Електрическият автобус Youtong приключи тестовете в София

Започната от Проектоновинар, 27 Май 2017 15:33:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Проектоновинар



С официална презентация и отчет на резултатите беше поставен края на тестовия четиримесечен период, през който електробусът Е12 на китайската марка Yutong се движи по улиците на София.

Електробусът беше предоставен на Столичен автотранспорт напълно безвъзмездно от Българска автомобилна индустрия, която е дистрибутор и представител на компанията производител Zhengzhou Yutong Bus CO., Ltd. за България, от януари до май, през което време електробусът извършва курсове по маршрут 84 – от летище ,,Враждебна" до ул. ,,Ген. Гурко" ежедневно, при две работни смени и изминава почти 22 000 км.

По време презентацията г-н Слав Монов, изпълнителен директор на Столичен автотранспрот ЕАД изрази благодарност към компанията дистрибутор и изрази огромното си задоволство от представянето на автобуса. Той подчерта, че електробусът се е представил повече от отлично и тестовете са показали безупречно поведение както в дните с температури от -20 градуса, така и в топлите дни с температури над 25 градуса, като през цялото време температурата в салона се поддържа постоянна 19 градуса, което да осигури максимален комфорт на пасажерите.



Въпреки огромната температурна разлика и натоварването, средният разход, който Е12 показа е 99w/h за 100 км или това е разход от 16 лв. за 100 км пробег. За същия пробег един конвенционален автобус има разход от около 80 лв. Практиката показва, че при нормални метеорологични условия потенциалът на електробуса е за пробег от над 300 км с едно зареждане. Функционалното време за пълно зареждане на батериите от 0 до 100% е 4 часа, което осигурява голяма гъвкавост и удобство за ползвателите, както и ефективност на автобуса.

Освен 4 пъти по-ниските разходи за километър пробег, електробусът пести сериозни средства на данъкоплатците, защото поддръжката му е 3 пъти по-евтина от тази на конвенционален автобус. При електробусите не се налагат охладителни течности, нито подмяна на акумулатори, съединители, маслени или горивни филтри.

По време на презентацията, г-н Тодор Стойков, търговски директор на Българска автомобилна индустрия ЕАД оповести данни от последното проучване на Международната асоциация на градския транспорт, според което до 2020 в стратегията на 19 оператора в 25 града в Европа е залегнала електрификацията на градския транспрот. Той не пропусна да изрази задоволство, че един от тези градове е София.



Спроед данни от същото проучване до 2020 година по улиците на Европа трябва да се движат общо 2500 електробуса, което съставлява 6% от целия обществен транспорт. Тенденцията е занапред все повече автобуси да стават електрически с батерии, защото екологичните проблеми започват все повече да изпъкват на преден план на Стария континет. И това не е странно, защото докато вредните CO₂ емисии, които отделя един електробус за 1 км са 0.00 гр., докато CO₂ емисиите, отделяни от конвенционален автобус са 2.2 кг за 1 км. Това влияе пряко върху здравето на хората и екологичното равновесие.

В доклада на ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) от края на миналата година е обърнато внимание, че докато Европа остава лидер в развойната дейност, свързана с електробусите и автомобилите, то Китай е лидерът в производството и доставката им. С богатия им опит и благодарение на практиката те днес могат да гарантират качество, което много други производители не могат. Към края на 2015 година от 173 000 електробуса, 170 000 са китайски, което представлява 98.3%. Към момента Китай е и лидер по употребата им и имплементирането им в градския си транпорт. ,,Европа със сигурност има какво да научи от Китай и какво да вземе и имплементира в собствените си стратегии за развитие на градския транспорт" завърши презентацията си г-н Стойков.

Източник: auto.offnews.bg


ivchotr

Ако всички станат такива в мрежата на градския транспорт, дали ще свалят цената на билетите? Съмнява ме.

hotblooded

Цитат на: ivchotr в 28 Май 2017 00:39:16
Ако всички станат такива в мрежата на градския транспорт, дали ще свалят цената на билетите? Съмнява ме.
Аз съм съгласен и 2 лв да е билета, но всички автобуси да са такива....   Ама пусто - няма как да се краде нафта, да се нагласят търгове са части и ГСМ....

ivchotr

А, на тези като им дотрябват батерии и пак ще има търгове. Освен това за гуми, накладки и т.н. все ще се налага да се правят процедури. Но ако не намалят цената на билетчето, значи са решили да доят здраво народеца. Основно по-възрастните хора. Не е нормално цената за 100 км пробег да е 16 лв и билетът да е 1.50 или колкото е там в момента.

hotblooded

Билет си купуват тези който пътуват "от дъжд на вятър", за тези дето пътуват всеки ден си има карти, който са на старите цени. 

Pyrhel

И аз съм за вкарването на чисти автобуси и спирането на 80% от колите в София или поне налагането на зверски винетки за влизане в града от мърлящите. Не се живее вече от толкова трошки и мръсотия.
(puke)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Цитат на: Pyrhel в 28 Май 2017 19:04:45
... и спирането на 80% от колите в София или поне налагането на зверски винетки за влизане в града от мърлящите...

Това как точно ще стане? Ако колата е с изрядни документи за преминат ГТП, не виждам причини да се спира или да й се начукват зверски такси.

Pyrhel

Точно с ГТП-то и с контрол на газовете на пътя. Виждат пушеща S-класа за 5к лв - оп, палка; не влизаш в нормите - оп, спираме те от движение, бягай за катализатори и ДПФ-и, дето си ги изрязал. Всичко що е под евро 6 - винетка за влизане в София/Пловдив/Варна/Бургас. Колкото по-ниска евро норма - толкова по-скъпа винетка. Товарен и лекотоварен (важи и за N1) - между 21:00 и 7:00, иначе - винетка. Няма нужда да го измисляме ние, хората са го направили. Разбира се и преосмисляне на образуването на данъците, N1 регистрациите, споделеното пътуване и т.н. И най-вече промяна на селската народопсихология, че колата в града е необходимост.

Ама тука е обречена кауза, никое правителство няма да се самоизгони.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Цитат на: Pyrhel в 28 Май 2017 19:22:02
Ама тука е обречена кауза, никое правителство няма да се самоизгони.

А, взе ми думите от устата. Евро 6 колцина могат да си позволят без да се замислят? И наясно ли си, че има дестинации в София, където за 5 км маршрут сменяш 3 линии на градския транспорт? С колата разстоянието се взема за 5 минути, с градския транспорт в най-добрия случай за половин час, плюс ходенето от спирка до спирка и до офиса за още 20 минути. Времето е пари, така че колата в София специално си е необходимост, а не селска народопсихология. Участвал съм и в двата филма и знам какво говоря. Държавата ако иска да взема, трябва и да дава. Това е положението.

hotblooded

И да не е евро 6, достатъчно е на пункта за ГТП да се гледа всичко и половината коли отиват на скрапа... 
Другия момент - с неадекватните маршрути и разписание на градския транспорт - също няма да намери реално решение.


sa6ster

То номера е да направят паркирането в София платено.
За да паркираш - в Младост 8, Люлин 20 или Дружба 6 - да трябва да си платиш нещо като синя/зелена зона зона ( няколкостотин лева на година). Ако си имаш гараж - си капитан - така ще се борят трошките по улицата.
Да се направи програма за поетапно вдигане на данъците на колите. Да се каже.. днес за 10 годишен форд 100 коня плащате 50 лв.. ама след 5 години това ще струва 400 лв.. като всяка година ще се увеличава еди как си.. докато стигне зададените 400 лв.
Да затегнат контрола на техническите прегледи.

Задължително да увеличат броя на курсовете на автобуси, метро, тролей и тн.. и да се намали билета.
Не може да искат да не се возя на кола, като до работа с кола ми е по-бързо и по-евтино.

И след тези мерки вече всеки ще си решава - искам ли да давам повече пари, за да ми е удобно - кола, или ще се возя с по-добрия градски транспорт.. и за сметка на спестените пари, евентуално ще изгубя малко време.

Alexi

тука забравяте един тънък момент ,заради който тия неща никога няма да са факт в обозримо бъдеще .. основния "лобист" това да не се случва е Лукойл ,тия трошки са клиенти на бензин/газ/нафта/масла - за това е изключително лесно и евтино да внесеш регистрираш и караш произволен автомобил у нас .

ivchotr

Цитат на: sa6ster в 29 Май 2017 09:24:05
То номера е да направят паркирането в София платено.
За да паркираш - в Младост 8, Люлин 20 или Дружба 6 - да трябва да си платиш нещо като синя/зелена зона зона ( няколкостотин лева на година). Ако си имаш гараж - си капитан - така ще се борят трошките по улицата.
Да се направи програма за поетапно вдигане на данъците на колите. Да се каже.. днес за 10 годишен форд 100 коня плащате 50 лв.. ама след 5 години това ще струва 400 лв.. като всяка година ще се увеличава еди как си.. докато стигне зададените 400 лв.
Да затегнат контрола на техническите прегледи.

Задължително да увеличат броя на курсовете на автобуси, метро, тролей и тн.. и да се намали билета.
Не може да искат да не се возя на кола, като до работа с кола ми е по-бързо и по-евтино.

И след тези мерки вече всеки ще си решава - искам ли да давам повече пари, за да ми е удобно - кола, или ще се возя с по-добрия градски транспорт.. и за сметка на спестените пари, евентуално ще изгубя малко време.

Ахааааа. И като трябва да си свърша някаква работа в провинцията, да хващам междуградския рейс?!?
А бе колега, ти как си ги представяш тези работи? В крайните квартали проблеми с паркирането няма, поне засега. С какво основание ще се въведе синя зона там? И защо трябва да връщаме времената, в които да имаш автомобил беше лукс? Дали ще чакам 20 години за да ми излезе вноската за колата или ще плащам 400 лв данък за 10 годишна кола, си е все едно и също ограничаване на права. При тези заплати пък си е чиста проба създаване на революционна обстановка.
Всичките ми коли са били на газ и смея да твърдя, че и на 20 години не замърсяват по никакъв начин околната среда. Правил съм си експерименти в пунктовете за ГТП и се оказа, че газ-анализаторите не хващат пропан-бутана.
Така че таксите в краен случай трябва да са свързани с реални неща, а не по принцип, както е у нас. Иначе и на Пърхел тролейчето ще попадне в кюпа, нали?

hotblooded

Пак митове и легенди, газовия пърдялник не замърсявал по никакъв начин околната среда  (rofl) тоя спор няма да се води з пръв път, но пък винаги е интересен...

Pyrhel

В един от най-крайните квартали съм и има големи проблеми с парирането, точно от хора, които им е под достойнството да хванат метрото или рейса, но не и да дойдат с гнилата кофа от 97ма и да се катерят по тротоарите. В тая група са и бусаджиите, които трошат бордюри и плочки по тротоарите. Бих се зарадвал на 24-часова зона в района на синята и зелена зони, както и зона за платено паркиране навсякъде в работно време. И задължително глобяване на използващите бутона "мога да спирам навсякъде". Примерно по бул. Левски и България (десните ленти - R.I.P.), като на първо хрумване.
И пак - хората навън са го измислили, не е нужно да измисляме нещо ново - 24 часова зона в центъра с променлива цена на час, за да се контролира процентното запълване на пароместта. Сещаш се като вчера пред парламента е било 2 лв на час, а днес е 7 лв/час няма да има толкова коли и винаги ще си намериш място, когато имаш работа. В развиващите се държави е обявена война на автомобилите.
Който не може да си позволи по-нова кола, значи може да си позволи да плаща по сервизи и данъци. Който и това не може - влакчето или тролея. За жалост тук всичко е бастисано, в Перник понеже им е много чист въздуха, махат жиците, за да пуснат рейсове от 70та година. А това колко са екологични автомобилите с Евро 0 на газ мисля да не го коментирам.

Осъзнавам, че проблемът, създаден от говедата*, се корени в държавната машина. Ако има норми, ако нормите се спазваха, ако не цареше безнаказаност, нещата щяха да са както трябва (т.е. както навън, в нормалните държави). Майтапа с тролейчето не го схванах.

*говедо - този, към чийто простотии държавата ни налага да сме толерантни и се приема за нормално да има 27 годишен клозет с данък 20 лв, ГО 150 лв, да не плаща актовете и снимките за превишена скорост, защото е истински мъж и да се катери по тротоарите; този, който спира там, където иска, независимо дали е разрешено; този, който кара като луд, засича, бута се и като го удариш - реве пред полицаите; този, заради който не се променя ЗДвП и има "предвидима ситуация" и "съвина" винаги, когато има ТПТП; и т.н.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pestarzt

Вече бях пискал по този въпрос в другата тема за таксите в лондон, но селските коментари тука ме подразниха . Този потребител му ставам фен, абсолютен бай ганьо 2017 едишън.

Цитат на: ivchotr в 28 Май 2017 16:45:51
А, на тези като им дотрябват батерии и пак ще има търгове. Освен това за гуми, накладки и т.н. все ще се налага да се правят процедури. Но ако не намалят цената на билетчето, значи са решили да доят здраво народеца. Основно по-възрастните хора. Не е нормално цената за 100 км пробег да е 16 лв и билетът да е 1.50 или колкото е там в момента.

Цената на билета я пише в гугъл, можеше да провериш преди да пишеш, или то целта на поста е да изтъкнеш колко си успешен като се движиш в столицата с кола  която някой в италия е изхвърлил.

Цитат на: ivchotr в 28 Май 2017 19:10:32
Това как точно ще стане? Ако колата е с изрядни документи за преминат ГТП, не виждам причини да се спира или да й се начукват зверски такси.

Що да не се проверява на газоанализатор и на пътя, както и защо да не са високи таксите ако е стара и мощна демек замърсява.

Цитат на: ivchotr в 28 Май 2017 21:39:57
А, взе ми думите от устата. Евро 6 колцина могат да си позволят без да се замислят? И наясно ли си, че има дестинации в София, където за 5 км маршрут сменяш 3 линии на градския транспорт? С колата разстоянието се взема за 5 минути, с градския транспорт в най-добрия случай за половин час, плюс ходенето от спирка до спирка и до офиса за още 20 минути. Времето е пари, така че колата в София специално си е необходимост, а не селска народопсихология. Участвал съм и в двата филма и знам какво говоря. Държавата ако иска да взема, трябва и да дава. Това е положението.

Който не може да си позволи кола евро 6 да се вози на рейс евро 6, спирките са там където трябва да са - до важни места, поликлиники, университети и др. това къде го описваш звучи като да ходиш до някакво забутано  кафене  или фризьорка в съседния квартал

Цитат на: ivchotr в 29 Май 2017 21:02:48
Ахааааа. И като трябва да си свърша някаква работа в провинцията, да хващам междуградския рейс?!?
А бе колега, ти как си ги представяш тези работи? В крайните квартали проблеми с паркирането няма, поне засега. С какво основание ще се въведе синя зона там? И защо трябва да връщаме времената, в които да имаш автомобил беше лукс? Дали ще чакам 20 години за да ми излезе вноската за колата или ще плащам 400 лв данък за 10 годишна кола, си е все едно и също ограничаване на права. При тези заплати пък си е чиста проба създаване на революционна обстановка.
Всичките ми коли са били на газ и смея да твърдя, че и на 20 години не замърсяват по никакъв начин околната среда. Правил съм си експерименти в пунктовете за ГТП и се оказа, че газ-анализаторите не хващат пропан-бутана.
Така че таксите в краен случай трябва да са свързани с реални неща, а не по принцип, както е у нас. Иначе и на Пърхел тролейчето ще попадне в кюпа, нали?
Защо колите да не са лукс? Тъпо е държавата заради някакви селяндури, къде са дошли от населени места в които няма тротоари и светофари и са свикнали с колата навсякъде да дава пари за паркоместа и магистрали вместо да ги даде за пенсионерите примерно? Смятай кви са прегледите щом не хващат на ГТп то пропана.

Много са надявам да спреш да дразниш, карай си клозата и се мисли за успешен и  се кефи  :D

sa6ster

За хората, които не искат да си ползват колите в града.. Общината да вземе да изгради едни паркинги извън София.. на евтиното. Паркираш си там колата.. и с рейсче до града.
Аз като един голям будала си плащам за паркинг и на работа.. въпреки че има безброй полянки и тротоари, които да използвам за целта.
На мен до работа с колата са ми около 10 мин.
С автобуса пътуването ми е пак толкова. Само че времето за чакането на автобуса ми е още толкова, че и повече.
За да хвана автобуса в 8:45 (след като съм проверил в сайта на градски транспорт кога ще дойде) излизам от нас в 8:35 - някъде към и 42-43 съм на спирката и както обичам да казвам: oh Miracle..  на спирката вече пише, че автобуса е в 8:55. Седя аз и кибича 10+ минути на спирката и излиза че с автобуса до работа ми е 30 мин, срещу 10 с колата. На цена на газ с колата ми излиза горе долу колкото картата за градски - 50лв на месец.
Обаче ако сметна изгубеното време - 20 дена по 40 минути = 800 мин (около 13 часа - работен ден и половина). Като го умножа по надницата за един ден, или пък като сметна че съм можел да се наспивам или пък да правя нещо, което ми е кеф в това време.. и сметките поне на мен не ми излизат.
За това съм на мнение че всяко нещо, което се превръща в масово и пречи- като трафика, трябва да се контролира финансово. Даже на леля ви Фъндъкова съм и писал.. искам да ме накара да се возя с градски транспорт- като го направи удобен.. да си направят визията за града и аз да го мисля. Ако има бус ленти.. и който мине през нея - под ножа.. За да може с автобус да е бързо , и ако има повече курсове - отивам към рейса. Ама ако ще кибича по спирките, ще се возя 3 пъти по-дълго време до работа за повече пари отколкото с колата, някой пияница ще ми мирише и ще ме бута.. предпочитам да си плащам и с колата. И общината да вземе да се сети- който иска да си плаща- да му взимат парите и да финансират хората, които са се отказали от колите и ползват градския. Аз ще съм доволен, ако от мойте няколкостотин лева допълнителен данък/винетка/паркинг такса или там както искате го кръстите общината вземе и пусне един курс повече на автобуса, който иначе бих ползвал. Така всички печелят - аз щото си ми е удобно (докато мога да си позволя да плащам тоя лукс), и другите, които в благото на трафика, здравето и тн са решили да изгубят малко време и да идат някъде с рейса, а не с колата.

nixel

Всеки си има собствено мнение, навици и порядки и няма лошо да се защитава.
Но в една общност не сме отделни личности. Аз не харесвам София точно заради мръсния въздух. А той е такъв не заради някой конкретно, а заради всички там.
И както съм на мнение че най-ефективното решение за борба с тютюневия дим е директна забрана на вноса и производството, така и съм на мнение че в градовете автомобилите нямат място.

Малко съм краен, но друго решение няма. Естествено не може да се забрани нещо без да има алтернатива. Градския транспорт трябва да е достатъчно гъвкав и удобен. Семейни карти за транспорт, ала бала и т.н. (rofl)
Преди няколко години ходих до Виена. Постоянно имаше автобуси, U-Bahn, S-Train, метро, като там картите за пътуване бяха общи за градски транспорт. Демек всичко що се движи.
Седмична карта без ограничения по спомен беше около 12-13 евра. Нямате си на представа колко удобни бяха пътуванията. Без да знам разписания съм хващал автобуси. Годишната карта сега гледам е 360 евра. За сравнение в Лондон (брат ми е там) данъците по колата му са около 1000 паунда годишно, отделно сини зони, паркинги и т.н.
Кое е по изгодното? Факт е че и в моя малък град няма удобен транспорт. Ако имаше - щях да разкарам колата.

Във Букурещ - за метрото имаше пакетен билет за 10 пътувания на цена от 9 леи. Едно пътуване е влизане в метрото и излизане. Колко влака ще смениш отдолу няма значение. Пътуването излиза 0.9 леи = 38ст.
Тука просто я няма волята да се случат нещата.

Pyrhel

Харесва ми какво са написали Sa6ster и Nixel, напълно подкрепям. Супер суровите мерки трябва да са в големите градове, защото иначе става мазало. В средните - малка платена зона по административния център, в най-малките - така или иначе малко хора имат работа по администрациите и брадвата е излишна и дразнеща.

Цитат на: sa6ster в 30 Май 2017 09:47:42
Даже на леля ви Фъндъкова съм и писал..
В каква форма, имам няколко предложения за камери за превишена скорост и за червени светофари, искам да напиша. Между другото - като стана въпрос за крайните квартали, на седмица вече имам по малко под 20 сведения към КАТ за тротоарни герои, паркирания в кръстовища и други подобни умници. Бавно ги глобяват, обратната връзка за глобените е още по-бавна, но гледам, че не повтарят. Ганьо е батка преди да му вземеш 20 лв, после не иска (dwo) (finger)
А най-много се забавлявам с тия, които отнасят по няколко доноса, докато им дойде първата санкция (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sa6ster

В този сайт може да се пускат жалби и предложения за камери, дупки, пияници и всичко- не винаги правят нещо.. но може да се пробва (на мен ми отне над година да ми асфалтират дупката на улицата зад блока, където паркирам):
https://call.sofia.bg/
Иначе, Фандъкова си има официален фейсбук и отговаря- тя или нейни представители на лични съобщения.


ivchotr

Цитат на: Pestarzt в 29 Май 2017 23:40:43

Вече бях пискал по този въпрос в другата тема за таксите в лондон, но селските коментари тука ме подразниха . Този потребител му ставам фен, абсолютен бай ганьо 2017 едишън.


Пише се "НА този потребител..." Така е на български език. Ама на теб може и да ти е малко чужд. Впрочем и Лондон се пише с главна буква. Даже и Ганьо.

Та за твое сведение ще споделя нещо. Раждан съм в предишната столица и живея в настоящата. Това ме прави повече гражданин и столичанин от всеки друг, който не е с моето родословие. Селянин е сигурно баща ти, пък ти можеш и лондончанин да се наричаш, ако си изкарал някое гурбетче там.

Та с две приказки: Имам толкова коли и други МПС, колкото съм намерил за необходимо да имам. Всичките са изрядни технически и документално. Плащам си данъците, таксите и застраховките всяка година. В центъра си плащам сините и зелените зони. Паркирам само на паркинги или на разрешените места по улиците, където няма паркинги. Едната ми кола скоро ще закръгли 25 години и я държа, защото ми е сантимент. Всяка година минава преглед и точно с нея съм правил експеримента с газанализатора. В различни пунктове за ГТП. Все в един апаратурата щеше да е изправна.
Това, че пропан-бутанът като гориво е по-екологично от другите горива, не съм го измислил аз. Това е факт, който едва ли някой псевдо еколог от по-горе изказалите се, може да отрече. Изправен двигател на пропан - бутан замърсява околната среда в пъти по-малко, отколкото всеки друг двигател с вътрешно горене. Ако вади вредни емисии, то ще е заради някакъв механичен проблем, най-често свързан с изгаряне на масло.

Както вече казах, в града има дестинации, които независимо от неголямото разстояние, са изключително неудобни за пътуване с градския транспорт. Пътувал съм много с градския транспорт и не мисля повече да го правя. В годината наистина ми се случва да се качвам 1 - 2 пъти и цената на билета не ми е известна. Като се кача, питам шофьора, той ми я казва, плащам си и се возя. През останалото време се придвижвам с мои МПС, които съм купил с честно изкарани пари и платени всички видове здравни и пенсионни осигуровки, при това на реална заплата, не на минимална. Айде като си толкова загрижен за пенсионерите, кажи дали си плащаш реалните осигуровки на реално получаваните доходи.

Освен това, не е правило, че щом колата е на 20+ години, непременно трябва да е счупена. Нагледал съм се на дефектирали коли, които са в гаранция, което ще рече нови. Моите влизат в сервиз само за смяна на консумативи и регулировки, когато се налага.

Аман от еколози!

А пък за определенията, които използваш, те съветвам да вземеш някакви мерки в посока културно поведение на обществено място.

Pestarzt

 :D

Еми моя грешка е правописът, мислех, че ще ти е по-лесно да го четеш така. :D


Изписал си един тон тъпотии, които се въртят около това, че си плащаш каквото трябва и смяташ че това е достатъчно. Това е проблемът, а реално:

Техническите прегледи са зле - минават се ей така в повечето случаи.

ГО е зле- прекалено е евтина за лошите шофьори и скъпа за добрите.

Данъкът е зле - евтин е за стара мощна кола, скъп е за нова.

Винетките са зле - еднакви са независимо колко караш, че дори и за лекотоварни са на същата цена.

КАТ е зле и тн.

Резултатът е налице. Ти просто се възползваш от ситуацията, това е.








ivchotr

Струва ми се, че и ти говориш тъпотии.

ГО какво общо има с паркирането, с електробуса и т.н. по темата?

Ако някъде имат възможност да манипулират прегледите, това не прави всички автомобили непременно счупляци.

За старите и мощни коли данъкът е доволно скъп. Че новите трябва да са с по-нисък данък никога не съм го отричал. Но пък и по-ниският данък няма да намали броят им, даже напротив. А пък наскоро гръмналия скандал със завоските данни за вредни емисии на Фолксваген няма да го коментирам, за да ти дам шанс да хвалиш новите коли  (rofl)

Онази мазна министърка неслучайно я назначиха на нов пост в новото правителство, защото много неумело обясняваще как ще цъфнем и вържем с по-високите цени на винетките. Нещо да се промени? Къде изтекоха няколко милиона събрани в повече? Най-новите отсечки от прехвалените магистрали тресат повече, отколкото онези от времето на бай Тошо. Факт! Сега са решили да въвеждат тол такси за тежкотоварните камиони, така че донякъде ще се въведе някаква справедливост, надявам се.

При КАТ най-големият проблем е корупцията. Само че те вземат, защото има кой да им дава. Аз на КАТ-аджия не съм дал стотинка рушвет за 32 години зад волана. Ти можеш ли да се похвалиш с подобно нещо?

Впрочем, нищо не каза за реалните доходи и осигуровките. Или системата е такава и просто се възползваш от нея?

Pestarzt

Струва ми се, че и ти говориш тъпотии. - аз съм до тук -  еми как да ти отговоря на постовете?

Радвам се, че поне не отричаш какво пишеш.

(rofl)

ivchotr

Ами преди съвсем да спреш да пишеш, можеш да си изкажеш мнението поне по един въпрос. Какво мислиш за замърсяването на въздуха от ТЕЦ-овете като Марица - Изток, от печките на дърва и въглища, които в София са хиляди, особено в циганските квартали, от строителните машини, които като излязат от обектите никой не ги почиства? И т.н.
Автомобилите на газ са една мнооооого малка брънка във веригата от замърсители, а пък вие баш за тях се хванахте.

П.П. Химията не ми е най-силната наука, но намерих тези формули за реакции на пропан и кислород:

1. С3Н8+1,5O2 = 3СО+4Н2 (изгаряне в чист кислород)

2. 3CO+4H2+3,5O2 = 3CO2+4H2O (изгаряне във въздуха)

А пък това е формула за реакцията между бутан и кислород:

2C4H10+13O2→8CO2+10H2O

Както се вижда, остатъчните продукти са въглероден диоксид и вода.
Според учените, максималното допустимо безопасно ниво за вдишан СО2 за възрастни за 8-часов работен ден е 0,5% (5000 ppm). Става въпрос за хора, които работят в среда с концентрация на този газ. През 2006 година атмосферата е била натоварена с около 0,038% обемни или 0,057% тегловни СО2. Което е в пъти по-ниска концентрация от допустимо безопасната, което пък очевидно не носи никакви последствия за човек, който си се разхожда на въздух. Което пък ще рече, че ако всички коли се движат само на газ, проблемът с екологията сме го решили.

hotblooded

Колега, само че ако във пръднята (дето я наливаш по единствена причина че е евтина),  има само пропан и бутан,   цената и ще е над 1,50 лв на дребно.  Не напразно "белите хора", му казват LPG, в превод втечнен петролен газ, защото в него има всичко, дето може да се нагнети до 25  atm без да детонира и в същото време гори. Във евтината пръдничка, дето така я обичате, има и остатъчен сяро-водород,  има и ред други въглеводороди, та дори и пентан и изобутан се срещат. Много са екологични, няма се плашите....  Същото, в още по голяма степен важи и за другата "мания" на чалга-еколозите - метана, дето всъщност не е метан, ами си е въглеводородна смес в която метана е 76%. Чист метан се ползва в уредите за втечнен природен газ, ама тях еко-шматките не ги купуват, защото са по скъпи от колите им.  Ако беше толкова хубаво и екологично - "белите хора" щяха да са забравили бензина отдавна, а дизела още по-отдавна. По отношение на екологията - една 20 годишна кола, винаги ще си е 20 годишна, независимо колко е подържана. Няма как да сравняваш от гледна точка на вредни емисии един 20+ годишен ескорт със 100 коня и нов фокус  100 коня...

ivchotr

За сероводород не съм срещал данни, че се намира в състава на пропан-бутана. Не виждам причини да спорим, защото вярвам повече на личните си възприятия, получени в директен контакт с измервателни уреди. Години наред. Ще го кажа за пореден и последн път. Един и същ уред не отчете изгорели газове от колата, работеща на пропан - бутан и същият този уред отчете изгорели газове, след превключване за работа на бензин. Вие си философствайте колкото искате. Аз казвам, че газта е далеч по-екологично чисто гориво от всички останали.

П.П. Някак си некоректно подминавате въпросите ми за другите замърсители. Ако се поразтърсите малко, ще разберете, че автомобилите са най-малката част от картинката. Използват ги за да манипулират общественото мнение, когато искат да прокарат някакви корпоративни интереси. В Западна Европа почнаха да въвеждат забрани за използване на ДВГслед няколко години. Дали е заради екологията? Съмнявам се. По-скоро големите автомобилни концерни, пръснали милиарди за развойна дейност на хибриди и електрички, трябва да си ги върнат. Процесът ще е по-бавен, ако продължават продажбите на коли с ДВГ. Те така забраниха и ел.крушките с нажежаема жичка и народът започна прогресивно да окьоравява. Айде прогледнете малко. Не случайно в началото попитах дали ще намалят цената на билета. Аз мисля, че няма. Защото Фандъкова със сегашната цена на билета и по-малките разходи ще избие бързо цената на електробусите и после печалбата ще е по-голяма за по-кратко време. И къде ще отидат парите от всичко това, се знае. Онзи ден покрай нашия блок запълваха дупки. Изрязха асфалта, запълниха най-голямата дупка така, че като завали дъжд пак си става локва, само дето няма ръбове, и толкова. По-малките, изрязани на правоъгълници дупки, си останаха незапълнени. А пък двойно повече въобще не ги погледнаха. А познайте от първия път, дали фирмата не си е усвоила парите за целия ремонт, в който по план всички дупки е трябвало да бъдат запълнени. И така е от години. И не само с тези ремонти. Ама на вас газта ви е виновна. Баси. Един километър магистрален път струва милион - милион и половина, в зависимост от някои конкретни фактори по трасето. Нашите ленторезачи ги плащат по 10 милиона. А бе не ми се говори, че ме хваща бяс.

hotblooded

Колега, хем съм работил там където нефта става на бензин и газ, хем съм навъртял и над 500часа лабораторна работа в тормоз на двигатели, и по точно - един и същ двигател на бензин, природен газ, LPG, както и преработен дизелак на LPG и природен газ.  Дет се вика на оная си работа ли ще вярвам или на бащата на булката...
Сяроводорода идва от сярата дето е в нефта,  от бензина и дизела я отделят, от пръднята обаче не се стараят толкова, нито да отделят пропена от пропана, както и бутен-а от бутана.  Доста често като няма какво да правят етилена го пробутват и него, ама той пък е доста свиваем и благодарение на това някой незапознати с тези подробности се чудят как им пълнят 50 литра в 40 литрова бутилка - ми ей така, защото се внася пръдня, а не пропан-бутан, марка А (заради цената).
Другите замърсители - битовите печки на твърдо гориво - също категорично трябва да бъдат забранени в големите градове, заедно с колите с евро стандарт под евро 4. А за колите на гЪз - само и единствено ако уредбата е фабрична, гаражните изпълнения - на скрап. Заедно с тарикатите с махнати катализатори, DPF и, свободно изпускащи картерни вентилации,  чип, чеп и всякакви други тунинги, променящи заводските характеристики...  Ама на тези от които зависи не им се занимава, освен защото ще си навлекат негативи, ами и защото държавата няма капацитета да контролира спазването му...

ivchotr

Чудно ми е защо държиш да се спират автомобилите с газови уредби, вместо да се затегне контролът над производителите на горивото.

Pyrhel

Аз пък не мисля, че печките цапат особено. Логиката ми за този извод е следната - лятото в София защо е мръсен въздухът, да не би тия дето се топлят на дърва и въглища и да готвят на тях? Нали щом са основния замърсител, би трябвало в студените месеци да се диша по-трудно, а според мен е обратното :) Зимно време по селата като отидеш, където отоплението е 100% на твърдо гориво, защо няма нищо общо дишането? В София според мен над 75% от дизеловите автомобили остават черни ивици зад себе си, а трафикът е брутален, не са 5-10к автомобила.

Имам спомени от химията, но да оставим уравненията. Как когато изгаряш нещо се получава нищо (цитирам: "уред не отчете изгорели газове от колата, работеща на пропан - бутан")? Излиза, че ако запалиш колата да работи на газ, в гаража със затворени врати, можеш да легнеш да спиш спокойно в гаража?

Най-пресния пример ми е от малко по-рано днес, докато беше светло. Нисан Микра от 92ра година (това колко години са...?), дизел, на манерка. По Черни връх от Сребърна до Околовръстното раздаваше доста газ (гааааааааааззз... и успяваше, макар и трудно, да вдигне 40-50) и скри булеварда, направо парчета сажди падаха отзад - сигурен съм, че нов и изправен дизел от София до морето ще избълва по-малко отрова.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.