотите почват да падат и загасва. Понякога успявя сама да си подаде газ и се закрепва, но повечето пъти гасне.

Ходих на диагностига.
Грешките, които изкара са мързелива ламбда сонда и бедна смес (колата е и на газ). Изчистихме грешките, ресетнахме компа и карах известно време само на безнзин. Проблемът не се оправи.

Тук стана иинтересно. Понеже двигателя много тресеше, решихме да мерим компресията и се оказа, че на 3 цилиндъра е ниска. Хайде отваряне на главата. Сменени клапани, водачи, гумички и хидравлични пулове (между другото колата сутрин преди да загрее работеше като дизел). Сега двигателя заспа, но пробема с гасненето остана (мерси за ремонта от 1500 лева  (rofl) ).

Хайде смяна температурен датчик. След смяната запали и закова от раз, ама само веднъж. На втория ден отново същата работа.

Последно майстора изказва мнение за бензиновата помпа, че не качвала налягане. Честно казано вече съм леко уморен от този проблем. Не знам дали да сменям и помпата само, за да пробвам, но има ли друг вариант? Като последна опция ми е да я закарам в мото пфое, ама и там не знам дали ще им се занимава и има ли разбиращи майстори.

Та, някой да е изпитвал подобни проблеми и да има идея?

Ето и клипчета на проблема -

http://dox.bg/files/dw?a=ea14846ce7

http://dox.bg/files/dw?a=1a37275845



solo5

И аз съм с този проблем откакто взех моя Фокус - 1,4i 2006г  (tooth)
Аз се съмнявам в бензиновата помпа от самото начало, тъй като предният собственик я е сменял с някаква италианска.
Но тук във форума бяха писали преди време, че бензиновата или работи или не работи, нямало среден път и затова не съм се занимавал с нея досега.
Фордманиака ми презацепи агренажа и направи някакви магии, като я взех вървеше та се късаше.
така няколко дена си въобразявах, че е наред и после стана още по-кофти - качи ми и разхода
На мен с любителска диагностика също ми даваше проблем с ламбдата, но фордманиака беше категоричен че "работи като пушка".
Излезе ми и грешка с катализатора...
В момента ако я запаля и не почакам да поработи на място и да загрее няма никаква мощност.
От 1-ва на 2-ра направо иска да спира.
Гасненето го има докато не поработи 2-3 минути.
Интересно, че предната зима като падна снега, палеше без да гасне
В началото се съмнявах и за вакуума, но се оказа че уж няма проблем
Вдигнал съм ръце  8)

anikolov

Дали не може проблема да е от нуждата за регулиране на клапани, ако имат газова особено.

solo5


Kuko

Моята е с пулове и няма реглаж на клапаните. А и като правиха ремонта казаха, че леглата им са ок.
И аз за бензиновата си мисля, че ако не бачка, както трябва или нещо се е запушило, тя колата не би трябвало и да върви като хората.
Съмнявах се и в катализатора, щото бая мирише като запалиш, но при вървене не съм усетил проблем.
Май и аз трябва да вдигна ръце и да я засиля в някое дере.   ::)

ivchotr

И моята е с пулове, ама се регулират ръчно клапаните. Обикновено според хлабините се разменят местата на пуловете и за където няма точните, се добавят от другаде.

Стъпковите мотори за празния ход проверявали ли сте ги?

Kuko

Виж това не знам. Казаха ми, че щом е с пулове реглаж няма. А за моторчето нищо не съм гледал още. Последното, което правя по препоръка на майстора е преди да запаля да дам няколко пъти на контакт. Казва, че така качвало бензин и ако тогава не гасне значи е помпата. Вече три пъти я паля така и не е гаснала. Само единия път имаше малко колебание. Утре сутринта пак ще пробвам така и ако не изгасне отново ще сменям помпата пък ще видим.

solo5

Цитат на: ivchotr в 29 Октомври 2017 18:37:40
Стъпковите мотори за празния ход проверявали ли сте ги?

Моята нямала стъпков мотор

Dimityr

Цитат на: Kuko в 29 Октомври 2017 08:06:21
Моята е с пулове и няма реглаж на клапаните. А и като правиха ремонта казаха, че леглата им са ок.
И аз за бензиновата си мисля, че ако не бачка, както трябва или нещо се е запушило, тя колата не би трябвало и да върви като хората.
Съмнявах се и в катализатора, щото бая мирише като запалиш, но при вървене не съм усетил проблем.
Май и аз трябва да вдигна ръце и да я засиля в някое дере.   ::)

Имам го същия проблем откакто я имам 2г. пали и работи 2-3сек. и гасне палиш 2 път и всиччко е ок след това.
Не е помпа,смених я(цялата кошница) никаква разлика,катализатора го издъних преди да направя ремонт на главата и пак нямаше разлика,2 сонди съм сменил и проблема си остана.
Отворих главата защото искаше и сегменти и биелни лагери смених(така и така е отворена)
16 нови клапана и всичко по главата барнато до прочие(тези мотори трябва да са с големи хлабини на клапаните).
няма никаква промяна
Понякога лятото когато е топло падат оборотите и не гасне но е много рядко

didony

Не знам дали си внушавам, но при мен(колата от профила) откакто започнах да сипвам 100 октана на Шел, паленето си остана леко затруднено, но не гасне и в ниските не забива муцуна, а си върви като на загрял.


solo5

#10
Цитат на: Dimityr в 14 Декември 2017 07:54:59
Имам го същия проблем откакто я имам 2г. пали и работи 2-3сек. и гасне палиш 2 път и всиччко е ок след това.
Не е помпа,смених я(цялата кошница) никаква разлика,катализатора го издъних преди да направя ремонт на главата и пак нямаше разлика,2 сонди съм сменил и проблема си остана.
Отворих главата защото искаше и сегменти и биелни лагери смених(така и така е отворена)
16 нови клапана и всичко по главата барнато до прочие(тези мотори трябва да са с големи хлабини на клапаните).
няма никаква промяна
Понякога лятото когато е топло падат оборотите и не гасне но е много рядко

Хм, позната история.
В този ред на мисли, предната зима като беше навалял сняг и беше доста студено ми палеше от раз
Като се стопи снега и се постопли, се върна към същия проблем.
В някаква тема бях чел за подобен случай с подменено някакво маркуче за 6лв и проблема изчезнал
Но не мога да намеря темата  :'(
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Малко допълнение:
Преди няколко дни смених маслото (с Yacco Lube F 5w30), маслен и въздушен филтър.
На следващият ден при старт, загасна но след лек "размисъл". На второ палене задържа обороти.
На следващият ден запали от раз и задържа без да загасне.
И така най-много с едно загасване, на втори път държи обороти.
Преди се е случвало да гасне по 3-4 пъти.
Не знам дали има някаква връзка смяната на мослото или просто е случайност.

Това ми е втора смяна откакто купих фокуса. И двете смени са с Yacco Lube F 5w30.
Когато я купих предният собственик каза, че е сменял масло в Аутобокс. Не знам какво масло е ползвал.

nikoloviavor

Имам същия проблем с паленето, но не съм се занимавал с него, след като видях тук колко човека дадоха луди пари за какви ли не части и никаква промяна. При мен отново палеше и след секунда гаснеше и така до два-три пъти в студено време. Какво направих (аз съм на бензин и заводско газово): изгорих бензина в резервоара и налях 30 л. 100 октанов от "Шел". Резултатите: до момента не е загаснала нито веднъж (пали само на бензин). Не е имало възможност да я пробвам на ниски температури по обясними причини. Най-ниската е била 2 градуса до момента. Като паднат още ще кажа какво се случва и дали гасне и при минусови температури. Дано да съм помогнал. За мен проблемите са преди всичко в горивото. Явно трябва да залагаме на по-скъпото.

Alexi

този бензин и от Шел не знаят какво има вътре :))

Pyrhel

Изобщо не вярвам от бензина да гасне. Ако беше от него, всички, които карат на 95 нямаше да палят добре... Някой пробвал ли е да чисти инжекторите?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

solo5

#14
На моята fordmaniaka ми изчисти инжекторите лятото, презацепи ангренаж, изчисти някакви грешки.
Не е от това. Другаде е проблема според мен.
Мислех си че ламда сондата ми е за смяна, но според fordmaniaka била супер

Kuko

Малко късно, но все пак....
Смених бензиновата помпа щото умря, а също и датчика за температурата на двигателя.
От тогава проблемът изчезна. Кое от двете е било не знам.

panamerski

Цитат на: nikoloviavor в 07 Януари 2018 19:01:58
Имам същия проблем с паленето, но не съм се занимавал с него, след като видях тук колко човека дадоха луди пари за какви ли не части и никаква промяна. При мен отново палеше и след секунда гаснеше и така до два-три пъти в студено време. Какво направих (аз съм на бензин и заводско газово): изгорих бензина в резервоара и налях 30 л. 100 октанов от "Шел". Резултатите: до момента не е загаснала нито веднъж (пали само на бензин). Не е имало възможност да я пробвам на ниски температури по обясними причини. Най-ниската е била 2 градуса до момента. Като паднат още ще кажа какво се случва и дали гасне и при минусови температури. Дано да съм помогнал. За мен проблемите са преди всичко в горивото. Явно трябва да залагаме на по-скъпото.

Здравейте колеги, отдавна не съм писал във форума та... Аз също имах въпросния проблем - при напълно изстинал мотор първото палене беше неуспешно. Решението беше да подавам леко газ в продължение на 5-10 сек, държейки малко над 1000 оборота съобразено със студения мотор. При мен второто палене винаги беше чакмак и нещата се оправяха до следващия студен старт. Та и аз чистих инжектори, мерихме налягане на помпата и т.н. Накрая мислех, че е дроселова клапа, защото след каране на дълъг път, следващия студен старт беше винаги успешен от първия път и предполагах, че тя просто се е попродухала на дългия път. Бях го приел този проблем, защото никой не заставаше сигурно зад конкретно решение. Та една колежка ме светна, че на Газпром бензина е много чист и разликата е осезаема. Реших да го пробвам и от София до ВТ издухах наличния в резервоара. До момента бях зареждал от повечето вериги, предимно премиум горивата, но не и бензин от Газпром. На входа на ВТ казах на бензинджията да зареди за 60 лева, което отне доста време и се поусъмних, че нещо не е ОК, докато не видях да изтръсква пистолета в гърловината на резервоара оказа се, че със се сдобил с пълен резервоар 98 за малко на 100лева. Без да се разправям много платих и тръгнах. На следващата сутрин, очаквано след дългия път запалих успешно, после на по следващата и така вече половин година нямам проблеми с паленето. Колата върви осезаемо по-добре на бензин, за разлика от преди когато се спъваше на бензин повече отколкото на газ. От тогава зареждам само от тази верига и само 98 или 100. После пробвах и 95 пак от там и с добавка за почистване на цялата горивна система, но резултатите с 98 без добавка ми допаднаха доста повече.

ПС Нямам нищо общо с тази фирма, просто предлагам най-евтиния и безболезнен начин за проба.
Махнете наличното гориво и сменете бензиностанцията. При мен беше успешно.

ivchotr

Аз пък зареждам бензин предимно на Газтрейд. Резервоара го държа винаги пълен. Тежи повече така, но пък горивото не се сварява през лятото. Тези, които са с газови уредби и държат бензина в резервоара на минимума, допускат сериозна грешка. Вадил съм бензинова помпа от резервоара на старата ми кола, в който държах малко гориво и няма да ви разказвам какви л@йна излязоха с нея. Гуменият тампон, който я поддържа в кошницата, беше станал на тиня. Буквално. Съответно заради това беше изгоряла и помпата. Колата тогава беше около 13 годишна. След смяната на помпата държа резервоара с малко повече от половината гориво и вече 13 години нямам проблеми с помпата.

panamerski

Резервоара винаги го държа до половината, като към края на месеца изгарям почти цялото останало количество и зареждам нов. Едно на ръка, че е добре да е повече количество за да се охлажда помпата. Проблемът при мен е, че сякаш след 3-тата седмица започва да изветрява и колата се спъва, затова го и сменям и държа количество. Гледам да на 500км. да карам 100км. на бензин заради клапаните, инжекторите и т.н.

ADiDimitrov

Темата е стара и незнам до колко сте си решили проблема? Моя се появи сега като застудя! Абсолютно същия като на колегата "panamerski". Та питането ми е основно към него, дали с зареждане с по добър бензин си е решил проблема?? Също така някой да е решил проблема с смяна на изпарител? Знам че гасенето може да се дължи и на пропан бутан който е навлязла от скъсана мембрана на изпарител?


Shm3n7i

Подобен проблем и при мен. И аз се съмнявах в бензиновата помпа, особенно след като ми казаха че фокус 2 нямат бензинов филтър. Та някой ако знае и този филтър къде е да сподели моля :)

ADiDimitrov

#21
Ако си на газ то проблема би следвало да се реши чрез ресет на бензиновия комп., на бензиновите адаптации и проверка на ГИ за бедна смес! В процес съм на изчистване на тоя проблем, ще пиша за резултата!

zloster

Цитат на: Shm3n7i в 08 Октомври 2019 07:54:41
Подобен проблем и при мен. И аз се съмнявах в бензиновата помпа, особенНо след като ми казаха че фокус 2 нямат бензинов филтър. Та някой ако знае и този филтър къде е да сподели моля :)
По-точно е да се каже, че Фокус МК2 бензин има "неподлежащ на регулярна замяна/lifetime" филтър за горивото. За производителите "lifetime"/доживотнен е до изтичане срока на гаранцията. Оттам нататък не ги вълнува. Ето резултатите от каталога на Mahle. А доста изчерпателно разглеждане на въпроса в руския Форд Фокус Клуб: https://ffclub.ru/topic/426501/ Има си филтър и може да се смени, но изиска повече усилия.
А при съмнения за бензиновата помпа - трябва да се погледнат показанията за налягането в горивопроводите при работеща и неработещ автомобил. В руския форум са дадени контролните очаквани стойности.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Shm3n7i

Ами мога по друг начин да го кажа проблема. На студено време( поне миналата зима) колата палеше от раз, преди и след зимата го правеше тоя приблем. Според мен това се дължи на смукача зимата? Може ли той да дава проблем?

ADiDimitrov

Цитат на: Shm3n7i в 10 Октомври 2019 07:06:38
Ами мога по друг начин да го кажа проблема. На студено време( поне миналата зима) колата палеше от раз, преди и след зимата го правеше тоя приблем. Според мен това се дължи на смукача зимата? Може ли той да дава проблем?
Ако колата ти от профила е само на бензин, то твоя проблем клони към температурен датчик.
Иначе з а всички които с а на газ, най вероятния проблем е от бензиновите адаптации! Пуснали те темата не споделят решението!

Vlady_nz

#25
2006 Фокус 1.6 бензин 100 коня zetec

Със същия проблем съм в ирландия, тук има само два вида гориво.. дизел и бензин .!
Като застудя ми се появи този проблем сутрин.. препалва всякаш на два цилиндъра, подавам малко газ до 1200-1500 оборота .. задържам 20 секунди и като пусна педала.. остава си на 950-1000 докато загрее, после си падат до нормално....
Днес сутринта не запали. Падна ми акумулатора от въртене и едно и също... препалва и гасене
Закачихме я на комп и ми даде грешка P2300 Ignition coil
Бобината  или преди нея..

Смях ангенажен ремък преди месец... Възможно ли е да НЕ са напаснали някой зъб?.. мощност има както преди
Помпата ми бучи много при контакт
Датчика на температурата ми се покачва прекалено бързо (1км) до нормално и не мърда
Кажете бе майстори какво става....?

ADiDimitrov

Според мен ако си прав за бученето на помпата, то там ти е проблема явно е сдала багажа! Някой да ти измери какво налягане прави и ако е малко, сменяй я.

zloster

Цитат на: Vlady_nz в 14 Октомври 2019 03:05:57
Като застудя ми се появи този проблем сутрин.. препалва всякаш на два цилиндъра
Закачихме я на комп и ми даде грешка P2300 Ignition coil
Бобината  или преди нея..
Грешката P2300 казва, че се губи захранването до кръг А на бобината. Руския Форд Фокус клуб си имат и ето тази тема: https://ffclub.ru/topic/102170/jump_600/ (погледни и шапката/първото съобщение). Проводниците за бобината се протриват и настават "интересни" времена за бобината.

Съответно трябва да се предприеме чистене на грешката, проверка на кабелната инсталация за бобината, пробно шофиране и проверка дали продължава да я има грешката. Същевременно за бучащата помпа - трябва да си се провери налягането в горивопроводите.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Shm3n7i

При мен е фокус 1.4 само бензин.. този температурен датчик къде да го търся? Че май почва да ства по зле. След гаснене почва да пали по-трудно и се чудя дали да не взема 1 добавка за прочистване на резервоар и всичко ама ще трябва да я поизцедя :Д дайте предложение

Vlady_nz

Здравейте хора.
Виждам че много от вас имат проблем с паленето било то дизел или бензин, различни кубатура. И аз като вас.
Реших проблема съвсем случайно.
Преди 3-4 дни отидох да зареждам, с много зор отварям капачката на резервоара и чух как резервоара си поема дълбоко въздух, следователно е бил под вакуум.
Вече четвърта сутрин съм с развита капачка и нямам никакъв проблем с паленето. Пробвайте и вие. Дано и про вас се окаже толкова елементарно нещо за което не видях никой да е писал.