Помощ за масло 0w-20

Започната от Pyrhel, 03 Април 2017 03:48:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zloster

Цитат на: Pyrhel в 22 Август 2017 22:44:58
Петронаската няма кой да го бие по цена - това също е с доста голяма отстъпка, но 50лв/5л... Сярата наистина е в повече, даже по спомен в руския форум пищяха, че това е най-високото съдържание, което са виждали в GF-5 масло, но беше в нормите на стандарта. Приусите попринцип си похапват доста масълце, притеснява ме с тоя Noack индекс 11.8 дали няма да ми трябват литри за 10к км :D Но къде са 50 лв, къде са 100-130 :D
В Тех-ко се мотае Champion Eco Flow 0W-20 FE. Маслата Champion се произвеждат от Wolf Oil Corp (Белгия?). Само 20 литра опаковка, но пък с 37-те процента отстъпка цената пада на 10лв./литър. А в момента имат и едни допълнителни 20% на маслата, та 20 литра са 160,77 лв.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


zloster

Цитат на: Pyrhel в 31 Август 2017 23:47:50
За жалост дори скъпарските масла по тестовете след 6-7к км са се предали. Попринцип сменям на 10 000 на всички коли досега, на мондеото много осезаемо се променяше звука на мотора след тия км.
Тойотата като е хибрид не е ли по-редно да се следят отработените моточасове? Примерно къс интервал на смяна 200-250 моточаса, което грубо според градско/извънградско е от 7500 до 10000 изминати километра. Бордовият компютър може ли да проследява колко време е работил ДВГ?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

Няма такава информация през колата, през диагностиката може и да има данни, не съм гледал. Нещо такова говореха и в муриканския форум, но едва ли ще се спечели много - на хибрида двигателят му работи не малко, макар и на ниски обороти. Тези, които са с бензин за range extender, като i8/volt/ampera, ще имат чувствителна разлика в пробеците. При американците смяната на маслото с филтъра при Тойота дълър е $40 на промо и не задълбаха много :D

20те литра са на отлична цена, а и интересно, че техническите данни са горе-долу ок, но е доста - почти 5 смени, с малко добавяне. В нашия форум няма с кой да разделим.

Ще ползвам поста да напиша и за Петронаса - минал съм само 2к км от смяната, засега не го гори (400км магистрала) и не се е изпекло. Масло като масло - в работата на мотора не намирам разлика.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

vlekov

Като за първи пост да използвам на колегата-приусовод темата и да попитам - как се представя Петронасът 0-20 досега? С него ли се кара още Приусът? Наскоро се сдобих и аз с такова чудо на техниката (Приус 3) и сега съм задълбал в избора на масло. Петронас сега имат нова версия на Syntium 7000 - Hybrid са я кръстили. В немския маслен форум има анализи на работило и прясно масло и съставът е съществено по-различен от това, което има на руския форум от 2015г., и като цяло разликите са към по-добро :)
Поздрави от мен, Владимир, и моя хладилник (така съм я кръстил пущината, нали е бяла).

Жоро Петков

Абе тва масло за този атмосферен двигател това масло не му ли идва прекалено "тънко" за нашите ширини?

Pyrhel

Ееехх, колко години назад ме върнахте, трябваше да прочета темата :D
Заводско така го дават, хайпърмайлърите ги карат дори с 0w-16. Пробвах няколко варианта - 0w-20, 0w-30, 0w-40, 5w-30, както и различни спецификации от един и същи вискозитет. За лятото редките масла не ми харесаха, за зимата с по-гъстите не съм усетил някакъв недостатък, съответно останах с 5w-30. Разликата (нищожна) в разхода забелязах заради състава на маслото, а не от вискозитета му. Маслото за този 1.8 е важно да не образува нагари, ако цапа се запичат сегментите и почва да гори масло докато не се промие или разглоби и изчисти. Причината е, че има малко дупки за масло в буталото към сегментите, някои ги свалят и разпробиват още няколко.

Друго, което според мен е добре да съобразиш е маслото да се изпарява по-малко. Във всмукателния колектор под дросела има "чашка", която събира маслени пари и конденз, а несъбраните цапат дросела и колектора като цяло. Лесно се сваля да се чисти, но кому е нужно - през повечето време тук е доста топло, а лятото дори е прекалено.

Пробвай различни варианти - нищо му няма. Двигател се убива от удължени сервизни интервали, не от някоя буква в спецификацията на маслото.

ПП: Честита, за мен бялото е най-правилният (дори задължителен) цвят за хибрида.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

vlekov

#36
Много благодаря за изчерпателния отговор! И аз засега съм се спрял на 5W-30 в лицето на Fuchs Titan GT1 Pro C-3. Според руския форум и безкрайното количество други тестове, които изчетох, това масло би трябвало да не прави нагари, изпаряемостта му е по-ниска от на 0W-20 и е доста нископепелно. Чудех се за разни Риваноли и други такива екзотики, но цената ме спря. Иначе колата я имам от септември миналата година и за първа смяна налях пак Fuchs, но друг "модел" - Titan SuperSyn D1, с който я карам досега. Тъй като погорява масло (за 6000км изгори около половин литър) в момента има налята една промивка, с която ще карам до края на тази седмица и ще сменя отново маслото (промивката я сипах в началото на седмицата, веднага след като налях "жертвеното" масло, т.е. промивката, противно на правилата, е налята в чисто масло, което ще бъде сменено след 200-300км). Надявам се ако има спечени сегменти да се поразмърдат от тези билки и отвари, а и GT1 Pro С-3 изглежда по-добро като спецификации (по-голям вискозитетен индекс и малко по-дебело при работна температура от D1). Иначе тази манипулация със свалянето на всмукателния колектор вече е направена, когато сменяха свещите ми изчистиха и цялата EGR-система, заедно с прословутия охладител и тръбичките от и към него - охладителят беше тотално запушен. При смяната на маслото огледах гърловината на филтъра долу, а и горе от капачката каквото се вижда - изглежда доста чист мотора. Само капака на картера не сме сваляли, но като цяло нещата изглеждат добре. Изненадах се доста като видях колко черно е станало маслото за 6000км - на старата ми кола маслото почти не потъмняваше, пък за разход на масло да не говорим, никога не ми се е налагало да доливам.
Засега като че ли е това - като попътувам с новото масло ще дам отчет :)
ПП: Интересен феномен - 12-волтовия акумулатор все още е оригиналната Юаса и още не се е предал! :D

zloster

Цитат на: Георги Петков в 30 Юни 2021 10:22:28
Абе тва масло за този атмосферен двигател това масло не му ли идва прекалено "тънко" за нашите ширини?
Аз сложих миналата пролет (2020 година) масло 0w-20 на атмосферен бензинов 1,6 Дуратек/Duratec : https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10421.msg138275#msg138275 Т.е. към момента автомобилът е преживял 2 български лета с това масло.

И малко любопитна информация по въпроса за извънредно ниските вискозитети на маслата от необятните простори на Интернет:
Анализ на масло за самолетни турбореактивни двигатели. Обърнете внимание на вискозитета при 100 градуса по Целзий. По SAE J300 скалата това масло ще съответства грубо на 0w-8:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/33361-mobil-jet-oil-2-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%B5-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2/

Анализи на две отработки в двигатели с вътрешно горене. Единият двигател е прастар ВАЗ, а Калина-та не съм сигурен с какъв е:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/39343-mobil-jet-oil-ii-%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BA%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D0%B7-2110-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5-9200%D0%BA%D0%BC/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/41381-mobil-jet-oil-ii-%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BA%D0%B0%C2%A0%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5-10-000%D0%BA%D0%BC/

Обобщаваща тема с още отработки и други експерименти (примерно смеси на нормално масло с малки количества Mobil Jet Oil 2):
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34038-motornoe-maslo-mobil-jet-oil-2/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

vlekov

Понеже бях писал, че ще дам отчет след като попътувам с новото масло, ето го и него: за изминати 5000км от смяната ми се наложи отново да доливам половинка, тоест не смятам, че ситуацията се е променила коренно. Моторът си работи както и преди, няма нито влошаване, нито коренно подобрение, а маслото отново вече е доста потъмняло. Разбивката на 5000-те километра е следната: основно градско каране (започнах да я карам всеки ден до работа, 14км в едната посока тръгни-спри в София) и може би 1500-2000км из страната. От тези 1500-2000км из страната много малко (под 500км) са магистрала. По магистрала консумацията на масло е малко шашкаща - ако поддържам скорост около 140, маслото по щеката видимо намалява за едната посока на София-Бургас, примерно едно 300-400мл си отиват в посока. Със скорости до 100-110 (примерно Подбалкана) масло на практика не гори. Тъй като я карам основно в София, консумацията на масло не ме притеснява засега - на градско практически няма консумация. Не ме кефи обаче фактът, че горейки така масло катализаторът става на гъз и ако вече не е съвсем задръстен, то със сигурност скоро ще се запуши съвсем. Иначе колата е доста комфортна за път, можеше да е малко по-тиха, но като цяло това май е от гадните гуми, с които я карам - Kormoran UHP. Като стана дума за гумите - помпайте ги редовно, оказа се, че доста време съм карал с твърде меки. Сега са напомпани малко над препоръчваното налягане от производителя и разходът падна осезаемо - от около и малко над 5 на градско до 4,4 - 4,6. Което на някои хора може да се стори смешно, но процентно погледнато всъщност хич не е малко - сметнете го :) И последно, не знам за хвалба ли е, но на ГТП-то ми лепнаха 5-та еко категория, която уж трябваше да е запазена само за пълните електрички, водородните горивни клетки и плъгин хибридите. Но в крайна сметка кой съм аз да им казвам как да четат наредбата :)

Alexi

с този разход на масло си за основен ремонт


Ozzie

Цитат на: vlekov в 03 Октомври 2021 20:25:05И последно, не знам за хвалба ли е, но на ГТП-то ми лепнаха 5-та еко категория, която уж трябваше да е запазена само за пълните електрички, водородните горивни клетки и плъгин хибридите.
Честно казано, наредбата не съм я чел. От самото начало беше ясно, че замисъла и реалното изпълнение (прилагане) няма да имат нищо общо. Иначе преди време попаднах на долната картинка.

P.S. Колкото до маслото, пробвай с YACOO, стига да го намериш по някакъв начин на малко по-човешка цена.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vlekov

Цитат на: Alexi в 03 Октомври 2021 23:32:32
с този разход на масло си за основен ремонт
Чак за основен ремонт май не съм, но в някакъв момент със сигурност ще се наложи да се сменят сегменти и гумички на клапаните. Както казах, с по-ниски скорости маслото практически не мърда, а в града пък съвсем. Проблемът е с високите скорости :)

Цитат на: Ozzie в 03 Октомври 2021 23:50:07
Честно казано, наредбата не съм я чел. От самото начало беше ясно, че замисъла и реалното изпълнение (прилагане) няма да имат нищо общо. Иначе преди време попаднах на долната картинка.

P.S. Колкото до маслото, пробвай с YACOO, стига да го намериш по някакъв начин на малко по-човешка цена.
То няма нужда да си чел цялата наредба, изречението, което има значение, е само едно: "3. моторните превозни средства, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене), автомобили, задвижвани с горивна клетка (FCEV), и Plug-in хибриден електрически автомобил (PHEV) се определят в пета (5) екологична група". Наредбата я има тук. Но за съжаление май си прав - наредби и закони си имаме, проблемът е, че не се прилагат наравно за всички. Иначе за маслото уви, нямам "човек" тук и там, който да ми осигури големи отстъпки. Yacco със сигурност са хубави масла, но честно казано и за това, което ползвам в момента, четох добри отзиви и анализи. Имам все пак някаква надежда постепенно с няколко последователни по-чести смени на маслото моторът да се поизчисти без да трябва да се отваря :)

zloster

Наредбата "де факто" отказва да признае, че хибридните автомобили без щепсел (с ДВГ, електрически двигател и батерия) съществуват. Думите "хибриден" и "електрически" се срещат само в цитирания текст по-горе.

"Въпроси към биологичните единици творили наредбата": ПокажиСкрий

Съответно възникват множество въпроси към биологичните единици, които са я "творили":
1) https://archive.is/ZKk7s - към януари 2017 Тойота е произвела 10 милиона Приус-а. Интересно ми е как е пропуснат този факт?
2) кое е по-щадящо за околната среда - а) нещо, което в реалния свят дава разход 5,1 литра/100 км бензин и като седи в трафик може и да не харчи, съответно да не цапа въздуха; или б) "икономичен" дизел Евро 5 или Евро 6, който за същия размер купе* не може да го стигне този разход?! Пък и му трябва да работи непрекъснато, даже да седи на място. Отбелязвам изрично: при дискусиите за "екологичност" много често се забравя, че "цапането" е право пропорционално на разхода на гориво. Съответно при достатъчно висок разход автомобил с Евро 6 може да цапа доста повече от автомобил с Евро 3 (при изправни автомобили говорим).

* От 50-те модела най-икономични дизели само двата заградени май предлагат горе-долу сходно по големина купе спрямо Приус-а. Всичко друго е мънички автомобили (сегменти A и B, mini и там както още ги определяха). Данните са на spritmonitor.de, прикачам изображение.
[attach=1]
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: vlekov в 04 Октомври 2021 01:36:53
... Имам все пак някаква надежда постепенно с няколко последователни по-чести смени на маслото моторът да се поизчисти без да трябва да се отваря :)

Надеждата умира последна :D

Щом при високи скорости имаш такъв разход, вероятно "гумичките" на клапаните са станали на камък, челата на буталата са с 1 - 2 мм нагар, който няма да падне с чести смени на маслото, защото се появява там точно заради него, цилинрите вероятно вече са придобили леко овална форма, буталата и те, буталните болтове са леко износени, а за сегментите е излишно да се отваря приказка. Половин литър масло за 400 км е твърде голям харч. В момента в хола имам един разглобен двигател, за който чакам части от Япония, че е правен малко след Библията и частите са кът :D Харчеше масло по същия начин и състоянието му беше такова, каквото го описах по-горе.
Е, при теб нещата може и да са по-добре. Надеждата е затова. Иначе нямаше да я има ;D

Pyrhel

Много оффтопик стана, но на първите 1.8 на Приус проблема са само сегментите и малкото дупки в буталата за смазване зад сегментите. Няма нищо друго износено.
Често даже не са износени сегментите, а само са пълни с изгоряло масло и не уплътняват добре и със сериозно разкисване се оправят до някаква степен.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

vlekov

Цитат на: Pyrhel в 05 Октомври 2021 13:45:35
Много оффтопик стана, но на първите 1.8 на Приус проблема са само сегментите и малкото дупки в буталата за смазване зад сегментите. Няма нищо друго износено.
Често даже не са износени сегментите, а само са пълни с изгоряло масло и не уплътняват добре и със сериозно разкисване се оправят до някаква степен.
Съгласен съм за офтопика, но пък интересна дискусия стана :) Та предвид това...

Цитат на: ivchotr в 04 Октомври 2021 23:55:15
Надеждата умира последна :D
Ще продължавам да се надявам значи (tooth) В интерес на истината, миналата година като я купих, положението беше по-зле. Сега консумацията е 200-300мл по магистралата, не половин литър, нещо явно не съм се изразил точно. Не, че това е малко, но не е половин литър на 400км ^-^ Моторът отвътре изглеждаше чист като го гледахме през разните му достъпни отверстия (вкл. и през местата на свещите, с ендоскоп).

Цитат на: zloster в 04 Октомври 2021 21:54:17
Наредбата "де факто" отказва да признае, че хибридните автомобили без щепсел (с ДВГ, електрически двигател и батерия) съществуват. Думите "хибриден" и "електрически" се срещат само в цитирания текст по-горе.

"ВЪПРОСИ КЪМ БИОЛОГИЧНИТЕ ЕДИНИЦИ ТВОРИЛИ НАРЕДБАТА"
... От 50-те модела най-икономични дизели само двата заградени май предлагат горе-долу сходно по големина купе спрямо Приус-а. Всичко друго е мънички автомобили (сегменти A и B, mini и там както още ги определяха). Данните са на spritmonitor.de, прикачам изображение.
[attach=1]
Аз тука съм с три крака и пет ръце съгласен, вкл. и частта от цитата, която изрязах за краткост. Но трябва да се отбележи, че С4 Cactus и HR-V-то тоя разход не мога да си представя как го постигат в градски условия.