Съвети около смяната на предни амортисьори Фокус мк2

Започната от To4kata, 22 Октомври 2016 17:26:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, преден десен е изпуснал и се каня да ги сменям. Не знам какви са оригиналните, масло/газ, но съм се насочил към Монро Рефлекс или Каяба ексел газ. По-скоро ме интересува около тях какво да сменя задължително, защото си е цифра. Имам предвид прашници, тампони, лагери и евентуално те каква марка да са, да не се окажат по-калпави от оригиналните? Или пък да купя само амортисьорите, пък майстора да прецени какво друго е за смяна ...


sinnerman

Виж си в etis по рамата какво ти е окачването. Има фокуси с Handling Suspension или Standart Suspension. И си вземи оригинални амортисьори. Моят съвет е да си вземеш оригинални части, като смениш и опори, лагери , тампони и маншони, за да не трябва след 5- 10 000 да разглобяваш отново. Частите не са толкова скъпи. След смяната няма да си познаеш колата.

Mondeicho

Аз като смених моите го направих изцяло-амове с лагери,опори и прахоуловители. Да не го мисля повече. За Монрото има много противници, най-вече заради много ментета. Но както ти си решиш...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

To4kata

Цитат на: sinnerman в 22 Октомври 2016 21:34:50
Виж си в etis по рамата какво ти е окачването. Има фокуси с Handling Suspension или Standart Suspension. И си вземи оригинални амортисьори. Моят съвет е да си вземеш оригинални части, като смениш и опори, лагери , тампони и маншони, за да не трябва след 5- 10 000 да разглобяваш отново. Частите не са толкова скъпи. След смяната няма да си познаеш колата.

ОК, всичко ще сменя, но си мисля, че с оригинални части ще стане безсмислено скъпо. Чувал съм, че един амортисьор е около 300 лв. Всъщност в Мото Пфое дори ми предложиха да сменя само десния именно поради тази причина  ???. Та като им знам ценообразуването сигурно само частите ще са над 700 лв. За 11 годишна кола не знам дали си струва ... В drive.bg всички части излизат около 300- 350 лв.
На Монро дават 3 год. гаранция. Колеги пазарували от там са доволни общо взето.

sinnerman

Ето цените. Това е за моя фокус с Handling Suspension. Двата амортисьора с отстъпката идват на 216 лв. Ако не взимаш болтове и гайки всичко ти стъпва на под 400 лв.


To4kata

Да, прав си цената е тази, което напълно ме устройва. Щом си ползвал отстъпка, значи и смяната си направил в Мото пфое /знам, че иначе не дават отстъпката/. Можеш ли да дадеш инфо за цената по смяната.

sinnerman

Смяната с отстъпката е 107.52 с ДДС. Другия месец ще ги сменям в МП. Първо мислех да ги поръчам от Германия, ама гледам Мотото почнаха да се вразумяват с цените.

To4kata

Колега, да разбирам ли, че си напазарувал вече частите, а другия месец ще сменяш или как?
Тази фактура твоя ли е или просто някаква примерна?
Питам защото знам, че Мотото дава отстъпка само при условие техни части +труд, което сигурно значи да купиш всичко изброено до гайка + труд, за да ползваш 20% отстъпка.

Иначе проверих с handling suspension съм, макар да не знам каква точно е разликата от стандартното окачване.

sinnerman

Това е офертата която ми направиха в МП. Ако ги сменяш при тях получаваш 20% отстъпка от тези цени и на труда също, както и гаранция. Handling Suspension е окачване с усилени амортисьори, стабилизиращи щанги и пружини най- общо казано. Това окачване е част от пакет спорт на фокус, който включва черни бленди на фаровете, 5 лъчеви 16 " алуминиеви джанти, централна конзола с подлакътник, халогени, голям заден спойлер в цвета на купето, задни дискови спирачки, триспицов кожен волан, спортни предни седалки и още някой дреболии.
Това са джантите от пакета.

To4kata

Дааа, разбрах. Благодаря ти много.
Значи ще трябва да се купят всички гайчици/болтчета/прахоуловители, за да се ползва отстъпката/гаранцията.


sinnerman

Не, можеш и само амортисьорите да смениш с болт и две гайки и пак да вземеш гаранция. Подробно разпитах. Аз ще сменям всичко, за това ми е такава офертата. Не ми се занимава след време  като се разтропа тампон или скъса маншон, отново да ходя по сервизи.

To4kata

Преди време на предишната си кола /Ситроен Ксара/ смених предни амортисьори, тампони и лагери на макферсони, но ми оставиха старите прахоуловители, а за гайки и болтове и дума не е ставало. Та главно за тези чаркове питам, а това са си 100-тина лева според цените по-горе.

dak

На cmax сложихме Билщайн мисля че Б4 бяха , колата много добре се държи и по меко вози спрямо оригиналните , с амовете задължително сменяй упори и лагери (от тях избрах лемфьордер) и прашниците+тампони ако има нужда ! Амовете , упорите и лагерите мисля че излязоха към 250 или 260 лв.+30 лв. за труд  8) колата мина с тях към 10 000 км по кофти пътища и е като топка все още :D А това 400 лв. ми се вижда много ! Забележката ми към Билщана  е , че сега предница леко се вдигна и стана малко по висока от преди но това за жената си е + . При покупка е важно да се знае , че амовете са ляв и десен !!! Имам предишен опит с Билщан и съм доволен. За KYB има и добри и лоши отзиви (с KYB съм на другата кола доволен съм но един приятел си взе същите и единия изпусна на шестия месец  ??? ), Билщайна вози по меко от KYBта и лично аз го предпочитам.   

Mondeicho

Цитат на: To4kata в 23 Октомври 2016 09:33:19
Всъщност в Мото Пфое дори ми предложиха да сменя само десния именно поради тази причина  ???. Та като им знам ценообразуването сигурно само частите ще са над 700 лв....

Не мога да повярвам, че в сервиз и то оторизиран са ти предложили да сменят само единия амортисьор. Това вече е мега аматьорщина ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

To4kata

Ами като гледам цените, които Sinnerman е дал са много добри /за амортисьори и прахоуловители/. Виж цените на болтове/гайки, както и цената на упорите и лагерите са доста високи. Ако знам откъде мога да си взема качествени упори и лагери мога да направя някаква комбинация. Между другото как върви като цена в масовите сервизи смяната на амортисьори?

Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

gsto

Аз я играх тая игра и направих няколко грешки, точно на мк2:
1. Monroe reflex - возията стана много дървена. Ако знаех, щях да си взема оригинални.
2. Не смених тампона и лагера на макферсона...след 1 месец смених и тях.
3. Тампона на макферсона го смених няколко пъти и все се разбиваше бързо - докато не сложих оригинален.

dak

Какво му е на LEMFÖRDER ??? Железни са , силно ги препоръчвам .

Mondeicho

Нищо им няма, много са хубави стига да не са ментета...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

To4kata

Да се похваля, вече съм с новите амортисьори. По съвета на Sinnerman /за което благодаря/ смених всичко в Мотопфое. Тотал 493 лв, което мисля е отлична цена + гаранция 1 год. Само да вметна, че наистина оригинален амортисьор струва 300 лв/бр., а този комплект по-евтиния е Motorcraft, което пак било оригинално, но не разбарах каква е разликата.
Както и да е, колата вече не се люлее и стои като залепена. През неравности минавам стабилно и тихо, комфорта е по-добър според мен, спира и по-добре.


sinnerman

Супер. Радвам се. От оригинала по- добро няма. В дългосрочен план излиза и по-евтино и здраво. В Люлин или в Младост ги смени?

To4kata


To4kata

Днес покарах повече и ме притесни едно глухо гумено /сякаш/ прискърцване  отляво при преминаване през неравности.
Дали е от новите тампони/опори и дали ще утихне с времето?
От дясната страна е абсолютно тихо.

niko_nenchev

Днес и аз смених предните амортисьори на моя Фокус мк2. Откакто застудя се появи едно трополене и при смяната на гумите с зимни забелязах, че  предните амортисьори са леко омаслени.Като вариант се спрях на марката Sachs-пълен комплект  аморт.,лагери,упори,прахоуловители излезе 300лв. с отстъпката от Елиткар. Монтажа и реглаж на преден и заден мост-60лв. Поведението на колата на пътя се подобри значително,няма никакви шумове и люлеене.Надявам се да излязат издръжливи във времето и на нашите пътища...

Mondeicho

Не би трябвало да има такъв шум след смяната. Хубаво ли е наместена пружината в чашката на амортисьора?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

To4kata

Цитат на: Mondeicho в 02 Ноември 2016 22:20:09
Не би трябвало да има такъв шум след смяната. Хубаво ли е наместена пружината в чашката на амортисьора?

Доколкото мога да видя на място, да. Странното е, че се чува само като карам бавно по кварталните улици, а при по-висока скорост и случайни неравности на големите булеварди няма никакъв шум. Ще видим.
Преди години карах Рено клио, и при смяната на амортисьори се получи нещо подобно, та сваляха левия аморт., мазаха нещо тампона с масло и утихна, така и продадох колата.

sinnerman

Днес пристигнаха и моите амортисьори и другите чаркове към тях. Реших да не се занимавам с МП и ги поръчах от чужбина :D
Тампоните







To4kata

Еее, как ме финтира. А аз по теб се подведох и се нахендрих в МП, та сега ще ходя втори път да я разглобяват  :'(
Сигурно си видял финала на другата тема. Не са имали налични буфери /шок тампони/, и са ми монтирали старите - СКЪСАНИ!
Ако не бях видял ... Сега уж ги чакаме да дойдат от Германия /Люлин, мен ако питаш/. Те такава им е системата.
Както и да е, ама не знам ангренаж къде ще сменяме  :-\

Честити да са ти. Кажи поне откъде ги поръча и колко ти излязоха?

sinnerman

Действително бях решил да ги сменям в МП, щото не ми се занимаваше с поръчки. Обаче, като видях как постъпиха с теб се ядосах!!!  При положение, че им оставяш една камара пари и да получиш такава подигравка.Можеха да ти кажат че ги нямат да ги поръчат и тогава да идеш за смяна. Поръчах ги от Германия от един дилър на Ford. Изпратих VIN- а и писах какво искам. В другата ти тема съм пуснал офертата. Писа ми,че са му необходими два дни да поръча частите които ги няма. Миналия понеделник ги поръчах и платих. В сряда ми ги изпрати и днес пристигнаха. 14 кг. е кашона. 11.90 евро е доставката. Като гледам ангренажния ремък и ролката са по 2 надолу от цената на МП. Аз моя ремък го смених там, ама в бъдеще каквото ми трябва вече само от Дойчланд. Тия в МП не заслужават да им оставяш пари.

To4kata

Като изключим ценообразуването в Мотото май имат и друг проблем. Според мен имат всичко налично, но в склада в Люлин. В Младост поръчат от там. Обаждам се аз и обяснявам на една лелка в резервни части, че искам смяна на амортисьори. Тя казва ОК поръчаме комплект амортисьори - 260 лева. Недоумявам, ама нали има и други консумативи покрай тях за смяна - лагери, тампони... да не я разглобите и да се окаже, че има и нещо друго за смяна и да чакам 2 дни за ремонт, който отнема 2 часа? Тя ми се сопва: той майстора ще прецени какво е за смяна. Започва да ми изброява - болт еди какъв си, гайка .... Казах, каквото прецените ... и резултата е налице. Според мен от ЛЮЛИН е дошло всичко с изключение на буферите и за де не ме мотаят, понеже май зареждат веднъж дневно, са монтирали старите обратно. Проверих в онлайн системата им /ако е коректна/, имали са 2 буфера налични на склад в Люлин ....